Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 2 >>Runtz<<

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Chapter 2 >>Runtz<<

Korting op 420shop
    CHAPTER 2

Nieuwe ronden Nieuwe kansen!

Setup:

Phantom de luxe 120x120x215
    Prima klima 750m3 filter can 800m3
    Marshydro FC E 4800
    3x ventilators
    EC/PH meters
    Tensiometers
    Tubeheather
    Active inlaat Pro fan
    Propagator 2x 10watt

>>ZADEN<<
    Runtz van Zamnesia

>>VOEDING<<
    Bio Bizz

>>>Veiligheid<<<
    Boven in de tent: Fire Knock-out 1,6 automatisch
    Brandblusser 1 in de kamer 1 buiten de kamer.
    Rookmelder in de kamer en 1 buiten de kamer.

START

16-12-2022

De 4 Runtz dames zijn de 16e december aan het werk gezet!

20-12 waren ze alle 4 boven de grond.
    Alle Potten gevuld met knijp natte stekgrond en alle 4 naar 2300gr gebracht.

Om de 2 dagen krijgen ze wat water gemiddeld naar 48 uur wegen ze 2250gr ongeveer, ene keer wat meer als de andere keer.

De temp in de Propagator is constant tussen de 19-21 graden en de lv dik boven de 80%

Inmiddels zitten we op:
    Dag 19 Groei.
    Aangezien ze deze keer in 100% stekgrond zitten heb ik besloten om ze wat voeding mee te geven. Ook om de verschillen te zien wat er allemaal gaat gebeuren aangezien ik in >Chapter 1 full gas< pas ongeveer 2 weken naar de omschakeling na 12/12 pas ben gaan voeden.

*voeding…
    Grow 0,5ml op 1L
    Heaven 1ml op 1L

De uiteindelijke schoenen staan al klaar voor de dames. Deze x heb ik de zelfde grond gebruikt als m’n eerste ronden alleen deze keer heb ik de grond uitgespoeld. Ik begon met een EC waarde van 7.4!!? Terug gespoeld naar een waarde van 1/1,5. Ze komen in bags van 30L deze ronde.
    8C39F6D0-876E-4B8A-ACBB-242FCF6A0D83.jpg
    EBF42561-0C31-4E79-AAFD-6C46E7A2595C.jpg B3D68E4E-AFF9-45D2-B969-F4484DC7B4D7.jpg
    Last edited by Bo$wachter; 3 January 2023, 11:06.

Subke , succes. Runtz komt er ook nog es aan hier, mooie plant om te kweken he? Idd 7 ec in gebruikte grond is heel veel, word ze direct hergebruikt of lag ze al een tijd te rusten de grond?
    Ganja always does the trick.

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Idd paar weken op voorhand op ~23 graden laten broeien, een vochtig aarde met actief bodemleven verlaagd tevens de ec heb ik me laten vertellen. Wat de start bevorderd

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Oh dat zou mooi zijn. Heb de ec al aardig weten weg te spoelen🙃

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Grote potten hou k ook wel van me eerste ronde was in 50liter bags k vind hoe groter des te beter

FD943326-3991-4A71-9ED0-13BBA9A52BA2.jpg 85BF691F-295F-44FD-ADEB-0BB30E10DA41.jpg Dag 21

Alles gaat z’n gangetje, drinken goed zonnen goed. Wat wil de mens nog meer?🤷🏼‍♂️

Comment

Dag 24

Temp 19,4
      LV 68%

Ze gaan goed, ze drinken goed. Eentje wat minder, hangt er wat pips bij.. na mijn idee te veel water? Heb ze gisteren dagje overgeslagen met water geven maar geen verbetering helaas. Vandaag alles weer terug gebracht naar 2300gr.

Schat nog een weekje Max en dan zullen ze groteren schoenen nodig hebben en een groter huis. 1BD962D4-DF57-403E-A992-999E7B719D51.jpg

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Altijd u potten handmatig wegen (zeker in het begin, zodra je ze in 25l potten steekt valt het te zien wa voor nen beer ge zijt)
        Op die manier kunt ge bijna niet overwateren tenzij u gieter uit u handen is gevallen Of een kleiner flesje/potje nemen voor water te geven zodat ge u niet kunt overgieten

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Pas wateren als ze licht zijn.

Staan denk beetje nat, kunt ze gerust ff laten uitdrogen dan gaan de wortels opzoek.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

B1751228-8648-425D-8ED5-DC3EA28AF3DA.jpg ra ra waar heeft zij last van? De 3 andere zusjes staan er gezond bij. Ik zie haar sinds eergisteren of eer eergisteren haar al moeilijk doen.. geen idee waar dit aan zou kunnen liggen nu🤷🏼‍♂️

wie O wie heeft het antwoord op deze quiz vraag !?

987C4DAF-14C6-4015-A171-76DCC8B6C6F1.jpg 8C8071B8-ECFE-44F6-9539-680A67827421.jpg DBE8D5F1-9191-42CD-84E6-81AC84EE6ABA.jpg

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Moeilijke dames bouwen karakter op hehehe
          Het moet ook niet te makkelijk gaan zo leer je niks

Daarom de soortjes die wat meer aandacht vragen ook zo mooi zijn om te kweken

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja alles heeft z’n charmes

Te droog.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Hij heeft ze bovendien al vanaf zaad in die grote potten staan en geeft ze water tt 2400gr om de 2 dagen..

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik kweek op dezelfde wijze op aarde, ze staan steeds in een plas water en geven geen problemen. Te nat? Mij overtuig je daar niet van maar goed, over en sluiten zeg maar.

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ze gaan er niet veel onder lijden als ze te nat staan , maar je wint er wel mee als ze niet te nat staan.

Dag 28
        Max/min
        22.2/18.2 lv 62%

EerGisteren de dames in de grote sloffen gezet, gisteren hebben ze een dagje moeten herstellen van alle eelend wat ik ze bezorgd heb.
        De lamp staat op 25% sinds vandaag en ze lijken het prima te vinden, Lamp hangt op 40 cm boven de kopjes.
        Gisteren avond de Tensiometers weer klaar gemaakt en erin gedraaid voor de nieuwe ronden.

Vanmorgen de dames bij het strand afgezet zodat het vakantie gevoel onder de zon optimaal ervaren wordt. Alle 4 nog een halve liter water meegeven om de dag door te komen.

68E7DF50-AF20-4811-A450-5EBCB47D75BA.jpg 00C3CAA5-63C9-4052-80E3-5EEF3619EA82.jpg

Comment

Ziet er goed uit, lekker schoon ook allemaal!
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Hou wel van een frisse start!

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Goeie zaak, want beestjes houden daar niet van!

Orde en netheid 8/10

Die kabels bovenin kunnen beter...... kuch

Nah netjes ,succes

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            😂😂😂 ja daar heb je me, moest ik nog na kijken.. zoals je ziet is het ook bij kijken gebleven🙂

Dag 33

Max/min
          23.1/18.1 lv 57%
          Bodem temp
          22.2/18.1

Ik had ergens gelezen dat Diatomeenaarde wordt gebruikt ivm die vliegjes. Maar dat spul is ook wat op sommige blaadjes gekomen met 8 uur later het gevolg dat er brand puntjes op zaten, ook het blad wat er mee in aanraking komt droog uit. Lang verhaal kort, dat spul gebruiken we alleen voor bloedluis en geen andere geintjes meer🙃
          Ze groeien ze zijn groen.. maar hangen er wat slapjes bij.
          Had ze eigenlijk rond deze tijd al willen toppen maar vanwege hoe ze er bij staan laat ik het even voor wat het is. Volgens de tensios hebben ze ook veelste nat gestaan. Maar goed zal dat volgende x is weer anders aan pakken dan weet ik ook meteen of t ligt aan te veel water of niet..

Wilde ze eigenlijk volgende week volgens m’n “blinde” planning 25 januari om zetten na 12/12 maar dat gaat pas volgende maand zijn zoals het er nu uit ziet..

8526A5AD-45CD-42B3-8009-D2090A0BCE42.jpg 1FFE8FAA-7314-4007-88F8-AB9A02A53EF2.jpg B5D25D49-70FB-4A35-AFB2-8C9DF4695121.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Wijze lessen worden hier geleerd, mja vliegjes heb ik nog steeds ondanks t zand

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Zijkant effe dicht metselen.

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Biogranules

14B0A7A8-B87A-465B-9616-B24A88959A5B.jpg 5CF73E11-CF86-478E-B81D-1A4B221A5278.jpg Collega’s van het groene leven,

Dag 41 inmiddels

Net er in gehangen vandaag, de planten zijn iets meer als 20 cm vanuit de pot gemeten.

Alles staat er gelukkig bij zo te zien.
          Heb deze ronde gekozen voor 4 verschillende manieren. 1 poging tot mainline, 2 opkuisen van onderen en 3x toppen, 3 opkuisen en 2 x toppen, 4 doen we helemaal niks mee alles op den duur wat blad weg halen!

Waarom 4 verschillende manieren? Geen idee men moet iets doen de vrije tijd dat hem gegeven is.
          Weet wel dat mainline mij al niet bevalt door de vertraging wat die er van oploopt. Heeeeeeeeeel duidelijk te zien tegen over de andere 3 plantjes. Te vroeg opkuisen wat ik bij 2 heb gedaan werkt ook averechts na mijn idee en zorgt voor te veel vertraging in de groeifase. Of niks of 1x toppen en dan laterna nog is net als dat ik bij m’n vorige ronden deed bevalt me het beste, nagenoeg geen vertraging en gwn door!
          Was eigenlijk van plan om hem deze week om te zetten na 12/12 maar zoals je ziet heb ik nog even de tijd. Planten moeten eerst het net wat vol zien te krijgen! Ze krijgen tot uiterlijk 8 feb de tijd ivm vakantie in mei🙃 we gaan het weer mee maken!

Comment

Laat ik nu een paar dagen geleden Runtz hebben gezaaid

Dus als je het niet erg vindt dan ga ik voor een subke

Ik ben het wel met eens dat er meer groei moet zijn voordat je omschakelt.
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Succes met uw ronden! Heb je ook een verslagje of ga je undercover

• Silas
              Silas commented
              Editing a comment
              Het is jij of iej Mijn tijd van kweekverslagen maken is voorbij, nu mag ik genieten van alle anderen bloemisten.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Stuur is linkje van jou carrière, ben benieuwd

Collega’s

ik heb het ook al in het blad probleem topic gepost. Maar wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Volgens de topic van montey kom ik nu op calcium te kort uit, heb daarom klein beetje calmag toegevoegd aan t water. Aangezien we met led en grond water zitten dacht is dat zou zo maar eens kunnen?

Wat denken jullie?
            0B0F7208-A33C-42FD-890E-D1AE9AFDB785.jpg 75CF6C80-C962-4682-892B-324C0D8E6CE6.jpg 07090DCD-2BC3-473F-A228-327DD8E06476.jpg

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Maar tis wel appart dat er zoveel blad problemen zijn zie bijna niemand zonder problemen ook de ervaren kweekers onder ons zal het aan tijd van het jaar liggen winter kweekjes zijn normaal erg goed

En alle bladproblemen die ontstaan de voeding wat we geven zitten alles in wat ze nodig hebben normaal

• atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              De opneembaarheid (en oplosbaarheid) van sommige voedingsstoffen is PH afhankelijk en kan ook zorgen voor tekorten. Met een procent of 5 aan zeeklei door je grond heen gaat de ph in ieder geval nooit te laag zijn , dat is echt handig ! Ik heb 0,0 bladproblemen en gebruik niet eens calmag .

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Zeeklei…waar haal je dat dan? Of duik je er zelf in? Nog nooit van gehoord trouwens dat ze dat gebruiken

9C4ADCA3-C158-4613-85DD-17031B59CDED.jpg 5F8C5F0F-BBE6-47AB-8F62-37A6C15F9547.jpg 18CA5E44-1A61-4370-B49A-E05F94F8B49B.jpg Dag 47

Max/min
            23.7/16,7 lv 58%

Ze drinken goed. Ze groeien aardig, vind ze er alleen slapjes bij staan als ik het vergelijk met de vorige ronden. Waar dat aan ligt??🤷🏼‍♂️
            Deze keer dus de potgrond gespoeld tot een ec waarde van 1/1,5. (Vorige ronden niet gespoeld)
            Lamp nu op 75% ipv 100% in de groeifase.
            te nat gestaan eerste weken.
            Dat zijn eigenlijk de grootste veranderingen ten opzichte van vorige ronde. Ik had toen wel constant een hele hoge lv van 60-80% in de groei fase en nu ma Max 60% mss ligt het daar aan?

Maar goed,

inmiddels 2 x getopt. Elke plant krijgt dus een andere aanpak en uiteindelijk zien we wel wat het beste bevallen is. Nog Max 8 dagen en dan gaan ze over op 12/12

>>blad problemen<<

Het lijkt onder controle te zijn. Wat bruin was is compleet aan t uitdrogen en dr kwamen geen nieuwe plekken bij…. Tot dat ik de foto’s net ging maken en dit zag😱 ​ is dat nou het begin stadium van dit?

Ik hoor t wel.

Last edited by Bo$wachter; 1 February 2023, 09:45.

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Zullen de 3 bovenste dan wel zijn.

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Heb bij mij soms ook de indruk dat ik foto's ontbreek, geen idee hoe dit komt want zelf zie ik ze dan wel als ik mn topic open.
              Ik zie idd bovenaan in je topic 3 foto's.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Als t goed is zijn ze nu te zien op de 2e pagina
          Bezig...
          X