Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's tweede kweek! [[Lumatek Zeus 600W PRO 2.9 - RQS seeds ]]

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ziet er allemaal goed uit! Hoe lang waren de zaailingen op bovenstaande foto boven de grond?
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Als ik me niet vergis een 10 a 12 dagen

Hier is DE methode vlgns mij, meerdere keren toppen en lst.
    Goeie vraag wat je met de onderste doet, staat er niet echt bij maar vlgns mij worden die zowiezo eraf gepleurd en vertrekt men van de 4-way.
    Hier heb je een mooie maar korte beschrijving, kaas met gaten na geklooi mss kan een moderator dat eens rechtzetten want het is erg onduidelijk maar de originele link vind je onderaan.
    Laat maar komen die foto's
    Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Het word een beetje grof uitgelecht

En niet hoevaak die topt en dergelijke

Maar tis een goede basis maar om het goed uitteleggen had ik het graag iets duidelijker gezien maar goed alle info is altijd handig

Tijd voor een kleine update!

Vrijdag zijn de kopjes er af gegaan!
    Hier wat foto's van ervoor
    20230421_183702.jpg 20230421_183711.jpg

En vandaag heb ik de enkele grondhaken gebruik om de onderste takken al wat naar buiten te brengen. Ik ben nog aan't wachten op binddraad zodat ik de bovenste ook wat kan sturen.
    Het toppen is gelukt
    ​20230424_204132.jpg

Enkele kleine grondhaken gebruikt om de takjes te buigen
    20230424_204456.jpg 20230424_204428.jpg

De grote bladeren heb ik een beetje tussen de takjes ingestoken en ze zien er hierdoor wat sip uit momenteel, maar het gaat hun goed!
    Ze hebben elk nog wat startbooster gehad vandaag en ik verwacht dat morgen of overmorgen alweer alles mooi recht gaat staan. De takjes zouden nu ook wat meer moeten groeien nu ze meer licht krijgen

Groepsfoto
    20230424_205132.jpg

De grote bladeren "liggen" dus omdat ik ze er een beetje tussen in heb gestopt zodat de rest meer licht krijgt.

Stonede groetjes!
    Attached Files

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hedde die kilo al weg gerookt trouwens !?😮

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Nee nog niet Daar heb ik nog een groot deel van over maar ik wou deze keer voor de vochtige periode klaar zijn om minder kans op schimmels te hebben
      Het zijn deze keer ook meer verschillende soorten zodat ik wat kan afwisselen

Heee Coby,

Je bent weer goed bezig joh, de dames zien er goed uit en hebben een mooie kleur. Ze lijken wel wat droog te staan, maar misschien zie ik dat niet goed.

Ik las dat je lst zou doen met touw. Kunne die haken niet roesten en daarbij ook een wortel doorboren?

de zoekfunctie is idd niet fijn op deze site. Wel staat er ergens uitgelegd hoe je het beste kunt zoeken. Volgens mij als volgt; gebruik bv google en toets in: scroggen @site:jointjedraaien.nl

Succes maestro
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt!
      Het zijn gegalvaniseerde haakjes dus die zouden niet mogen gaan roesten normaal. Dat van die wortels doorboren is wel een feit, ik doe het heel voorzichtig en ze steken ook niet echt ver in de grond (ze zijn 14cm lang). Je voelt wel dat je een worteltje of twee raakt maar daar herstellen ze hopelijk wel van

Ik had dat van die haken gezien op https://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial Daar werden oude kleerhangers kapot geknipt om er zo haken van te maken

Die tip om via Google te zoeken ga ik zeker onthouden, merci!

Kleine Update!

De takjes die ik gebonden heb en ook die wat met de haakjes bevestigd zijn komen stilaan overal langs de plant door omhoog

Maar! Er zijn enkele heel grote bladeren die naar mijn mening de groei van de takjes wat remmen. Deze heb ik tot nu er wat tussenin gemoffeld.

Zou ik die niet beter weg kunnen knippen?
    Foto's ter illustratie
    20230428_191646.jpg 20230428_191650.jpg

Voor de rest heb ik een takje per ongeluk afgeknakt welke ik niet terug heb kunnen fixen en vandaag per ongeluk zo'n getopte Cola geknakt :o direct met wat plakband aan het tegenover liggend broertje bevestigd. Die gaat nog ff rechtdoor mogen groeien vrees ik, als hij het overleeft tenminste.

Plan is als ik morgen snoei op ze dan maandag of dinsdag op 12u te zetten en het net boven te halen.

Stonede groetjes!
    ​​​​​

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Nrml op 12 12 wnr net halfvol ong en al naar gelang strain.
      Alle bladeren zijn nodig, zoals je doet is goed.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Aight dan doe ik zo verder bedankt!

Daarbij vaak na stress wel ff een (kleine) week wachten met 12/12 zodat de dames goed kunnen herstellen.

Mooie kleur blad!
    Mijn kweekverslagen:

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Aight bedankt voor de tip!

• Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Graag gedaan maestro

Update time!

Morgen gaat de klok om op 12 uur! Ik wou het eerst vandaag al doen maar ben te laat begonnen met de plantjes waardoor het wat te laat is geworden. Maar op deze manier kunnen ze nog een klein beetje bekomen van de LST vandaag.

De lamp hangt nu al voorbereidend op 40cm afstand en staat op 100%.

Ik heb het SOGO binddraad dat ik gebruikte vervangen door iets uit de doe-het-zelf. 0,8 mm dik en met ROND plastiek. Veel beter voor men dames!

Bij het water geven wissel ik nog af tussen water + regulator + startbooster en afgezuurd water. Als ze dadelijk 30 dagen in de growmix staan ga ik beginnen met toevoegen van Bcuzz soil A&B voeding. Dan is het om de keer startbooster/bloeivoeding of water + grondvoeding.

Vraagje
    Van de 4 amnezia stekjes zijn er 2 die een stukje korter zijn als de de andere 2. Ben aan het denken om deze op een verhoogje te zetten. Of strekken ze wel bij? Wat denken jullie?

Voorstelling van de dames!

Royal Runtz
    20230430_193459.jpg 20230430_193504.jpg

De Royal Runtz is wat kleiner geblezen en ik heb haar nu op een ~10cm verhoogje gezet (uit plastiek) zodat het bladerdek evenhoog als de rest komt. Ik had een grotere plant verwacht. Ze is 50/50 indica/sativa volgens RQS. Lijkt dat de indica hier wat dominant is qua structuur van het plantje. Korte internodes.

Ik had deze besteld omdat ik uit A'dam runtz had gerookt en die vond ik super, daarom wou ik eens een Amerikaans soortje proberen te kweken Ik ben zeer benieuwd naar deze. Als ze goed is dan zullen er volgende keer meer van haar in de tent komen.

Special Kush 1
    20230430_193516.jpg 20230430_193522.jpg
    Dit is een zeer klein plantje, ik had in het begin de indruk dat ze gewoon niet mee wou maar ze is volgens mij gewoon een kleine dame van nature. Volgens RQS 20/80 sativa/indica. Dat is bij deze zeer duidelijk.

Heb deze zaadjes gratis bij men bestelling gekregen en verwacht er niet teveel van. Deze is vooral voor men vriendin, zij heeft graag kush

O.G. Kush
    20230430_193813.jpg 20230430_193823.jpg
    De oh zo bekende ekte ekte (?) O.G. Kush Ook weer eentje voor men vriendin. Vind kush wel heerlijk van smaak maar geef mij liever een head-high-heavy sativa
    Volgens RQS is ze 25/75 sativa/indica maar ze is even groot als de 2 grote amnesia plantjes

Zeer mooi plantje qua structuur, korte internodes met stevige takken en mooie grote fan leaves. Was een karweitje deze onder de takjes de houden

Amnesia 1
    20230430_195010.jpg 20230430_195046.jpg

Deze heeft nummer 1 gekregen omdat ze een mislukte topping heeft gehad. Er is maar 1 cola groot geworden en die heeft de andere in het donker gezet waardoor die zich niet heeft kunnen ontwikelen. Ik heb de hoofdcola nu wat weg gebogen zodat de verstekeling in het licht staat. Benieuwd of die zich nog bijtrekt.

Volgens RQS 70/30 sativa/indica - dit is wat ik graag hoor. Amnesia was al altijd mijn favoriet (wat cliché he ) en nu kan haar eens zelf kweken. Top!

Deze is 1 van de 2 kleine amnesia plantjes.

Amnesia 2
    20230430_195220.jpg 20230430_195240.jpg

Dezelfde uitleg als bij de nummer1,alleen heeft deze wel een goede topping gehad en 2 hoofdcola's ontwikkeld. Samen met nummer 1 behoort ze tot de kleinere amnesia plantjes.

Amnesia 3
    20230430_200239.jpg 20230430_200258.jpg

Dit is de grootste dame van de familie amnesia. Zij heeft na het toppen 2 mooie hoofdcola's ontwikkeld. Jammer genoeg heb ik er eentje half van af geknakt.
    Ik had de twee cola's daarop met wat papierplakband aan elkaar gehecht waardoor ze hersteld is. Vandaag wou ik ze wat meer buigen dus het papier was los geknipt en bij het buigen haar helaas weer beschadigd

Dus rap terug vast geplakt en de tak ietsje hoger vast gebonden en daarbij geprobeerd hem een beetje zo te trekken dat de onderkant op de rest van de plant geduwd wordt. We zullen zien.

Amnesia 4
    20230430_200758.jpg 20230430_200824.jpg

Dit is de tweede grote amnesia zuster. Heb vandaag haarhoofdcola's nog wat omlaag getrokken. Zij heeft al flink de onderste takken langs het bladerdek uitgestoken.

Het perikel van het scrognet
    Dusja, de plantjes zijn niet even hoog. Zou ik die twee korte amnesia plantjes ook op een verhoog zetten? Of zouden ze zich bijstrekken?
    Met het buigen zijn de grootste nu ongeveer 25cm hoog.

Ik had een nieuw net besteld via greensell omdat ik mijn oud net niet wil hergebruiken omdat ik vorige keer toprot heb gehad.
    Het is deze Garden HighPRO PROnet 120​

Net mooi opgehangen, nog de extra holders gebruikt zodat alles ook mooi gespannen is.
    Maar... hé? Had ik vorige keer niet meer gaten?

Even het oude erbij gehaald en jawel hoor. Ik had vorige keer 11 gaten ipv 36. Die 11 ga ik nu weer nodig hebben aangezien ik scrog met 7 planten en het vorige keer al zwaar nodig was.
    Dus heb ik net nog dezelfde besteld bij greensell. Secret Jardin WebTH 120x120​ - deze heeft 11x11 gaten Ik heb spoedlevering gekozen voor 25€ extra dus ik hoop dat het ook daadwerkelijk morgen of overmorgen aankomt

Hier nog een foto met het verkeerde net, maar weet dat ik het terug verwijderd heb. Enkel heb ik daar geen foto van getrokken.
    20230430_203822.jpg

Zo dat was het weer voor deze update. Ik hoop dat het een beetje leuk leest

Stonede groetjes!
    Attached Files

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je comment Bo$wachter. Ik had zelf ook de indruk dat ze vorige keer ouder waren eer ik op 12u ben geschakeld, maar dat kwam toen door omstandigheden. Ze zijn vandaag 30 dagen oud ongeveer. Is dat te vroeg?

Ik kan gerust de lamp nog wat langer op 18u laten als dat nodig is

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik kijk zelf meer na de plant als na de dagen, zodra de planten tegen elkaar aan gaan komen kun je denk ik wel een x gaan schakelen

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Wnr het net halfvol gewoven is nrml lonend maar dan wel met een (zelfgemaakt 6x6) scrognet en geen steunnet zoals je bestelde.
      Meest gunstig is als je de bovenste 4 takken 4-way lst't en de onderste takken en nodes laat omhoog komen, een horizontale basis vormen.

In orde, bedankt heren! Ze mogen nog een weekje langer op 18 uur staan Het komt ook niet aan op een weekje of twee. De schatting is nu dat ze tijdens mijn groot verlof in de zomer om kunnen!
    Normaal gezien wordt vandaag ook mijn nieuw net geleverd. Dan kan ik dat hangen en alles wat vanaf nu naar het net komt wordt vastgebonden ipv naar onder getrokken.

Ik ben er denk ik achter waarom de eerste twee amnesia's wat kleiner zijn. De lamp geeft links in de tent iets minder output dan in het midden en rechts :o Als ik hun datasheet bekijk dan zie ik dat ook.
    Ik heb de twee kleintjes nu iets meer naar het midden geschoven maar ben aan het denken om de twee kleine amnesia's met de twee grote amnesia's van plaats te wisselen. Zou dat nog voor wat bijgroei kunnen zijn?

Nog iets echt stoms, toen ik mijn lamp aan het checken was merkte ik dat ik op één van de LED-bars nog de beschermkap er over had Eventueel dat dat iets met de gestuntelde growth te maken heeft, heb die maar heel snel verwijderd. Volgens de handleiding kan het schade toebrengen als je die er op laat maar kon zo niks zien of merken. Je ziet ook niet echt veel als je recht in die LEDs kijkt

Stonede groetjes!

edit: bijkomende vraag.

Ik weet dat elk blad nodig is. Maar als ik naar Remco 's log kijk dan is er alles onder het net weg gehaald. Wachten we hiermee tot in de bloei? In redelijk wat tutorials lees ik dat je al een keer mag snoeien in de groeifase.

Lees: ik wil enkel de onderste takken waarvan de bladeren toch bedekt zijn weg halen zodat er betere airflow is. Ik wil dit jaar ZEKER geen toprot meer
    Last edited by CobyBE; 2 May 2023, 13:47.

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Hey Kunichika! Bedankt voor je comment

Shit, ik had gehoopt dat in de zomer oogsten beter was :\ Vorige keer pas eind november kunnen oogsten en toen was het ook zeer vochtig.
      Laten we hopen op een droge zomer haha

Vorige keer was de toprot bij het plantje uit zaad begonnen omdat ik die (denk ik) niet genoeg gensoeid heb en er zo altijd vocht bleef staan tussen de bladeren/toppen.
      Dat probeer ik deze keer te voorkomen door de takken te binden en uit elkaar te trekken zodat er beter lucht aan kan + ik moet ze hele onderkanten nog snoeien.

De amnesia's zouden tussen 10 en 20 juli klaar moeten zijn, laten we hopen dat het dan lekker droog en warm is , de rest gaat 1 of 2 weekjes eerder al er uit

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      << dubbele post >>

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De beste opbrengst haal je vaak in de zomer

Maar in de winter heb en lente heb k elke x 0% rot

Nu met een zomer kweekje gaan we weer zien of we weer kunnen eindigen zonder top rot

Als je ventilatie goed is en een goede afzuiging en dus de lucht snel genoug word ververst heb je een goede kans om met weinig tot geen rot te eindigen

Dag 35
    (denk ik )

Het net is er gisteren avond over gegaan! Ik heb het net op 26cm gehangen, geteld vanaf de amnesia's die niet op een verhoog staan.
    Een van mijn volgende kweken wil ik het misschien beperken tot 1 soort zodat er wat meer uniformiteit is :p

Anyway, ik heb eens wat van het weelderige bladerdek aan de kant gedaan om de takjes te inspecteren. Ziet er precies uit zoals we willen! Mooi horizontale takken die tot buiten de plant kern komen en dan pas omhoog beginnen gaan.

Dat binddraad, mag je dat laten zitten of als ze eenmaal in bloei gaan worden de takken hard genoeg dat deze vorm behouden blijft?

Ik zal proberen een foto van de "binnenkant" te nemen straks zodat jullie een idee hebben.

Voor de rest komen er al wat plantjes aan het net en hoop ik dat het deze week nog schoon dicht groeit

Enkele foto's: (van gisteren avond)
    20230503_221544.jpg
    20230503_222416.jpg 20230503_222911.jpg
    20230503_222424.jpg

Ik heb ook nog een tweede temp sensor gekregen van een vriend die ermee gestopt is. Het gaat om die witte die je op de laatste foto onderaan ziet staan. Het is een in/out temp meter zonder LV.
    Het fijne is dat dit een witte is, dus ik heb de meter zelf op de grond, in de schaduw, staan en het "outside" metertje heb ik tussen het bladerdek van het middelste plantje gehangen

Op deze manier heb ik nu 4 punten in de tent waar ik de temperatuur meet:
    - Bovenaan bij de afzuiging (temp sensor van fan controller)
    - Net boven de lamp, langs de zijkant van de tent (hier wordt ook LV gemeten)
    - Eentje tussen het bladerdek
    - Eentje op de bodem van de tent

Tussen de blaadjes is het gemiddeld 1 a 2 graadjes koeler als er rond. Maar alle temps liggen kort bij elkaar. Max is 28 graden en 's nachts 20 graden dus dat is volgens mij nog goed.

Vragen of opmerkingen? Ik hoor het graag ​​​​​​
    Attached Files

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hiermee wordt moeilijker weven wss en meer als steun, dan toch maar schakelmoment plannen.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      @repelsteeltje: yep, de out (tussen de bladeren) is ongeveer 1 graden verschil met die op de bodem (in)
      @rietslang: Dit gaat mss een domme vraag zijn, maar waarom? Omdat het net zo die openingen langs de zijkant heeft? Dat stoort mij ook wat. Of omdat de gaten veel kleiner zijn?
      Ik dacht juist dat dit beter zou zijn aangezien ik zo meer kan weven. Bij dat vorige net waren er maar 36 openingen en ik heb veel meer als 36 cola's :o

Op voorhand men excuses als ik iets dom zeg, het is nog allemaal zeer nieuw voor mij en ik doe men best om bij te leren

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Net is hgstwss niet stevig/strak genoeg, maar reppel is de scrogmaster

Planten zien er goed uit, mooie kleur. Ongeveer 3 weken nadat je 12/12 hebt gezet wil je nog een keer dieven en snoeien. Lukt dat met het net erboven?
    Mijn kweekverslagen:

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Je moet eigelijk 9 planten hebben staat de ruimte mooi voll en kan je stukken sneller schakelen

En kan je nog makkelijker een grote oogst hebben

K miss het ook al rondes met 9 stuks stond de tent goed voll en kon ik snel schakelen elke tijd winst is dr weer een

En lijkt op 12-12kweeken jou niks gaat lekker snel een ronde dan

Week of 2 tot 3 week op 24 uur schakelen en voor je het weet is de tent vol met wiet en heb je 3 a 4 week bespaart aaan tijd

2 week op 24 uur is het zelfse als 4 week op 12-12
      Last edited by Tijnie82; 6 May 2023, 09:17.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je comment Tijnie!

Ik pak geen 9 planten omdat men vriendin al para wordt van de 7, daarom dat ik nu ook eens wou scroggen om te zien wat er dan voor monster opbrengst te halen is

Maar jij zou dus aanraden om de eerste tijd op 24u licht te zitten zodat ze feller groeien? Dat kan ik wel eens proberen een volgende keer.

Ik moet zeggen nu dat ik ze zo goed plat heb getrokken met LST duurt het groeien ook wel wat langer ja

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Het gaat wel wat sneller met licht op 24 uur dan op 18 uur inderdaad

Update time!

Dag 39!

Het net begint al goed vol te geraken!

Omdat ik het wat kut vond dat het net langs de zijkant van die openingen heeft waar ik niks kan weven ben ik even aan het knutselen geslagen met de vriendin. Met wat binddraad extra stukken net gemaakt haha

20230506_171713.jpg

Het is niet ideaal maar het werkt wel

Zo zag het net er gisteren uit
    20230508_165209.jpg 20230508_165635.jpg 20230508_165625.jpg

De hoek rechts onder (en mogelijks links onder) zullen minder vol groeien door de meer indica dominante soortjes in die hoek. Maar volgens mij is het net toch al ongeveer 50% volzet he?

Idee is om vandaag of toch deze week ten laatste op 12u te schakelen.

Stonede groetjes! ​​​​​​
    Attached Files

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hoe hoog is je ruimte? En hoe hoog zijn je planten nu + pot?

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      @boswachter: Ik moet het morgen even precies meten maar het zijn 25l potten en het net is 26 boven de planten gespannen.
      Ik heb daarbij rekening gehouden met de amnesia, de andere planten die niet tot aan het net kwamen heb ik op een verhoogje gezet

Ik heb de plantjes sterk gestuurd met binden zodat ze horizontaal gegroeid zijn ipv verticaal (of toch zo weinig mogelijk verticaal). Ik denk dat ze Anders al een 40cm hoog zouden zijn ofzo? Misschien nog hoger :o

De tent zelf is 2m hoog

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Als je nog veel ruimte hebt in de hoogte zou je nog een paar dagen kunnen wachten en dan wanneer je 12/12 gaat 2e net spannen en daar ook weer beetje binden. Zo heb ik dat vorige ronde gedaan had toen een knots volle tent en geen problemen met de hoogte.

Update time!

Vandaag zijn de plantjes 41 dagen oud en het is dag 3 op 12/12.

Ik had bij enkele planten wat voedingstekorten opgemerkt, komt uit want ze zitten nu ongeveer een dikke maand op de growmix.
    20230512_140042.jpg
    ^ er was nog een ander tekort maar ik vond nu net geen blad met die tekenen, en ik kan het me niet meer herinneren. Maar beide tekorten worden gedekt door Bcuzz soil A+B.

Vanaf nu krijgen ze bij elke water/voedingsbeurt nog extra Bcuzz soil A+B (1ml per liter, opbouwend naar 3ml per liter). De tekenen van voedingstekort zijn sinds ik daarmee begonnen ben ook niet meer meer geworden dus dat zit goed.

Vandaag hebben ze de laatste keer startbooster gekregen, vanaf volgende week komt er P-booster en topbooster bij. Later nog K-boost en CaMg-boost. (Aptus lijn)

Water & voeding wordt om en om gegeven om de twee dagen, elk 10% van de potinhoud -> 2,5l. Als er enkel water gegeven wordt dan wordt er pH- gebruikt om dit te verlagen naar ~6.

Het net zit al goed vol en ik duw nog elke dag 1 a 2 keer de kopjes onder het net.

20230512_140033.jpg 20230512_140021.jpg

Water geven wordt moeilijker en moeilijker, dit gaat makkelijker zijn als eenmaal alles onder het net er af is.
    Hier en daar laat de planten al blaadjes los en die wat er elk moment af kunnen vallen knip ik los.

Dat was het weer, heb bij deze ronde een veel beter gevoel als bij de eerste ronde moet ik zeggen

Stonede groetjes!
    Last edited by CobyBE; 12 May 2023, 14:36. Reden: typfouten

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Terecht gevoel, wereld van verschil met je vorige ronde! Ik had alleen nog wat later geschakeld 🙂

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Wnr het net halfvol gewoven nrml ja.
      Tip dat ik lees, niet te vroeg onderstoppen anders zouden ze teveel van katoen geven met uiteindelijk meer werk en minder plaats over.
      Gaat lekker wel👌
      Last edited by Rietslang; 13 May 2023, 00:57.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bednakr voor de comments! Ik wacht inderdaad tot ze een stukje uitsteken.

Helaas vandaag een takje los afgeknakt, heb het terug geplakt maar het pakt niet meer. Weer een harde les xD

Ziet er goed uit maar ook ik had later geschakeld. Ze lijken groot maar als je alle blad verwijdert zijn ze een stuk kleiner.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Laten gaan, uiteindelijk zoals de meeste 'scrogs' eindigen zijnde het net als steun en der lange bloemtrossen van maken ipv een horizontaal scherm maar doe maar hoor, toch geen ervaren rotten aanwezig dus go for it, we kijken allen op het puntje vd kruk mee

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      << dubbele post >>

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      @Rietslang: oei :o Awel ik ga eerlijk zijn, toen ik pas op dit forum kwam dacht ik ook dat juist dat wel scroggen is haha
      Dat was ook altijd een beetje het ideaalbeeld van een kweek dat ik in mijn hoofd heb zitten, ik ga ze wel nog een weekje langer onderstoppen en dan pas laten gaan

Kleine Update!

Vandaag helaas een Cola afgeknakt toen ik die onder het net wou doen, suckt maar het is nu eenmaal zo.

Het net zit al bijna 100% vol, zelfs het 'extra' net wat ik zelf heb geknutseld zit al goed vol

20230514_113229.jpg

Toch nog zeker 2 weken verder onder het net blijven steken he?

Stonede groetjes!

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Een weekje zeker, je wilt net zoals Remco wel nog wat tijd hebben om van die kaatsen te produceren. Die remco wat een beest is dat, lekker bezig oon dat 2de netje

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Aight bedankt voor de tip Kunichika!

Ligt het aan mij of wordt er nogal sarcastisch geantwoord in dit topic?

Als ik het goed begrijp is dit geen "echte" scrog omdat ik me niet 100% aan die ene guide heb gehouden; Nou, dan is het maar gewoon een LST met failed scrog? :p
    De bedoeling is om te leren en om weer een goede oogst te hebben. Ik denk dat ik voor het ekte ekte scroggen ook teveel planten in mijn tent heb zitten.

Ik ga in ieder geval deze week nog alles onder het net blijven duwen. Hopelijk is het toch nog wat interessant om te lezen en halen we weer een monster opbrengst

Stonede groetjes!

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Haha dat is waar Tijnie82 Dan is het vanaf nu een Coby-scrog

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Hahaha ja daarom

Bij mij vinden de kenners het ook geen oficieele lst wat ik doe hehehe het is wat wij vinden wat het is

Maar ziet dr goed uit coby de.dames hebben het naar hun zien en je lumatek maakt een hoop.foutjes goed hehehe die ronde die je vorige ronde draaide kan de meeste een voorbeeld aan nemen met die opbrengst zijn dr maar weinig die zo hoog scoren

Sommige vinden me een beetje iritand omdat ik het altijd over lumatek heb maar eerlijk is eerlijk is een super goede lamp waar je ook echt dikke scores mee haalt als beginner en als gevorderde kweeker

Dat word ook mijn volgende lamp
      lumatek 600 watt pro
      Of de
      Lumatek 1000 watt pro

Niet dat die 1000 watt nodig is 600 watt is meer dan genoug om.die kilo knaller te kweeken
      Last edited by Tijnie82; 19 May 2023, 11:13.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Yep, ik ben er zelf ook van overtuigd dat ik zonder de Lumatek nooit zo'n opbrengst had gehaald Deze ronde gaat al een stuk beter en ik ben benieuwd wat we er deze keer van af kunnen halen

Ik heb een vriend die altijd met HPS kweekte, heeft nu alles buiten gegooid en zich dezelfde lamp als mij gehaald. Kon het eerst niet geloven dus heb hem langs laten komen. Zien is geloven haha
Bezig...
X