Geef ze eerst maar eens fatsoenlijk te drinken, ze sterven van de dorst. Bij voorkeur met zak en al even laten weken zodat het medium zich goed vol kan zuigen. Pas schakelen als de bladeren elkaar raken.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Parakweker's parakweekje
Collapse
X
-
- Likes 1
-
Zelf maken met vijverfolie of bestellen bij culture indoor.
-
Ja dat is de juiste bak, de vlakzuiger heb ik zelf van Gardena. Die van Gardena zuigt alles er uit tot minder dan een cm. Als je de lekbak een beetje op afwateren zet zuigt de vlakzuigpomp nagenoeg alles er uit. Maar je kan ook een aquariumpompje gebruiken voor hetzelfde doeleinde. Ik heb ze zelf van Ferplast voor mijn eb- en vloedtafel maar er zijn betere merken vermoed ik. Bij mij zijn er al twee stukgegaan.
Dat en een metselkuip is alles wat je nodig hebt ja. Zo eenvoudig is het!
Zolang de planten nog klein zijn adviseer ik langs boven te wateren en wanneer je er niet meer bij kunt langs onder.
-
Hork bedankt man, waardeer het zeer, dit gaat me heel veel moeite schelen, ga het direct bestellen Heb je ook nog een linkje naar die pomp van gardena die jij gebruikt? kan hem niet vinden.
Ik heb de lamp vandaag toch maar al wel op 12/12 gezet, omdat ik eind juli klaar wil zijn met de ronde die na deze ronde
komt en ik uitgerekend had dat ik anders in tijdsnood kom.
Last edited by parakweker; 24 February 2023, 11:58.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 1
Comment
-
Hork aah okee dan ga ik toch voor die ik eerder al postte, heb er ook een gietlans bij besteld lijkt me ook wel handig, nogmaals dank voor t meedenken dit gaat me veel aan m'n rug schelen
-
Heb een goed moment gekozen om de knop om te zetten want een dag later raakten de bladeren elkaar al hier en daar.
IMG_20230227_181544.jpg IMG_20230227_181603.jpg
De oplettende kijker ziet dat er een nieuw plantje bijgekomen is, dat is een variegated monstera.
IMG_20230227_181556.jpg
Heb dat stekje gekregen in ruil voor die kapotte phantom tent van een dame die heel graag meer van dat soort plantjes wou kweken. Zijn blijkbaar veel geld waard.
Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 4
Comment
-
Ziet er goed uit, denk dat je op het ideale moment geschakeld hebt!
Wesley pipes wat een prijzen! Waarom zijn die zo duur, is het stekken daarvan soms hogere wiskunde?
-
Valt alleszinsgeld mee te verdienen. Tja ze zijn zeldzaam he, moederplant kost dan wss 500-1000 euro meestal
-
IMG_20230227_181603.jpg IMG_20230227_181603__01.jpg IMG_20230228_180134__01.jpg IMG_20230228_180134.jpg
Heb ff lopen schuiven met de planten op basis van bloeiduur en hoe mooi ze dr bij stonden, rood is hoe het gisteren stond en blauw is hoe ze vandaag erbij staan.
- Likes 6
Comment
-
Vandaag een flinke upgrade aan de tent gegeven, met grote dank aan Hork is water geven vanaf vandaag geen vervelende rotklus die me m'n rug kost meer ๐
IMG_20230301_175618.jpg IMG_20230301_183648.jpg
Water gaat in de bak, planten krijgen even de tijd om het op te nemen, vervolgens pomp ik het water er weer uit.
De grote pot met San Pedro's moest helaas eruit, maar de boomstronk die ik laatst gekocht heb kon ik nog overpotten naar een kleinere pot. Al met al zeer tevreden over deze constructieIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 7
Comment
-
Goed bezig
Ik doe het zonder zoon bak de bodem van me tent heeft zoon water dichte bodem flikker dr elke x 12 liter in en klaar
Moet zeggen das meestal na 1 uur ook weg en in de potten getrokken
Das de goedkope optie
maar wat jij hebt is beter natuurlijk omdat je het over gebleven water weer terug kan pompen
Maar je bodem van de tent is al water dicht zie ik maar nu ben je extra ceker dat niks lekt en denk dat het water nu ook wat hoger komt in de bak
-
Vraagje hoe gaan je dat meten of ze genoeg voedingwater hebben per Dame.
-
En als we toch bezig zijn, dan ook alle 9 planten bij de hoofdtak maar even lst-en.
IMG_20230301_213612.jpgLast edited by parakweker; 1 March 2023, 21:57.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 7
Comment
-
Tijnie82 thanks man! Ik reageer ook ff hier op je comment onder bovenstaande post:
Jij durft! het water zo je onderzeil in laten lopen! Heb ik nooit serieus overwogen omdat ik bang ben voor waterschade aan de vloer en die tent er niet het hele jaar zal staan, maar wel tof om te horen dat dat ook werkt. Zo'n bak is ook niet duur, bovenaan deze pagina staat wel een linkje als reactie op hork zn post. Ik kreeg nog 20% korting achteraf omdat er ergens een stukje plastic afgebroken was. Zo gierig ben ik dan nog wel om daarom te gaan klagen
-
Middelste plant ging iets harder dan de rest dus die heb ik nog maar ff getopt + een groot blad weggehaald die in de weg zat.
Verder ga ik deze keer weinig snoeien aan de planten denk ik, in 't verleden onnodig veel stress veroorzaakt denk ik en als die plant z'n bladeren niet meer nodig heeft dan laat ie dat meestal wel zien.
IMG_20230304_184748.jpg
IMG_20230304_184839.jpg IMG_20230304_184808.jpg IMG_20230304_185008.jpg
IMG_20230304_185132.jpgAttached FilesIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 6
Comment
-
KnetterMug ik ga niets meten. M'n ph meter doet het zelfs niet meer (moet gecalibreerd worden) maar doordat ik biologische voeding geef zit dat al gauw automatisch goed.
Als รฉรฉn plant minder of meer voeding wil dan de rest, dan moet ie maar goed z'n best doen tijdens de drink momenten om dat te bewerkstelligen. ๐ Als ik bij รฉรฉn plant bladproblemen ontdek die met een extra individuele bewatering van bovenaf opgelost kunnen worden, dan ben ik daar ook niet te beroerd voor natuurlijk.
โIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 2
Comment
-
KnetterMug daar hoef ik me ook geen zorgen meer over te maken, met deze bak ga ik ze standaard 'teveel' water geven, ze staan een klein uurtje in een flinke laag water en nemen het dan op via de onderkant tot ze geen dorst meer hebben, het overtollige water pomp ik er dan weer uit en spoel ik door de plee (want biologisch voedingswater kun je niet bewaren).
-
Okรฉ bedankt voor de uitleg ๐โ๏ธ
-
Das alleen een nadeel wat je hebt met bio
Is 24 uur goed meende ik
Als je met zoon systeem werkt dat je de bak vol laat lopen en weer terug pomt is het wel handig als je mineraal hebt hoef je alleen de ph en ec te stuuren en weer aan te vullen met water
En heb hoeft niet perse weer allemaal terug het water mag gerust ook wat water laten staan
K laat de bodem ook gewoon vol lopen en paar uur later is alles weg k geef 12 liter in een x altijd dan hebben ze wel paar dagen nodig om de tensio .s weer optelaten lopen
-
Altijd mooi als je ff een dag of twee niet in de tent kijkt en de boel weer een explosieve groei gehad heeft โโโโโโ
IMG_20230307_181759.jpgIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 5
Comment
-
Remco Dat is idd de koningin, Royal Gorilla ๐
edit: dat is dus ook die enige plant die ik een paar dagen geleden getopt heb, omdat zij te hard ging!Last edited by parakweker; 7 March 2023, 22:06.
-
Weer 2 dagen verder, weer een tsunami aan groen erbij โโโโโโ
IMG_20230309_204727.jpg IMG_20230309_205546.jpg
De eerste pruikjes beginnen ook al zichtbaar te worden, anderhalve week na het overgaan op 12/12.
IMG_20230309_205459.jpgIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 7
Comment
-
Ze zijn hun groeispurtje aan 't doen, lamp al 2x hoger moeten hangen in een week tijd. Denk dat die met hooguit nog een weekje wel ten einde is. Tijd om een netje alvast te spannen!
IMG_20230317_185454.jpg IMG_20230317_190616.jpg
Onderop hadden ze en aantal blaadjes die geen licht meer vingen losgelaten.
IMG_20230317_185901.jpg
Zoals gezegd heb ik deze kweek niets aan bladeren weggeknipt, heb enkel alle planten een heel klein beetje gelowstresstrained om ze op gelijke hoogte te houden en de middelste plant om diezelfde reden getopt.
- Likes 5
Comment
-
Wat closeups van de topjes.
Ze drinken nu om de dag samen 20 liter. (4x 12L growbag en 5x 16L growbag)
20230322_201204.jpg 20230322_201136.jpg
Royal Gorilla & Ice
20230322_201220.jpg 20230322_201150.jpg
Amnesia haze & Pineapple kush
20230322_201121.jpg
Chocolate haze
20230322_201744.jpg
Foto van de zijkant 20230322_201728.jpg
Foto van de bovenkantLast edited by parakweker; 22 March 2023, 20:23.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
- Likes 5
Comment
Comment