Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cheese - bubblegum - top44 - runtz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    De stekken gaan ok denk ik, blaadjes hangen wel een beetje maar het is een kwestie van zo weinig mogelijk naar te kijken zodat de LV goed hoog blijft de eerste week. Heb ze wel een beetje verhoogd want er brandt maar 1 van de 2 strips. Wil ze eigenlijk gewoon in leven houden zonder echt groot te laten worden.

    20230322_115744.jpg 20230322_115552.jpg

    Dan de Groeitent:

    1 van de 2 runtz gaat echt een beest worden Twijfel of ik ze niet beter nu al zou verhuizen maar ben ze nu aan het trainen en ga ze denk ik nog een 2de keer toppen en een extra week geven. De andere runtz valt voorlopig niet veel aan te trainen. Groeit duidelijk trager, wss doordat ze aan de kant van de tent staat.

    20230322_170102.jpg

    Lijkt me duidelijk welke runtz de potentie van een beest in wording heeft..

    20230322_170142.jpg

    Dan de Autoflower cheese begint ook mooi zn ding te doen. Wordt misschien toch nog wel iets, die AF's.. Ga me eens wat goedkope soortjes bestellen voor te experimenteren want mn slaagpercentage op deze moment met autoflowers is 25% .. Vandaar nu toch maar direct in de grote pot Ik merk wel dat ik steeds nonchalanter begin te worden, gewoon gat gemaakt met de vinger, zaadje erin dat al meer dan 1cm wortel had en hoop grond terug over. BAM work done
    20230322_170121.jpg


    En dan de Amnesia stekken lol, dit zijn echt 2 schatten van planten. Zo weinig problemen voor de aandacht die ik ze nog maar geschonken heb. De bladeren nog steeds mooi groen ondanks dat ik ze al verwaarloosd heb en meestal zelfs gewoon aangezuurd water wegens te lui voor een 3e kan aparte voeding. De toppen zijn helaas wel klein maar ben ze sinds laatste week toch ietsje meer aandacht beginnen schenken. Zal wss ook nog wel 30g droog per plant worden dus is mooi meegenomen voor de moeite die ik er maar ingestoken heb..

    20230322_171144.jpg

    En dan de andere planten zijn nu ook echt wel goed aan het bloeien, heb de cheese lopen knakken vandaag voor op gelijke hoogte te krijgen. Had geen zin meer in extra gedoe en een perfecte kweek is ook maar saai en leer je ook niks van bij Knakken mag je redelijk letterlijk nemen, nadat ze terug rechtkwamen na gewoon takken soepel te maken heb ik ze de 4e keer gewoon letterlijk geknakt.. Geen spijt van, we zien wel en als het goed uitdraait zal het niet de laatste keer zijn want heeft me gvd veel tijd bespaard 20230322_171446.jpg



    Zo stonden ze eerst
    20230322_171155.jpg 20230322_171413.jpg
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 22 March 2023, 16:30.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De super skunk van sensi is een zeer goed wietje hork is dr ook gek van lekker snel klaar en goede opbrengst wat wil je nog meer

      Ga je ze eerst voorgroeien voor buiten en verduisteren dan heb je ze klaar waarneer het nog mooi weer is
      Last edited by Tijnie82; 23 March 2023, 13:04.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Buitenkweek doe ik niet aan mee want ik woon op een appartement. Ben eigenlijk ook van het principe dat als je buiten planten gaat zetten terwijl je binnen kweekt, je onnodige risico's neemt en indien je dan gepakt zou worden kan je ook enkel alleen maar jezelf verwijten.. Zulke mensen schat ik persoonlijk niet zo hoog in

      Misschien met een HELE GROTE tuin of geen buren in een straal van 100m zou ik het ook overwegen met een paar planten puur voor de hobby om later hasj van te maken. Maar dan nog spendeer ik liever 100% van mijn tijd in mn binnenkweek want daar kan ik alles gaan regelen en sturen qua klimaat.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dan heb k het verkeert gelezen dacht dat je ze voor buiten had heheheh ja buiten kweeken terwijl je binnen ook planten hebt staan is vragen om problemen inderdaad
      Dat zou ik ook niet doen nee mooiste periode om te kweeken is nu in de winter ga k niet meer kweeken denk ik stoken enzo kost te veel

      Nu lekker tot de herst 2 rondes knallen enen dan ook pas weer in de winter

    #32
    De Santa Maria AF is komen piepen. Deze keer geluisterd en direct in de grote pot

    20230324_193320.jpg




    Dan de runtz: beide getopt vandaag voor de 2e keer en nog is plat gelegd. Had er qua training nog niet teveel aandacht aan besteed dus dat werd ook eens tijd. Hier en daar een blad en een scheut verwijderd.


    Deze gaat wss tegen zondag de verhuis maken.
    20230324_193240.jpg

    De andere krijgt wss tot volgende week zondag, hoop dat ze nog wat bijkomt als ze wat meer licht krijgt in het midden want ze staat er maar triest bij vergeleken met haar zus. 20230324_193306.jpg


    Dan nog de cheese AF, die begint wel wat bladproblemen te hebben maar ik zit het gewoon uit. Heb gelezen dat AF's in principe geen tot weinig voeding nodig hebben dus ga er ook niets speciaal voor doen. Ze krijgt regelmatig de overschot van mn aangezuurd water van de stekken ofwel zoals gisteren overschot met P en topbooster in van de bloeikast.


    20230324_193349.jpg 20230324_193335.jpg


    En dan nog de stekjes, worteltjes komen overal al piepen onderaan de potjes dus die zijn goed vertrokken Ze zijn precies ook al gegroeid..
    De beste 3 gaan voorlopig als moeder door het leven, die andere 2 verpot ik volgende week ofzo naar een 11 liter pot en dan mogen ze nog een paar weken groeien in de groeitent.

    20230324_193554.jpg 20230324_193546.jpg


    Ziezo, bloeikast update is voor zondag ofzo. Heb daarstraks gezien dat de meeste takken die ik geknakt had weeral recht stonden. Heb ze dan maar nog is een dikke plooi gegeven ondanks dat de stammen al gescheurd waren.. We zien wel, van altijd braaf te zijn met de planten leer ik ook niks bij
    Last edited by DerpiE; 24 March 2023, 19:19.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De afjes van nu gebruiken bijna net zoveel voeding als femm merk ik zelf k geef ze altijd de zelfde voeding als me femms gaat dikke prima

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja blijkbaar.. Is eerste ronde dat ik eens AF's zet omdat ik er hier gewonnen had en paar gratis zaadjes had liggen maar denk toch niet dat ik er mee verder ga hierna.. Ik zie er echt weinig voordelen van in buiten dan mss iets sneller oogsten tegenover fem's.
      Als je er genoeg zet en niet topt kan ik me voorstellen dat het meer zal opbrengen maar door de beperkte hoogte in mijn tent/kast kan ik dit moeilijk doen. Ga de santa maria die ik nu nog staan heb wel gewoon laten groeien 'als experiment' om te zien of ik er weg mee kom in de kast.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Het enige voordeel wat ik aan afjes zie is dst je met het licht schema kan spelen en dat ze snel klaar zijn onder 20 uur licht of 24 uur

      Verder inderdaad heb ik ook liever femm dames in de tent maar heb vaak in elke ronde wel 1 afje juist omdat die veel sneller klaar is

      En zodra je iets van tegen slag hebt met afjes of je geeft paar x teveel water heb je gelijk een boel achterstand wat je nooit meer recht trekt en gaat je dik grammen kosten

      Das een groot nadeel


      Die foutjes en problemen kan je met femms vaak goed van herstellen zonder dat het je een boel grammen kost

    #33
    Ik begin er een gewoonte van te maken van m'n lichten ten minste 1x voor minstens 36u te laten branden tijdens de bloei.. 🙄
    ​​​​​​Deze keer kwam het door het uur die van 2 naar 3 sprong. Helaas moesten m'n lichten vannacht om 2.45 uit gaan en dat is dus niet gebeurd :/ Heb het pas deze middag gezien dus ben er ook maar gewoon afgebleven, ga nu niet heel m'n schema gaan omgooien.

    Voor de rest verloopt alles wel vlot, denk dat ik gisteren wel iets teveel water gegeven heb want de blaadjes van de cheese en bubblegum hangen er maar triest bij vergeleken met de top44.
    Heb net de eerste runtz verplaatst dus vanaf morgen 27.03 mag ik 12/12 beginnen rekenen.

    20230326_200152.jpg

    Zou eens moeten kijken wanneer ik die Amnesia stekken in bloei gezet heb, ik schat dat ze nog een week of 2 moeten hebben. Heb daarstraks de trichomen bekeken en het begon te komen
    Denk dat het 2 planten voor ice o lator zullen worden.. Heb nog genoeg Amnesia liggen en de 2 stekken hebben niet het fenotype dat ik prefereer 😅

    20230326_200314.jpg


    Dan de groeitent, heb is een foto van de voorkant genomen voor te tonen hoe triest die 2de runtz erbij staat.. Die krijgt nog minstens een week en misschien zelfs 2 als het mij niet aanstaat. Dat is natuurlijk het voordeel van zo een tententuin, je bent niet verplicht alles op dezelfde moment in bloei te zetten

    20230326_200917.jpg 20230326_200955.jpg
    Oja en de stekken zijn verhuisd heb 1 cheese en top44 gehouden. Die ga ik asap verpotten naar 11liters zodat ze binnen een week of 4 kunnen verhuizen bij hun moeders.

    Comment


      #34
      Kleine update

      De 2 amnees stekken heb ik net omgelegd, hierdoor heb ik genoeg plek om de 2e runtz te verhuizen. Vond het zonde om 350w extra te laten draaien dus heb de 2 kleine stekken en 2 AF's mee verhuisd. Mijn 1ne AF heeft precies malaria of de pest zoals de bladeren alle kleuren uitslaan, die gebruikte grond in combinatie met geen voeding is toch niet dat precies..

      20230402_001055.jpg 20230402_001709.jpg 20230401_235359.jpg

      Hing nog meer aan als dat ik dacht uiteindelijk. Zal nog mooie opbrengst worden voor zo kleine plantjes want de toppen zijn best compact voor zo weinig aandacht gegeven te hebben.. Helaas niet zo hard als de vorige maar die waren dan ook echt uitzonderlijk hard

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ja klopt, maar omdat mn frame maar 115cm is in een kast van 170cm heb ik ze iets hoger gehangen voor mn verdeling. Tis maar voorlopig, mijn upgrade ligt al maanden klaar maar moet er dringend eens werk van maken. Helaas soms ook beetje druk dus dan blijven zulke zaken al iets sneller liggen als alles draait. Tzal voorlopig zo moeten, maar ik ben er mij van bewust dat 320W krap is.. Natuurlijk wel makkelijker om hogere G/W te halen maar dat boeit me niet

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ooh begrijpelijk dan! Hoeveel gram per watt haal je er zo gemiddeld vanaf?

      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Moeilijk te zeggen, ik wissel te veel met m'n lampen voor er een cijfer te durven op plakken :p
        Boven 1g/w sowieso maar alles erboven hangt beetje af welke periode van het jaar ook etc.. in de zomer heb ik niet zoveel tijd voor met de planten bezig te zijn en zet ik er minder voor de LV en mogelijke problemen te beperken.

      #35
      20230409_153811.jpg Gisteren druk bezig geweest met de lamp te upgraden, het resultaat is bijna af maar mag ondertussen wel al gezien worden

      Frame is 1.6x0.62 in een kast van 1.7 op 0.7

      De binnenste ring bestaat uit:

      6 Samsung lm301b strips totaal 320w
      4 strips met far red 660onm, totaal 50w
      2 fluxstrips, ook rond de 60w (nog niet aangesloten op de foto, de extra rode ook nog niet trouwens)

      Dan de buitenrand heb ik 6 fluxstrips die in totaal nog eens 240w gemixt licht geven.
      Denk dat m'n spectrum nu wel ok is ​​​​​


      De bedoeling is uiteraard voor de lampen te dimmen en niet het volledig potentieel te benutten. Denk dat de kast nu in totaal rond de 550-600w verbruikt incl ventilator en afzuiging..

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Lekker bezig pik wat is het totaal aan wattage alleen van de lampen dan

      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Als ik echt wil pushen:
        310w wit
        300w gemixt
        50w extra rood
        Totaal 660w


        En op deze moment 400w aan licht(310w + 90w) van de gemixte maar kan dus nog hoger moest ik willen. Komt nog wel maar had een tegenvaller..

        Had 2 strips extra besteld voor m'n lichtverdeling nog te verbeteren, hierdoor kreeg ik te weinig stroom door die strips dus daarom dat die 2middenste nog niet branden want met 8 bleven ze flikkeren. Had dan nog paar dingen te weinig voor mooi af te werken dus voorlopig is het met 6 ipv 8 strips te doen.. Zal nog wel een update doen als ze volledig af is :p

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Waarom heb je dat gekleurde licht alleen aan de buiten kant dan als ik vragen mag die far red wil je toch juist in het midden hebben voor de beste spreiding van de far red

      #36
      20230411_190517.jpg Kastje staat vol tis wel iets hoor met verschillende soorten die op verschillende momenten in bloei gegaan zijn. Denk eraan volgende keer toch weer 1 soort te zetten of max 2.

      Vandaag eindelijk tijd (en zin) gevonden om de runtz te trainen. Hoop dat ik voor die 2e nog niet te laat ben want die staat nu al 14d op 12/12.

      20230411_185849.jpg 20230411_185705.jpg De stekken gaan ook goed trouwens, denk dat ik daar paar serieus mooie toppen ga op hebben binnen paar maand


      En dan nog fototje van de achterste rij :p
      20230411_185723.jpg 1x cheese AF met malaria en dan ernaast de gewone cheese

      20230411_185754.jpg en dan de bubblegum en top44
      Attached Files

      Comment


        #37
        Was het al bijna vergeten, maar die 2 stekken hebben in totaal toch ook nog een mooie 130-135g opgebracht. Zit sinds gisteren in de potten, ziet er wel minder uit op foto zo te zien.. 😅
        Attached Files

        Comment


          #38
          Netjes hoor!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #39
            20230413_181011.jpg Die runtz1 begint wel hard te gaan, gisteren het licht nog 10cm lager gehangen en ga de buitenste rand ook beginnen verhogen in wattage tot we in totaal op 500w komen. Heb die AF van plek gewisseld met de kleintjes zodat de runtz1 wat meer ademruimte heeft binnenkort.

            ​​​​​​

            Comment


              #40
              Staan er mooi bij!
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #41
                Toevallig niemand die de Mighty+ vape heeft? Ik zie dat je voor die pods te gebruiken je een doseercapsule nodig hebt voor de crafty en de Volcano maar er staat niet bij dat dit voor de Mighty ook nodig is.. Iemand die hier een antwoord op heeft toevallig?

                Die Mighty+ staat nu in promo voor 280 ipv 400, nog steeds veel geld maar ben het beu van melkkoe te spelen vd overheid en het is nog eens gezonder ook 🙈

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Gewone Mighty en Plenty hier.
                  Verschil is een betere batterij en wat aanpassingen aan de body. Kleur van de knoppen is ook veranderd bij de +.

                  Kan evengoed zonder die capsules. 1 pod zit er sowieso bij. Voor de volcano heb je ook geen pods nodig.

                  Ik gebruik die pods niet meer. Teveel gedoe om schoon te maken en te vullen. Maat dat moet je zelf weten.

                • DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Voor de Mighty heb je die adapter ook niet nodig of wel? @kelderkastje

                  Ga me er 40 pods bij bestellen, lijkt me vooral makkelijk voor op verplaatsing.

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Nee. Dat is voor de plenty en volcano.

                  Een vuldingetje krijg je er ook bij. En een handig borsteltje.

                #42
                Nog eens een update
                De top44 rechts achteraan zal het snelst klaar zijn. Zoals gezegd ging ik voor een paar mooie toppen met die 3 planten die het verst gevorderd zijn, niet voor de hoogste mogelijke opbrengst en dat zal denk ik ook wel lukken.
                Ondertussen ben ik er al uit dat de moederplant vd cheese weg mag, daar ga ik niet mee verder. Er is weinig tot geen geur terwijl die autoflower wel een lekkere cheese geur gaf. Die heeft trouwens toch nog mooi 25g droog opgebracht en nog wat minifluff. Ga er eens van proeven maar ergens verwacht ik dat het meeste wel in de ice o lator machine zal belanden.


                De top44 ruikt wel lekker en bloeit zo te zien heel snel af dus heb er 4 stekken van genomen eergisteren. Heb ze in de propagator gezet maar wel zonder lamp op voorlopig. Dit weekend ga ik een lampenwissel doen zodat ik m'n 20w strips terug heb voor de stekken, die hangt nu nog boven de moeders.

                De runtz (30l potten) die links in de kast staat had ik veel meer moeten snoeien, hopelijk was ik er bij die dat rechts staat wel op tijd bij.. We zien het wel, lig niet echt meer wakker van fluf sinds ik die machine heb voor hash te maken

                Verder staat er nog links achteraan de Santa Maria autoflower die het zo te zien wel goed doet en ook aan de linkerkant staat er nog een stek van de top44 en cheese. Die manier van stekken snel op 12/12 te zetten bevalt me wel zo te zien.
                Attached Files

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Ow nee zoon joekel van een ventilator blaadst je de planten zowat uit de kast maar als alles in de woonkamer komt te staan is het wel.lelijk als jen softbox er boven op
                  staat

                  K heb een 25 watt ventilator maar is al meer dan genoug voor 1 m2 tent

                • DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Ben er mij van bewust dat ik zwaar overkill gegaan ben maar ik DENK dat het veiliger is als ik wil gaan pushen qua aantal toppen. Heb zelf ook maar ~1.2m² maar door de beperkte hoogte heb ik ook maar 2m³ volume aan lucht in de kast dus als mn vochtigheid dan eens iets te hoog is vermijd ik op deze manier alleszins wel hotspots voor schimmel/rot vermoed ik zolang er genoeg circulatie is.
                  Na mijn laatste ronde met de amnees waar ik 3 toppen vroegtijdig heb moeten knippen door rot wou ik niet elke ronde met toegeknepen billen zitten vanaf week 6 bloei, dan liever 50W extra verbruik

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  K snap je maar top rot krijgen ligt aan meerdere dingen heb zelf geen top rot meer gehad sinds ik me afzuiging hebt gemaakt met korte slangen

                  En ventilator heb ik alleen aan als de lamp aan is hier voor had ik elke ronde wel rot en nu zelfs zonder kachel geen rot meer max lv 50 % zal straks in de volle zomer wel iets hoger zijn

                  Met elke ronde die je kweekt leer je steeds meer hoe je de kinder ziektes kan voorkomen zeg maar beetje slecht verwoord maar je snapt het vast wel

                  Maar beter voorkomen dan genezen zeggen ze

                #43
                Ziet er goed uit!
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                  #44
                  Gaat lekker
                  waarom heb je een buis tussen de filter en softbox? En de softbox zou aan de andere kant toch ook meteen op de flens naar buiten kunnen? Kan heel die ribbelbuis weg. Stuk minder geluid en weerstand.
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Had die profielen die bovenaan bevestigd zijn voor een andere (langere) filter bevestigd. Toen mijn amnesia ronde gedaan was heb ik er snel die afzuiger in gehangen en aangezien alles werkte ben ik er sindsdien af gebleven. Ik verwacht binnenkort bezoek voor een reparatie, zodra die gedaan is ga ik ECHT beginnen optimaliseren en komt de kast op haar vaste plaats. Lamp moet ook nog verder afgewerkt worden en zou uiteindelijk ook graag iets voorzien voor automatisch water te geven zodat ik eens langer dan 2d van huis kan gaan..

                  • Greyvol
                    Greyvol commented
                    Editing a comment
                    Ah, op die fiets

                  #45
                  Vandaag m'n moederplanten nog eens bezocht, was al weer even geleden en blijkbaar hebben ze al die tijd geen water gezien. Gelukkig staat daar maar 40w boven 😅 De cheese had ik al weggegooid, enkel de bubble en top44 stonden er nog.

                  20230506_161011.jpg

                  Heb ze elk een halve liter water gegeven en paar stekken van gesneden. Zodra die geworteld zijn heb ik hopelijk plek in de kast en mogen ze direct verder op 12/12

                  Ze staan in de propagator, voorlopig zonder licht boven. Het plan was vorige week al licht te voorzien voor de 4 andere maar het is er nog niet van gekomen. Zal er wss morgen werk van maken.

                  20230506_170315.jpg
                  Attached Files

                  Comment

                  Bezig...
                  X