Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 2 >>Runtz<<

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen Collega’s,

Dag 78
    VB 15 dagen
    Bloei dag 11

We hier weer een weekje verder.. jullie ook wss.
    nog wat bladeren weg gehaald. De geur komt me inmiddels ook aardig tegemoet. Dus het gaat allemaal wel de goeie kant op.
    1 plant blijft maar aan de gang met die blaadjes. Ik heb geen idee wat ze te kort komt. Overvoeding kan ik volgens mij wel uitsluiten, aangezien dat geemmer al in de groei aan de gang was.

A5DAF09B-6127-4247-AC31-F612203BCD4A.jpg 6A0535B6-0371-4FFC-B10D-625FAC4C9DE2.jpg

E6354542-8856-4694-93C8-A86ECC3A8FF5.jpg 41E4D718-5679-4473-BE80-6FA12CC0A4D6.jpg

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ik stelde gewoon letterlijk LST voor maar dan met een knijptang omdat ik de indruk had dat je bedoelde dat de takken al te dik waren om nog richting te geven met de vingers.
      Tis niet dat ik niet kan denken hoor maar emotes helpen bij het interpreteren van een bericht en die omgekeerde smiley staat voor zover ik weet voor sarcasme. Dus vergeef mij dat ik op dn duur geen idee meer heb of je nu wel of niet op de hoogte bent of iets meent als je emotes niet correct gebruikt

Vind het wel raar dat je GWE niet kent? Zou mij paar jointjes rollen en daar eens paar uren/dagen vertoeven. Ga je ONGELOFELIJK veel van bijleren, zeker als je nog niet bekend bent met sommige basisdingen zoals LST Ook handig voor bladproblemen te herkennen maar eigenlijk staat er echt zo goed als alles op. Meeste info die daar staat mag je 99.99% zeker van zijn dat het klopt ook tegenover hier een vraag stellen en 5 verschillende meningen krijgen waarvan er hopelijk 1 zijn mening ook effectief onderbouwd heeft..

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      🙋‍♂️sarcasme..

Je bent niet de enige m’n vriendin weet het af entoe ook niet meer met mij🤷🏼‍♂️ komt goed nog even vol houden zeggen we dan om de boel weer een beetje op te beuren!

Nja als je mij kent vind je het niet raar dat ik die site niet ken aangezien ik al een jaar of 15 geen pc meer heb. Doe tegenwoordig wat mee hebben met de technologie op de telefoon maar ben z’n digibeet als je ze maar kunt hebben😃 ben ook op dit forum terecht gekomen via een maatje, anders had ik deze ook nooit gevonden🤷🏼‍♂️😂 lts noemde ik voorheen knakken of m’n takken de juiste richting in sturen. Maar lts klinkt spannender idd dus doen we die!👌🏼

Bedankt voor de site. Zodra ik terug ben van Spannabis dan ga ik me er eens even rustig voor zitten👍🏻

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      LST staat gewoon voor low stress training. Knakken zou ik nu niet bepaald low stress noemen
      Takken in de goeie richting sturen gaat er dan idd meer naartoe, maar zoals Tijnie zegt als het iets te laat is maak je die stam gewoon weer zwak met duim en wijsvinger door te wrijven. Als het eigenlijk echt te laat is kan je in principe de tang nog boven halen, kun je zelfs voorzichtiger je kracht mee doseren vind ik..

Veel plezier op spannabis

9FD74668-240F-46EC-A23D-E0A7BD0FB4DA.jpg 4CCDB8C9-96AD-40A3-A274-6E393C566049.jpg wel mooi om te zien hoe elke plant z’n gang gaat naar het toppen/mainline “poging”9A06A4EC-4DB2-4B78-980A-94EB26B19B0D.jpg Dag 83
    vb 15
    bloei 16

Ze dikke lekker aan. Blijft moeilijk om naar een praktisch lege ruimte te kijken🥲

C5924F53-DC53-42D8-82A6-B4B025EE8D45.jpg C768A7D8-6809-4C61-A768-4B46C0C03EEB.jpg
    Attached Files

Comment

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Logisch ook , je wil graag verbeteren .
      Eigenlijk zou je steeds dezelfde genetica moeten draaien om goed te kunnen vergelijken.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Klopt, maar ben ook gaan kweken omdat ik t beu ben steeds de zelfde wiet te moeten roken🤷🏼‍♂️😂

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Gewoon van elke plant die je kweekt in begin als je gaat switsen naar 12-12
      1 stekje dr van pakke zo kan je beste genetica bewaren en uit eindelijk heb je genoug stekjes om genoug soortjes te gelijk te kweeken stekkies maken kost niks

…..

Comment

Hallo allemaal, Ik maak nu al een tijdje Hennepzalf voor mijn vrouw die reuma heeft. Dit heb ik ook gemeld in de introductie van mij. Waar de vraag op kwam of ik met jullie wou delen hoe ik dit doe. Dus bij deze. Wat hebben we allemaal nodig. attachment Één slowcooker attachment 3x 450 gram Cocosolie attachment 4 x

toekomstig werk

Comment

• MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
        Heb zelf net een slow coocker voor een tientje van marktplaats geplukt

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja dacht post m even in m’n eigen verslag zodat ik de link niet kwijt raak!😃 au bain-marie zou ook moeten werken toch? Heb m’n vorige slowcooker verhoerd met t maken van olie🙃

Gelijk heb je! Het is ook leuk om het in je eigen verslag te vermelden en er over te kletsen.

Au bain-marie komt op het zelfde neer geloof ik.
      Ik heb juist een 2e hands gekocht om hem juist te Verneuken. Zet hem in de nacht aan in de schuur.

Ik ga eerst de olie extraheren, die meng ik met olijolie. Dan vul ik de benodigde flesjes.

De wiet die ik overhoud voor het olie maken bewaar ik en voeg ik later bij het mengsel van wortel en lavendel om de laatste stoffen eruit te krijgen.
      ​​​​​​

Comment

Bij mij moet er minimaal een kilo boter in anders word de slowcooker te heet met minder. Iets om rekening mee te houden dat je best veel maakt in één keer. Neem aan dat de zalf ook niet te heet mag worden net als wietboter.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Goedemorgen Collega’s,

We zitten inmiddels op Dag 95 waarvan 15 voorbloei en 28 ekte bloei.

Max/min
          29,2/18,8 lv 51% (temperatuur metertje heeft vlak onder de lamp gehangen gisteren, vergeten goed terug te hangen na de schoonmaak beurt in de tent.)gemiddelde temp van de afgelopen 2 weken is 26-27 graden

De dames krijgen elke dag minimaal een liter water met uitschieters na 3L afhankelijk wat de tensios aangeven.

De bloemen zwellen mooi op waardoor de tent toch weer wat voller lijkt en dat maakt mij een gelukkig mens. Mss worden m’n fouten van op begin alsnog lichtelijk vergeven met een mooi eind resultaat.

De blad problemen blijven zich echter aanhouden en het vreemde is dat het mooi rouleert?? In de zin van ik had eerst met die andere 2 problemen met het blad, ik heb een tijd geleden veel weg gesnoeid waaronder ook het blad met die symptomen. En vervolgens krijg ik op die andere 2 planten waar niks mee was blaadjes met de zelfde problemen als de andere 2 planten die het hadden en nu op het huidige en nieuwe blad geen rare dingen laten zien🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️ volgen we t nog. Ken toch nii

Het is trouwens mooi om te zien hoe verschillende manieren van toppen de plant qua groei en toppen maken beïnvloed. T lijkt er op dat die wannabe mainliner toch het beste uit de verf gaat komen.. maar we gaan t mee maken!
          31A45904-1AE0-4775-8856-0C1B40DE5285.jpg 75C12E6F-B45A-41F4-8865-2E3E480B3EB0.jpg BA7CBD83-BBC5-44A9-AFA0-72AD25B44568.jpg F3ED2247-1F6E-4AF9-BA58-3EE146A0C2D3.jpg 81AAD2AA-7D7A-4496-9C40-B5C0078D6C51.jpg FE16B4F0-3E22-45A7-A1B0-0C32905336BD.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja dacht omdat ik de grond naar ongeveer 1.0 ec had gespoeld dat ik het schema wel kan aanhouden. Zal weer is wat foto’s maken want ze zien er allemaal best aardig uit.

De EC waarde heb ik op het eind van de vorige ronde niet meer na gemeten eigenlijk dus dat zou ik niet weten. Weet wel dat ik toen door jou de begin waardes heb na gemeten en dat ik daar meen ik op 3,9 uit kwam.

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Ok , dacht dat je ec hoger was. 3.9. Is niet verkeerd op het eind op zich

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja bij deze ronden was de ec volgens mij 6.8 voor dat ik ging spoelen, heb dat terug gebracht na 1.0 ongeveer

9E23DA33-D78C-41AE-84DF-8B145BDE08B7.jpg AAEFB76B-0775-43DF-B574-4170D756973C.jpg 9739E0CD-9857-4C6D-8EC2-9703EBEAC72C.jpg 72CC44C4-90ED-4CA7-90BE-12DA542875B7.jpg E7421915-9AC0-4A8D-B5A1-9824F3A7FBE1.jpg 13A18E53-4111-40FA-B130-332A4CE8F66C.jpg

Comment

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Mooie knoeperts, mooi om te zien hoe je internodes zo dicht op elkaar zijn gegroeid. Heb je 2 x getopt!

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            DerpiE weet ik maar t is en blijft een stoners forum en daar ga je altijd tekens van luiheid te zien krijgen.

@ kunichika bedankt! Dr staan er 4 waarvan 1 2x getopt 1 3x getopt 1 mainline poging 1 niks mee gedaan alleen de hoofdstam scheef getrokken zodat het maaiveld enigszins gelijk blijft

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            ***hobbyforum voornamelijk gevuld met luie stoners ***
            en twas meer als repliek omdat je zei dat je moeilijk foto's van bovenaan kon nemen. Ik gaf je gewoon een oplossing

Zo jeugd, we zijn weer een week verder.

Netje paar dagen terug er toch maar in gehangen om de bloemetjes wat te ondersteunen.. want ze worden een beetje zwaar.

We zitten inmiddels op:
          Dag 103
          VB 15
          Bloei 36 week 5

Ze krijgen nog elke dag 1,5-3L water ze zuipen me de voedings flessen zo leeg.

Op 10L “grond” water
          10ml grow
          40ml bloom
          40ml topmax
          50ml heaven
          3ml calmag

Nog 3 weken krijgen ze dit menu voorgeschoteld en dan 2 weekjes alleen water, in hoe verre dat zin heeft bij bio bizz..

Afgelopen week van die plak strips opgehangen. 9.95€ 5 stuks bij bol. En ondanks dat ik om de dag met de stofzuiger op jacht ga zitten die strips al aardig vol. Maar dat kan nog veel volller als ik sommige verslagen hier soms bekijk😅.

De blaadjes lijken verder niet meer te verkleuren, her en der zijn ze kurk droog en breekt het af als je er na kijkt. Maar de meeste zijn fris groen.

99E8A4BD-384E-48AF-A87B-AB6822B72260.jpg 8415A2A8-D287-4FE7-824A-6F92D67B55FD.jpg 7D610576-99F9-4862-9CAA-9DBBF192A31B.jpg F947645C-C5F7-46A0-B86A-686E75B71703.jpg 0A922C15-B19B-4804-A6C0-21D192BD1127.jpg 2DA2F8C8-0D8A-49EB-BA8F-B625E6211667.jpg
          Totaal stroom verbruik: 797.4 kWh

Nog 5 weken te gaan

Dat was hem voor vandaag!

Comment

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Goeie foto’s

• Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Die zijn al vol op met suikers aan te maaken nog ff dan heb je weer een lekker wietje

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja ik ben benieuwd man, ruikt heerlijk als ik de tent open doe.

Dag 111
          vb 15
          bloei 44
          20C9F610-1B36-4A64-8A5E-E9CC613BE696.jpg
          Het zijn intussen allemaal flatten van toppen geworden. Sommige zijn wel 30cm of langer eer dat je de tak pas ziet😮 ja ik vind helemaal mooi.

Alles dikt nog mooi aan, elke top zit nog vol witte haren en geen schimmel te zien. Wat wil de mens nog meer?

Uiterlijke 🪓 datum 6 mei.

Bedankt weer voor jullie aandacht en aanwezigheid,

Comment

• Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            tering dat zij echte knoeperts, ik wil die lamp ook!!!! Waarom die uiterlijke datum, ga je op vakantie? Heb je toevallig bijgehouden op welke hoogte en de intensiteit van de lamp sterkte. In de verschillende stages van de kweek?
            Last edited by Kunichika; 7 April 2023, 15:22.

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja dik en compact zijn ze, mooi om te zien.

Datum vanwege vakantie ja, anders had ik ze ook meer herstel tijd gegeven op begin met dat water te kort. Sterker nog ik had het probleem in de groei opgelost en niet eerste week 12/12😂 maar goed het ziet er naar uit dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt.

De lamp ben ik nog mee aan het spelen aangezien de gehele speeltuin nog nieuw voor me is🙂 ik heb vorige ronde de lamp vanaf het begin op 100% (480W) gezet en meen dat die op 60-80 cm hoogte hing op begin, naarmate de plantjes groter werden ging de lamp meer omlaag. Ik meet eigenlijk niet meer hoe hoog de lamp precies hangt deze ronden ik kijk nu na de plant hoe die er op reageert. Eigenlijk heb ik de lamp er constant zo dicht mogelijk op tot dat de plant iets aan geeft dat ze het niet prettig vind. De lamp hangt nu een cm 5-8 boven de hoogste toppen, ik kijk elke dag om te zien of ik geen lightbleach krijg omdat ik dat op deze hoogte vorige ronde wel had. Maar op een of andere manier vinden ze het gwn echt lekker en gaan ze als een tiet vooruit😁. Drinken wel elke dag een 1,5-2,5L, en ze zitten in 30L bags.

Deze ronden heb ik de lamp pas op 100% toen ze op 12/12 gingen.
            Last edited by Bo$wachter; 7 April 2023, 17:51.

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Machtig mooi!

Dikke toppen hoor, ziet er goed uit!
          Horks Fototopic 2.0

Comment

Dag 117
            vb 15
            bloei 50

Potverdikkie, iets is niet goed met m’n circulatie want ik heb weer op de zelfde plek rot gevonden als vorige ronden. Had het toen opgelost met een 3e fan aan te zetten, dat had ik in dit geval al gedaan uit voorzorg maar toch weer raak. Ben dr vroeg bij dus schade is minimaal maar toch altijd sund.😔

LV zit tussen de 42-55% lager ga ik het niet krijgen tenzij ik een gat in het plafond maak en na de zolder ga of een andere/grotere lucht ontvochtiger halen🤷🏼‍♂️ gaan we allebei nog niet dus dus tja

Ze moeten nog 3 weken van me 🙂 we gaan zien of het lukt. Mss om de dag water gaan geven ipv elke dag!? Mss dat de lv nog wat zakt🧐

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Hoeveel milimeter is je inlaat van de tent dan en heb je 1 in gebruik of beide

Wand ik had het zelfde probleem paar rondes achter elkaar elke x de zelfde probleem rot op dezelfde plek en banaantjes

En toen ben k bezig gegaan met me.ventilatie

Had er een slang tussen van 12 meter
              En die is dr tussen uit en zit nu een stukje op van 50 cm zonder bochten en blaas recht streeks naar buiten

Waar ik in de bloei de lv niet onder de 55-65%
              Kreeg

Zit k nu met lv tussen 40 met en max van 50 dus de ventilatie is veel beter geworden

En ook heb ik de inlaat veel groter gemaakt van rond 150 mm naar 350 mm maakt een boel verschil en veel minder onderdruk .

Alleen al de slangen van de afzuiging zo kort mogelijk maken en een grote inlaat maken kost amper wat maar je hebt wel veel voordelen dr van

Me afzuiging doet het nu al beter op 50 % waar die eerst op 100% ,stond voor het zelfde effect dus is ceker de moeite waard

En kleine ventilator die net boven de toppen blaast

Heb die aangesloten op. De tijdschakelaar van de lamp

Dus lamp aan is ook ventilator aan

K heb normaal altijd wel.wat top.rot nu ik dit gedaan heb niks meer aan rot gevonden dus dat zegt me dat het goed werkt

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Ik zal eens wat foto’s maken van hoe het hier erbij staat. Alle lucht circuleert in de zelfde kamer tenzij ik de raam of deur open zet. Ik heb verder geen buizen. Heb momenteel 3 fans boven de toppen hangen, maar heb net weer wat gevonden dus ik ga zo alle hoofd toppen die ik verdacht vind er maar uit halen voor dat me hier alles na de God rot.

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Je blaast niet af naar buiten he? Hier word verse lucht van het kiertje onder de deur gezogen. De tent in en dan naar buiten. Kun je dat niet realiseren, want de afgeblazen lucjt trekt dan continu de tent in. Eerlijk gezegt geen idee of dat het probleem kan oplossen. Ik zeg maar wat. Proberen kan altijd!!
              Last edited by Kunichika; 14 April 2023, 16:20.

Goedemiddag inmiddels,

Naar verdere inspectie kunnen we valt stellen dat er meerdere slachtoffers te betreuren valt.

De slachtoffers worden momenteel behandeld en afgevoerd.

Naar schatting is 30/40% van de totale populatie onderweg naar hun laatste bestemming.

Bedankt weer voor jullie aandacht en aanwezigheid,
            Houdoe en bedankt

Comment

• Zabuza
              Zabuza commented
              Editing a comment
              Word zelf ook alweer nerveus als ik dit hier lees.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              😏Hoelang moet jij nog?

• Zabuza
              Zabuza commented
              Editing a comment
              4 à 5 weken. Zit nog niet in de gevarenzone qua topvorming. Heb echter wel maar zo een kleine lage Bonanza van 60x60. Meestal 4 planten met elk 4 takken. Is direct veel verlies als daar hoofdtoppen sneuvelen. Stresserend ook aangezien de vrouw des huizes het medicinaal gebruikt en we eigenlijk niet toekomen met enkel ons kastje. Het leven zoals het is 😀

Balen van die rot man.
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Ja soms zit het mee en soms niet🤷🏼‍♂️ uiteindelijk valt de schade nog wel mee gelukkig, maar als het er eenmaal in zit gaat het snel dus dan maar beter 🪓

Kut zeg..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Met de Laatste loodjes even extra opletten🧐hoop dat t hier bij blijft🤞🏼
          Bezig...
          X