Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cheese - bubblegum - top44 - runtz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Cheese - bubblegum - top44 - runtz

    Korting op 420shop
    Nieuwe ronde, nieuw topic is zo te zien de regel dus hier gaan we. Deze keer gekozen voor;
    5x Cheese van zamnesia 2x critical van zamnesia (freebie)
    1x bubblegum freebie, breeder onbekend.
    1x top44 freebie, breeder onbekend.

    Als ik het mij goed herinner heb ik beide gewonnen via de lotto, misschien dat we op deze manier nog te weten kunnen komen wie de breeder is. Jointjedraaien
    Altijd leuk om te weten moest het een meevaller van formaat worden.

    Geen speciale voorkeur voor deze soortjes, enkel dat ze geen 12 weken bloei nodig hebben zoals de Amnesia haze die ik nog aan het afbloeien ben.

    Setup wordt nog aangepast, zal alvast vermelden wat wel al vast staat.


    Gtools kast 1.7x0.7
    Softbox 500m³/h
    Zwenkventilator
    Qua licht moet ik het nog eens bekijken, heb nieuw diy setje gekocht met extra rood licht in maar heb mij eigenlijk miskocht, achteraf bekeken had ik liever de 350w ipv 240w set gekocht. Heb ook nog een extra 50w set gekocht voor mijn huidige lamp (320w diy Samsung strips) te upgraden dus misschien doe ik dat wel en hang ik die erin om aan 350w te komen. Ik heb nog eventjes tijd alleszins..






    20230127_233529.jpg
    Eerste 36u in een glas water om ze dan in jiffy's te zetten. Elk zaadje is op z'n minst open gegaan, heb niet gewacht op 1cm wortel maar gewoon de grond in gestopt en licht aangedrukt. Had de jiffy's gisteren al vochtig gemaakt en vanmorgen voor de zaadjes erin gingen nog eens. Ze staan nu boven op de tent waar het 24 graden is dus lijkt mij een comfortabele temperatuur om de kopjes boven te steken.
    ​​​​​​Zodra ik 1 kopje zie gaan ze de tent in waar ze voorlopig onder 2x 20w komen te staan. 20230129_211115.jpg

    Zodra ze een CM of 3 a 4 zijn ben ik van plan ze direct in 3liters te zetten. Deze worden gevuld met 'herbruikte' zaai en stekgrond van DCM.
    (Gebruikt bedoel ik dat er 2w stekjes in gestaan hebben die ik toen terug weggegooid heb omdat het me te wild werd)

    20230129_211152.jpg









    Zaad uit de verpakking sinds 27jan


    EDIT: aangezien de criticals niets geworden zijn heb ik besloten ze te vervangen voor 2x runtz van zamnesia.
    Last edited by Silas; 20 February 2023, 18:28. Reden: op verzoek

    #2
    Succes DerpiE

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Thx, eerste keer dat ik verschillende soortjes zet. Hopelijk geen te grote verschillen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik doe niks anders. Wel het liefst allemaal indica, al wijk ik daar wel eens vanaf.
      Zorg dat je per plant de toppen op gelijke hoogte krijgt, dan kun je daarna alle dames zelf gelijk zetten met verhoginkjes 😀

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      plankjes genoeg voor te verhogen als het moet , en anders de schaar erin idd

    #3
    De marathon is nog maar net begonnen, maar we hebben een koploper. ​​​​​
    20230131_212737.jpg De bubblegum is als eerste uit de startblokken geschoten en ik vermoed zodra ik morgen het tentje open trek dat hij al fier zal staan lachen onder de 20w strip allesinds al blij mee want stiekem is het toch een beetje mijn favoriet samen met de top44.
    Misschien ook omdat ik maar 1 zaadje van elk heb maar die critical freebies heb ik iedere keer al gehad dus die ben ik wel al beu ondertussen en van die cheese heb ik er 5 dus daar moet wel iets deftig tussen zitten

    20230131_213435.jpg zoals ge kunt zien hangt alles high tech omhoog met 2 stukken ijzerdraad 👌


    20230131_132636.jpg
    Was het vergeten trouwens maar had 3 AF zaadjes in een glas water gelegd. Deze komen in de kleine gorilla tent zodra die leeg is in 3x 29l potten. Het is de eerste keer dat ik AF's ga zetten en twijfel nog welk lichtschema ik ga gebruiken. 18-6 20-4 of gewoon 24u licht.. ik heb al van alles gelezen en weet nu nog steeds niet of ze wel of geen rustperiode nodig hebben..

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Kan allemaal. Ook allemaal al geprobeerd. Maar nooit echt wetenschappelijk naast elkaar of zo. 24 uur vermindert eigenlijk enkel de kans op schimmel.

      In het hoge noorden waar de Ruderalis vandaan komt is het in de zomer ook een paar weken lang niet donker.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Eens kijken hoeveel marge ik nog heb op de zonnepanelen lol. Indien mogelijk laat ik ze gwn 24/7 branden onder 220w, verdeeld over 4 cobs van todogrowled.
      Zal sowieso voor een stabieler klimaat zorgen want denk dat de temperatuur daar anders regelmatig zal zakken onder de 20 graden met de lampen uit.

    #4
    Succes, subke. Ik ben er ook nog niet aan uit welk lichtschema best is...
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Thx, ALS ze geen rustperiode nodig hebben vermoed ik eerlijk gezegd 24u licht. Zorgt voor een stabiel klimaat en zoals kelderkastje hierboven zei zal het de kans op schimmel en rot behoorlijk verminderen. We zullen het zien

    #5
    Succes ik volg!
    heb ooit top44 van suzy seeds gehad, stinkt als de ziekte maar super lekker!!

    Comment


      #6
      Suc6, nog een volger, top 44 en cheese, dat wordt een lekker geurtje in de kast.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ik rook in dezelfde ruimte mn joints dus dat beetje geur dat toch door de filter raakt, filter ik zelf wel

      #7
      Ben tevreden, mijn 2 belangrijkste zijn toch al boven. Die cheese zaadjes zijn precies maar lamzakken, tot nog toe maar 1 vd 5 dat een teken van leven geeft. Ben is voorzichtig gaan piepen met m'n tandenstoker en de 2e crit komt ook af, van de cheese niets te zien en ik wou ook niet te diep gaan graven natuurlijk
      20230202_005832.jpg

      Potten staan al klaar met dcm zaai en stekgrond, die ga ik morgen vochtig maken en dan direct de jiffy's erin. Heb vandaag al 5liter water klaar gemaakt met aptus regulator en paar druppels startbooster.

      Comment


        #8
        Toch geen voorstander van voorkweken onder een 40w lamp zo te zien.. stond max 40cm verwijderd en ze strekken echt hard. Gelukkig had ik er rekening mee gehouden want had al niet teveel vertrouwen in die 2x20w cosmorow strips. Kan er nog wat meer potgrond rond doen en hopelijk stopt de strek zodra ze iets dichter naar de lamp toe gegroeid zijn.

        20230203_182329.jpg Van die 4 lamzakken nog steeds geen spoor te bekennen. Daarnet nog eens gaan loeren met de tandenstoker en denk wel dat ik er nog 3 zal mogen verwelkomen. Ze mogen zich wel beetje gaan haasten

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          10cm is te dicht en15 is te ver, tis wat met deze lampen...

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Maar 40 cm is veels te hoog

          Maar het is makkelijk als je de potten net niet helemaal gevult hebt en daarmee het strekken wat kan aan vullen en de lamp er dichter op gewoon kijken tot hoelaag je kan gaan en daar je lamp op afstellen

          Tis maar net hoe je plant er op reageert je merkt het snel genoug wat te hoog is en wat te laag is maar zou wel flink lager gaan

          Tussen 15 en 20 cm er boven zou al een flink verschil moeten maken

        #9
        Kwaak... ok... te nat en vul die slungels aan, je hebt pot zat, en te nat... echt, minder water

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Alleen de Jiffy een beetje water geven elke keer. 2 dagen geleden vond ik ze erg droog staan.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Mijn gevoel zegt dat die jiffy's ok zijn tbh, kan natuurlijk verkeerd zijn. Heb wel die potten redelijk vochtig gemaakt met 0.4l per pot. Gewoon opgegoten zoals een boer zijn land besproeit, zonder veel te caren dus 😅
          Daarna wel beetje liggen in knijpen dat de bovenlaag zeker niet zeiknat stond. Beetje vocht dat er teveel aan was kon op die manier nog de jiffy in.

          De kleinste jiffy's heb ik elke dag 1ml van boven gegeven zodat het zaadje niet uitdroogt en heb 2e dag ze ook nog eens laten volzuigen net voor de zaadjes erin gingen. Ik geef het nog een paar dagen maar denk dat het eerder aan het zaad ligt als aan m'n ontkiemkunsten 😅😅

        #10
        We gaan met een kopgroep van 5 verder, ik verwacht niet veel meer van die 4x cheese om eerlijk te zijn. Lijkt mij ook toeval dat ik net bij die strain 4x zou gefaald hebben dus ik hou het op de mindere kwaliteit van het zaad

        Zo stond het er vanmiddag bij

        20230204_185622.jpgen dan de boel wat opgekuist en potten beetje bijgevuld en verhoogd. Ze staan nu tussen de 20 en 25cm verwijderd van de lamp. Potten voelen zwaar genoeg aan, zal er de eerste week niet moeten naar kijken Moet wel ook dat de wortels door die witte netjes kunnen groeien want als die uitdrogen zou het slechter zijn..
        ​​​​​ 20230204_211606.jpg

        20230204_211949.jpg 20230204_211938.jpg 20230204_212003.jpg 20230204_211858.jpg 20230204_212010.jpg

        Tot binnen een weekje, ga deze ronde me proberen beperken tot 1 update in het weekend zodat er wat meer progressie te zien is op de foto's

        Comment


        • giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Takketoellie ben ik met je eens!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Toffe potten , wat hoger dan normale, niet?

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Takketoelli & @giinnoo
          Gisteren de lamp tot 19cm van de hoogste gehangen, ik kwam van 35 dus wou ook niet teveel in 1x laten zakken.
          De rest verwacht ik dat ze gaan strekken tot de hoogte van de bubble, dan vul ik die randjes ook nog bij op en zou het moeten goed zijn. Net gaan inspecteren en de bubble is gestopt met strekken dus qua afstand zit het wel goed nu. Ben wel akkoord dat ze te laag stonden tot gisteren maar vanaf nu zou de strek er moeten uitgaan.
          Het mag trouwens niet TE snel gaan want mn amneesjes zijn nog aan het afbloeien in de kast

          Wesley pipes ja zijn 3.5 a 4l potten van een maat
          Last edited by DerpiE; 6 August 2023, 23:05.

        #11
        Had mailtje gestuurd naar zamnesia, probleem uitgelegd en krijg gewoon nieuwe zaden

        Moet wel kiezen uit zaden van hun, iemand een aanrader? https://www.zamnesia.com/35-cannabis...zamnesia-seeds

        Zou mij sowieso al paar zaadjes van de runtz nemen maar als er iemand nog een aanrader heeft hoor ik het graag.



        Toch nog snel een fototje van hoe ze erbij staan. De kleinste potjes zijn 3x gouda's gras AF gewonnen bij de lotto hier om JD. Die gaan onder een tgl220w in de gorilla shorty 120x60 op 18u licht zodra ik plaats heb. 20230207_231404.jpg

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Apple Fritter was goed.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Heb ik op staan staren maar heb het dan meer voor de aardbeien en limoenen

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ik heb ook apple fritter liggen voor de volgende ronde ;D

        #12
        Alles gaat op z'n gemak verder. Blijkbaar trekken de 2x 20w strips van secret Jardin maar 34.5w uit de muur. Scheelt hem toch 14% en als je er rekening mee houdt dat die dingen ook nog is warm worden vraag ik mij af hoeveel effectief licht er over blijft 🙄 Ma kijk, ondertussen weet ik dat samen met die monkey fan m'n tentje op dit moment 50w verbruikt dus dat is 1.2kw per dag. Valt goe mee als ge het mij vraagt 😄 nadeel dus wel dat het niet zo geweldig snel vooruit gaat..
        ​​​​​​De 2 free criticals (links op de foto) gaan er nog uitvliegen als ze zo traag blijven groeien. Ik geef het nog een dag of 2 en anders ontkiem ik paar extra zaden..

        Rechtse schaal: Kleinste potjes zijn cheese AF en 1 bubblegum in 4l pot.

        Linkse schaal: links voor en achter dus de crit Rechts achter de top44 en vooraan de laatste overblijver vd cheese die het wel ok doet.

        ​​​ Temp 24 en LV rond de 50-55


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Ik heb al een pH Ec meter en ja, ik twijfel nog steeds idd over hydro.

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Dat 16A of 20A is puur marketing …..of gewoon dom😂

          Bij de meeste thuis zekeringkasten heb je installatie automaten zitten van 16A (c16 automaat). Dus zodra jij 20A door die stekker jaagt dan valt je stroom alsnog uit.
          (Moet je al een flinke kweeksetup hebben).

          In Belgie wilt er nog wel eens een 20A automaat tussen steken. Maar t is iig niet volgens de nen-61nogwat norm.


          Ik heb zelf 1 tent analoge klok, een kameleon terrarium analoge klok en een kweektent digitale (action wifi) switch.

          Die van de action (zelfde als de tuya van ali) heeft normaal zn eigen flash geheugen.
          Je maakt via bt verbinding in de app en verbindt m met je wifi, daarna upload je als t ware zn instellingen. En vervolgens maak je de keren erna verbinding via wifi(app).

          Ik heb namelijk in de tussentijd mn wifi netwerk aangepast en mn app vindt m niet meer maar hij houdt wel zn tijden aan. Kan m wel verbinden maar dan moet ik m opnieuw koppelen en daar ben ik te lui voor.

          Maargoed, over de betrouwbaarheid/kwaliteit:

          Mijn oude analoge tijdschakelaar eens open gedraaid en de weerstand wat daar in zat had de binnenkant van de behuizing zwart gekleurd hehe. En verder was er geen slijtage.
          Het schakel gedeelte is gewoon een drukknop die wordt ingeduwd door het tijdwiel wat je kan indrukken. Dus ja puur mechanisch en dat kan altijd stuk natuurlijk.


          De digitale schakelaars hebben relais die door optocouplers worden aangestuurd . Een stuk veiliger en fool proof.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Hmmm. Stel je dat flashgeheugen in via die 'scenes' in de app van tuya? Of doe je dat op een andere manier. Best is testen door gewoon de modem uit te trekken 5 min voor de lampen aan/uit moeten en dan te kijken denk ik

        #13
        Hier zijn we dan met de eerste statistiekjes.

        Heb ze om te beginnen allemaal naast mekaar gelegd en de verschillen waren verwaarloosbaar, kan beter maarja.. Foutmarge van 3% is nog vrij groot uiteindelijk maar nu hebben we toch al een idee. Twas wel krabben voor batterijen en denk dat al mn afstandsbedieningen nu wel leeg zijn ondertussen behalve die van de TV

        Screenshot_20230212_002605_Tuya_Smart.jpg


        Dan de waardes van deze middag toen ik opstond, hier liggen ze allemaal mooi op hun plaats. In de kast & tent meet ik bij de afzuiger en in de droogtent ligt hij gewoon op het rek waar de toppen aanhangen.

        Screenshot_20230212_131118_Tuya_Smart.jpg



        Temperatuur in de tent

        Screenshot_20230212_135507_Tuya_Smart.jpg Screenshot_20230212_135512_Tuya_Smart.jpg Screenshot_20230212_135523_Tuya_Smart.jpg


        En de lv zie je hard stijgen zodra de tent toe gaat, was vandaag eerste dag 18/6 en dus ging de tent toe. Rond 12u dan terug open gezet en je ziet de LV rustig aan terug zakken.

        Screenshot_20230212_135542_Tuya_Smart.jpg Screenshot_20230212_135551_Tuya_Smart.jpg
        Attached Files

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Ja echt geweldig man hahaha, na al die uren opzoeken en lezen over pi, programmeren en nog tal van dingen waar ik het koud zweet van kreeg vind ik dit echt een superoplossing voor wannabe nerds zoals mij. Was zo blij als een klein kind toen ik gisterenavond die kerel nog aan de deur kreeg met mn pakketje lol. Direct batterijen gaan schooien uit alles wat ik kon vinden want die had ik natuurlijk ni liggen. Gaan testen met mn kleine hygrometers er naast of die dingen wel de juiste waardes gaven.. En dan vanmorgen nog voor mn ogen goed en wel open waren natuurlijk direct kijken wat de resultaten waren

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Lekkere temperatuur weet je erin te houden...

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          1 van de weinige voordelen van in de living kweken is dat je temperatuur idd meestal weinig problemen geeft. LV daarentegen regel je soms moeilijker zonder stroomvreters.

        #14
        20230213_161943.jpg

        Op aanraden van de meer ervaren kwekers deze keer een laag hydrokorrels onderaan in de potten. Vroeg mij af waar het prijsverschil hem zat, nu weet ik het. Gvd wat waren die goedkope stenen vuil en smerig 😂 en veel meer brokken af dan bij speciale hydrokorrels maar denk dat de werking hetzelfde blijft, hoop ik tenminste.

        Daarnet de afvoer van de tent in de groeiruimte gestoken maar die tornado hadden ze niet zo graag precies, ondertussen zijn ze terug beetje gekomen want de blaadjes hingen al iets slapper 😅

        20230213_162410.jpg


        Sterk aan het twijfelen van die criticals er gewoon uit te gooien als ze zo traag blijven groeien. Dan ga ik enkel verder met die 1ne cheese, bubblegum en top44, samen met nog 2 stekjes van m'n huidige kweek

        De 3AF's komen in de kleinste tent in 19l potten. Het plan is van hier weinig tot niet naar om te kijken en enkel aangezuurd water te geven.

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Balkon riskeer ik mij echt niet met 10 planten hier boven. Teveel inkijk trouwens.. moet maar 1 mongool met teveel tijd tussen zitten die passeert en belt en dan heb ik het vlaggen.. We zien wel hoe groot ze worden onder 34w licht. Desnoods 1 per 1 mee met de vuile was 😂

        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          ja joh sowieso, laat ze eerst even mooi uitvouwen, je hebt ruimte zat voorlopig. Ik zou de mooiste gewoon houden en de rest ach ja... het was maar een hersenscheet, ik ben daar immers heel erg flatulent

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Als je simpel buiten wil kweeken bij een trein spoor half in de sloot zet je ze om de meter neer en zoveel.je wil heb k al een paar x met ruderalis gedaan 10 gram per plantje met afjes zal het beter werken


          Afjes en femms eind maar tis maar net zolang er geen forst komt en plantjes hebt van een week of 3 a 4 week oud die overleven wel

        #15
        van welke seedbank is jou top 44 ?

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Dacht kera seeds. Als je zeker wilt zijn ff naar lotto10 gaan ofzo hier opt forum, heb ze daar gewonnen. 😅

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Kan ook testzaadje geweest zijn van 420shop nu ik eraan denk.. twas alleszins allemaal gratis verkregen zaad wat in deze tent staat
      Bezig...
      X