Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zie wel allemaal kleine haartjes op het stengeltje nu ik inzoom.
    20230415_223033_resized_resized_resized.jpg
    Denk morgen een bergje van perliet eromheen leggen, misschien zijn het beginnende wortels.

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hi Canaboid. Nu te moe, hele dag drukke verjaardag en 400km gereden. Als ik nu ga prutsen dan maak ik het stuk. Ga wel weer de folie erover doen nog. Denk dat ik het zaadje niet diep genoeg had geplant, kwam dan te snel boven.

• Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Morgen kan ook best.
      Ja waarschijnlijk niet diep genoeg.
      Gebeurt mij ook wel eens.
      Ze schieten soms best omhoog.
      Gewoon bijvullen en het komt vaak wel goed.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Had het nooit eerder gezien, dat is wel heel leuk dan Bedankt voor de tips!

Goedemorgen Weer 3-4 dagen verder in de tent: 20230419_102742.jpg 20230419_102839.jpg De lemon haze vooral groeit de tent uit, en krijgt wat bruine vlekjes op sommige bladeren. Geef al een tijdje ec 1,0-1,1. Denk weer wat opvoeren, en weer eens wat calmag? Vandaag alleen de bloeiende autoflower water gegeven. Die geef ik om de dag, de fotoperiode eens per drie dagen. De autoflower heeft ongeveer 16 toppen.

Het zaailingetje lijkt het ternauwernood toch te redden, had het niet gedacht! Heb ze maar onder de autoflower in de tent gezet na de foto. Moet noodgedwongen ietwat in de schaduw groeien. Niet erg, het is maar een probeersel in 100% perliet.
    20230419_101230.jpg
    Fijne woensdag!

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Die haze is echt gevoelig voor voeding en omgevingsfactoren, vergeleken bij de auto bubblegum en de white widow. Krijg bijvoorbeeld dat kano blad niet weg. Desalniettemin groeit ze het hardste.

Ook de northern light in de minigrowbox nu water en voeding gegeven. Evenals de auto bubblegum in de tent krijgt deze om de dag water.
    20230419_133416.jpg Komende zaterdag zit er vijf weken bloei op.

Tijd voor de middagwandeling🌞

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed, kastje vol met ganja.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je Corleone1933 , ben nog nooit zover gekomen met de mgb, zou het dan nu gaan lukken...🤞

Goedemorgen, had de fotoperiode planten wat verontachtzaamd, hadden 3 dagen geen water gehad en de lamp hing te dicht op m.n. de haze. 20230421_093715.jpg Ieder 3l water gehad, en de ec op 1,6 inclusief 3ml calmag. Lamp 10cm hoger. De haze ga ik vandaag of morgen ook weer snoeien, en de white widow enkel wat blad weghalen.

De zaailing in de schaduw groeit van de lamp vandaan, ik denk om zoveel mogelijk licht van de reflecterende wanden te vangen.
    20230421_093730.jpg
    Gisteren ook 2e en 3e pizza gemaakt. Grote fout gemaakt door de bolletjes pas te maken na het rijzen, waardoor de opgebouwde luchtigheid weer stuk minder werd (denk ik). Een margherita en een quatro formaggi.
    20230420_155248.jpg 20230420_213626.jpg Bij de laatste was ik bovendien vergeten dat wanneer de ovendeur open is geweest je weer op de start knop moet drukken, is beetje taai geworden in een afkoelende oven.

Fijne vrijdag

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Ik gebruik 3 gram droge gist. Maak een dag van te voren het deeg. Of het dan 15 uur staat of 20 uur maakt niet uit.
      Ik heb ook eens geprobeerd om pas de volgende dag de bolletjes te maken (scheelt ruimte in de koelkast) maar dat was bij mij ook niet echt een succes.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dit was droge. Die app ken je kiezen wat voor rijsmiddel je gebruikt, verse gist, droge, zuurdesem etc. Dacht verse gist is 3x het gewicht van droge gist.

Ben je er bedreven in JimBean? Ik vond zeker eentje van de drie tot nog heel stuk beter dan wat dan ook uit de supermarkt, maar nog heel stuk minder dan van een matige pizzeria
      Last edited by Snuitje; 21 April 2023, 17:53.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      3 gram droge gist? Op hoeveel bloem?

Goedemorgen De northern light in de minigrowbox, en wat kiekjes van de tent vanochtend:
    20230426_091059.jpg 20230426_091257.jpg 20230426_091309.jpg 20230426_091321.jpg 20230426_091331.jpg
    Jongstleden zondag de twee fotoperiode planten ietwat ontbladerd, en met name de lemon haze gesnoeid. Dat zag er toen zo uit:
    20230423_094817.jpg 20230423_094957.jpg De temperaturen zijn waardeloos, vooral 's nachts. Al onder de 15 graden weer in de tent, en 16-17 in de mgb. Het is niet anders, ga niet meer klooien met verwarming.

Fijne woensdag!

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      De lv is wel een zorg in dat kastje. Vaak 75% of hoger

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Als in de mgb zulke hoge lv hebt is je filter ook met 1 ronde kapot volgezoogen met vocht en dat filtert die niks meer

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Er komt gelukkig/hopelijk beter weer. Tot 11 mei geen regen hoorde ik al. Het is ook koud in het kastje 16-19 graden, dus dan valt een relatieve lv van 75% hopelijk nog mee. Kan er alleen maar beter op worden vanaf nu

Goedemorgen, met papierklem en binddraad gisteren een tak van de auto bubblegum opzij gebogen, zodat er toch wat licht op het plantje in het perliet valt. Zal die snel ook in de omgekeerde pot waar het bekertje nu op staat zetten, eveneens in perliet dan.
    20230427_094733.jpg 20230428_110244.jpgDe lemon haze is van plek gewisseld met de white widow, en is alweer 10cm hoger geworden in 2-3 dagen tijd. Snoeien wil ik eigenlijk niet meer, het zijn toch de mooiere takken die dan verdwijnen. Misschien enorm ontbladeren, zodat de energie naar nieuwe bladeren gaat ipv naar hoger groeien?!

Fijne vrijdag

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nog meer ontbladeren levert alleen maar still stand op en minder bouwstoffen voor de toppen als de hoogte een probleem.word knakken met die handel

Is alles binnen 5 min op een hoogte

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Het licht staat nog op 20/4. Wil eerst de autoflower af hebben voordat ik op 12/12 ga. Eén ding weet ik wel: ga het nooit weer zo doen😄

Na pas ongeveer 2 weken was er zowaar nog een 9e peperplantje boven gekomen. Het zijn maar flintertjes die zaadjes, maar net als met cannabis komen ze blijkt soms met het hulsje boven.
    20230427_181445.jpgZowel het boven de grond komen, alsook groeien lijkt veel langzamer te gaan dan met cannabis.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ja cannabis is ons snelt groeiend kruid

De zaailing in de schaduw wil maar wat graag naar het licht. De eerste echte blaadjes nu al ver boven de lobblaadjes, maar ze staat nog altijd mooi rechtop!
    20230429_110404.jpg Fijn weekend allen 😃

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ooh ok dat wist ik niet😳 Dank jullie wel Highrider Remco! Dan wacht ik nog even, en vul de beker aan met extra perliet👌🏻

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Een hoger voetstuk zal ze zeker ook waarderen😎.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Highrider goed idee thanks, dat ga ik dan ook proberen! Hoop vanavond nog tijd te hebben. Moet iets hoogs en smal zijn dan, wil ook de auto bubblegum erboven niet teveel in de weg zitten. Misschien een hangpot🤔

En de northern light in de mgb 2l water met voeding gegeven. 180° gedraaid zodat de achterste toppen ook eens op de foto komen.
    20230429_121146.jpgNu 6 weken verder sinds de zichtbare bloei. Volgens seedstockers bloeien ze af in 8 weken, dus zeg nog 2-3 weken vanaf nu.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Daar zit flink wat aan al zo te zien!

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ben ook best tevreden en blij hoe de plant zich ontwikkeld heeft. Maar reken me niet rijk, kastje is maar 68cm (dacht ik) hoog, en plant staat in een hoge pot (slechte keuze geweest)

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Toch lekker vol stashpotje in wording👌👍

Dit is ongeveer dezelfde foto, maar zonder flits. Op foto's met flits kan ik veel beter zien waar de bloemen zitten. Maar zonder flits lijkt het wel veel meer op hoe ik het zelf zie, maar scheelt ook wel aardig wat nog (Samsung s20)
    20230429_121137.jpg

Comment

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wat een mooi snoetje😍

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank u De relatieve luchtvochtigheid nu wel weer 77% bij 18°C, valt toch weinig aan te doen in zo'n kastje.

Het lukte niet echt om met perliet een bergje rond de zaailing in de beker te bouwen, dus toch het risico genomen en in een pot gezet.
    20230430_092839.jpgHad de beker van boven naar onderen open geknipt, en de inhoud de pot in laten glijden. En de pot op een verhoging gezet. Naar ik me meen te herinneren had ik destijds gemeten dat er 2,5l water in de pot past. Hopelijk slaat het plantje weer aan🌱

Fijne zonnige zondag🌞

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Lekker gewerkt!

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Bedoeling is ook nog een dun laagje kleikorrels bovenop. Dat zag ik op een buitenlands forum. Moet voorkomen dat je een gat in het perliet giet bij het water geven

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je Hork, ja er moet iets beters komen. Een soort van piëdestal maar laat ik die nou net hebben weggegooid vlak voordat ik begon met zelf cannabis groeien🤷‍♂️

Highrider, dat was een goede tip van je dat verhogen!

Goedemorgen, weer 2 dagen verder, al denkt de forumsoftware 1 dag. 20230502_080940.jpg De autoflower vind ik toch best een flinke plant geworden gezien ze in slechts 6,8l medium staat (0,8l perliet & 6l kokos daar boven op). Misschien toch het effect van de hempy bucket. Nog zo'n 4 weken schat ik. Denk niet dat het hele dikke toppen worden, maar dat wijt ik vooralsnog aan het formaat en het wattage van de lamp, respectievelijk 23x26cm en 152W. Ook heb ik enkel basisvoeding gegeven met nu en dan wat calmag.

De zaailing lijkt me miniem gegroeid, is goed aan het wennen in het nieuwe potje. Misschien is het op 100% perliet beter om een hydro a&b voeding te gaan geven ipv de kokos a&b voeding die ik nu geef. Geef in ieder geval steeds beetje calmag mee want de CEC waarde van perliet is zeer laag vergeleken met kokos. Moet er nog wat meer onderzoek naar doen.

Fijne dinsdag

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hoi Hork, ik kan van T.A. alleen de tripart voeding vinden, dat is met 3 flessen (grow, bloom, micro). Je bedoelt toch Terra Aquatica, voorheen GHE?

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb Floranova grow en bloom, volgens mij is dat ook van T.A.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hork, bedankt. Kan dat inderdaad vinden maar alleen onder de naam GHE. Wel vreemd want dacht inderdaad dat T.A. GHE compleet had overgenomen. Wel handig 1 fles. Wel net duurder dan plagron, ook als ik rekening houdt met de concentratie. Ga het zeker wel snel eens proberen!

Goedemiddag Wat kiekjes van de bloeiende auto bubblegum.
    20230503_131312.jpg ​​​​​​ 20230503_131413.jpg
    Van de peperzaadjes zijn nog een 10e en 11e bovengekomen.
    20230503_093015.jpg
    Buiten in de bloembak staat een tulp tussen de lelies, maar ik heb daar nooit een tulpenbol in de grond gestoken en vorig jaar stond er ook geen tulp!
    20230503_145628.jpg
    De lemon haze is m'n eerste '2 euro plant' Wel beetje gesmokkeld natuurlijk ze groeit al 2 maanden voor.
    20230502_120759.jpg Fijne dag
    Attached Files
    Last edited by Snuitje; 3 May 2023, 17:26. Reden: Peperplantjes verkeerd geteld

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Geïnspireerd door uw update van gisteren Remco, dat ik het toch eens ben gaan bekijken. Betaal zo weinig met cash tegenwoordig dat het een tijdje geleden was dat ik zo'n munt in mijn handen had.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Na de oogst kan die stam dienen als honkbalknuppel!

De zaailing mag nog wel wat hoger volgens mij!

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hork inderdaad maar weet even niet hoe nog. De huidige constructie uitbouwen met een 3e voorraadbak wordt zeker te instabiel. Misschien op iets dat volledig vlak en stabiel/zwaar is zetten. Maar plant strekt niet meer, dat was al mooi tot nog. Nu nog hoger, ja.

Hoe is 't hier? Al bijna oogsttijd?
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      wtf das ni goe , sterkte man éè

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klote zeg, volgende keer beter!

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Aah bedankt voor het medeleven Het is ook even echt heel klote. Maar het is ook geen pech, dat maakt het makkelijker. Denk nu dat de minigrowbox niet in een kamer kan waar geheel niet gestookt wordt wanneer het bij tijden buiten koud is en/of een hoge lv is

Gegrind zal het drogen echt stukken sneller gaan, of hete lucht oven op 40°c 90 minuten ook gegrind.

Comment

Bezig...
    X