Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Orange Bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De baby's staan lekker buiten in het zonnetje.

20230507_170246.jpg

In de tent en erbuiten is het erg warm de afzuiger staat op vol vermogen en de luchtontvochtiger ook.

20230507_195411.jpg

De toppen beginnen mooi te worden. Hier een paar close up bud shots.

20230507_183017.jpg

20230507_183107.jpg

20230507_183131.jpg

20230507_183055.jpg

20230507_183148.jpg
    Attached Files

Comment

The final part

Voor deze kweek heb ik met mezelf afgesproken om me aan het schema van Terra Aquatica te houden. De laatste twee weken lijken aan te breken, volgens Dutch Passion duren ze 11 tot 12 weken, dat neigt naar 12 volgens mij. Morgen is de laatste dag van week 10.

Volgens het schema moet er eerst een "flush" van 48u met FlashClean gedaan worden.

Daarna moet er 10 tot 14 dagen FinalPart worden toegediend. Dat is de complete voeding exclusief stikstof en calcium. Ik verwacht dus ook nog meer verkleuring in het blad de komende weken.

De laatste 48u voor de oogst herhaal ik de FlashClean procedure.

Screenshot_20230509_184111_Drive.jpg

De flush is geen flush van 3x de hoeveelheid water als inhoud pot, maar gewoon een diepe waterbeurt met een beetje "runoff". Dat heb ik 48u geleden gedaan. Ook heb ik het reservoir gevuld met de FlashClean oplossing zodat gedurende de afgelopen 48u ook de leidingen van de Blumat installatie konden schoonspoelen.

Daarnet heb ik het reservoir weer geleegd en opnieuw gevuld met FinalPart op 1 EC.

Die is wat laag omdat het schema van T.A. voor "drain to waste" is. In het geval van grond in potten betekent dat 10% tot 20% runoff om de ongebruikte zouten weg te spoelen en te vervangen door de nieuwe.

Aangezien ik met het Blumat druppelsysteem geen runoff maak, moet de EC wat lager zijn volgens de instructies van T.A. Bovendien gebruik ik RO-DI water, dus de EC begint op 0.0 in plaats van de 0.4 van mijn kraanwater.

20230509_183851.jpg
      Last edited by norseman; 9 May 2023, 22:06.

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Tijnie82 Op internet (niet perse hier hoor) zie ik heel veel mensen die het wel zo doen, dat spoelen met heel veel water. Vandaar dat ik het er nog even bij vermeld

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Die mensen die denken dat het zo moet je plant dood spoelen met water hadden beter een andere hobby kunnen zoeken dan

Neem aan dat de meeste hier wel met een beetje gezond verstand heeft hehehe

Maar moet zeggen om de voeding de uit te krijgen werkt het wel voor maar dat het 2 week duurt voor je pot weer droog is heeft het ook weinig zin

• masterbeuner
        masterbeuner commented
        Editing a comment
        textiele potten kan je makkelijk onder de douche spoelen met ph water. zelfs na 2 weken gewoon "spoelen" ph water geven zit er nog vaak veel voeding in de aarde.

Het is vandaag 1 week geleden dat de kleintjes allemaal opgekomen zijn. Mijn verwachting, dat ze onder de TL wat minder hard gaan dan in de tent, is uitgekomen. Desalniettemin zien ze er wel goed uit. Gister heb ik ze een kleine douche Biotabs boom-boom spray gegeven. Daar reageren ze ook goed op.

20230511_174502.jpg

De potten (4 gallon smart pots) heb ik alvast gevuld klaargezet. Ik heb ze vandaag bewust buiten laten staan om een beetje regen te vangen gezien de grond gort droog was. Vanavond zet ik ze wel onder een afdak want er komt nog veel meer regen.

Dit keer heb ik BioBizz All-Mix in plaats van Plagron Allmix, omdat de Plagron niet op voorraad was in de hoeveelheid die ik wou hebben. Volgens de winkel nagenoeg hetzelfde product voor ongeveer dezelfde prijs. Dat lijkt redelijk te kloppen. Ik heb alleen het idee dat er in de Biobizz iets meer (te) grote stukken hout zitten. En iets meer perlite.

20230511_174321.jpg

De tomaten heb ik deze week ook buiten geplant. Komend weekend ga ik de Blumats aansluiten.

20230511_183400.jpg
      Last edited by norseman; 11 May 2023, 21:27.

Comment

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Staat er netjes bij

Spikkels

Eigenlijk sinds dag 1 heeft D gespikkelde bladeren, maar nu ze iets groeien valt het meer op. Ik heb het idee dat het genetisch is omdat ze dezelfde behandeling als E, F en G krijgt.

Heeft iemand hier een idee wat dat is en / of hoe dat komt?

20230512_180704.jpg
      Attached Files

Comment

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Tmv misschien? Kan verder niet veel kwaad, meestal groeien de nieuwe blaadjes daar wel overheen.

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Highrider thanks voor je reactie. Ik heb er even wat dingen over gelezen... dan zou hij ook langzamer moeten groeien dan de rest, dat lijkt niet het geval. Maar okay ik hou het even in de gaten. Was oorspronkelijk van plan om er minstens 3 te kweken en 1 voor de backup, dus ook geen ramp als deze alsnog uitvalt.

De kleintjes staan in hun definitieve potten

20230513_122702.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dus je hebt de grond niet vantevoren ingewaterd!?

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Jawel, ze hebben in de regen gestaan, kun je een paar posts omhoog lezen Grond is vochtig als een vaatdoek, maar niet nat.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Hmmmm!

In de tent gaat het ook z'n gangetje. Vandaag moet ik het reservoir weer bijvullen met FinalPart oplossing.

20230514_084532.jpg
      Attached Files

Comment

Goedemorgen!

De kleintjes gaan weer naar buiten. Het blijft wel wat koud vandaag, max 16 graden. dus heb ze voorzichtig ingepakt in vliesdoek.

20230516_072457.jpg

20230516_072655.jpg
        Last edited by norseman; 16 May 2023, 09:29.

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ze staan al in de schaduw, wil je datxestraks boven de schutting gaan uitgroeien? Zal wel niet veel direct zon komen in je tuin, of heb ik het mis

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Kunichika, ja dat heb je mis

Ze staan tegen de zuidmuur van de schuur aan en krijgen de hele dag zon, deze foto heb ik gemaakt rond 07:30, nog even later staan ze volledig in de zon..

Als het langer droger en warmer weer wordt zet ik ze meer in de open ruimte met echt de hele dag zon. Waarvan ik zat heb (ong 3.000 m2), schuttingen heb ik niet hier! .

Maar nu staan ze nog een beetje droog onder het overstek van het dak van de schuur, en uit de koude Noord-Ooster wind. 'S avonds gaan ze nog naar binnen.
          Last edited by norseman; 16 May 2023, 18:07.

Waarschijnlijk ga ik ze straks in mijn groententuintje tussen de knoflook en uien zetten. Daar staan nu nog 10 gallon root pouches met aardappelen maar die kan ik nog verplaatsen. En daar is dus de hele dag volle zon, vanaf moment van opkomst tot ondergang. De boswal die je op de achtergrond ziet is noordelijk van de groentetuin, dus die houdt geen zon tegen.

Of ik zet ze op nog een heel andere plek buiten de groententuin, want die wordt nu al vol.

Maar jullie zien vanzelf waar ze uiteindelijk terechtkomen

Morgen zijn de planten binnen 11 weken oud. Dan zal ik een post maken met wat close up toppen en trichomen. Ik heb geen fancy apparatuur behalve een smartphone, maar met 3x mechanische zoom is er genoeg te zien met een beetje vaste hand. Ik zal mijn best doen voor een paar scherpe plaatjes.

20230516_171040.jpg
        20230516_181056.jpg
        Attached Files
        Last edited by norseman; 16 May 2023, 19:18.

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Godverdomme een mooi tuintje! Die gaan flink worden

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Greyvol thanks! Zit ook wel een klein beetje werk in Dit is het tweede jaar van dit stukje tuin.
          Last edited by norseman; 16 May 2023, 20:04.

11 weken

De dames in de tent zijn vandaag 11 weken oud. Het gaat de goede kant op!

Alpha lijkt al bijna klaar, maar Berta en Clara mogen nog wel eventjes volgens mij.

Omdat ik geen aparte droogruimte heb wil ik ze wel tegelijkertijd oogsten.

20230517_112958.jpg 20230517_113036.jpg 20230517_113234.jpg
        20230517_113239.jpg
        Attached Files
        Last edited by norseman; 17 May 2023, 11:52.

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Zo’n clip on lensje voor je mobieltje heb ik er een paar. Zijn erg handig en kost geen knoop

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Je kan zelf een kleine droogruimte maken hè, effe creatief zijn en een doos met een uitlaat naar de tent inlaat zodat er lucht door stroomt.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Jammer, net al mijn grote dozen gebruikt als onderlaag voor houtsnippers in de tuin. Dan de komende dagen maar even kijken bij de supermarkten. Misschien als ik 2 van die lays chipsdozen aan elkaar tape dat ik ergens kom..

Ok, geen chipsdozen. Dan maar naar een niet nader te noemen andere winkel voor een paar verhuisdozen.

20230518_120818.jpg

20230518_120827.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Lucht moet ook ergens naar binnen met misschien wat wasemkap filter voor het stof.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Ja daar heb ik nog wel een stukje van liggen.. 😀

Ik heb jullie een tijdje geleden voorgesteld aan mijn DWC cayennepeperplant. Omdat ie een tijdje in de vensterbank heeft gestaan is ie wat gaan strekken waardoor ie bij het eerste beste zuchtje wind omvalt. Vandaar dat ik vandaag een kooi van gaas heb gemaakt. Ik moet ook nog denken over een regenhoedje boven het deksel want het is wel de bedoeling dat ie zoveel mogelijk buiten blijft.

20230520_171347.jpg

Dit is zijn potgrond broertje. Die ziet er qua vorm en blad beter uit als ik eerlijk ben. Dat komt omdat ik die makkelijker naarbinnen en buiten kan verplaatsen dus die heeft een stuk meer zon gehad. De reden dat deze al een paar flinke pepers heeft en de DWC plant niet, heeft met de zon te maken, maar nog meer met de voeding. De potgrond zit immers alles al in terwijl ik de DWC plant tot nu toe op groeivoeding heb gehouden waardoor de bloemknopjes afgestoten worden. De DWC plant zit nu ook op de bloeiformule dus ik verwacht binnenkort wel bloesems.

20230520_180700.jpg
        Last edited by norseman; 20 May 2023, 18:12.

Comment

Buiten gaat het nog niet zo hard, maar ze zien er wel gezond uit. Ze zijn inmiddels wel toe aan een slokje water. Het liefst doe ik zelf zo min mogelijk werk. Vannacht komt er waarschijnlijk wat regen dus zet ik ze even naast hun schotels. Morgenochtend bekijk ik of ze genoeg gehad hebben en geef ik desnoods wat bij.

20230521_110635.jpg

20230521_213821.jpg
          Last edited by norseman; 21 May 2023, 23:01.

Comment

Er is wel wat regen gevallen vannacht maar met het weer van vandaag is alles alweer uit de grond verdampt. Morgenochtend maar even met het gietertje dan.

Afgelopen weekend heb ik ook de Blumats bij de tomaten aangesloten. Vorige jaren had ik een 70L reservoir. Zeker afgelopen jaar met veel temperaturen van boven de 30 moest ik het reservoir soms 2x per dag bijvullen.

Dan ga je natuurlijk helemaal voorbij aan het gemak waar die keramische knotsjes voor gemaakt zijn. vandaar dat ik dit jaar een reservoir van ruim 300L heb aangesloten. Deze heb ik gevuld met T.A. PermaBloom oplossing voor ongeveer 100L, dus op 1/3 sterkte. Mocht het nodig zijn voer ik die wat op.

Dit reservoir is wel iets lichtdoorlatend, dus ik hoop dat het zal meevallen met de algen. Maar anders verzin ik daar nog wel een list op.

20230522_174346.jpg

20230522_174406.jpg
            ​​​​​​​

Comment

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Heb ik nog geen last van gehad de laatste 2 jaar. Regelmatig even leidingen laten doorlopen doe ik wel.

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Afkloppen!!!!!!!!!

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              "Overstroomt dus je hele tuin"

Overdrijven is ook een vak

Het is max 300L hoor, loopt wel weg. Drinken de bomen wel op
              Last edited by norseman; 22 May 2023, 19:54.

12 weken

Alpha geef ik nog een paar dagen. Berta en Clara misschien nog een weekje.

20230524_172402.jpg

20230524_172409.jpg

Buiten gaat het traag maar gestaag. Ik haal ze 's nachts nog steeds binnen want het is nog erg koud. Vrijdag en zaterdag wordt 's nachts zelfs 4 graden verwacht. Brrrrr..

20230524_181140.jpg

Comment

• JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Kijk die drie musketiers eens mooi met zijn vieren in de rij staan...

Leuk verslag! Had hem opgeslagen net na mn vorige ronde om jouw blumat druppelaar ervaring.

Als ik zo vrij mag zijn voor wat vragen aan jouw.
            Hoe groot is jouw waterreservoir voor je tent eigenlijk? En hoe lang doe je met het water wat daar in zit?

Comment

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Klinkt goed! Ga je hier ook verslag doen? Ben benieuwd hoe het je af gaat.

• norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              MarkE het beste advies dat ik kan geven is: zorg dat je de blumats even hebt lopen voordat je voor een langere tijd weggaat. Als ze niet goed staan afgesteld zou je dat binnen de eerste week moeten merken. Als het daarna goed loopt kun je er gemakkelijker vanuit gaan dat het goed blijft.

• MarkE
              MarkE commented
              Editing a comment
              Ik weet het nog niet zeker. Misschien dat ik over een paar weken een topic start. Zeker als ik tegen bepaalde zaken aanloop.

Uiteraard wordt er eerst getest voordat ik weg ga.
              Last edited by MarkE; 26 May 2023, 19:40.
          Bezig...
          X