Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De ZKITTLES kruiden tuin van Monkey man

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De ZKITTLES kruiden tuin van Monkey man

Korting op 420shop
    ZKITTLES sog 4x4 - 8x 11 liter 8x softpot 12 liter
    en 6x 11 liter

Voorgroeien doen we met:
    Voorgroei tent: Secret Jardin Dark Propagator DP90 - 90x60x98 cm
    Voorgroei lamp: Aliexpress Quantum Board 80 watt
    Afzuiging: een 80mm slang naar me grote tent waardoor hij een beetje luchtverplaatsing krijgt en daardoor een beetje verse lucht kan aanzuigen.
    Ventilator: 80x80mm Usb aansluiting voor stroom ook van aliexpress

Groei/Bloei tent:
    BudBox pro xl r 1.2x1.2x1.8 tot en met 1.4 meter hoog in het vierkant daarna schuin naar 1.8 meter.
    500m3 mdf softbox afzuiger
    600m3 filter
    Fancontroller van Cli-mate 5 stappen 2.5A(wereld apparaatje)
    Lamp 2x Mars Hydro TSL 2000 300 watt / 600 Watt totaal ​
    8x 11 liter 8x 12 liter softpots met lightmix
    Ventilator Monkey fan 20 Watt zwenkbaar
    Voeding BAC Organic

Andere tent

Tent: 80x80x160
    250m3 Softbox afzuiger 125mm
    460m3 filter optimaal op 360m3
    Fancontroller cli-mate 5 traps automatic
    Lamp: samsung lm301b (h) quantum board v3 qb288 4000k 240w+uv+ir+660nm
    Voeding: Dutch Pro mineraal
    Blumat druppelaars
    6x11 liter met ligtmix ​
    Last edited by Monkey Man; 18 January 2023, 09:16.

De grote tent staat nu 2.5 week voorgroei 18/6

12 dagen voorgroei tentje
    16 dagen voorgroei

Kleine tent vandaag gepot met stekken die ik over had.

Hier een aantal foto's van de grote tent die staat al 2.5 week dus hier even wat begin foto's op me vorige verslag zie je meer het begin.
    Attached Files

Comment

De 80x80 tent
      Omdat het op zolder met koud weer soms naar de 15 graden kan gaan had ik eerst een kacheltje van 400 watt draaien snachts. Omdat een klein tentje draaien maar 300 watt kost dacht ik zet ik liever dat neer om de ruimte te verwarmen. Ook om te kijken of ik met blumat druppelsysteem om kan gaan. Kan ik dat hier mooi testen en leren omgaan met minerale voeding.

De 80x80x160 tent heb ik gekregen van iemand en de lamp via marktplaats 2 maanden gedraaid voor 110 euro geen chinees ding deze is voor de groei 120x60 en bloei 90x60.

20230106_142506.jpg 20230106_141231.jpg
      Ik denk dat de Zkittels stekken van 2 verschillende moeders komen he zowel in het voorgroei tentje verschillende maten zkittles en in de grote tent ook.

20230106_152429.jpg 20230106_152416.jpg 20230106_152425.jpg
      Dit is de opstelling nu heb de 11 liter potten ingewatert met 0.85 liter moet root stimulator. Toen 15 minuten gewacht en toen me blumat erin gestoken en afgesteld.

20230106_162650.jpg 20230106_162737.jpg
      De softbox en water vat staan boven. Is een 35 liter zit nu 8 liter in.
      De softbox hangt ook op zolder dus de warme lucht uit zich daar.
      Het luik naar zolder is 1m2 en staat altijd open.

Ben benieuwd als het druppel systeem werkt gaat deze ook in de grote tent gebruikt worden met minerale voeding.

Attached Files

Comment

mooi setje, die afvoer gaat meteen naar buiten? Dat is wel prettig

Comment

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Daar zien ze eerder de lampen zelf op toch? Warme lucht zou ik mij idd minder zorgen over maken.

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Het enige dat je ziet is de uitstraling van, bijvoorbeeld het dak, ik heb een keer een warmtefoto genomen van mijn schuurdak, die ruimte is echt koud en daar staat een kast van 25 graden. het enige dat er echt uitsprong was de uitlaat van mijn cv.

Je ziet geen details, je kan niet door het dak heenkijken, je ziet het dak als warmteobject, en die CV uitlaat dus

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          met die oude hps lampen had je buurman soms niet voor niks geen sneeuw op het dak en jij wel snap je heheheh ja dan weten ze wel dat je kweek

maar met led heb je dat niet

Succes, subke. Dat het een knaller moge worden !
        Ganja always does the trick.

Comment

Gaat goed hier zo te zien ik ga je volgen

Comment

Grote tent
            12 dagen voorgroei tentje
            18 dagen voorgroei
            4 dagen 12/12

Kleine tent
            4 weken voorgroei tentje ongeveer in een klein potje
            7 dagen voorgroei

De grote tent gaat prima tot nu toe. Je ziet echt wel hoogte verschil in de planten dus stiekem denk ik dat de stekken van verschillende moeders af komen. Afgelopen zondag ben ik naar 12/12 geschakeld.

Omdat de vorige keer schakelen naar 12/12 de plant amper ging strekken heb ik nu de lampen express wat hoger gehangen 45-50 cm ipv de aangegeven 30 cm. De lamp staat op 75% vermogen. Ik zie wel dat de plant wat meer strekt als vorige keer. De temperatuur met de lamp aan rond de 24-26 graden. Soms zakt de temperatuur in de nacht naar 16 maar vaker rond de 18 graden.

20230111_120132.jpg 20230111_120146.jpg 20230111_120143.jpg
            Het is in 6 dagen best een stuk voller geworden en de bladeren soms 2x zo groot. Ik geef alleen nog grow voeding mee 1/2 van de max en soms een schone water beurt.
            Links de lagere planten en rechts de hogere.

20230111_120955.jpg 20230111_115934.jpg 20230111_120549.jpg
            Met 1.5 week 12/12 wil ik meer blad gaan weghalen en onder het net iets meer opschonen ook. Ik wil ze nu zo min mogelijk storen om ze iets meer te laten strekken. Heb alleen een aantal hele grote bladeren verwijdert die over veel zeitakken heen hingen.
            En ik heb een gratis c02 zak gekregen dus gewoon weer opgehangen.

20230111_120138.jpg 20230111_120620.jpg 20230111_115953.jpg
            Er zitten 2 planten bij met een beetje verkleuring die hebben vanaf het begin al deze kleuren laten zien. Verder gaan ze best okee.

80x80 tent

20230111_125012.jpg 20230111_124922.jpg
            Het zijn een beetje dunne slappere sprieten geworden dat kwam omdat het voorgroei tentje veelste druk was en te weinig licht hebben gekregen. Maar we gaan er gewoon wat van maken.
            Heb ze een week geleden gepot de blumat druppelt nog amper de grond is nog vochtig genoeg van het inwateren.

Ik zit er alleen een beetje mee hoe ik ze moet gaan toppen. heb wel de onderste 3 a 4 zeitakken verwijdert.
            Ik weer nog niet zo goed hoe ik ze wil laten groeien.

20230111_123945.jpg
            Ik heb er een 250m3 softbox met een matalen case op aangesloten en met die oude fancontroller bromde die als een gek. Heb 2 verschillende fancontrollers geprobeerd die ik meekreeg bij de growshop een smscom en de nieuwe versie van de cli-mate controller. En bij beide bromde ze.
            uiteindelijk beide terug gebracht en dezelfde besteld als de grote tent en gelijk super stil hoor alleen een beetje lucht uit de slang komen.

20230111_125316.jpg 20230111_125353.jpg
            Links de reserve zkittles planten voor stekken. En een kleine sky rocket stek die ik met stekkengel in de aarde heb gepropt en zonder propegator heb proberen te laten groeien en het is gelukt deze is wel 4 weken oud ongeveer maar het kan dus wel. Heb hem de 1e 1.5 week elke dag nat gesproeid.

Het nieuwe jaar enthoushiast begonnen aan de kweek heb er zin in 2023 green

Attached Files

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Zijn lange sprieten die stekken straks Miss netje d’r overheen om te ondersteunen wand die stengels gaan straks anders moeite hebben om de takken overeind tehouden

• Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              Ja die lange planten waren eerst bedoelt alleen stekken van te snijden. Maar uiteindelijk toch gebruikt voor deze tent. Ik zie wel waar het eindigt. Ga ze sowieso toppen en netje erover miss wel 2 netjes. Zat ook te denken miss wel geinig ze niet te toppen en gelijk 12/12 te zetten kijken wat het word

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Als je toch nog beetje leuke opbrengst wil nu lekker drukken met de lamp er dicht op toppen en nog ff langer voorgroeien 2-3 week diefen en in de bloei gooien zo kan je nog wel dikke ronde draaien

Die onderste nodus heb je niks aan ja met netje d’r over komt het dik voor mekaar

K heb zelf ook eens zoon ronde gehad met van die sprieten mooi is anders maar goed gaat het wel ja

Dat druppelsysteem lijkt me ook nog wel eens wat voor in mijn aardehok. Kan heel slecht bij de achterste zes planten dus dat automatiseren zou ideaal zijn. Wordt die grond wel overal goed nat met die dingen?

Ziet er weer top uit allemaal maat, succes maar weer!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              En hoe zit het dan met de aarde waar ze in gestoken zijn, kan dat de druppelaars niet ook verstoppen?

• Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              nee niet echt denk ik. het is eigelijk een tension meter maar dan ipv een aflees display de druppelaar erop.
              Takketoellie gebruikte ze al jaren zegt die en die was er zeer te spreken over.

Hier een voorbeeld filmpje. Het is goedkoop betaalbaar en blijkt te werken. Ik denk zelf als ik ze bij al me 16 planten wil doen volgende keer en 1 druppelaar raakt verstopt en perongeluk 1 plant beschadigt. Jammer pech helaas maar heb het er wel voor over goed in de gaten houden.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ben benieuwd en blijf je volgen!

Vorige week woensdag alles geïnstalleerd en de potten ingewatert met 0.8 a 0.9 liter. Plantjes zijn natuurlijk even anders als normaal.

Nu na 9 dagen begint het pas een beetje te druppelen. Klopt ongeveer wel met de andere planten in de grote tent. Daar ook ingewatert met 0.9 liter en na 1 week pas me 1e waterbeurt gegeven.

20230113_201920.jpg 20230113_201912.jpg 20230113_201853.jpg
            Ik weet niet of je het goed ziet. Je ziet sowieso de afdrujes in het zand.
            6 druppelaars met 5 meter slang en vat connector koste me 32 euro.
            zeker het proberen waard

Na 9 dagen ging ik me ph meten in me voeding vat. Deze was van 6.2 naar 7.2 gegaan. Dus net wat ph min toegevoegd en is weer 6.15.

Hoe lang kan je het bewaren zonder nieuwe aan te vullen?
            Last edited by Monkey Man; 13 January 2023, 20:41.

Comment

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Precies dat corleone, als je toch geregeld bij kunt vullen kun je beter om de drie vier dagen verversen, en dus iets meer aanvullen dan ze verbruiken

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Onorthodox als ik ben ververs ik het vat nooit: gewoon weer aanvullen en de waarden regelen. Zo doe ik het altijd bij mijn recirculerende kweekjes. Als er vlokken ontstaan is de pH opgelopen, zodra je die terugbrengt wordt het water weer helder.

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Dat bedoel ik met verversen; aanvullen 😀

Aan het begin van de kweek maak ik emmer en leidingen schoon, verder niks. Tijdens kweek een paar keer slangetje wrijven, vooral na de green sensation

De 16 bitches in de grote tent lijken zich erg te vermaken. Staan nu 6 dagen 12/12 en had niet later moeten schakel.

20230114_113807.jpg
            Gister alleen bloei stimulator gegeven en de minimale hoeveelheid cal/mag.

Ik heb de lamp hoger geghangen als vorige ronden in het begin van de 12/12 bloei. Ik zie dat ze nu veel mooier strekken. De lamp staat nog op 75%.

20230114_113833.jpg 20230114_113756.jpg
            gister aan het gewicht van de pot een bepaalde hoeveelheid water gegeven varieerde van 0.1 tot 0.6 liter. Zo krijg ik ze allemaal een beetje gelijk. Ze lijken het te waarderen staan allemaal erg blij.

20230114_113820.jpg 20230114_114004.jpg
            Wat ik soms merk met de softpots dat het water soms graag uit de zeikant wil lopen tijdens het water geven. Zeker als de bovenkant een beetje droog is.
            zoals vandaag hebben ze eigelijk niks nodig. Gooi ik alsnog 150ml erop om de bovenkant een beetje natter te houden.

20230114_114616.jpg 20230114_114626.jpg
            Het begint iets meer vorm te krijgen de druppel tent.
            Klein beetje lightburn denk ik. Druk ze een beetje tegen het meer strekken. Ik heb nog 20 cm over met me lamp. Zat te denken niet te toppen en ze over 4 dagen in de bloei te zetten. Ze zijn iets te sprieterig denk ik om een lekkere wijde volle tent te maken.
            of echt 4 nodes van boven wegknippen en met een net proberen te spreiden. Komt sowieso een net in.

En je ziet nu dat ze beginnen te druppelen.

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Kijk straks maar naar je ronde in de potten dan zie je de wortels aan één kant veel meer is zijn handige dingen maar zie ze nooit de hele pot nat houden lukt vaak niet ook al staat die vol open

• Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              dat klopt miss wel over die wortels. je heb dat extention stukje dat je 2 druppel plekken hebt met 1 blumat

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Dat ben ik niet met jullie eens. Ik heb standaard de hele pot ramvol beworteld met één blumat op een 11 liter pot

Grote tent 12 dagen voorgroei tentje
            18 dagen voorgroei
            9 dagen 12/12

Tuintje doet het prima gister ochtend waren de potten best ligt van gewicht en een beetje droog getrokken. Niet te droog dus gister 50-50 grow en bloei gemengd beide minimale hoeveelheid.
            Gister 9 liter aangemaakt 0.25 liter van boven zodat die niet helemaal verdroogd. En de rest ongeveer 6 liter onder in de bak gegooid.

Vanochtend 30 min na dat de lamp aan ging stonden ze zo.

20230117_062551.jpg 20230117_062557.jpg
            Staan er best happy bij. Vandaag geen water gegeven.

Ben vanaf 12/12 schakelen wel begonnen met bloei stimulator te geven. En 4 dagen terug alleen water met een mini beetje calmag ter preventie van vorige keer trokken me bladeren ineens geel rond deze tijd.

20230117_062618.jpg 20230117_062606.jpg
            Begint nu rustig aan wat te gebeuren.

Temperatuur 25-18

Als ze gestopt zijn met strekken gaat de lamp naar 100% ipv 75%

Morgen of overmorgen overtollig blad weg halen.

Comment

IN HET DRUPPEL HOK

De chicky's staan nu ongeveer 2 weken in de 11 liter potten. Ze hebben zich aardig gedragen tot nu toe.
              Het druppel systeem blijkt te werken.

Natuurlijk heb ik met me stoned hoofd aan die druppelaards gezeten. Ik vond de pot nog erg zwaar dus dacht draai iets naar de - later ging ik de bovenkant voelen en die was aardig droog. Dus hij druppelde eigenlijk perfect.

1 pot was wat licht iets naar + gesteld. Nu aan het gewicht van de pot stel ik ze af. Voortaan afblijven.

20230117_170736.jpg 20230117_170742.jpg
              Ik denk dat dit of een beetje licht burn is of ventilator te direct erop.
              De lamp hangt op 30 en heb nog maar 20 cm over dus ik ga schakelen deze week. sommige heb ik getopt. Ze zijn iets te lang en gestrekt dat je ze niet teveel lst en scroggen gaat. Dus ze gaan de bloei in vrijdag.

20230117_170321.jpg
              De ingewaterde potten gingen na een week of 8 dagen pas druppelen. En hebben in een week toch 10 liter opgenoept.

Gister 9 liter aangemaakt.
              dutch pro a+b grow
              Mini beetje calmag
              1.8ml a grow per liter
              1.8ml b grow per liter
              kwam me ec op 1.3
              Moest 1.5 minimaal hebben
              Uiteindelijk 2ml per liter gegeven toen kwam me ec op 1.5
              Ph 6.2

Ik heb een goedkope ph meter elke keer duw ik hem in de calibratie vloeistof wijkt toch 0.4 af.
              voor gebruik even calibreren of checken.
              In de toekomst een kwaliteit meter.

20230117_170648.jpg
              Toch een klein pompje erin op advies gekocht. Toch beter stromend water. Pompje was 10 euro bij de hornabach.

Gaat opzich prima denk ik.
              Vind het stiekem wel spannend met mineraal werken en meten enzo. De meeste doen het hier natuurlijk maar als beginner alleen met bio gewerkt toch even spannend.

Let the zkittles grow

Last edited by Monkey Man; 18 January 2023, 09:12.

Comment

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                de stekken lijken inderdaad last te hebben van light bleach

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Die gele goedkope. Wijkte 0.4 af en na opnieuw calibreren meerdere keren getest en was prima. Heb een andere besteld van Milwaukee. En 3 weken me kraan water gemeten en kwam steeds op 7.1 7.2 uit. Dus duw hem elke keer in me emmer om te kijken of hij er in de buurt zit.

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Die gele goedkope zijn perfect, ik doe er een jaar of drie mee. Heb nu net mijn tweede aangeschaft. Ongeveer om de twee maanden kalibreren

Hier is je nieuwe verslag sub

Comment

Hallo Monkey Man

Gevonden en gesubbed. Gaat prima met die blumats, als je nog vragen hebt hoor ik ze wel!
                Succes verder

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
                "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
                "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Monkey Man
                  Monkey Man commented
                  Editing a comment
                  Hey man gezellig.

En ja heb genoeg vragen over de druppelaars. Tot nu toe doen ze het goed op dutch pro. Ik heb ook de 11 liter potten zoals jij. Als ik sate prikkers in me potten duw merk je wel dat de pot niet volledig vochtig is. Gebruik jij ook een verleng stukje dat je 2 druppel punten hebt in je pot?

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Nee, ik heb één druppelpunt.
                  Mijn kluiten zijn altijd compleet volbeworteld.

Grote tent 12 dagen voorgroei tentje
                18 dagen voorgroei
                15 dagen 12/12

De grote tent staat nu 2 weken en een dag 12/12 ben nu een paar dagen gestopt met grow voeding meegegeven en eerst 50/50 grow en bloom. En gister de 1e waterbeurt met bloom en een beetje pk booster En minimale cal/mag bio erbij.

20230123_104554.jpg 20230123_104612.jpg 20230123_104533.jpg
                Gister veel blad weggehaald ik weet niet helemaal welke bladeren je van de toppen weg halen kan. bovenin voornamelijk die hele grote bladeren weggehaald. En de rest voornamelijk veel wat onder het net zat/zit.

20230123_104623.jpg
                Ze zijn perfect iets gestrekt wat ik vorige keer niet had. Heb nu de lamp nog op 75% staan en 30 tot 40 cm afstand.

Kleine tent
                4 weken voorgroei tentje ongeveer in een klein potje
                14 dagen voorgroei
                5 dagen 12/12

Het druppelhok gaat prima nu heb afgelopen woensdag of donderdag 12/12 geschakeld ook vanwegen me hoogte.

20230123_105032.jpg 20230123_105145.jpg 20230120_163810.jpg
                Het zijn wel een beetje sprieten vanaf het begin heb er 3 getopt laatst al.
                Ik ben vrijdag volgens schema ook begonnen met Bloei voeding te geven. Vaak zeggen ze geef nog even bloei mee maar ik wil gewoon ondervinden wat dutch pro doet ook volgens schema.

EC 1.8
                PH 6.2
                Bloom a + b
                Calmag minimaal 0.1 per liter
                DUTCHPRO MULTI TOTAL 1ml per liter

20230123_112455.jpg 20230123_112502.jpg
                Het ziet er een beetje gehavend uit maar het valt mee. Heb 2 netjes eroverheen getrokken om de zeitakken van onder iets meer te ondersteunen en bovenin een beetje. De takken waren nog soepel dus ging best prima. Deze trekken wel recht.

20230120_163810.jpg
                Prima ook de temperatuur.
                Met het druppelsysteem drinken ze ongeveer 7 a 8 liter in 3 dagen. Is ongeveer 0.4 tot 0.5 liter per dag.
                Tot nu toe ben ik erg blij.​

ZKITTLES
                Attached Files
                Last edited by Monkey Man; 23 January 2023, 15:02.

Comment

Bezig...
                X