Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cheese - bubblegum - top44 - runtz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

En paar foto's van de kast, had vorige week volgens mij last van lichtstress dus had de lamp wat verhoogd. Heb de indruk dat het beter is nu sommige potten wat moeten verhogen maar tvalt al bij al wel mee denk ik voor 5 verschillende strains

Van links naar rechts:
    Santa Maria AF - top44 stek - bubblegum - top44
    Runtz - cheese stek - cheese - runtz

Heb nog 5 zaailingen geplant van de runtz. Die staan klaar voor de volgende ronde samen met de beste stekken. Moet nog even bekijken hoeveel plek er vrij komt maar verwacht dat die 3 grootste rechts in de kast binnen dit en 3 weken ten laatste om mogen. Als ik niet verkeerd ben staan die nu 8.5w op 12/12, straks nog eens de teruglezen hier voor zeker te zijn.
    Attached Files

Comment

Heb net de lamp erboven gehangen en de potjes tot boven gevuld voor de strek op te vangen. Lamp trekt ongeveer 90w uit de muur, wil niet te hoog gaan in wattage want de stekken staan ook in het tentje. Zodra ik wortels zie krijgen ze een 11liter pot en nog max 2weken voorgroei.
      Attached Files

Comment

2 snelle foto's van de bloeikast. De top44 ziet er zo goed als klaar zijt, de cheese zit niet zo heel ver achter. Zag best al veel amber op de cheese (op de suikerblaadjes wel) dus het begint terug te kriebelen van oogsten.

Heb de cheese AF ondertussen al ongeveer 2w in de pot zitten (schat ik) en na gisteren voor de eerste keer geproefd te hebben was ik aangenaam verrast. Lekker rokertje voor tussendoor met aparte geur en smaak. Zou het persoonlijk niet dagelijks kunnen roken zoals een goeie amnees maar voor tussendoor heb ik er graag een pot van staan

​​​​​​
        Attached Files

Comment

Ziet er goed uit!
          Horks Fototopic 2.0

Comment

Gisteren 2 stekken die wortels hadden in een 4l pot gezet dus de genetica is weer veilig gesteld. Staan nu samen bij de 4 runtz zaailingen.
            20230514_195302.jpg

Dan een bovenaanzichtig van de runtz:
            20230514_205053.jpg 20230514_205002.jpg

En foto's van de rest vd kast:

20230514_205024.jpg 20230514_205103.jpg 20230514_205124.jpg

De aandachtige kijker ziet dat er een plant minder aanwezig is. De cheese heb ik omgelegd na het spotten van paar banaantjes. Geen risico's genomen en de plant hangt te drogen. Dit geeft de rest wat meer ademruimte en de plant was toch zo goed als klaar.
            Ga de top44 nog een paar dagen geven en dan gaat die ook om waarschijnlijk. De bubble mag nog wel 1 of 2w denk ik.

Comment

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Wat meer plek vinden ze ook wel fijn ja.

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Inderdaad, heb beide runtz planten iets meer kunnen opentrekken hierdoor. Helaas te laat voor die linkse vrees ik. Daar heb ik veel te weinig gesnoeid en teveel laten staan.

De herstellingswerken zijn vanmorgen begonnen. Best spannend, wetende dat die werklui op dit moment op 5 meter van mijn planten aan het werken zijn en er in een andere kamer een plant hangt te drogen. 😅
            Heb de ventilators uitgezet, tv staat aan voor het geluid van de afzuiging op te vangen en ik rook wat sigaretten aan het raam zodat samen met de geur van verse koffie er niets anders te ruiken valt. 😂
            ​​​​​
            Last edited by DerpiE; 15 May 2023, 09:50.

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Effe wat in de oven doen?

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Heb je geen droog tent dan? Meurt heel je kiet nu na wiet?😮😂

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Volgens mij werkt uiensoep als goeie geur dekmantel..maar spreek niet uit ervaring 🤷🏼‍♂️hier op forum gezien volgens mij.. succes iig

Koffie en sigaretten, en het zijn zelf rokers dus ik ga er van uit dat de geur met de jaren al wat verminderd is 👌

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Plaksel en stof maar de geur van wiet maskeer je niet zo zomaar

Jij had toch ook van die ona blocks perfecte oplossing fresh linne

Ruikt alles lekker naar schone was en niemand die iets merkt of ruikt

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Die geur van wiet is enorm sterk k had voroge ronde me wiet laten drogen op zolder zonder tent alles wat op zolder staat stink een uur in de wind naar wiet toen wauw

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Als je elk half uur een koffie laat doorlopen en een sigaret binnen rookt is het alleszins geen pure wietgeur meer. Dat samen met die ona op de gang viel het goed mee hoor.

Werklui is terug vertrokken. Heb ondertussen net de top44 neergelegd. Die was eigenlijk ook klaar en hangt nu samen te drogen bij de cheese. Ben blij dat ik deze genetica nog heb. Bloeit snel af en de geur doet me aan vroeger denken, heb deze volgens mij best veel gerookt zo een 10-15j geleden.
            Ga er alleszins een moeder van proberen in leven houden en datzelfde ga ik nu proberen met de 4x runtz zaailingen in de hoop daar ook een mooi fenotype van over te houden.
            Zodra de werken hier volledig af zijn ga ik de kast verder afwerken. Was ook nog aan een volledige diy kast begonnen voor de groeitent te vervangen maar dat zal een projectje voor later worden vrees ik.
            Attached Files

Comment

De runtz die sinds 27/03 op 12/12 staat. Is dus sinds gisteren 7e week ingegaan maar hoop dat die nog lang moet zodat de toppen kunnen uitzetten. Had de takken veel eerder moeten spreiden en had in de 2e week veel meer moeten wegknippen.
              Wou het eens proberen zonder hard te snoeien maar heb er al dik spijt van. Zal veel kuiswerk worden vrees ik en denk dat ik in de toekomst weer veel harder zal gaan snoeien in het begin van de bloei

20230516_153130.jpg 20230516_153140.jpg

En dan eens de Santa Maria auto flower van iets dichterbij in beeld:

20230516_153339.jpg 20230516_153304.jpg
              Staat op 12u licht dus denk ik dat het al bij al wel meevalt. Zal een mooi tussendoortje worden en ondertussen hebben we toch weer wat afwisseling
              Denk wel dat het mijn laatste AF wordt want qua opbrengst valt het me precies wel tegen

Comment

20230518_185503.jpg 20230518_185546.jpg 20230518_185555.jpg De bubblegum, ik geef ze nog een weekje. Daarstraks al wat amber gespot dus tegen volgende week is die wel klaar veronder stel ik.
                ​​​​​​

En hoe meer ik die runtz bekijk, hoe meer ik erover denk om een trumble trimmer aan te schaffen want dat gaat me teveel kuiswerk worden vrees ik met al die kleine toppen..

20230518_185616.jpg

Comment

De cheese is droog genoeg voor de potten, vraag me af of ik er direct hasj zou van maken want hier en daar toch wel paar banaantjes gespot en heb geen idee of dat lekker gaat roken 😅
                  Totaalgewicht kwam ik paar gram onder de 100 uit, 96g voor precies te zijn want van die 105 moet nog 9 van de zak af. Jammer dus van de banaantjes maar qua gewicht ben ik er best tevreden mee voor 1 plant.
                  Begin trouwens meer en meer fan te worden van de plant in zijn geheel te laten drogen en nadien te kuisen. Scheelt hem veel tijd en heb er tot nu toe nog geen nadelen aan ondervonden dus dit is voor mij vanaf nu the way to go

20230520_120512.jpg 20230520_123307.jpg 20230520_123800.jpg

Dan beetje bezig geweest met verpotten.. Aangezien m'n groeitentje te klein is heb ik de boel even in een kast gezet die binnenkort als groeikast zal dienen. Helaas moest ik die deur nog fixen dus zal het zo worden tot ze kunnen verhuizen richting de bloeikast. De lamp hangt nu wel hoger maar ze mogen gaan strekken wat mij betreft dus voorlopig blijft het zo. Lamp trekt ook nog steeds maar 100w uit de muur, kan tot 220w gaan maar hoop dat het niet nodig zal zijn want qua warmte is het het hier al best pittig..

20230520_141936.jpg
                  ​​​​

Comment

Ziet er prima uit!
                    Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
                      DerpiE commented
                      Editing a comment
                      Zal het binnen een week of 3 weten te vertellen of die te roken is 😄

Lekker zeg! Verdient wel een oogstfeestje
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• DerpiE
                      DerpiE commented
                      Editing a comment
                      Tis hier sinds m'n vorige oogst in februari alle dagen al feest geweest

• KritischeMassa
                      KritischeMassa commented
                      Editing a comment
                      Solopolonaise, alles, ik ken het

Vandaag die stek van de cheese eens goed bekeken want had gisteren ook al iets gezien wat niet koosjer was. Ook bij deze beginnende banaantjes vast gesteld en direct om gedaan.. Ik had geen zin in risico's en moest toch nog minstens een week of 3 dus dus hierbij stopt het verhaal volledig voor de cheese..

Ondertussen aan het twijfelen of ik de runtz toch nog een snoeibeurt zou geven want heb veel te weinig gesnoeid toen het nodig was, vooral bij die waar de bladeren geel worden.. denk dat ik morgen eens wat blad ga weghalen zodat die onderste toppen wat meer licht krijgen.

20230522_201620.jpg 20230522_201730.jpg 20230522_201600.jpg

Oja de top44 is net boven de 100g gegaan. Moet wel eerlijk bekennen dat ik er heel snel doorgegaan ben qua kuisen dus met hier en daar nog een tak af zal het gewicht eerder rond de 95 liggen. Nog steeds een mooi resultaat, helaas geen foto van want gsm lag boven en was te lui
                    Misschien dat ik voor de volgende update m'n camera nog eens boven haal.

En dan nog de groeikast; heb er al liggen aan denken van de lamp nog 2 weken op 220w te zetten ipv 100 nu maar zoals ik het wil zien zijn ze niet echt wanhopig op zoek naar licht. Anders zou de strek na 2dagen wel al merkbaar zijn denk ik.

20230522_203325.jpg 20230522_203311.jpg

Comment

• Tijnie82
                      Tijnie82 commented
                      Editing a comment
                      100 watt moet ook wel meer dan genoug zijn om ze goed voor te groeien denk persoonlijk dat je niet veel verschil merkt

En als ze dr niet om vragen is het toch ook niet nodig stroom is al duur genoug tegenwoordig

K groei ook niet meer voor met 480 watt

Met hps was het eerder niet anders dat was full power of niks hehehe

Maar ziet er verdomt goed uit dat voorgroei hokje

Die cobs zijn goed voor voorgroeien bijna net zulke warmte en straling als hps

Je kan de lamp altijd nog lager hangen als ze wel.gaan strekken daar hoeft het wattage niet voor omhoog

Nog 80w aan rood licht toegevoegd. De lamp is zo goed als klaar nu. Nog 2 van die gemixte strips in het midden aansluiten waar ik nog een voeding voor moet bestellen maar dan is ze echt volledig af 👌.
                    Ik ga het na de 4 zaailingen en 2 stekken ff afronden en dan een volledig nieuwe ronde starten voor te zien wat nu precies m'n resultaten zijn qua g/w.

Heb in totaal nu (maximaal, elke voeding kan ik dimmen) 580w aan licht;
                    300w 3500k
                    240w mix van 5500k en 3500k
                    80w rood 660nm

​​​​​​
                    Attached Files

Comment

• Tijnie82
                      Tijnie82 commented
                      Editing a comment
                      Mooi lampie lumatek killer

• DerpiE
                      DerpiE commented
                      Editing a comment
                      Ah het is al leuk als er mooie wiet uit je kast komt maar als het dan ook nog van onder wat knutselwerk van ledstrips komt, geeft het nog dubbel zo veel voldoening
                  Bezig...
                  X