Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seed & Pollen run - SSH + Lemon Skunk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Seed & Pollen run - SSH + Lemon Skunk

Korting op 420shop
    Geïnspireerd door dit topic van LR2, maar ook door de Atmosphere goes led en Greyvol 12/12 verslagen wat bij mij een kwartje liet vallen heb ik besloten wat tijd te gaan besteden aan het aanleggen van een zaden voorraad en hiermee ook lekker te gaan experimenteren/spelen.
    Allemaal niet erg hoogdravend want daar heb ik de kennis niet voor maar we laten de natuur maar gewoon zijn werk doen.

Ik heb hiervoor een nieuwe Mars Hydro 70x70 tent gekocht (wat een verschil met dat Highpro vod wat ernaast staat) en een Lumatek Attis 200W.
    Ik had al twee ventilatie systemen omdat ik altijd eerst goedkoop koop en dan goed. Dan heb je twee keer lol.
    In beide tenten heb ik de filters nu ook ín de tent gehangen zoals onze lieve heer dat bedacht heeft toen hij ze schiep. Ik was dat rommelige een beetje zat in mijn kantoor.

Verder nog weinig te melden.
    In afwachting van de bezorging van de Nomercy bestelling met de 2 liter potjes en de aarde heb ik alvast wat zaadjes zwemles gegeven.

5x Super Silver Haze Regular en 2 keer Lemon skunk Feminized die dezelfde tent in gaan in de hoop meteen wat diversiteit te krijgen in de aan te leggen verzameling.

14-4-23-start.jpg

14-4-23-ssh1.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Succes!

Comment

Succes, ik volg ook terug

Comment

Succes. Lekker wat planten!

Comment

Suc6, blijf ook meekijken, wil het dit seizoen buiten doen met autoflowers en collodial silver, van een vrouw mannelijke bloemen maken en hier enkele toppen mee bevruchten.
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Hij woont er net, geef hem even tijd.

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Eerst even een praatje maken en kijken hoe hij reageerd, en van daaruit gaan we verder handelen.

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            😂 ben nou echt benieuwd hoe z’n kennismaking gesprek zou verlopen

15-04-23

De zaden hebben ca. 24 uur in het water gestaan, zijn allemaal gezonken en ik heb ze rechtstreeks in de potjes geplant.
          Geen zin in gehannes met koffiefilters, plastic zakken etc.

15-04-23-gepot.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Leuke soortjes! Ik spiek mee

• Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Mooi lampie

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Zaadjes eventjes weken en in de grond duwen, like a boss👍

Ik zou er rekening mee houden dat die SSH een diepe sativa is en dus mogelijk wat later in bloei wilt schieten dan de skunks.
          Dat kan er voor zorgen dat je je ideale tijdframe mist en dus wat minder efficient kunt kruisen.

De risico's van het gebruiken van femplanten is ook aanwezig, dus ik zou de volgende ronde goed op letten en daar direct een selectie op doen; klein beetje stressen (mannen inclusief) en alles wat normaal blijft, gebruiken voor de generatie daarna. Zo heb je direct het kaf van het koren gescheiden. Zodra je eenmaal een stabiele reg generatie hebt, is de kans dat er hermas in sluipen een stuk kleiner.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Dank je, de stress tip neem ik mee voor de eerste selectieronde van de zaden van de fems.
            Ik zou de skunks mogelijk eerst twee weken in de groei tent kunnen zetten (even aangenomen dat die op tijd leeg is)?

• LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik zou stress de eerste ronde vermijden. Je wilt gewoon veel zaad waar je later een selectie uit maakt. Dus ik zou die de 2e ronde, of de 1e ronde met de nakomelingen, pas met stress gaan spelen. De kans bestaat dat je iets redelijk stabiels in die fems kruist, die fems heb je dan misschien al verloren omdat ze zelf te gevoelig zijn. Je wilt met de nakomelingen verder, dus ik zou daar de stress-selectie op uitvoeren.
            Ik zou de skunks niet in een groeitent zetten of apart behandelen, maar er gewoon rekening mee houden dat je waarschijnlijk 50 zaden per plant over houd, in plaats van 250. 50 per plant, maal 3 planten, geeft je voldoende zaden om 50 jaar 3 zaadjes te planten en een enkele vrouw over te houden elke ronde.
            Probeer ook op verschillende momenten stuifmeel af te nemen en dat te mengen met patentbloem (1 deel stuifmeel, 10 of 20 delen bloem) en dat TE LABELEN! en te bewaren in de vriezer op -20C. Dan kun je het vaker gebruiken dan alleen deze ronde.
            Labelen is fucking belangrijk. Geloof me. Ik heb 20 hybrides waarvan het label vergaan is en waarvan ik de documenten kwijt ben.. Soms tijdens het douchen komt er nog weleens een flarde uit mijn geheugen die een hint geeft over wat dat ene buisje kan zijn.. Maar ik weet het niet meer zeker.
            Sinds een paar jaar houd ik 3 documenten bij, en alsnog weet ik van mijn zadenrun van 2022 niet meer 100% zeker of dat buisje A3, nu ook echt plant A3 was; omdat ik dezelfde vader op alles heb gebruikt en net niet helemaal duidelijk heb aangegeven of het autoflower of semi-auto of non-auto moeders waren. Dit jaar ga ik foto's toevoegen. Dat wordt wel een monsterdocument maar ik kom er achter dat dat echt nodig is. Mijn visuele geheugen is ijzersterk, maar mijn tekstuele geheugen (of mijn geheugen welke zaden ik nu zeker als eerste geoogst heb) dat is wat zwakker.
            Maak alsjeblieft die fouten niet, label tot je er gek van wordt. En.. Watervaste stift is vaak watervast tot het bevriest, daarna niet meer. Test dat van tevoren. Een briefje aan elk buisje doet wonderen. Of als je op je werk een stickerapparaat hebt met vriesvaste lijm; doen! Potlood heeft geen last van uitloop, dus een papiertje met potloodschrift aan je buisje maken met plakband kan prima.
            Ik bestel mijn 1,5mL buisjes gewoon via ebay trouwens; paar euro aan buisjes gaat jaren mee.

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Thanks, ik bedoelde inderdaad stressen bij de eerste run met de nakomelingen. Deze run is ook 100% alleen voor de eerste voorraad zaden, ik hou geen enkele rekening met rookbare opbrengst, en dat hoeft gelukkig ook niet.
            Ik ga wat eppendorf tubes bestellen.
            Ik ga er trouwens vanuit dat als ik straks meerdere mannen blijk te hebben ik er met maar één doorga? Anders lijkt het me wel erg random te worden?

18-04-2023

In één nacht tijd alle zeven tegelijk boven de grond...

18-04-2023.jpg

De andere tent moet nog geoogst worden, daarna moet daar nog gedroogd worden dus of die op tijd klaar is om de skunks te huisvesten....ik ben er bang voor

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Koppie boven is plastic er af toch?

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Dacht het wel

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Ja ze zijn er vanaf sinds vanmorgen...
            Vind het wel mooi dat ze exact allemaal tegelijk boven zijn gekomen...maar aan de andere kant...ze zijn er ook tegelijk in gegaan

Thanks, ik bedoelde inderdaad stressen bij de eerste run met de nakomelingen. Deze run is ook 100% alleen voor de eerste voorraad zaden, ik hou geen enkele rekening met rookbare opbrengst, en dat hoeft gelukkig ook niet.
          Ik ga wat eppendorf tubes bestellen.
          Ik ga er trouwens vanuit dat als ik straks meerdere mannen blijk te hebben ik er met maar één doorga? Anders lijkt het me wel erg random te worden?

Voor de leesbaarheid quote ik even, want dat is makkelijker terugzoeken.

Je hoeft maar met een enkele man door te gaan, maar je kunt ook verschillende takken met verschillende mannen kruisen; als een man beter ruikt wanneer je over de stam wrijft, en een andere heeft weer een mooier groeipatroon.. Dan kun je natuurlijk allebei doen. Vandaar dat ik zo streng ben met labelen Je moet de mannen dan wel apart houden en het stuifmeel handmatig overbrengen. En de takken labelen natuurlijk.

Dan kun je ook de generatie daarna op zoek naar die kwaliteiten in de nakomelingen en dan kun je een nieuwe plant bouwen die EN een mooi groeipatroon heeft, EN die lekker smaakt. Ik combineer op dit moment op de volgende kwaliteiten: smaak, moment van start bloei, topbouw, resistentie tegen schimmels en groeikracht. Op die volgorde.
          Dus een plant die geweldig smaakt, maar laat bloeit, gaat wel mee naar de volgende ronde. Een plant die slecht smaakt valt af. De nakomelingen van de goede smaker, die selecteer ik vervolgens op vroege bloei. Zodra daar een goede semi-auto uit komt, dan kan ik selecteren op topopbouw en resistentie. Groeikracht heeft wiet zowieso, dus alleen bij inteeltgeneraties (F3 of later) kijk ik daar pas weer naar.
          In het geval van de punisher zit de topopbouw redelijk consistent en de resistentie wisselt enorm. Dus ik kan in een enkele generatie voor zowel smaak, als bloei, als topopbouw en resistentie selecteren. Toevallig ook op kleur; er zit paarse genetica in en die komt elk jaar bij een deel naar voren onder warme temperaturen (dus genetisch paars, en niet kou-paars).
          Dat maakt de boel flink verwoven soms, en nogmaals.. Daarom is het belangrijk om te labelen en te beschrijven; mijn man van 2022 had paarse tonen, en twee van de vijf punisher recoveries zijn ook paars. Als ik dat niet in de omschrijving had gezet dan had ik niet goed kunnen weten wie de drager is van die paarse genen.
          Hennep wilt nog weleens paar worden, met name aan de onderkant van de calyxen, en omdat ik buiten bestuif wil ik wel alle paarse troep uit mijn groene kweeklijnen kunnen gooien zonder daar over na te hoeven denken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Dank je LR2

Kun je dit toelichten?
            "omdat ik buiten bestuif wil ik wel alle paarse troep uit mijn groene kweeklijnen kunnen gooien "

Misschien lees ik het helemaal verkeerd maar waarom moeten de paarse genen verdwijnen omdat je buiten bestuift?

• LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Hennep wilt nog weleens paars worden, op een typische manier, dus als ik een groene kweeklijn heb waar ik zelf geen paars in heb gestopt, dan weet ik dat die vervuild is met hennepstuifmeel. De paarse genen die ik gebruik zijn dominant, dus ze komen voor zodra ik ze er zelf in kruis. De groene genen zijn ook dominant, dus die kleuren niet paars als ik dat er niet in kruis. Dat betekent twee dingen: als ik groen vind in een paarse lijn, dan is er iets mis. En als ik paars vind in een groene lijn, dan is er ook iets mis.

Ondanks dat ik met de hand bevrucht willen er soms nog wel 3-6% van de nakomelingen verdacht veel op hennep lijken; en dat kan kloppen want er staan veel hennepvelden in de omgeving. Gelukkig kan ik de geur eruit pikken en gaan die planten vrij snel om; nog ver voordat de bloei inslaat.

Op de recovery van de punishers, heb ik alleen een paarse man gehad. Dus ik zal op smaak verder moeten voor de groene lijn. Als je ooit een zadenrun in de buitenlucht doet dan is het wel goed om de geur van hennep goed te leren herkennen; iets meer zwarte peper en citroen op de stamgeur (en de afwezigheid of het gebrek aan moderne geuren die dichter bij gebakken biefstuk en komijn liggen) en de toppen ruiken naar de goedkoopste hasj van de coffeeshop (vaak polm). Vaak heeft hennep ook een sterkere bittergeur die in de buurt komt van stinkwantsen. Maar ieders ervaring is anders; ga zelf eens door zo'n veld en neem het in je op, dat kan ik iedereen aanraden.

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Helemaal duidelijk en weer wat geleerd!

30-04-23, dag 8, week 2 (ongeveer).

De een groeit wat harder dan de ander, ik moet dat even gaan opschrijven voor het archief...

30-04-23-overzgr.jpg

SSH#2 gaat lekker

30-04-23-ssh2.jpg

SSH#3 blijft wat achter

30-04-23-ssh3.jpg

Lemon Skunk 1

30-04-23-ls1.jpg

Comment

05-05-23, iets van dag 14

Na lang staren naar de plantjes kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ze helemaal niet zo ongelijk groeien...er zit wel verschil in de SSH's maar dat wordt benadrukt omdat er één (de SSH #2, middelste plant boven) echt voorloopt op de rest. Ben benieuwd of dat een man blijkt te zijn.
            Beide Lemon Skunk dames (rechtsonder) gedragen zich keurig gedragen en gaan gelijk op.

5-5-23-sshls-overz.jpg

Comment

12-05-2023, Week 4 is begonnen, dag 22

De 2L potten met aarde wogen zo rond de 800 gram 'droog'.
              Ik vul ze nu steeds tot ca 1kg en wacht met wateren tot ze onder de 900 gram zijn.
              Iemand daar een mening over? Kijkend naar de planten heb ik het gevoel dat ik misschien iets hoger moet gaan zitten.

12-05-23-overz.jpg

Comment

• JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Temperatuur zit rond de 25 graden. Bladeren lijken een klein beetje aangedaan, beetje tekenen van tacoen, hier en daar een beetje vervormt. Niks ernstigs verder.
                Heb vandaag twee liter extra via de schotels verdeeld en dat was binnen een minuut verdwenen, ik ga ze wat meer water geven, ben denk ik iets te voorzichtig geweest.

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Het lijkt eerder dat die in het midden en achter aan eerder te veel aan water hebben

En ik zou voorlopig nog maar via boven water geven wand de pot zit nog lang niet vol wortels

En nu via onder geven schiet niet op

Via boven is nog het beste en pas als het flinke dames worden via onder geven

En pas water geven als de pot echt licht is en dus erg droog in de groei veel water geven remt de groei en ik kan het weten geloof me ben al zo vaak op me bek gegaan met dit

Bij mij groeide de planten toen ze net zo groot waren als joune ook slecht tot ik de potten echt goed droog liet trekken en dus de wortels naar onderschieten in de pot

En dan gaan ze als een speer

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Eigelijk moet je ze eens de potten laten opdrogen tot het blad een beetje gaat hangen en als je dan water geeft staan ze dr met een uur weer mooi bij

Mooi project !

Comment

18-05-2023 Eerste dag week 4: dag 28

Langzaam komt er vorm in.
                Ik stel voor dat we er een quizz van maken, Raad als eerst het geslacht van alle planten goed en ontvang (mits er sprake is van een oogst en je ook interesse hebt ) wat van de geoogste zaden.

Is het een man of vrouw

SSH#1:
                SSH#2:
                SSH#3:
                SSH#4:
                SSH#5:

SSH#1 ->

18-05-ssh1.jpg
                18-05-ssh1c.jpg

SSH#2 ->

18-05-ssh2.jpg
                18-05-ssh2c.jpg

SSH#3 ->

18-05-ssh3.jpg
                18-05-ssh3c.jpg

SSH#4 ->

18-05-ssh4.jpg
                18-05-ssh4c.jpg

SSH#5 ->

18-05-ssh5.jpg
                18-05-ssh5c.jpg

Nog wat kiekjes van de Lemon Skunk dames voor ze zich genegeerd voelen:

18-05-ls1.jpg
                18-05-ls2.jpg

Comment

• JimBean
                  JimBean commented
                  Editing a comment
                  Snap ik, en ik wist dat die opmerking zou komen, maar dat is natuurlijk ook een beetje de lol, anders is het gewoon invullen van het lijstje.
                  Dus op zijn best is dit hopelijk een raadspelletje met hints.

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Heb je regulier zaad dan?

• JimBean
                  JimBean commented
                  Editing a comment
                  5x Super Silver Haze Regular en 2 keer Lemon skunk Feminized

21-05-2023, dag 31, week 5

Het ziet er naar uit dat ik vijf maal zwart heb gegooid met roulette....vijf vrouwen
                Dat wordt dus overnieuw beginnen tenzij nummer 5 nog verrast, daar heb ik nog enige twijfel
                Hopelijk vertelt iemand me hier dat ik me vergis...
                .
                Daar dit vrouwen zijn uit reguliere zaden kan ik nog proberen om er wat feminized seeds aan over te houden maar dat was niet het uitgangspunt. Maar er staat nog een tent niks te doen dus de ruimte is er.

SSH 1

dag-31-1.jpg

SSH#2

dag-31-2.jpg

SSH#3

dag-31-3.jpg

SSH#4

dag-31-4.jpg

SSH#5

dag-31-5.jpg
                Last edited by JimBean; 22 May 2023, 00:10.

Comment

Bezig...
                X