Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's tweede kweek! [[Lumatek Zeus 600W PRO 2.9 - RQS seeds ]]

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kleine foto update!

Vanaf gisteren laten we ze gaan, vandaag (of ten laatste morgen) ga ik met de schaar erdoor en word alles onder het net verwijderd.

Het net is nu zo goed als volledig gevuld, enkel helemaal vooraan zijn nog enkele gaatjes zonder top.

Look at my field of green

20230519_091914.jpg
    20230519_091926.jpg

Scrog of geen scrog, dankzij de LST heb ik nu een mooi veld van 1,2m x 1,2m vol cola's

Nooit gedacht dat wiet kweken zo bevredigend kon zijn

Nu even verder gaan werken, maar wou jullie de update niet onthouden

Stonede groetjes!
    Last edited by CobyBE; 19 May 2023, 11:03.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er super uit!

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Gaat lekker in die groene zee!

Coby even een vraagje tussendoor, heb je de lamp de hele kweek al op 600watt staan?

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Hey Hork!

Dat trukeert wat op de foto denk ik. De lamp hangt er nu bij de kleinste takjes 35cm boven en in het midden maar 26cm. Die witte fans hebben een diameter van 25 of 30cm
      Ik geloof dat Lumatek in de bloei 40cm aanraadt, maar dat zou ik even moeten nakijken.

Ik heb de lamp in ieder geval al een tijdje niet meer verhoogd. Denk dat ik dat binnenkort wel ga doen want in het midden zag ik juist een blad dat zijn vingers omhoog begint te plooien. Als ik me niet vergis zijn dat tekenen van hitte-stress he?

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Behalve de voorste plant in het midden zie ik geen problemen dus ik zou het zelf zo laten. Wat is er met die plant, te droog misschien?

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Hey Hork! Jaaa.. daar waar ze er wat minder uitziet heb ik per ongeluk een hoofdcola afgeknakt/gesneden (ik denk door de draad). Dus dat zijn nu de kleinere takjes onderin die erboven uit komen piepen nu

Kleine foto update!

Vrijdag ben ik aan het snoeien gegaan, was veel meer werk als ik dacht gewoon al omdat je daar in die tent onder het net in moet klommelen xD maar all in all is het toch nog OK gelukt denk ik

20230519_190153.jpg

Ze hebben zaterdag nog allemaal 2,5l water + voeding gekregen. Voeding bestaat nu uit Bcuzz A+B (elke waterbeurt, 1ml per liter water), regulator, top booster en p booster van Aptus. Cal/Mg komt er later pas bij volgens hun schema.

De vochtigheid zit momenteel te hoog naar mijn goesting, schommelt toch altijd boven de 70%. Overdag tent open zetten wanneer ik thuis ben en de kamer dicht kan helpt wel maar ik zit met het bekende issue dat ik afblaas in dezelfde kamer als waar ik aanzuig.

Zou hier een actieve luchttoevoever kunnen helpen? Die zou dan natuurlijk via een slang lucht uit de gang of een andere kamer aanzuigen.

Stonede groetjes!

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dan is er iets niet goed gegaan boswachter wand het is wel de manier om goed afteblazen naar buiten

En dat wil je wel wand de lucht vaak hergebruiken loopt de co2 alleen maar naar beneden van en dat wil je niet

Wand van de co2 groeien ze goed van

Als je met deze setup de puntjes op de i zet heb je straks opbrengsten waar je bang van word

Dr zit veel winst in

Emmer met c02 kost iets van 100 eu voor 3 maand genoug voor een kweek

Zo kort mogelijke slangen en geen bochten dr in

Verse lucht kunnen aanzuigen

Goede ventilatie en circulatie

Dan heb je ook geen last van een hoge lv

En meet de lv eens aan de boven kant van de tent ter hoogte van de filter als die daar ook 70% is kan je dr op wachten dat je filter elke ronde naar de klote is

Stabiele bodem temp met bodem verwarming rond de 20a 22 graden

Als de potten wortels hebben aan de onderkant via onder water geven en de bodem vol gooien met water en na een half uur weer terug pompen

Zo heb je de perfecte water gift en voorkom je zo zoveel problemen en draai je rondes waar je van schrikt zo goed

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik doe luchten met de deur op een kier of de raam open, de lv bij de filter en overal is eigenlijk wel prima op deze manier. Krijg alleen problemen met schimmel met die plaat voor mn raam🤷🏼‍♂️ bodem temperatuur zit allemaal wel snor met het huidige weer. Hoef niks bij te verwarmen nu om alles mooi op temp te houden

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Het zal je toch verbaasen hoe koud je bodem nog is ondanks het weer van nu gok niet warmer dat een graat of 17 a 18

Ook al is het een maar een paar grader kouder maar het gewas groeit toch het snelst op 22 graden

Dag 55
    - 17 dagen op 12u (sinds 09/05)
    - 8 dagen echte bloei (sinds 18/05)

Dag vrienden van het groene plantje!

(ik weet dat ik minder actief ben als bij mijn vorige kweek, maar ik heb men vriendin beloofd "minder op het internet te zetten")

Bedankt voor de vele comments!

Ivm LV heb ik de buis uit het raam hangen en houd ik het raam toe met de gordijnen, is niet optimaal dus ik ga me zo'n plaat laten maken zoals hierboven aangeraden. Ik heb dat vroeger ook al voor onze mobiele airco

Momenteel zit de LV tussen de 50 en de 60% wat voor mij perfect is, niks 70+ en nergens geen natte blaadjes meer. Hopelijk blijft dat zo Het schone weer hier zal ook wel zijn part spelen.

Helaas heb ik gisteren ineens 3 VRMs gezien, geen idee waar ze plots vandaan komen. Ik had voor ik begon met deze rond er wat last van in huis maar die hele plaag was uitgerot en de te fel besmette huisplanten waren weg gegooid. Gisteren toch al 3 kapot gemaakt.

Gelukkig heb ik nog een portie aaltjes in men koelkast. Die gaan er vandaag bij na het voeding geven. Heb ondertussen nog aaltjes besteld met zo van die gele plakstrips. Kwestie van er op tijd bij te zijn.

Ik had namelijk zo'n monstera in een andere kamer en daar zater er ook op, die plant heb ik uiteindelijk gestekt en de rest weg gegooid.
    Kwam je één week niet op de kamer was heel het plafond zwart van de VRM, en de grond vol lijkjes van vorige generaties.

In ieder geval zijn we er wel mee bezig, ik heb geen zin dat nu dat de LV goed is dat ik shit ga hebben met iets anders. Stay the fuck away from my ladies, VRMs!

Hieronder nog wat sfeerfoto's,. Deze foto's zijn van woensdag. Ondertussen zijn ook alle plantjes mooi bezig met hun toppen te maken. Alle kopjes hebben al haartjes.
    De toppen zien er nu nog hetzelfde uit tussen de soorten maar dit zal mt de weken wel veranderen. Dan volgt er een "top fotoshoot" zodat we de Miss JonitjeDraainen top er uit kunnen halen

20230524_151836.jpg 20230524_090141.jpg 20230524_151713.jpg 20230524_151733.jpg 20230524_151745.jpg

De lamp heb ik ook een paar cm hoger gehangen, het gehele dek krijgt nu een ~1100 PPFD te verwerken en op de laagste punten is dat nog ~1000PPFD
    Lamp heb ik wat hoger gehangen omat ik ze iets meer wil laten strekken -> geleerd van Hork Wil natuurlijk dikke toppen maar de kaarsen moeten ook lang genoeg zijn of course

(Lamp hangt nog steeds max 40cm boven het bladerdek).

Zo dat was het weer voor deze update.

Stonede groetjes!

Comment

Spoed update/vraagje

Is de OG kush me nu een hermafrodiet geworden? Ja toch he?
      20230529_123202.jpg 20230529_123120.jpg

Wat denken jullie? Ik ga ze er uit halen voor ze de rest bestuift denk ik. De balletjes zijn nog dicht

Comment

Dat zie je goed, zijn ballen idd. Zolang je ze enkel vindt in de oksels kan je dat nog wel blijven plukken en voor blijven. als het in je toppen verschijnt kan je de plant beter verwijderen.

Comment

• CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de feedback guys, ik heb het zekere voor het onzekere genomen en hem/haar eruit gegooid.
          Ik hoop dat ik op tijd was, 99% van de balletjes is dicht maar enkelen zien er 'raar' uit...

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ziet er naar uit de plant stond langs de zijkant, mss langs een passieve lichtdoorlatende ingang? Met de plant weg te nemen kunnen andere planten last krijgen van het ev strooilicht als dat mss de boosdoener was.

• CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Dat is goed mogelijk, ik heb deze ochtend gemerkt dat één van die gaten voor verluching niet volledig dicht zat.. Heb het nu tegoei dicht gemaakt.
          Laten we hopen dat dit de enigste tegenslag is deze ronde :o

Kleine update!

Dag 60
        - 23 dagen op 12 u
        - 13 dagen echte bloei

Had even geen zin meer om foto's te maken door het grote gapen gat dat de OG Kush nu heeft gelaten.

20230531_093249.jpg 20230531_093254.jpg

Hier nog wat foto's van de balletjes van de OG Kush
        20230529_142249.jpg 20230529_142156.jpg 20230529_142145.jpg 20230529_142318.jpg
        Hermafrodieten hebben hier maar één plaats en dat is de vuilbak!

Een voordeel dat me wel opvalt, de LV is ongeveer 10% lager met 1 plant minder. Dat was vorige ronde ook al toen de witsoort er eerder uitging.
        Dat zou willen zeggen dat ik zonder actieve luchtinlaat het best bij 6 planten kan houden, zodat de LV ook nog binnen perken blijft als het wat vochtiger is buiten.

De LV zit momenteel op 48% en het laagste was 38% -> ik ga de minimum fan snelheid ook terug wat verlagen denk ik.

Ook is gisteren men voorlaatste fan gestorven, heb er ondertussen wat nieuwe besteld. Hopelijk houdt de laatste het nog eventjes uit

Wat leukere foto's:
        20230531_093356.jpg 20230531_093319.jpg

20230531_093313.jpg

En een atypisch formaat van top
        20230531_093405.jpg

Precies wat te breed Deze is van de Special Kush 1

De royal runtz heeft wat bruine vlekken gekregen op haar bladeren dus ik heb de dosis bcuzz soil voeding verhoogd. Even zien of het verergerd of niet.

Dat was het weer voor deze update!

EDIT!

Ik heb nu ook door dat ik nog iets 'mis' heb gedaan. Ik heb sommige aftakkingen van cola's tot boven het net laten groeien. Volgens mij had ik die beter ook verwijderd en de gewone cola's getopt, eventueel de hoofdcola's ook nog eens getopt. Ik heb nu namelijk een groot deel lange cola's met een aantal kleinere ertussen, deze zullen wellicht ook niet zo groot als de rest worden.

Het goede is dat ze dankzij de lumatek toch nog steeds tussen de 850 en 1010 PPFD hebben (850 links voor in de tent, 1010 rechts voor in de tent)

Iemand een idee waarom de lamp links minder PPFD geeft als rechts?

Stonede groetjes!
        Attached Files
        Last edited by CobyBE; 31 May 2023, 11:48.

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Je kan de uitschieters naar beneden binden of zoals ik doe gewoon knakken en heb je zo alles op een hoogte

Met 6 planten als je waardes en klimaat beter blijft kun je dat beter doen

Met 6 planten en een goed klimaat en goede watergift draai je net zulke resultaten als met 6 die plant miss je niet

En is weer extra licht voor de rest

En ja planten waarmee je gaat scroggen wil je sws wel.toppen ja die lange hooft colas wil je niet als je scrogt dan wil je dat alles op een hoogte zit en alles goed belicht is

Door die hooft colas moet.je de lamp.weer hoger hebben en dat wil je niet

Dus ik zou alles op 1 hoogte maken met.knakken of vast binden daar heb je veel meer aan en levert je meer opbrengst op dan als je het nu hun gang laat gaan

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Irritant dat je mar ziet eenaal in voorbloei of een plant man of herma is😔

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Dat kan nog veel langer duren . Bovendien heb je als het ware gradaties van hermas , sommige worden het heel makkelijk bij elke vorm van stress, sommige zijn alleen met chemicaliën aan te zetten tot mannelijke bloei, en daartussen zit nog van alles.

Mini update!

Dit weekend verjaardagsfeest van men pa gehad, 81 jaar is die man al. Ben toen in het tuinhuis gaan kijken waar ik de OG kush had gezet tot ik hem weg kon gooien en uhm...
        om het in Jeff Goldblum zijn iconische woorden te zeggen
        image.png

20230604_124719.jpg

Ze had nog genoeg vocht toen ik haar uit de tent smeet, en ik denk omdat ze buiten in het tuinhuis meer als 12u licht krijgt dat ze gewoon terug in groei is geschoten.

Toont maar weer aan hoe sterk deze plantjes zijn he

Voor de rest alles prima, straks thuis maak ik een foto van het overzicht.

Enkel: De Royal Runtz heeft wat last van overvoeding. Hij begon zo bruine plkjes te tonen met gele rand dus ik dacht te weinig voeding, ben meer voeding gaan geven en alles plantjes gaan er goed op behalve de Royal Runtz. De plekken zijn gewoon erger geworden waardoor ik nu denk een mangaantekort wegens overvoeding.

Er zit namelijk redelijk wat ijzer in die bcuzz soil die ik geef, en ik vermoed dat de plant door de grote hoeveelheid ijzer geen mangaan meer kan opnemen. Die krijgt nu een weekje ofzo enkel nog afgezuurd water zodat de bodem zich daar wat kan herstellen.

Ik zal hier straks nog een foto van proberen te posten.

Het lijkt hier op (met die bruine vlekjes) maar dan al verder, de randen zijn geel en krullen omhoog, het bruine loopt sterk in elkaar over.
        image.png

Fijne werkdag iedereen!

(Nog) nuchtere groetjes!

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ik denk dat ik in mijn kweekverslag met hetzelfde kamp😖

Kleine update

Ik heb even wat foto's genomen van de royal runtz. Die heeft een tekort/overschot van iets.

Eerst dacht ik een kaliumtekort te herkennen
        image.png - > kalium tekort​

dus ben ik meer Bczuz soil voeding gaan geven, echter heeft dat geen verbetering gebracht.

Nu begin ik te denken dat het een zwavel/magnesium tekort kan zijn, als gevolg van eventuele overvoeding? ("De runtz had nog helemaal niet zo'n hoge dosis voeding nodig")
        image.png​ -> magnesium tekort
        image.png​ -> zwavel tekort

Wat denken de lokale medegrowers hiervan?

De rest van de plantjes doet het prima en heeft een mooie kleur
        20230605_162827.jpg
        20230605_162838.jpg

Alvast bedankt voor jullie mening

Stonede groetjes!

Comment

Nog gefeliciteerd met uw padri

kan ook zijn dat die ene plant minder goede weerstand heeft en last heeft van teveel lichtintensiteit. Dat kan ook wat meer aan de onderkant van de plant beginnen en daar lijkt het voor mij wel op.

wel dikke vette cola's heb je daar zeg, wauw ! Tips voor mij hoe je dat bereikt? Dat lijkt mij toch telkens niet echt te lukken..

succes

Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

Comment

• CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Hey Spacende Hollander! Bedankt voor je comment & de felicitaties

Ik heb eigenlijk geen idee, dit is men tweede kweek pas haha Ik merk wel dat de dikkere cola's altijd die zijn wat op het einde van een hoofdtak zitten. En die vertakkingen op die hoofdtakken die zijn een stuk kleiner. Heb daar ook een aantal van die trots boven het net kwamen daarom heb ik die niet verwijderd.

Verder heb ik enkel de hoofdcola getopt, de andere takken niet meer

• Spacende Hollander
            Spacende Hollander commented
            Editing a comment
            Lekker bezig dat je dan al zo snel deze resultaten boekt! Ik train de planten ongeveer hetzelfde dus wie weet lukt het me de volgende keer ook

• CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Oefening baart kunst he! Elke keer weer een beetje beter

Waar het aan schort in dit stadium vind ik lastig te zeggen, temeer omdat er op grond gekweekt wordt en zich in de pot ondertussen al zoutophopingen kunnen hebben voorgedaan. Het blad brokkelt helemaal af, maar tekort of overschot? Mocht het multiple choice zijn koos ik voor tekort. Echter kun jij dat zelf veel beter bepalen aangezien jij weet wat je er in hebt gegoten.

De toppen ontwikkelen zich prima dus dat is al een zorg minder dunkt me! Dat die geoogste O.G. Kush weer begint te groeien is bijzonder zeg! Zo zou men genetica waar je enthousiast over bent misschien nog achteraf kunnen stekken. Ben benieuwd hoe groot die nog gaat worden!

Van harte met je pa!
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Bedankt voor je comment & feliciaties Hork!

Ik zou ook denken voedingstekort, ik ben meer voeding gaan geven op het moment dat ik de eerste tekenen zag, maar het word precies niet echt beter met meer voeding. Daarentegen zie ik quasi onmiddelijk dat de rest bleker wordt wanneer ik ze allemaal enkel afgezuurd water geef.

Ik heb de royal runtz nu al 2x enkel afgezuurd water gegeven in de hoop dat als er een overschot zou zijn dat dit zich nu stilaan oplost. Volgende waterbeurt (morgen normaal) gaat ze weer haar gewone voeding krijgen.

En inderdaad, de toppen groeien nog goed en ik zie geen misvorming of misgroei, dus het is moeilijk te zeggen wat precies het is Beetje negeren zolang als de toppen goed blijven gaan?

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Graag gedaan CobyBE op basis van de door jou verstrekte info probeer ik wat mee te denken.

Nog even inhakend hier op:

'maar het word precies niet echt beter met meer voeding.'

Blad dat reeds is afgebrokkeld herstelt niet meer, of bedoel je dat het afbrokkelen verder ging na het geven van meer voeding? Indien dat zo is kan dat een indicatie van een overschot zijn.

• CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Hey Hork! Inderdaad, toen ik opnieuw voeding heb gegeven werd het erger. Ze krijgt nu een tijdje enkel afgezuurd water tot ze wat herstelt is. Water geven is om de dag.

Een klote probleem ik gok momenteel op kalium omdat ze al op elkaar lijken.

Kalium is een primaire voedingsstof dus het meeste nodig.

calcium gelijkt er ook op en is een secundaire voedingsstof dus zou iets minder rap voorkomen dan de primaire omdat ze die minder nodig hebben (maar kan nog altijd).

Dan was er nog een ander die er op dat bladprobleem gelijkt maar behoort tot de derde groep voeding waarvan de plant zeer weinig nodig heeft en al voldoende aanwezig zou moeten zijn in het tapwater die je geeft. En meestal zijn voedingstoffen tekorten van deze de oorzaak door een ander probleem, vb pH of over en onderwateren, wortelrot,… .

Magnesium zou de vergeeling eerst moeten starten tussen de nerven.

Ik dacht lang een calcium te kort dus heb ik de pH boven de 6 gehouden even voor hydro wat het niet op loste.

Dusja een educated gues zou ik zeggen kalium.

Het blijft natuurlijk maar wikken en wegen, als ook kalium hebben ze in grotere mate nodig in bloei.

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Basis voedingen bevatten eigenlijk zo'n beetje alles , een dramatisch tekort aan een of ander element heb je niet snel op grond met een goede basisvoeding (welke ook weer meststoffen bevat en vrijmaakt). Een probleem zit vaak in iets anders inderdaad.
            Wat voeding betreft zou een soort tensio meter voor de EC in de grond ideaal zijn, ze bestaan ook al, en zullen ook vaker gebruikt gaan worden in de toekomst denk ik . Dan weet je in ieder geval of er echt te veel of te weinig voeding in de grond zit.

Het vermogen om de lampwarmte en licht aan te kunnen neemt af naar mate er te veel extra voeding in de grond achterblijft(te hoge grond EC) . Planten kunnen moeilijk water opnemen uit te zoute grond , en kunnen zich daardoor niet goed koel houden.

• CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Bedankt voor jullie comments heren! Zo'n EC meter, kan ik daar enkel het water mee meten of ook de grond zelf? Is een stomme vraag misschien haha

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Thoja je hebt daar meters voor ik zal er ene opzoeken voor u😉

Nutrient burn naar mijn idee ! of eventueel een PH probleem

Je zal gek staan kijken hoe lang de planten het goed doen op die grond zonder ook maar iets bij te voeden. Daar kun je uit afleiden dat een overschot aan voeding vrij waarschijnlijk is.

Wat heb je gebruikt qua voeding tot dusver?

nutrient burn : download (2).jpg

Comment

• CobyBE
            CobyBE commented
            Editing a comment
            Yep, dit gaat het zijn.

Ben er redelijk zeker van. Ik had al een idee op overvoeding maar toen ik onlangs weer voeding gaf werd het erger.
            Best deze enkel wat afgezuurd water geven nu?

Qua voeding gebruik ik de Aptus lijn en dan grondvoeding Bcuzz soil A +B, mogelijks ben ik wat te wild gegaan met de grondvoeding.
            Ik ga mij in ieder geval wel een EC meter halen tegen men volgende ronde.

Zo leren we elke keer weer iets bij
            Heb nu 1 amensia die is al bruine haartjes aan't maken, denk dat die bevrucht is of ook lichtstress heeft gehad. Zal er nog foto's van posten.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Lijkt mij ph probleem had het zelfde vorige ronde ph goed gemaakt en miss ff je medium wat spoelen door afgezuurt water te geven word het erger

Dan weer wat voeding geven

Tis vaak of teveel ergens van of te weinig

Maar komt voor 99% overeen met mijn kweekje en dat was ph probleem toen

Maar als je drain meet heb je ook gelijk je ph waarde

Kleine zondags update!

Dag 71
          - 33 dagen op 12u
          - 24 dagen ekte, ekte bloei

Er is weer wat loos, ik was een luchtflap vergeten dicht te doen aan de linker kant van men tent en de amnesia die daarvoor stond is al bruine stampers aan't maken.
          Toch bevrucht door de OG Kush of verkloot door een foute lichtcyclus, we zullen het zien :\

20230611_124253.jpg 20230611_124234.jpg 20230611_124248.jpg 20230611_124242.jpg

Dit is een amnesia dus die hoort nog lang niet klaar te zijn.. De topjes worden ook niet echt meer groter.
          Ze is begonnen met haar bladeren geel te maken toen ik eens voedingsbeurt overgeslagen hebt.

20230611_124320.jpg Bij de royal runtz ben ik nu zeker dat het een teveel aan voeding was. Ik heb vanaf een bepaald punt altijd grondvoeding meegegeven. Deze had daar blijkbaar totaal geen zin in terwijl de rest er goed mee overweg kon.
          Volgende keer weer afwisselend aptus en dan aptus + grond doen.

20230611_124335.jpg 20230611_124337.jpg
          De fasciatie neemt toe. Volgens wat ik online lees ga ik hier minder van af halen maar ik laat ze staan, benieuwd wat de natuur er hiervan gaat maken
          Je ziet ook dat er meer blaadjes als normaal uit de top komen, zeer atypisch

20230611_124304.jpg
          Het is nog steeds kut dat die OG kush besloot om zich te herdopen naar Herman, nu ook nog die ene amnesia die doet alsof ze bijna klaar is en de Royal Runtz die teveel voedingsstoffen heeft.

Achja, op zen minst zich de LV deze keer zeer goed, dus dan kunnen we toprot al uitsluiten hopelijk?

20230611_124352.jpg Er zijn natuurlijk nog heel wat cola's over die het wél goed doen. Hier gaat hopelijk nog voldoende van af komen

Zo dat was het weer, deze ronde weer het een en ander dat niet 100% loopt maar oefening baart kunst zeggen we he!

Fijne zondag nog iedereen, geniet van het weer en hopelijk kan iedereen ergens wat verkoeling vinden

Stonede groetjes!
          Attached Files

Comment

Vrijdag, tijd voor een update!

Dag 76
            - 38 dagen op 12u
            - 29 dagen ekte bloei

De dames hebben het warm gehad deze week!
            Temperatuur in de tent zit nu altijd rond de 30° C, LV schommelt tussen de 30% en de 45%.

Met dat warme weer heb ik ze gisteren (tussen 2 waterbeurten in eigelijk) water gegeven, vandaag zie ik wat klauwen maar de potgrond zelf is weer helemaal droog.

De laatste paar waterbeurten ook enkel afgezuurd water gegeven. Ik denk dat ik te snel ben begonnen met het toevoegen/ophogen van de grondvoeding wat voor wat overbemesting heeft gezorgd.
            Daarom zie je ook overal van die verbrande bladpuntjes, toch?

Bedoeling was om ze vandaag water + voeding te geven (geen grondvoeding), dus regulator, topbooster, cal/mg, k-boost & p-boost.

De dames groeten u
            20230616_100724.jpg

Moeilijk om te zeggen of ze nu gewoon alweer ​​​​​​dorst hebben of teveel water hebben gehad de laatste tijd. Aangezien ze gisteren nog elk 1,5l hebben gehad gok ik eerder op "te veel water"

Om de hoge temperaturen iets te counteren heb ik een verluchtingsflap langs de zijkant van de tent open gezet
            Edit: de flap wordt nu elke dag 10 minuten voor licht-uit toe gedaan zodat de lichtcyclus niet verstoord is
            20230616_101210.jpg 20230616_101143.jpg

--

Fasciatie fascinatie
            20230616_100809.jpg 20230616_100817.jpg ​​​​​​

My beautiful little frankenstein

--

Topje Runtz
            Ondanks dat de Runtz het wat moeilijk heeft gehad door hoogstwaarschijnlijk te veel voeding gaan haar topjes wel nog steeds goed!

20230616_100921.jpg

--

The field of trees

20230616_100858.jpg
            20230616_101120.jpg 20230616_100904.jpg

--

Als laatste puntje wil ik nog zeggen dat ik ondertussen niet meer denk dat die ene amnesia die al bijna volledig bruine bloeiharen heeft bestuifd is. Ik denk dat het een combinatie is van verstoorde lichtcyclus en eventueel te sterk ontbladert. Zou dat kunnen?

Waarom denk ik niet dat ze bevrucht is?
            - ik zie nog geen zaadjes
            - de stampers worden volledig bruin, niet enkel de tipjes

--

Vragen of opmerkingen? Ik hoor het graag!
            Zo dat was het weer, alvast een goed weekend iedereen!

Stonede groetjes!
            Attached Files

Comment

• kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Komt wel goed hier.

Bevruchting. Ik heb nog ergens een piekfijne top.liggen van een jaartje oud. Ruikt ook goed. Maar ik weet zeker dat er minstens 50 zaadjes in verstopt zitten. Dus laat ik het verder curen voor als er echt niks meer zou zijn.

• CobyBE
              CobyBE commented
              Editing a comment
              Haha die mag tot het laatste blijven Nog enkele weekjes wachten en dan weet ik het zeker of er zaadjes bij zitten
          Bezig...
          X