D75DBB2C-17E5-4D45-B839-13870545AFFA.jpg 997CB2A7-80FA-4DD8-89BE-CEB86261CE34.jpg zien we het blad probleem nu?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chapter 2 >>Runtz<<
Collapse
X
-
Ik zie bij elkaar opgeteld: te natte aarde, later een bult zand erop, en kleine schade aan blad en aardige klauw ("slap hangen").
Laten we voor het gemak eens bekijken waar die schade zich bevindt; zo ongeveer waar je met een gieter langs gaat. Dus beetje stootschade is niet uit te sluiten.
Je gebruikt zakken, dus die bult zand zal niet echt zuurstof wegnemen uit de bodem maar in het midden van de kluit kan er zeker iets fout gaan als er geen zuurstof bij kan. Dan zullen ze vrij rap aftakelen.
Met een te natte bodem treedt gauw verzuring op, al helemaal als je grondwater gebruikt met een iets zure pH. Dan kun je idd calciumgebreken krijgen maar de planten zijn verder best OK van kleur en het probleem lijkt op een willekeurig blad te ontstaan en niet logischerwijs van onderen te beginnen en door te lopen naar boven.
Ik gooi 'm zelf op stootschade en een kleine overvoeding. Dat blad zat er al toen de planten te nat stonden, het kan best zijn dat het zelfs gewoon versnelde ouderdom is.
Als het niet uitbreidt in een week tijd, dan zou ik me er niet zoveel zorgen over maken.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
- Likes 5
Comment
-
De tensio's meten alleen het water onderin de potten en aangezien het behoorlijke potten zijn zou ik niet blind varen op die waarden. Ze ogen niet echt happy inderdaad. Ik weet niet hoeveel water je ze geeft, maar het zijn al flinke mevrouwen dus lusten ze zeker wel 10% van de pot inhoud om de dag. Heb het formaat van je potten niet kunnen vinden maar dat zal minstens vijf liter per plant zijn.
- Likes 1
Comment
-
Beste collega’s van het groene leven,
Dag 50
De dames zijn niet echt te spreken over hoe er met ze omgegaan wordt qua weet ik veel want ik weet niet zo goed waar t aan kan liggen🤷🏼♂️
De dames hebben na mijn idee 2-3 weken veelste nat gestaan waardoor ze amper groeide. Nu staan ze te droog en dat lijken ze ook niet fijn te vinden.
dus die 5 liter hork durf ik nog niet aan😂
Ook heb ik de potten veelste vol gemaakt vanaf het begin waardoor water geven er niet makkelijker op is geworden dus snap dat het lijkt alsof er een bult zand naderhand is op geflikkerd🥲 achterliggende gedachte daarvan was omdat de vorige ronden zo ingezakt was dacht ik geef ze nu wat extra🙃
Qua voeding heb ik ze eigenlijk nou niks gegeven buiten wat Root juice op begin. Hoop dat t stoot schade is maar ben er toch bang voor. Ik zie de planten eigenlijk amper vooruit gaan qua groei maar wel 2 achteruit gaan op kleur..dat zijn de achterste 2, waarvan de rechter veel slapper hangt dat me lief is!
Hoop in mei dat die beter smaakt als dat die groeit🥺
1C79923E-C09C-49EB-81AA-6A3DBE1E2216.jpg 21194183-DD23-441F-A555-92E6F1F53B6E.jpg F1E4CF15-2FF8-43A1-9893-F61ADC1D8E4F.jpg 6E61800E-1E0B-4567-80E6-8EE60EB64695.jpg E9D1560C-83ED-4BE1-9210-6B687F69F3C4.jpg
Ja beetje triestig allemaal😔 laten we hopen dat het toch nog snel verbeterd, kan het tot Max 11 februari rekken en dan moeten ze echt om na 12/12.
- Likes 5
Comment
-
Ben snel nog is door u verslagje gegaan en vind die eerste potten al relatief groot voor een zaadje in te steken.
Persoonlijk zou ik ze max in 1l potjes steken en dan misschien voor je ze in van die big bags dumpt toch nog is eerst naar een 8 a 10l pot verhuizen. Zal iets makkelijker zijn om water te geven/doseren. Ik weet dat sommigen als argument zouden geven dat extra verpotten stress meebrengt maar dan vraag ik mij toch af wat sommigen met hun planten uitsteken tijdens het verpotten 😂 En als ze toch een dagje stress zouden ervaren weegt dat volgens mij niet op tegen al de mogelijke nadelen van direct in de grote pot te gaan. (nog eens herhalen dat ik mn zin hier begon met PERSOONLIJK😂) Uiteindelijk als ge zo grote zakken gebruikt moogt ge niet kijken op een paar dagen groei meer of minder denk ik dan.. Anders zet je gewoon een plant meer als het rapper moet gaan
Theeft volgens mij ook niet veel nut van de EC eruit te spoelen maar dan wel direct voeding bij te geven. Zou sowieso niet te zot meer doen met groeivoeding in de eerste weken als je elke ronde je aarde ververst na alles wat ik nu weet. Beetje kan wel maar denk dat ge er meer slecht mee doet dan goed in het begin.
-
Ik heb alleen beetje voeding gegeven toen ze in de begin potten stonden zodra ze in de bags stonden hebben ze alleen water gehad tot afgelopen week er een beetje calmag bij kwam.
-
Voordeel van gelijk in eind pot is dat je pen wortel gelijk door de hele pot gaat en niet gaat krullen onder in de pot
Tis lastiger water geven dat is ceker waar
K heb ze nog nooit zo nat gezet in de groei en bloei als nu maar heb nergens last van
2 tot 3 over potten is wel makkelijker water geven dat is ceker waar
-
4F3930BF-4F56-4C9F-A371-B66071A77D01.jpg 79D40C2F-D10B-4AB0-8D98-B5933706D759.jpg gvd kom net thuis en zie ik dat de bladeren boven aan binnen een uur of 10 behoorlijk achteruit aan t gaan zijn. 🙃 gaat echt gwn helemaal top hier deze ronden. Ze hebben calmag gekregen sinds het begon met de problemen. 🤷🏼♂️ ik lees van alles maar kan nergens overtuigd van zeggen,, ja!! Dit is het…dus uiteindelijk weten we nog niks. Wilde wachten tot uiterlijk zaterdag ook in de hoop dat ze zich nog wat konden herstellen maar t lijkt als maar erger te worden🤷🏼♂️ dus ik ga ze zo maar eens om zetten na 12/12. Hopelijk komt er uiteindelijk toch nog wat leuks van af!
Comment
-
Bedankt man, nee nog niet geprobeerd. Heb m al omgezet na 12/12. Heb geen keus ivm vakantie. Zie daarna wel weer hoe we t gaan aanpakken. Zal is idd bij een growshop eens langs gaan en effe kletsen. Hopelijk kunnen we er nog iets van maken
-
Als je weet wat het is en paar fotos laat zien meestal weten hun wel wat het is hun werk
Maar lijkt dat er iets in de bodem niet goed is waardoor ze niet alles opnemen hoop dat je dr snel achter bent man
K ben ook al voor je aan het kijken maar enige wat elke x weer naar boven komt is een CALCIUM te kort of overschot eraan en ph is sws goed of ben je dat ook niet ceker
Wand als je cal mag geeft dan word het probleem dus erger das op zich logisch als het dus een overschot is aan calcium en krijg je teveel magnesium de plant denk dat je erg warm zit hier met de oplossingLast edited by Tijnie82; 7 February 2023, 10:27.
-
En dit kom je tegen met roest vlekke op het blad
De roestige vlekken op dit blad zijn volgens mij veroorzaakt door een schimmel. Dit soort problemen ontstaan vaak door een lage temperatuur en/of een hoge luchtvochtigheid. Zo'n hoge luchtvochtigheid kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van een te dichtbegroeide kweektent of simpelweg teveel water bij de wortels.
Miss dat je hier wat aan hebt
-
-
Dit had ik nog even op gezocht verschillende te korten en overschotten met afbeeldingYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 7 photos.
- Likes 1
Comment
-
Tnx man, ja ik hoop ook dat k er snel achter ben. Maar alles zit wel goed behalve dat met de ph… ik ga er vanuit dat die goed is aangezien de meter pas 4 maanden is. Maar ik ga straks even wat Spa water halen daar zit een ph van 6,4 in en als die dus anders aan geeft dan dat dan weet ik wat er loos is…… wss. Maar vind dat ze vanaf het begin al wat trager zijn.. of dat het soort is of dat het komt door dat ik op 20 watt heb zitten voorgroeien geen idee. Maar moet zeggen dat ik dit wel een interessante ronden vindt ondanks het niet loopt zoals gewenst.
-
Dat zegr niks hoe oud een meter is beste voor de cekerheid calibreren ik ging er ook vanuit dat die goed was en uit eindelijk klopte er geen zak van dacht dat ik ph 5.8 6.0 gaf en het was werkelijk 3.0 en met ph problemen groeien ze amper zo goed als niet
K geloof niet dat het aan het lage wattage licht dat ze traag groeien als er problemen zijn en je dr niks aan doet word alles erger tot je volledige still stand hebt en helemaal niks meer gebeurt je plant maakt zich erg duidelijk dat ze ergens last van heeft tot dat opgelost is breidt het zich alleen maar uit tot de hele plant zo is
-
Te nat.
Ik ga mee met LR, die calciumplekken kunnen ook veroorzaakt worden door te nat staan.
Te veel gebufferde CalMag zorgt voor een ph verhoging in je grond met het zelfde effect.
Slome Joop heeft een voedingsloze binnen kweek gedaan. Zijn plantjes toonde ook de calcium plekken, maar verdwenen na verloop van tijd toch ook zonder voeding te geven. Ook ik heb hier nog ergens een kweekverslag staan met CalMag- en waterproblemen. Misschien staat daar iets in waar je wat aan hebt.
Hoop dat je de oorzaak snel te pakken krijgt.
Succes strijder
- Likes 1
Comment
-
Ik begrijp niet waarom je bang bent om vijf liter water in elke pot te gieten Bo$wachter want als ze toch al te nat staan zeikt het er wel uit aan de zijkanten met deze stoffen potten. Natter dan nat bestaat niet. Met zulke grote potten kan het nu zeker nog geen voedingstekort zijn wat er speelt, dus moet het wel de watergift zijn. Bovendien als het medium te droog is loopt de Ec op, dus is spoelen om de wortels te verkoelen sowieso aan te raden. En het overtollige water kan je er uitpompen.
- Likes 1
Comment
-
Growbags kunnen inderdaad uitdrogen waardoor ze weinig opnemen, 2l en sommige voelden nog licht aan bij optillen. Lamp er wat dicht op en ze verdampen veel en snel.
-
Lamp hangt 25 cm boven de hoogste en 35 boven de laagste
-
Bo$wachter 5 liter is echt niet te veel want als gezegd zeikt het overtollige er wel uit, zeker met deze stoffen potten. Beter is het nog om de lekbak even vol te pompen omdat de kluit al te droog kan zijn nog wat op te nemen. Even een half uurtje laten weken en terug er weer uitpompen. Bij mijn huidige kweek heb ik per ongeluk de planten een keer veel te nat gezet en daar zie je dus helemaal niks van.
-
hey en wat ik ook zit te denken, maar dat komt, dat is mijn zwakte, maar, wat is het klimaat, want het doet me ook wel denken aan een hele koude kluit. Wat is de aardetemperatuur? En sowieso, is het klimaat goed, en dan hoef ik geen momentopname, maar meer jouw beeld, hebben ze het koud?
- Likes 2
Comment
-
16759752895158104481020774054978.jpg
Dit is oud blad van mij waar ze ook es te droog gestaan hebben...
16759754451763877700919982421200.jpg 99% zeker te droog in mijn geval geweestGanja always does the trick.
- Likes 2
Comment
-
Dag 56
Dag 4 12/12
max/min
27,9/ 17.9 lv 48%
Hoop met deze aanpassingen dat we de goeie richting in gaan! Wat heb ik gedaan:
>>Tube ipv 12 naar 24 uur laten verwarmen.
>>Afzuiging op 20% had het op 30 staan maar omdat ik een behoorlijke afzuiging heb (750m3) zuigt die de ruimte snel paar graden kouder.
>>Inlaat uit gezet.
>>Lucht ontvochtiger uit en normaal is de deur dicht nu open anders loopt de lv naar de 70-80%
Nu hoop ik hier mee het klimaat voor m’n meiden wat aangenamer gemaakt te hebben, zodat ze hun dorstig mondje goed kunnen verwerken want we hebbben ze net wat te drinken gegeven.
>> 5 Liter water voor de achterste grootste 2 dames die ook het “droogste” er uit zien en 3 L voor de 2 vooraan. Waarom die 2 3 liter omdat ze wat beter van kleur zijn en wat kleiner zijn..ook nam hun grond veel beter het water vanaf het begin op als die achterste 2. Ook waren hun tensio waardes stukken lager 80-60mbar als de achterste 2 dames.
De achterste 2 hebben een litertje teveel gekregen want ze hebben de broek vol gepist en t loopt aan alle kanten behalve de goeie eruit. Heb ze ook om het half uur ongeveer een liter gegeven zodat ze het rustig konden op nemen. Dr staat nog een kleine 3L in de gieter. We gaan is kijken en mss krijgen ze vanavond nog wat of mss laten we het voor wat het is.. we zullen zien. Even kijken wat ze gaan doen😯
33A4FECC-211D-4B8C-BA33-9F1CA82E726E.jpg 20DF4910-BC39-44AF-8078-8191DE47A0EB.jpg 735FE2C5-5A95-49E1-BCD9-6B98781CB379.jpg E4785CAF-E2EB-45FB-A431-1EE2D97195B5.jpg 3AD0297F-C94B-4C45-AC4B-E3FB138775F1.jpg F30D13FE-F64A-4F3A-B620-A4F41E56992B.jpg 9548820D-7BC2-4436-B894-E2A539796A06.jpg B3812569-21AE-465A-B88B-D025F4D30099.jpg
- Likes 3
Comment
-
Comment