Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Orange Bud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Auto Orange Bud

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, een tijdje geleden heb ik me hier voorgesteld met mijn C-Vibez plantje die ik inmiddels lekker aan het oproken ben.

    Inmiddels ben ik begonnen met een nieuwe ronde van 3 Auto Orange Bud plantjes van Dutch Passion. Het leek me leuk om hier een verslag bij te houden.

    Mijn setup:
    • 120 x 60 tent van Mars Hydro
    • 2x Mars Hydro TS 1000 (150w)
    • 3x Tropf Blumat voor automatische irrigatie
    De plantjes groeien in 3 gallon Root Pouches met Plagron Allmix.

    Hieronder een paar foto's van de stadia tot nu toe.

    2-3-2023: Alle plantjes zijn opgekomen
    20230302_192816.jpg

    9-3-2023: De tweede set blaadjes
    20230309_195412.jpg

    11-3-2023: Het wordt nu echt tijd om te verpotten
    20230311_080039.jpg

    12-3-2023: Ze zijn verpot
    20230312_093641.jpg

    14-3-2023: De Tropf Blumats zijn geinstalleerd
    20230314_121626.jpg

    15-3-2023: Ik heb de planten een naam gegeven, beginletters de volgorde waarin de plantjes opkwamen.

    Alpha - De eerst geborene
    Berta - Germaanse naam, betekent "stralend, schitterend"
    Clara - Latijnse naam, betekent "helder, glanzend"

    Zo kan ik ze ook later uit elkaar houden, als ik ze ga curen schrijf ik de namen op de potten. Ik ben altijd benieuwd of ik verschil proef tussen de verschillende fenotypen.

    20230315_120045.jpg

    Tot nu toe ben ik erg tevreden over hoe de dames het doen. Ik zal mijn best doen om dit topic up to date te houden!

    Groetjes,

    Norseman.
    Last edited by norseman; 15 March 2023, 11:33.

    #2
    Ze gaat goed vooruit, ziet er clean en netjes uit, goed bezig
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Corleone1933 View Post
      Ze gaat goed vooruit, ziet er clean en netjes uit, goed bezig
      Thanks!

      Ik ben nog aan het twijfelen over trainen aangezien het autoflowers zijn.

      Toppen ga ik niet doen, maar ik denk er wel aan om ze straks om te gaan buigen en vastbinden.

      Wat denken jullie?

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Lst kan normaal zeker ook bij autoflowers.
        Ik ga zelfs scroggen na het ombuigen.
        Jouw plantjes groeien wat gelijk met de mijne! 😀


        Succes!! 😁

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Pas beginnen met lst als er bloei verschijnselen zijn, dan heb je het minste kant op stil stand. Is mijn mening

      #4
      Succes man! Goede start is het halve werk🙂
      Ombuigen doe ik ook. Minder kans op rot ook.

      Heb al een paar rondjes gedraaid met auto's, en rond dag 20 lijkt toch de sweet spot te zitten om de training te beginnen.

      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

      Comment


      • JosdeVos
        JosdeVos commented
        Editing a comment
        Das nou nog es een goeie tip sie. Ik breek er al een week mijn hoofd over. Dag 20? Ik veronderstel dat dat de eerste echte blaadjes zijn?

      #5
      Ziet er goed uit..zet er een klapstoeltje bij,,
      Zeg maar zo, Keep It Simple

      Comment


        #6
        Subke , succes! Was idd verleidelijk die actie van dutch passion 3 voor de prijs van 1. Persoonlijke mails ook, ik had de critical orange punch en kreeg mail of ik de´ betere' versie , orange bud niet wou proberen. Benieuwd, ze staan mooi. Is deze geen xl ook ?
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Klopt, mooie actie. Krap 5 euro per zaadje inclusief verzendkosten. En een mooi voorraadje. Ik hoop m'n tent mooi op te vullen, dan kan ik 3x draaien. Het is een 'XL' inderdaad.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Wat meer sativa ook he? Denk wel dat het moet lukken tentje vol. Hier bij mij deed de potgrootte veel aan plantgrootte/ uitendelijk gewicht , logisch maar zeker het geval vond ik bij de andere xl afjes.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Xl zegt niet altijd wat heb genoug xl planten gezien die maar mini planten werden ondanks de naam

          Maar grote pot is sws goed en je hebt ruimte zat denk als.je de boel lekker vol wil hebben je dr wel met 5 mag draaien

          Of met 3 maar dan met xl potten voor xl dames hehehehe dan heb je ook het meeste kans op een xxl plant

        #7
        Sub erbij. Leuk om te volgen. Die van mij lopen een 1,5 week achter de uwe.
        succes!!

        Comment


          #8
          Subke erbij!

          Comment


            #9
            De eerste update!

            Vandaag zijn volgens mij 2 van de 3 Blumats geactiveerd terwijl de potgrond wat mij betreft nog niet genoeg uitgedroogd was. Die heb ik dus een half driehoekje teruggedraaid.

            Ten minste bij 1 heb ik ook daadwerkelijk een hangend druppeltje betrapt, maar bij de andere pot kon ik duidelijk zien dat de grond vochtiger is geworden.

            Helaas ben ik overdag gewoon op mijn werk, maar dit weekend kan ik het wat beter in de gaten houden.

            Misschien toch maar investeren in een tensiometer van Blumat voor het betere afstelwerk? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

            20230316_183709.jpg
            20230316_183716.jpg

            Verder misschien niet direct relevant, maar ik heb momenteel een side-kweek. Namelijk een peperplant in een DWC emmer in een geimproviseerde kweekruimte. De plant gaat in de zomer naar buiten.

            Ik kweek ieder jaar buiten pepers en ik wil ervaring opdoen met hydroponics. Uiteindelijk wil ik daar ook met wiet mee gaan experimenteren, maar een hydro peper leek mij een mooie manier op ervaring op te doen met het hydrokweken zonder een al te waardevolle oogst op het spel te zetten.

            Wat ik deze week geleed heb is het volgende.

            Het water was toe aan een verversing en de plant was toe aan een verhoging van de concentratie voedingstoffen. De EC van het oude voedingswater was 1.4, de PH was stabiel 6.1. Het nieuwe voedingswater maakte ik aan met een EC van 1.6 en heb ik met een klein beetje PH+ naar een PH van 5.9 gebracht.

            De plant reageerde niet zoals ik had verwacht, normaal binnen een paar uur gaan de blaadjes omhoog staan en binnen een dag zie je de kleur van de bladeren bijtrekken. Er gebeurde eigenlijk niks, behalve dat ik na 2 dagen symptomen van calciumgebrek begon te zien.

            Dus gister als de wiedeweer de PH naar 6.2 gebracht. Toen ik de PH zojuist opnam kwam hij op 6.1, terug op het niveau van het "oude" water. Ook zag ik dat de kleur van de bladeren mooi bij begint te trekken.

            Moraal van het verhaal: Als het water een stabiele PH waarde heeft en de plant doet het goed, pas hem dan niet aan maar breng nieuw voedingswater op dezelfde PH als het oude water.

            Hier nog een plaatje, tot later!

            20230316_183305.jpg

            Attached Files

            Comment


              #10
              Succes

              Beste blijft nog altijd potten tillen vind ik. Die tensiometers zijn een handige tool maar zolang je de potten handmatig kan tillen zou ik dat doen en is het in principe zeker niet nodig. Ze lijken me niet zo groot dus is wel te doen toch? Als je ze eerst droog vult voor je die inwatert kan je makkelijk ff tillen en voelen wat een droge pot weegt vs een natte pot.

              Comment


              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Blumats laten druppelen, dan zover dichtdraaien totdat er een druppel aan blijft hangen, dan twee hoekjes terugdraaien en er niks meer aan doen, dan staat hij goed.

              • norseman
                norseman commented
                Editing a comment
                @Corleone. Zo heb ik ze ook ingesteld, maar mijn ervaring is dat er soms alsnog wat fine-tuning nodig is. Dit is niet mijn eerste kweek met Blumats, heb ze nu een paar jaar buiten voor de tomaten gebruikt. Maar dat zijn XL's in de volle grond.

                Maar ik weet er ook niet alles van. Als het nodig is om ze te "resetten", kan dat gewoon in de grond of moet ik ze dan helemaal opnieuw "primen"?

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Gewoon in de grond, ik gebruik ook altijd de xl, ook buiten in potten van 40 tot 50 liter, binnen gebruik ik ze in potten van 25 liter

              #11
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #12
                Weet niet of de foto is gelukt maar dit is ook een Orange bud van Dutch passion seeds 😉Was regulier zaad wat ik buiten heb opgekweekt.Leuk soortje dus en ben wel benieuwd hoe die het binnen doet.
                Heel veel succes met je kweekje.
                Groetjes Goudje 💚💛❤👊

                Comment


                • norseman
                  norseman commented
                  Editing a comment
                  Wat een ding, gaaf!

                • norseman
                  norseman commented
                  Editing a comment
                  DP waarschuwt bij deze auto zaden bij buitengebruik voor toprot vanwege de compacte toppen. Hoe heb jij dat ervaren? Ik heb namelijk nog 6 zaden en zit te twijwelen of ik voor buiten andere ga bestellen of toch deze ook maar buiten te zetten deze zomer. Los van regen heb ik vaker gemerkt dat alleen de hoge luchtvochtigheid buiten al genoeg kan zijn om het te verzieken.

                #13
                Update dag 17

                Clara kwam niet alleen als laatste op, ze blijft een beetje achter. Alpha en Berta lijken qua uiterlijk erg op elkaar, maar Clara is duidelijk van een ander fenotype.

                Ze ziet er ook wat overbewaterd uit, dus ik heb haar Blumat ietsje dichter gedraaid.

                20230319_095601.jpg
                Last edited by norseman; 19 March 2023, 16:05.

                Comment


                  #14
                  Als je zorgt dat je autoflowers na ijsheiligen gezaaid worden of je kweekt je autoflowers binnen alvast op kan dat na mijn mening makkelijk.Ik had ook idd wel wat last van toprot maar ik had regulier zaad en dat moest dus gewoon op de ouderwetse manier afbloeien tegen de herfst.Maar dat beetje rot bij mij hoort er nou eenmaal bij als je buiten kweekt.Veel soortjes zijn eigenlijk ook voor binnen of voor landen met mooie hoge temperaturen.
                  Maar als je het goed uitkiend kun je zeker goed oogsten van autoflowers buiten.Kunt zelfs voor een 2e x zaaien en oogsten.
                  ps: Maak nooit de fout om planten die eenmaal buiten staan weer terug in je hok te zetten !!!!
                  Je haalt dan ongedierte binnen waar je niet vrolijk van word 😉 (SPINT BVB )

                  Comment


                    #15
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X