Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Orange Bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik was een reactie naar MarkE aan het schrijven en bleef er maar informatie aan toevoegen omdat het me even aan het denken had gezet .

Dan maar in post vorm. Kan ik er ook nog wat foto's aan toevoegen straks.

Oorspronkelijk geplaatst door MarkE View Post
    Leuk verslag! Had hem opgeslagen net na mn vorige ronde om jouw blumat druppelaar ervaring.

Als ik zo vrij mag zijn voor wat vragen aan jouw.
    Hoe groot is jouw waterreservoir voor je tent eigenlijk? En hoe lang doe je met het water wat daar in zit?

Het reservoir is 70L. Dat is wat aan de ruime kant, maar ik had het nog over van de tomaten waar ik dit jaar een grotere heb. Zodoende deze maar gebruikt ipv dat ik weer een andere moest regelen.

Ik vul het dan ook niet helemaal tot aan de rand maar ongeveer halfvol tot een liter of 30 a 40. Dat doe ik omdat het binnen (op zolder!) staat. Mocht er toch een overstroming komen dan is dat beperkt tot zo'n 30L ipv het dubbele. Maar ook omdat de doorlooptijd van de voedingsoplossing anders aan de hoge kant zou zijn.

Met mijn 3 planten gooi ik er iedere 3 tot 4 dagen ongeveer 12L bij (10L jerrycan tot het randje vol).

12L / 4 dagen / 3 planten = 1L per plant per dag.
    12L / 3 dagen / 3 planten = 1,33L per plant per dag.

Ze drinken dus tussen de 1L en 1,33L per plant per dag. Nu even het totale aantal dagen dat een vol reservoir meegaat:

70L / 12L * 4 dagen = 23,3 dagen.
    70L / 12L * 3 dagen = 17,5 dagen.

Als ik het reservoir helemaal zou vullen zouden de planten daar dus minstens 17 dagen mee moeten kunnen. Maar je wil natuurlijk absoluut niet dat het droog komt te staan. Dus langer dan 14 dagen met een vol reservoir zonder te controleren zou ik het niet op gokken.

Het valt sowieso aan te raden om het regelmatig te controleren. Als je merkt dat er ineens heel veel water uit het reservoir verdwijnt betekent het misschien dat je ergens een lek of een "runaway" in je Blumats hebt.​
    Last edited by norseman; 26 May 2023, 18:25.

Comment

De dames buiten hadden weer een slokje water nodig.

Nu las ik laatst in een artikel op cnnbs dat regenwater niet goed zou zijn voor je wietplanten. De PH zou te laag zijn en er zou geen calcium en magnesium in zitten. Daarom zou het beter zijn om kraanwater te gebruiken

Dat van de PH durf ik te betwisten. Het water uit mijn regentank is 6.4, precies goed zou ik zeggen. Terwijl mijn kraanwater met 7.4 toch echt aan de hoge kant is.

20230527_090953.jpg 20230527_090549.jpg

Dat van de calcium en magnesium zou kunnen maar zoveel zit daar niet van in kraanwater, zeker niet direct opneembaar. Bovendien zit er in de voeding die ik straks ga geven genoeg van beide. Mocht er voor die tijd toch nog wat voordoen gooi ik er toch gewoon wat calmag bij. Ik blijf m'n plantjes gewoon lekker regenwater geven. 😀

De potgrond cayenne had ook water (met voeding) nodig en krijgt vandaag ook een kooi omdat hij bijna omvalt...

20230527_092203.jpg
      Last edited by norseman; 27 May 2023, 10:42.

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Mijn meter geeft inderdaad 0.0 EC aan. Betekent natuurlijk niet dat het helemaal 0 is maar in mijn geval onmeetbaar laag.

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Of er met regenwater bepaalde tekorten zullen ontstaan hangt af van de voeding en de grondsamenstelling.

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        We gaan het zien!

Grond zou van goede kwaliteit moeten zijn, BioBizz All-mix. Ik geef regelmatig silicaatpoeder mee, daar zit magnesium in maar geen calcium. Later stap ik over naar voeding waar een overdaad van cal en mag in zit.
        Last edited by norseman; 28 May 2023, 12:35.

Even voorstellen.

Het heeft even geduurd maar nu hier dan de namen: Daria, Erica, Femke en Greta.

20230529_115118.jpg

Greta strekt iets meer dan de rest dus zij is de eerste kandidate voor een touwtje. Ik denk dat ik er in ieder geval 1 of twee gewoon in hun originele vorm laat groeien.

20230529_115136.jpg

20230529_115452.jpg

Onderaan de foto zie je een paar tabaksplantjes die een vriend van me gisteren heeft langsgebracht.

De tripsen lijken Greta ook al hebben weten te vinden. Dat hoort er nou eenmaal bij buiten. Ik ga ervan uit dat de natuur dat oplost en anders kan ik altijd nog ingrijpen.

20230529_115216.jpg

20230529_115232.jpg
      Last edited by norseman; 30 May 2023, 19:39.

Comment

In de tent duurt het allemaal toch nog iets langer dan ik had gedacht, maar de laatste dagen zijn nu toch echt aangebroken.

Vandaag heb ik:
        1. Het reservoir met FinalPart oplossing losgekoppeld, geleegd en omgespoeld.
        2. Het circulatiepompje omgespoeld.
        3. Het reservoir opnieuw aangesloten en gevuld met FlashClean oplossing.
        4. De hoofdleidingen door laten lopen met de FlashClean oplossing.
        5. De planten met de hand bewaterd met de FlashClean oplossing. Ongeveer 2L per plant tot er water uit de bodem kwam.
        6. Ongeveer een uur later de druppelaars door laten lopen en opnieuw afgesteld.
        20230530_203613.jpg
        Attached Files

Comment

Knap werk kerel èé

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Thanks

Daar gaan ze dan. Nog één keer allemaal in de spotlight voordat ik de schaar erin zet.

Alpha: De hoogste van alle drie

20230601_155623.jpg

Berta: Degene met het meeste blad in verhouding tot top.

20230601_155450.jpg

Clara: De meest compacte en met een paar echte flinke dikke toppen.

20230601_155547.jpg

Uiteraard ga ik goed beslagen te ijs.

20230601_165707.jpg

Comment

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Mooi man, wat een grote schaar trouwens, lijkt me niet handig. Offs het alleen voor het stammetje? Pilsje, jointje erbij! Goed bezig

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Ze hangen nu. Beetje lastig om een goede foto te maken want het is best donker op zolder met de Mars Hydro's uit. Komt binnenkort wel.

Ik heb ook een Trim Bin besteld, die komt komend weekend of anders volgende week binnen.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Greyvol ja voor het stammetje en de dikke takken. Blad heb ik een kleinere voor maar plukken met de hand wil ook wel goed!

Buiten zijn ze nu ook echt lekker aangeslagen. Daria en Erica beginnen al met puberen. Ze krijgen okselhaar

Misschien dat ik de laatste twee zaadjes ook nog ga kiemen om te zien of die ook harder gaan in het begin en daardoor misschien uiteindelijk groter worden.

20230604_103922.jpg

20230604_103859.jpg

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Ah bedankt voor de verduidelijking. Dat waren de binnenplantjes in de tent waar ik net naar verwees, de grote zussen van deze. Die zijn afgelopen donderdag geoogst! Veel groter had ik die ook niet gewild hoor dat had niet gepast in de tent. Volgende ronde binnen ga ik naar 2 ipv 3.

• hetismij
          hetismij commented
          Editing a comment
          Ze gaan wel lekker zo te zien. Nu even 2 weken goed weer. Kijken wat de rest vh jaar brengt.

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          hetismij dat is altijd maar weer afwachten inderdaad.

De wind is nog steeds erg hard en koud hoor. Ik heb ze laatst een nacht buiten laten staan en ze vertelden me de volgende ochtend dat ze dat niet fijn vonden.

Dus heb ik met ze afgesproken dat ik ze pas buiten laat staan als het 's nachts ruim boven de 10 graden blijft

De tweestrijd

Aan de ene kant wil ik graag dat het zonnig en warm weer is om de planten buiten te laten groeien en bloeien. Niet alleen de Auto Orange Bud, maar ook de groentetuin, de rozen en andere planten en bomen.

Aan de andere kant hangt nu mijn oogst te drogen in de tent op zolder. Met alle maatregelen die ik kan treffen krijg ik het overdag met 20°C en zonnig weer, moeilijk onder de 23°C terwijl ik het liever onder de 21°C zou houden.

Donderdagavond hangt het een week. Vrijdag wordt het misschien wel 27°C dus als ik het niet voor die tijd droog genoeg heb om te knippen moet ik de handel verhuizen.

20230606_192816.jpg

Dit is 's avonds rond een uur of 6 op een zonnige dag met 20°C:

20230606_193022.jpg

Comment

Alpha en Clara zitten in hun potten. En ik ben ook eventjes aan het schudden geweest met de trim bin.

20230608_194047.jpg

20230608_195923.jpg

20230608_200159.jpg

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            norseman - aa man - eigen kwèék der zit geen vergif in , daar kunt ge is goe op scheef gaan , wel eerst decarboxyleren èé

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Als je dat afval bevriest in een zak, dan crushed en op een ijskoude zeef gooit, komt het nog beter los.

Of gebruik droog ijs.

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Als Berta helemaal geknipt is ga ik nog een keer schudden. De rest van de trichomen laat ik zitten. Dan ga ik alles decarboxycleren in de sous-vide alvorens er "green dragon" van te maken. Uiteraard zal ik daar hier een post van maken.

Ik kijk er nu al naar uit. Met warm weer lekker buiten zitten met een glas citroenlimonade met green dragon en ijsklontjes.👌

Green dragon

Van mijn vorige knipafval heb ik ook green dragon gemaakt. Groot succes en goed voor heerlijke cocktailtjes. Als het klaar is zal ik ook een cocktail receptje delen hier. Ik heb al wel ideeën maar ben nog wat aan het broeden.

Het decarboxycleren doe ik met de sous-vide methode. Het "recept" luidt 1,5u op 95 graden. Omdat mijn apparaat niet hoger gaat dan 92 graden tel ik er een half uurtje bij op.

Stap 1: Men neme een portie materiaal. Ik koos voor ongeveer 50 gram.

Stap 2: Men vacumere de portie materiaal in een dubbele zak.

20230611_105010.jpg

Stap 3: Men legge de zak op de bodem van de waterbak en stapelt er zware voorwerpen op.

20230611_105312.jpg

20230611_105546.jpg

Stap 4: Men vulle de bak met heet water uit de waterkoker en stelle de sous-vide stick in op 92 graden.

20230611_114804.jpg

Stap 5: Men wachte twee uur

Stap 6: Men stoppe het materiaal in een pot

Stap 7: Men giete de alcohol erbij

20230611_141305.jpg

20230611_141423.jpg

Helaas net iets te weinig alcohol naar mijn wens. Morgen maar weer een fles halen.
          Attached Files
          Last edited by norseman; 11 June 2023, 20:48.

Comment

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Moooi man! Potig spul

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            goe borreltje van 96% I like , killll billl

Nog helemaal vergeten om de totale opbrengsten te vermelden:

+/- 280g toppen
          +/- 100g knipafval

Waarvan ik tot nu toe 10G kief heb gemaakt en straks een goede 3/4 liter green dragon. Nog ongeveer 50g knipafval over voor een andere bestemming.

Vandaag nog even 96% alcohol gehaald en het potje bijgevuld. De vorige had ik bij de Hanos gehaald voor iets van €45 ex. BTW. Blijkt dat een slijter in de buurt hetzelfde spul van een ander merk uit België heeft geïmporteerd en aanbiedt voor €30 (incl. BTW).

20230612_174454.jpg
          Last edited by norseman; 12 June 2023, 20:19.

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            toch zot he , die enorme prijs verschillen !!!

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Ja het is niet best. Ik heb het ook wel online gezien voor €30 maar dan komt er ook weer €7 verzendkosten bij en glazen flessen met inhoud in de post vind ik toch ook niet zo leuk. De Hanos horeca groothandel is een van mijn favoriete winkels omdat ze vanalles hebben dat je niet in de normale super kan kopen maar ze zijn niet de goedkoopste.

D​​​​​e green dragon cocktail

Ik ben dus een beetje onderzoek gaan doen naar cocktails. Ik wil natuurlijk een cocktail met smaken die aansluiten bij de Auto Orange Bud waar ik de green dragon van gemaakt heb.

Auto orange bud is een kruising van Orange Bud en Auto Daiquiri Lime. Het moet dus gewoon een variatie worden van de Orange Daiquiri cocktail. De originele cocktail:

2 shots golden rum
          2/3 shot vers geperst sinaasappelsap
          1/2 shot vers geperst limoensap
          1/3 shot suikersiroop

https://www.diffordsguide.com/cockta...range-daiquiri

Omdat de green dragon een pittig spulletje is kan ik er maar weinig van gebruiken, het alcoholpercentage doet er dus minder toe.

De rum heeft een erg sterke smaak en bovendien mag het in combinatie met de green dragon ook wel een tikkie rustig aan met alcohol. Limoen heeft ook een sterk aroma.

Ik moet vooral de balans zien te vinden waar je de originele smaken van de cocktail nog goed proeft, maar het de smaak van de green dragon niet teveel overheerst. Die is natuurlijk de ster in het verhaal.

Maar ik heb een voorlopig recept dat ik nog wat zal blijven tweaken. De naam luidt:

Auto Orange Daiquiri Dragon

Ik heb een hekel aan maten als shots en theelepels dus hier mijn recept tot nu toe:

5ml Auto Orange Bud Green Dragon
          30ml golden rum
          50ml vers geperst sinaasappelsap (1/2 perssinaasappel)
          15ml vers geperst limoensap (1/2 limoen)
          15ml (riet)suikersiroop
          5ml vloeibare honing

Schudden in een cocktailshaker met ijs en door een fijne zeef in een (koud) glas on the rocks serveren (of gewoon meteen zelf opdrinken natuurlijk).

Als ik helemaal tevreden ben maak ik denk ik een mooie post in het receptenforum hier. Heb er nog geen cocktails gezien

Last edited by norseman; 14 June 2023, 21:59.

Comment

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            High five!

Ik wil er iets meer rum in dus ik ga de golden rum vervangen door blanke rum omdat die wat milder smaakt.

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Met de blanke Bacardi rum is er minder aan. Ik heb nu Captain Morgan gold rum maar ik ga op zoek naar iets er tussenin. Iets donker maar wel mild.

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Havana!!

Het is alweer even geleden dat ik een update gaf van de plantjes buiten. Het zijn niet van die monsters als het binnen waren maar ze zien er wel uit alsof ze het uitermate goed naar hun zin hebben. Ik heb nog steeds geen reguliere voeding gegeven. Alleen regenwater en een beetje silicaatpoeder.

20230619_174539.jpg

En even met de ultra-wide lens:

20230619_174810.jpg

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            jajaja netjes , das alle dagen 2 X met de gieter rondgaan èé

Het (nood)weer komt hier pas aan over een half uurtje. De dames mogen weer even op hun oude vertrouwde overnachtingsplaats staan.

Hoe ik dat overdag ga doen als er veel regen komt moet ik nog over denken. Ik heb wel een afdakje waar het grootste deel van de dag de zon in schijnt, maar wel echt minder dan ze op hun huidige plekje buiten krijgen.

20230620_175836.jpg

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Heb men teef ook maar binnen gezet èé

Ik denk dat ik mijn cocktailrecept wel heb. Thanks Highrider voor de tip over Havana. De "classic" 3 jaar oude is mild maar nog steeds smaakvol. Binnenkort zal ik het volledige recept delen op het receptenforum.

Alvast een preview:

20230620_193321.jpg

20230620_194212.jpg

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            a just das uw eigen brouwsel en en en is het goed gekeurd !?!

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Lekker man

• norseman
            norseman commented
            Editing a comment
            Jazeker goedgekeurd. 2.5ml is genoeg voor een lekkere dosis. Met 5ml ga je wel onderuit op de bank!
        Bezig...
        X