Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Orange Bud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ik heb nog even nagedacht. Ik twijfel nog of ik de kleine blumats door de grote ga vervangen. Maar als ik het ga doen dan wacht ik nog even een paar weekjes, ik kan er nu namelijk erg slecht bij. De strek begint er aardig in te komen nu, einde week 5. Ze groeien ongeveer 1 luchtslang-draadwikkeling per dag :p Aan het einde van de strek dan ga ik onderin de planten wat opruimen en zodoende kan ik er dan weer beter bij.

    20230405_174641.jpg
    20230405_172303.jpg

    Comment


    • hetismij
      hetismij commented
      Editing a comment
      Groeien gestaag door.

    #32
    Vandaag toch alvast wat takjes gedieft en wat blad onderaan weggehaald dat toch geen licht meer kreeg.

    Waaronder een paar mega schutbladeren. Ik heb niet echt bepaald grote handen, maar jemig wat een kolenschoppen:

    20230406_154402.jpg
    20230406_153719.jpg

    Bij Alpha heb ik de hoofdstam precies boven de blumat getraind, daar kan ik dus nooit meer goed bij mocht ik hem willen vervangen.

    Les voor de volgende keer, de blumats voorin de pot en de hoofdstammen de andere kant op trainen.

    Ook heb ik nog (preventief) roofmijten uitgezet op de potgrond. De vorige rondes heb ik last gehad van tripsen dat wil ik nu hiermee voorkomen.

    20230406_141203.jpg
    Last edited by norseman; 6 April 2023, 18:22.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit kerel, ik zou alleen die andere 2planten hoger zetten als ik jou was😉

    • norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Kunichika thanks! Op zich wel een goed idee inderdaad. Ik weet niet of de hoofdleiding van de Blumats dat toelaat. Ik heb 2 lampen naast elkaar hangen, ik zou natuurlijk ook de rechter wat lager kunnen hangen...

    #33
    Overdenkingen

    Met de "normale" Tropf Blufmats is het duidelijk dat ze eigenlijk te kort zijn voor de 3 gallon Root Pouches. Corleone1933 heeft gelijk dat de onderkant wat droger blijft dan de bovenkant. De maxi Blumats zijn eigenlijk net te groot voor de 3 gallon ( = 11L) root pouches. Het is jammer dat er geen tussenmaat beschikbaar is.

    Het is door mijn eigen schuld niet goed mogelijk om ze nog te vervangen. Deze ronde blijf ik dus maar zo doorgaan en als ik merk dat de potgrond onderin al te droog wordt geef ik gewoon wat bij van onderen.

    Ik zie ik nu wel dat ik de tent ook makkelijk met 2 planten en iets meer training (wellicht SCROG) zou kunnen vullen. Mijn plan voor de volgende ronde is dus 2 planten in iets grotere potten (ik denk dan 4 gallon = 15L of 5 gallon = 19L) met maxi Blumats.

    Waarschijnlijk worden dat geen autoflowers maar HiFi 4G foto's, eveneens van Dutch Passion die ik nog heb liggen

    Maargoed dat duurt nog even. Als deze ronde klaar is dan begint de zomer bijna en dan wordt het veel te warm op mijn zolder. Ik ben sowieso vanalles van plan om het komend naarjaar / winter beter aan te gaan pakken wat kweekruimte betreft. Maar daarover later meer.
    Last edited by norseman; 7 April 2023, 19:53.

    Comment


      #34
      Ze groeien lekker door.

      Er begonnen wat meer verschillende signalen van tekorten te onstaan. Niet zo gek want de plagron allmix bevat voor 6 weken mest en we zijn nu aan het einde van week 6. Dus ik heb het reservoir een paar dagen geleden gevuld met ongeveer 1/4 sterkte Terra Aquatica Tripart. Volgens het preflowering recept omdat ze nog niet uitgestrekt zijn. Tot nu toe lijken ze goed te reageren.

      20230411_174204.jpg

      Comment


        #35
        Ok, Clara heeft een opstapje gekregen..

        20230413_211937.jpg

        Comment


          #36
          Heel erg veel valt er niet te updaten, er gebeurt weinig want alles loopt op rolletjes.

          Het waterreservoir vul ik eens in de 4 a 5 dagen bij met +/- 10L voedingsoplossing. Daarmee houd ik het 70L reservoir min of meer halfvol.

          Momenteel gebruik T.A. Tripart als de PreFlower formule op een EC van 0,7. Ik denk dat ik de eerstvolgende bijvulling de Flower formule ga gebruiken aangezien de strek wel op zijn einde lijkt te komen.

          20230417_174738.jpg 20230417_174838.jpg

          Hier een foto van mijn tent van buitenaf. Zoals je ziet wordt hij in het midden behoorlijk naarbinnen getrokken, dat kun je ook zien aan de dames zelf. Daar wil ik de volgende ronde wat aan gaan doen, waarschijnlijk in de vorm van een stevig SCROG rek van PVC buizen ofzo.

          20230417_174754.jpg

          De inlaat is een stofzuigerfilter van Karcher met nog afzuigkapfilter eromheen gewikkeld die ik in een stuk PVC buis heb geplaatst. Ik wil nog eens een actieve inlaat gaan nemen.

          41.jpg

          Dat was het weer even. Hier nog een update van de dames zelf:

          20230417_174020.jpg
          20230417_174027.jpg
          Last edited by norseman; 17 April 2023, 18:10.

          Comment


          • norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam ik geef geen calmag. Ik gebruik T.A. Tripart met de zacht water micro. Daar zit 6% calciumoxide in. Het flower deel zit 3% magnesiumoxide in. Ik gebruik de halve dosis volgens de instructies van T.A. omdat het om een druppelsysteem gaat en je dus geen "runoff" maakt. Dat komt bij mij uit op 0.7 EC maar dat is in RO water.

            Ik zie wel enkele blaadjes die op een gebrek van cal of mag kunnen duiden. Maar ook enkele verbrande puntjes dus ik durf niet zomaar de EC omhoog te doen. Ik kan er natuurlijk voorzichtig 0.8 van maken of nog ietsje hoger als dat goed gaat. Zou je dat aanraden?
            Last edited by norseman; 27 April 2023, 20:38.

          • norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            atmosphere1 of ik een te kleine heb daar weet je niks van, zulke foto's post ik hier niet 😅

            Alle gekheid op een stokje. De inlaat is wel wat aan de kleine kant vooral doordat die filter nogal wat weerstand geeft.
            Last edited by norseman; 27 April 2023, 23:46.

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Ja, precies , daar doelde ik op haha

          #37
          Paars

          Een interessante ontwikkeling. Alpha begint paars te worden. De andere dames tot dusver niet.

          20230421_204922.jpg 20230421_204911.jpg

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ander phenotype, zit er kush genen in?

          • norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam ik ben even gaan kijken, kan niet direct kush vinden. Maar Auto Orange Bud is een kruising van Orange Bud en Auto Dariqui Lime. De laatste is dan weer een kruising met California Orange. En kijk maar eens naar het plaatje op de site, ziet er knap paars uit https://dutch-passion.com/nl/wietzad...fornian-orange

          #38
          KOUD

          He gatverdamme alweer zo koud.

          Toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik dat de temperatuur in de tent net boven de 20 graden was terwijl hij volgens de thermostaat tussen de 22 en 23 graden zou moeten zitten. De buisverwarmer heeft de afgelopen dagen amper aan gestaan maar hij kan het nu dus toch weer net niet bijbenen.

          Het gedeelte van de zolder waar mijn tent staat heb ik eigenlijk een soort tweede tent van landbouwplastic in gemaakt. Ik weet dat het beter kan maar voor nu werkt het.

          De slang van de afzuiging loopt door een gat in het plastic naar een ander gedeelte van de zolder. Ik heb gemerkt dat als ik de slang onder het landbouwplastic door weer naarbinnen laat komen, de omgevingstemperatuur met 2 tot 3 graden stijgt.

          Er zitten nog genoeg kieren tussen het landbouwplastic om frisse lucht aan te voeren en er staat een luchtontvochtiger. Dus voor de planten lijkt me dit verder geen probleem.

          20230424_195602.jpg

          Het is nu weer mooi op temperatuur. Links in de tent, rechts buiten de tent.

          20230424_200733.jpg

          Hier nog even binnen..

          20230424_172055.jpg

          Volgende ronde binnen (najaar) wil ik op een ander gedeelte van de zolder bezig gaan. Namelijk het gedeelte boven de houtkachel, naast de schoorsteen. Ik moet nog bekijken of het daar juist niet te warm wordt maar het kan me wellicht een boel stroom besparen in de winter.
          Last edited by norseman; 25 April 2023, 17:25.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Actieve inlaat is beter voor de controle, ook handiger in de zomer want dan druk je de koelere lucht er in.

          • norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam die actieve inlaat gaat er komen, de volgende ronde. Deze zomer las ik een binnenstop in en ga ik lekker buiten bezig. En tegelijkertijd mijn kweekruimte verbeteren voor het najaar.

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Grote inlaat maken super simpel en goedkoop grote inlaat

            K heb een tent van 1 m2

            En met een afzuiging 425
            Maar de ingamg van de afzuiging is rond 125

            Maar me inlaten zijn rond 300 mm en sinds ik dat heb aangepast en de slang van de afzuiging is maar 50 cm nu

            Afzuiging doet het nu zo goed en geen top rot meer ideaal sommige dingen die weinig geld kosten kunne ook een hoop verschil maken

            Me slang van de afzuiging van 12 meter naar 50 cm slang maakt de wereld van verschil kom nu niet meer boven de 50% lv

            K zou zeggen maak je inlaten flink grotet heb je gelijk minder onderdruk

            En actieve afzuiging in de inlaat altijd goed maar niet te grote nemen natuurlijk wand je moet onderdruk hebben

            Tenten slaan altijd vacuum en dat is niet erg mijne ook al staat de afzuiging op 10 %


            Als je dr een hekel aan hebt kan je spacers plaatsen tegen de vacuum zodat de tent niet vacuum slaat

          #39
          8 weken

          Ze zijn vandaag 8 weken oud.

          20230426_120704.jpg

          De verpaarsing van Alpha zet door.
          20230426_120727.jpg
          Last edited by norseman; 26 April 2023, 17:50.

          Comment


            #40
            EC

            Ik heb vandaag de EC van het reservoir omhoog gebracht van 0.7 naar 0.8 door mijn EC meter te ijken.

            PH vloeistof had ik nog genoeg maar de EC was op.

            20230428_171417.jpg

            Comment


              #41
              Nog even een helikopterview, dat vind ik altijd de mooiste plaatjes..

              20230501_175128.jpg

              Ik ben de zaadjes voor buiten aan het kiemen. Ook Auto Orange Bud. Hoor ik daar een nieuw topic voor aan te maken om een verslag te schrijven? We zitten hier natuurlijk wel op het binnenkweek forum.

              20230501_173220.jpg

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Tis maar net wat je zelf wil je kan alle kweekjes ook gewoon achter elkaar doen zo deed ik het ook altijd

              • norseman
                norseman commented
                Editing a comment
                Dan houd ik het voor deze ronde hier denk ik. Ook juist omdat het dezelfde soort is misschien leuk om de resultaten met elkaar te vergelijken.

              #42
              Terwijl ik de vorige post schreef zag ik nog niet dat er al 2 zaadjes ontkiemd zijn en er 1 op barsten staat.

              Dus ik heb D en E meteen een potje gegeven. Hun namen komen later maar jullie weten al met welke letters die gaan beginnen.

              Omdat mijn tent nokkievol is moet ik het nu helaas doen met TL en een paar bierkratjes. De TL buizen zijn wel lekker warm en qua vochtigheid zit het momenteel ook wel goed maar ik verwacht wel dat ze in het begin misschien iets minder hard gaan dan de dames in de tent.

              20230501_182124.jpg 20230501_184214.jpg 20230501_182511.jpg
              Last edited by norseman; 2 May 2023, 20:07.

              Comment


              #43
              F en G hebben ook een potje. Binnen 48u zijn ze allemaal ontkiemd.

              20230502_190533.jpg

              Comment


                #44
                9 weken

                Ze zijn vandaag 9 weken oud. En even bij de kapper geweest om het oerwoud wat te temmen zodat ik straks geen toprot krijg.

                20230503_203709.jpg

                20230504_110626.jpg

                20230504_110630.jpg
                Attached Files
                Last edited by norseman; 4 May 2023, 11:54.

                Comment


                  #45
                  De kleintjes zijn allemaal opgekomen.

                  20230504_131817.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X