oke ik had ze van nirvana seeds maar ze verkopen ze niet meer helaas ik heb nog 2 zaadje s in de koelkast
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cheese - bubblegum - top44 - runtz
Collapse
X
-
Comment
-
Vandaag m'n zaad toegekomen ter vervanging van de cheese. Wa een beleefd mailtje sturen al ni doet
7stuks want had er al is 3 gehad paar maand geleden dat ook niet boven gekomen waren.
20230214_192726.jpg
En dan het groeitentje; de top44 is serieus uit de startblokken geschoten, die ziet zijn achtergangers niet meer terug denk ik.
De bubblegum als 2e komt er precies een beetje door want heeft 2 dagen beetje staan treuren precies. Dan nog 1 AF'je rechts die er ook geen zin in heeft.
Heb gisteren de AF's in 3.5liter potten willen zetten maar ben gestopt na de eerste . M'n gevoel zei al van het zo te laten toen ik de pot aan het losmaken was maarja.. Iedereen kent wel dat gevoel van; I GOT THIS.... En toen viel de klomp aarde uit mekaar😂 Tzal een kleine vorm van stress zijn vermoed ik voor de plant maat een perfecte start is ook maar saai he🙈
Ze staat helemaal rechts en zie er toch niveel speciaal aan dus die slaat er zich wel door
20230214_193655.jpg
Oja en die criticals links ben ik sterk aan het twijfelen van 2 runtz te ontkiemen in de plaats, zal er dan wel niet te lang mee moeten wachten vrees ik 🙄
- Likes 1
Comment
-
20230216_190035.jpg Toch nog 2x runtz laten ontkiemen. De criticals vliegen er voor 90% zekerheid uit. Ga m'n tijd niet steken in dames die al van in het begin streken verkopen
De bloeitent zal er binnenkort dus als volgt uitzien;
1x bubblegum 1x top44
1x cheese
2x runtz
En in de gorilla shorty gaan de 3x AF cheese.
Voorlopig staan ze nog allemaal samen onder 34w, clipfan erbij en 18/6 lichtschema. Snachts gaat de LV naar 90+ en ook overdag ligt ze aan de hoge kant en zakt ze bijna niet onder de 60 sinds ik de tent meer gesloten hou. Ze vinden het wel aangenaam zo te zien bij een temp van 24-25 dus ik probeer het voorlopig zo te houden..
20230216_190156.jpg 20230216_190249.jpg 20230216_190255.jpg 20230216_190253.jpg
Heb ze nu allemaal in 3.5l potten staan, ze vielen wel open bij het verpotten maar is goed voor de zuurstof heb ik gelezen 🙈
- Likes 2
Comment
-
Tentje net open gedaan en zo staan ze er bij. De lamp brandt hier al 5uur en LV is 99% zolang de tent gesloten blijft want heb geen afzuiging meer over op dit moment en de clipfan hangt ook al 3 dagen in de droogtent.
​​​​​​Heb de indruk dat ze veel beter gaan sinds ik die timer op 18/6 gezet heb en de tent ongeveer 12u per dag gesloten blijft. Overdag zet ik ze wel open voor de LV niet constant op 99% te hebben.
20230219_124155.jpg
De top44 en bubblegum zijn echt goed vertrokken, de cheese achteraan ga ik zo meteen ff wat hoger zetten.
Rechts zie je 2 nieuwe bewoners, toch besloten van nog 2x runtz bij te zetten ter vervanging van de critical. Er lopen hier meerdere topics van op dit moment met Bo$wachter en Remco. Tis altijd leuk om te vergelijken
- Likes 5
Comment
-
Zo stond de tent erbij na de amnesia haze, al bij al viel de vloer nog goed mee voor al dat geschuif met die potten lol.
20230220_145126 - kopie.jpg
En na een half uurtje wat te kuisen en schuiven met potten staat ze er nu zo bij. Lamp heb ik kunnen dimmen tot 93W, mijn andere lamp heeft een maat denk ik ooit eens het vijsje doorgedraaid met de verkeerde schroevendraaier want daar viel niets meer te dimmen. Gelukkig draait die wel nog maximaal wattage..
20230220_162949 - kopie.jpg Naamloos.png 20230220_163007 - kopie.jpg 20230220_145316 - kopie.jpg
De runtz staan ook alle2 al fier boven, heb ondertussen de grond klein beetje bevochtigd met de pipet. Foto was genomen voor de verhuis.
Verder heb ik vandaag de eerste keer beetje voeding bij gegeven, wel geen halve dosis blabla maar direct de volle mep toegediend
per 5liter water gebruik ik:
0.75ml APTUS regulator
1.25ml APTUS startbooster
5ml GHE ph-
Deze kwam uit op een ph van 6.2, en ben er afgebleven. Ik merk wel dat die GHE veel meer verdunt is vergeleken met die ph- van plagron. Van GHE moet ik 5ml gebruiken voor 6.2 te zitten terwijl ik bij plagron maar 2ml nodig heb voor op 6.0 uit te komen. Wel makkelijker te doseren voor de 0.1 strijders maar komt dus wel stuk duurder uit als je 150% meer nodig hebt aankoop van het product zelf is denk ik ook al duurder dan plagron. Als deze bus op is ga ik verder met dat bitterzout ofzo dat rreppel mij aanraadde in mijn andere topic. Vraag ik hem wel nog is als het zover is
EDIT: Net nieuw water gemaakt voor de 2 stekken en omdat P-boost je ph doet zakken en ik nog steeds 4ml PH- moest toevoegen voor aan mn correcte ph waarde te komen het water opnieuw nagemeten van daarnet en kwam weeral op 6.5-6.6 uit dus de 5ml zal wat weinig geweest zijn van daarstraks. Ik ga het precies wat langer moeten laten staan ook in het vervolg en beginnen in de gaten houden voor ik voed de dag nadien.
Last edited by DerpiE; 20 February 2023, 19:56.
- Likes 4
Comment
-
Elk merk heeft een andere samenstelling en heeft daardoor dus een andere dosering Tijnie82
Welk merk gebruik jij? Nu gebruik ik dus GHE, bij mn plagron moest ik 2ml op 5ml water.. Nu dus iets meer dan 6ml van die GHE voor op 6.0 te komen
-
K heb alles van plagron nu ow wist wel dat er verschil in merken zit
K gaf met ph - van plagron eerst 5 ml op 10 liter en dacht dat me meter goed was vandaar de vraag ook maar.echter had ik me planten toen met ph 3.5 gegeven inplaats van 6.5
Daarom dacht ik kan beter vragen voor je de zelfde problemen hebt als ik
Hehhe ja als het goed is dan is het natuurlijk goed
Ben dr wel.achter dat die van plagron erg sterk is maar paar drupjes in plaats van spuitje vol hehe
-
Tijnie82 Ik moest 4ml gebruiken op 10liter met plagron dus je water is nog net iets harder dan hier in België
Ja weet je.. Langs de ene kant denk ik van; gvd kutspul is heel erg verdund.. Langs de andere kant is het wel veel makkelijker te doseren natuurlijk en ga je nooit serieuze verschillen hebben na het toevoegen van die laatste 0.5ml
Van mn Ph waarde ben ik trouwens zeker. Zowel met die plagron- als met de GHE nu. Heb mn hele amnesia kweek niet gemeten tot de laatste week en toen ik mn meter binnenkreeg zat ik op ph 6.0 en meet terug regelmatig eens na nu. Mn gele van ali geeft zelfs sneller de correcte waarde dan mn bluelab van 100e lolLast edited by DerpiE; 25 February 2023, 11:11.
-
20230222_154233.jpg Die ene AF heeft er geen zin in, slaat ook al wat geler uit dus afhankelijk hoe groot de andere 2 worden vliegt die er misschien nog uit op termijn.
De plantjes doen het voor de rest goed onder het nieuwe licht maar ga volgende keer bij het water geven alvast de calmag toevoegen voor de eerste keer.
De runtz heeft lichte strek maar dat vangen we op als het slechter wordt. Reden dus dat ik m'n potten niet direct tot boven vul. En ondertussen staan ze ook een beetje uit de wind 😄
De bubblegum en top44 hebben wel een serieuze voorsprong maar dat is niet erg aangezien ze nog getopt worden voor ze verhuizen naar de kast binnen een week of 2. Wil ook stekken nemen van die 2 dus hoe groter, hoe beter
- Likes 1
Comment
-
Potjes mogen voller. Afjes indien.mogelijk meteen in de eindpot. Alle oponthoud gaat ten koste van je grammen.
Veel plezier verder.
-
Afjes gelijk in 25 liter of groter zetten krijg je mooie flinke dames van beste wel beginnen met lage ec in de grond anders heb je al.snel vertraging en dat wil je niet
Wat kelder ook zegt gelijk in de eind pot goed ingewaterde potten mee beginnen zodat de pen wortel gelijk diep kan schieten
Alles moet zo vlekkeloos verlopen als kan elke tegen slag ga je merken op de eind schaal en elke dag verlies in de groei met afjes loop je meer kans op dwerg afjes te krijgen zeer kleine afjes wil je niet komt niets aan
Dus zoveel mogelijk fouten proberen te voorkomen met watergift en voeding
En wat voor licht schema draai je op 20-4 groeien ze als kool van
-
Klopt allemaal, die AF's waren eigenlijk voor een maatje van mij die het eens wou proberen maar wegens verandering van de plannen (lees: zn wijf deed uiteindelijk toch moeilijk) moet ik ze toch hier houden. Ik had er helaas de plek niet voor om ze direct in de eindpotten te zetten 2 weken geleden omdat mn oogst nog niet klaar was maar vanaf volgende week maandag krijgen ze 220W licht en zal het wel sneller gaan Zal ze inderdaad nog 1x moeten verpotten maar het is dan maar zo.. Ben sowieso zelf geen voorstander van AF's maar had ze gewonnen met de lotto hier dus minste wat ik kan doen is er een verslagje van maken
-
Gisteren eens een dag niet in de tent gekeken, nu zag ik wel serieus verschil en heb ze beetje herschikt.
Morgen of ten laatste overmorgen ga ik ze toppen, normaal wacht ik nooit zo lang maar de kast staat toch nog vol en ze moeten nog niet weg voor de AF's dus boeit me niet zoveel. Ondertussen hebben ze al lekker dikke stammetjes
20230224_152931.jpg 20230224_153020.jpg 20230224_153000.jpg 20230224_152942.jpg
Ik weet dat jullie gaan zeggen dat ik mn potten moet vullen maar zo vangen ze beetje wind en krijgen ze hopelijk sneller een dikker stammetje.. Ik hou het wel in de gaten en als het echt nog meer strekt kap ik er wel nog wat aarde bij..Last edited by DerpiE; 24 February 2023, 18:09.
- Likes 2
Comment
-
Effe hoger zetten dan maar, effe omgekeerde pot er onder.
-
Ga wachten tot zondag en dan mn lamp veranderen naar 220W, zal de strek ook wel remmen. Is makkelijker om water te geven ook later als ze nu beetje hoogte nemen, ik leg tegen de stam nog beetje aarde en dat voorkomt stamrot + met die potten niet volledig gevuld loopt het water er niet zo makkelijk uit tijdens het water geven.
Zodra de nodes beginnen geef ik ze aptus regulator bij en dat remt de strek ook en zorgt voor kortere internodes.
-
Vandaag de 2 grootste verpot, voorlopig nog niet getopt ondanks dat het ook op de planning stond. Heb ipv onderaan een laag hydrokorrels gekozen voor de korrels te mengen met de aarde voor meer luchtigheid te creëren. Wel gebruikte grond herbruikt deze keer. Ging eerst de helft mengen met verse grond maar was te lui, hopelijk krijg ik hier later geen spijt van
Ga deze week weer weten wat te doen.. potten luchten, die 4 andere nog verpotten en dan plaats maken in de kast. De week zit weeral vol en dan moet er nog gewerkt worden ook.😂
Zullen er maar een foto bijzetten ook want anders ist maar saai he..
20230226_181314.jpg
En dan nog paar plekken, geen idee wat het is. Foto's met en zonder flits/lamp deze keer.
20230226_182024.jpg 20230226_181921.jpg 20230226_181945.jpg
- Likes 5
Comment
-
Eergisteren 2 stekjes genomen van de top44, hopelijk kan ik ze in leven houden en als de wiet beetje hetzelfde smaakt zoals ik me het herinner van vroeger zal dit een blijvertje worden waarvan er elke ronde 1tje in gaat..
​
Daarstraks ook de 2 AF's een grotere pot gegeven, wel herbruikte aarde van m'n vorige ronde. Ben echt lui geweest deze ronde qua grond.. Heb er ergens al spijt van want zie al bladproblemen op de top44 en bubblegum maar het zij nu zo.. ik geef die nog tot volgende week zondag en dan verhuizen ze naar de bloeikast.
Vermoed dat ik tegen dan ook de runtz in 11l potten kan zetten en dan gaan we die samen met de 2 AF's voorlopig in de gorilla tent houden tot die ook groot genoeg zijn voor naar de kast te verhuizen.. ​ ​​​
Rechts twijfel ik bij de bubblegum van die grote bladeren weg te halen, de takken hangen bijna allemaal in de schaduw van dat grote blad.
En dan nog eentje vd top44, die heeft al een mooi stammetje
20230303_231831.jpg
- Likes 2
Comment
-
Beetje lopen bladschikken, als die bladeren straks terug recht staan van de bubblegum (helemaal rechts) gaan ze neer..
20230304_142920.jpg
De top 44 denk ik aan van morgen al te verhuizen richting de bloeikast, ben ze nog ff aan het trainen met ijzerdraad maar verwacht eigenlijk wel dat die mooi vlak komt. Desnoods de bovenste 2 takken er nog af als extra stekken indien die te lastig zouden doen. Plan is hier om 'snel' paar mooie hoofdtoppen te kweken voor te zien wat de smaak en geur zeggen.
20230304_142830.jpg
De cheese en bubblegum (bovenste foto) zou ik nog een weekje geven voor door te groeien want die lijken me iets te klein om nu al in bloei te zetten.. hier fototje van de cheese (onderste op de foto) 20230304_142926.jpg
En dan de AF's.. Ik weet dat ik ze in principe niet mag toppen maar die 1ne groeit zo compact dat ik het toch aan het overwegen ben. Die andere ben ik beginnen scheef leggen, heb op reddit al zieke exemplaren zien passeren en die 1ne heeft er denk ik de bouw voor. Het is uiteindelijk toch maar een experiment voor bij te leren dus waarschijnlijk top ik die toch voor ff te zien wat het zegt 20230304_142935.jpg 20230304_143020.jpgAttached FilesLast edited by DerpiE; 4 March 2023, 14:42.
- Likes 4
Comment
-
Deze week de runtz naar 30liter potten verpot, deze mogen nog even blijven staan bij de autoflowers. Heb die 1ne AF er uit getrokken want die begon al te bloeien en ging toch niets opbrengen. Dan had ik die pot liever voor de 2e runtz
De andere AF die ik per ongeluk getopt had komt wel goed denk ik. Die ga ik laten staan samen met die in de 3.5l pot die ik eerst ging weggooien 😂
20230312_171742.jpg
De andere 3 staan ondertussen al maar dagen op 12/12 en heb misschien paar dagen te vroeg geschakeld. Zullen wel paar mooie toppen op komen maar had mss toch beter nog een weekje gewacht.
20230312_171645.jpg
En dan nog 2 Amnesia haze stekken ik die aan het afbloeien ben, zullen geen grote opbrengers worden maar met 25-30 per plant ben ik al blij. Als het teveel kuiswerk is gooi ik ze in m'n ice o lator machine die ik gisteren besteld heb 😄 20230312_171658.jpg
En dan gisteren nog 3 stekjes genomen, 2x cheese en 1x bubblegum. De stekken van de top44 mogen gaan wortelen want die zijn ondertussen toch al ff geknipt. 😅
20230312_171913.jpg
En vandaag eindelijk werk gemaakt van een kleine afzuiging te voorzien. Werd toch best warm sinds ik lamp op 220w gezet heb met enkel een ventilator en de tent op een kier 20230312_171757.jpg
- Likes 4
Comment
-
Vorig weekend 1ste keer handmatig ice o lator proberen maken, viel wel mee maar dit weekend is het voor echt. Heb een machine besteld want was toch maar een beu werkje 😂
20230316_201313.jpg 20230316_202743.jpg
Toch 10.5g hash uit gehaald en heb nog een mooie plateau vol die straks of morgen de vriezer ingaat.
De planten gaan ook goed, denk toch op tijd geschakeld als ik er volgende week de runtz nog wil bijkrijgen.
20230316_201541.jpg Helemaal links de stekken van m'n amnees. Rechts de top44, midden is bubble en links de cheese.
20230316_201625.jpg
En nog fototje van de groeitent waar ook de 2 AF's hun ding doen
20230316_201411.jpg 20230316_201427.jpg 20230316_201435.jpg
Attached Files
- Likes 3
Comment
Comment