Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gorilla gleu bruce banner bubblegum sourdiesel ronde 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik kan officeel mede delen dat ze van start zijn eindelijk dus ze hadden wat last van te nat ofzo denk ik

sinds ze stukken droger staan gaan ze met de dag vooruit

en k keek net bij de planten en ze zijn echt veel gegroeit eindelijk

de stekken hadden de blokjes ook alweer leeg gedronken
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De meeste grote schut bladeren heb ik al weggehaalt nu licht elke top locatie open en kan zo elke perfect licht ontvangen waar blad nog nodig is komt het wel terug

Maar voorlopig kan alle takken zich mooi ontwikkelen

En hopelijk minimaal de 1 gram de watt haal 480 gram zou al.nice zijn meer is beter natuurlijk

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      In eerdere posts heeft hij verteld dat de lamp op 40cm en 480watt stond. Ik denk eerder dat dat het probleem is geweest!

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dan weet je meer als ik kunichika k heb ik de groei deze ronde de lamp niet op 480 watt gehad

Alleen in de bloei

Vorige rondes heb k wel full power voorgegroeit maar das verleden

Tijd k ga niet met meer dan 240 watt voor groeien en hoogste wat ze kwa wattage hebben gehad is 360 watt en dat was maar paar dagen toen weer terug naar 240 watt

Omdat het simpel weg genoug is

Ze groeien bij mij niet sneller onder 480 watt dan als op 240 watt

de gorila gleu en de bruce banner zijn
    19 dagen oud

en klok staat op 24 uur al 27 dagen
    op

50% power

afzuiging heb k wel redelijk hard staan op 75 % power

en temp 21-24 gr geen koude nachten meer gelukkig mooie waardes gelukkig

lv 42 -49%

nog nooit zulke goede waardes gehad in me kweekjes zonder kachel en ontvochtiger

lamp hangt op 37 tot 40 cm boven het gewas

maar mag wel langzaam aan de afstand verkleinen

als je kijkt wat de fabricant zegt hoe ik hem moet hangen moet ik hem hoger hangen

maar de dames voelen zich super goed en gezond en goede groei zolang ze dat goed doen zegt me wel dat de lamp goed hangt op
    37 tot 40cm maar dat was eergister toen ik gemeten had

denk dat het nu eerder op 35 cm hoogte hangt de lamp

maar voorgroeien met full power ga ik ook niet meer doen wand zo mooi ze nu groeien
    heeft het geen zin om de power van de lamp te verhogen

denk niet dat ze dan ineens sneller groeien
    gaat nu al ineens rap groeide altijd met full power voor maar dat was tot ik zag dat ze zo veel mooier groeien

en voordeel is dat stroom verbruik precies het zelfde is nu als de lamp op full power staat en op bloeien

k ga ze nog wel iets langer de tijd geven om te groeien nu het ineens snel gaat

zo als het nu lijkt is het meeste wel dicht gegroeit met 1 week

maar ik moet de dames ook nog trainen en toppen daar is eigelijk het wachten op

maar het moet ook niet te lang gaan duuren anders heb k straks een sour diesel die 150 cm hoog is hehehehehehebe

This gallery has 1 photos.

Comment

met deze tak heb k geluk bovenste gedeelte was afgeknapt maar eigelijk is ze alleen getopt wand dr zit 2 nieuwe scheuten

die er voor terug komen geluk bij een ongeluk

k dacht eerst kost me weer een tak tot in ging inzoomen en zag ik het hehehe

dit was bij de sour diesel

bubble gum vond het wat minder leuk dat er een tak knapte en schoot een beetje in de stress

k weet wel als k de sour diesel een moeder van maak en daaarna stekke dat ik niet veel stekken nodig heb om de ruimte te vullen als ik lst toepas

net als bij de sour diesel die word een beest zo groot die is nu al mega breed dat gaat een flinke dame worden

k ken de soort alleen van naam dus de smaak word een verrasing

k hoor al van meer mensen dat de sour diesel al gauw een plant word van 150 cm voor je het weet

maar denk dat mijn voordeel is dat ik pas full power ga als k ga schakelen naar 12-12
      denk dat als ik nog een 7 dagen voorgroeien op 24 uur nog dat me tent dan flink vol staat

met dit tempo elke x als k kijk dag later zie ik ze allemaal een flink stuk groeien

dus de wortels hebben de bodem wel geraakt dat merk je wel

maar moet zeggen dat vaak met die grote potten het langer duurt voor ze goed aanslaan mijn idee is dat het komt dat ze zich eerst focust
      op de pot vol laten groeien met wortels en dan pas gaan ze als een speer in deze potten merk ik

dat idee had ik ook al toen k de stekken had gepot in de grote pot die deden 2 week ook amper wat en daarna pas gingen ze goed groeien

maar k had ze toen al uit de potten getrokken en inderdaad de hele pot vol met wortels zo goed als geen zand meer in de pot alleen wortels
      daarom denk ik dat het ook een grote rol speelt met groeien

maar ik kan dr ook naast zitten natuurlijk

Comment

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Stekken moeten eerst aanslaan voor ze goed verder groeien , het volume van de pot zal daar weinig mee te maken hebben denk ik .

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        K bedoulde meer met zaailingen zie ik elke x het zelfde met deze potten

Dat als ze dr vanaf begin in staan dat ze op een gegeven moment traag groeien bij dan teminste en waarneer dr veel wortels zijn gaan ze als een speer daarna na het goed droog laten trekken van de pot

Foto vergeten hier boven bij te voegen

Comment

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Mooie gezonde dames, lekker bezig! We gaan zowat gelijk op!

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ja ze zijn bezig geweest met de inhaal slag nu merk je wel dat de potten vol wortels zitten

Word weer tijd een deze dagen de 3 dames nog wat te trainen de tijnie lst manier hahaha

Wand volgens de kenners doe ik geen lst maar high stress training k lig de niet wakker van ze doen wat ik wil daar gaat het om

Vandaag staat de training lst op het menu voor de 3 dames die nog niet getraint zijn word hoog tijd nu ze snel groeien

en geef ze nog een week of 2 extra om mooi vol te worden en ze moeten nog getopt worden

Comment

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          ga je die linksachter nog een knip geven Tijnie82 ? of laat je die groter dan de rest?

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Die links achter heeft gister al een flinke snoei beurt gehad zodat alle top locaties vrij zijn en dus overal goed licht op komt

Ze is iets groter dan de rest maar ik ga dr niet korter maken ofzo gewoon iets meer trainen de sour diesel

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          En de rest is bezig met de inhaal slag al denk ik niet dat de rest net zo groot word als de sour diesel

K hoor van iedereen dat het een zeer grote plant word we gaan het zien voordeel van het trainen is de hoogte van de plant niks uit maakt

Word ze te groot train je dr wat meer en trek je dr zo weer wat lager zeer ideaal zo kweeken vind ik

Had het nog nooit geprobeert lst maar nu ik het wel doe denk ik dat ik niks anders meer wil

Wand simpel weg alle toppen krijgen zo mooi licht en dat is wat we willen

Vorige ronde veel fluffie wiet gehad en daar ben k echt wel klaar mee en wil eens een goede ronde draaien met een goede oogst

Wand hoe het de laaste rondes gaat word je niet vrolijk van en kost het een boel stroom en hopelijk halen we nu eens minimaal de gram de watt

480 watt zou 480 gram moeten zijn en dan kan k wel uit komen van oogst tot oogst momenteel niet dus we gaan alles op alles zetten om goede ronde te draaien

Anders kan ik beter een andere hobby zoeken

zo de grote sour diesel ff aangepakt en wat ontbladerdt en alle scheuten hebben nu overal licht er op

ze was 50 cm breed

bubblegum heeft nog geen verdere training nodig voorlopig

de bruce banner en de gorila gleu zijn ook wat getraint werd hoog tijd nu kunnen de kleine nodus aan de onder kant mooi lang worden als bij de sour diesel
        This gallery has 6 photos.

Comment

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          juist bij auto's doe ik ook lst ipv toppen...... maar mijn lst is wel iets milder denk ik.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Daarom heet het ook low stress training hehehe

Ik zeg gewoon doen en het komt goed
          Je moet af en toe gewoon eens wat durfen te doen onze dames kunnen heel wat hebben

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Dat zou best kunnen dat joun manier wat milder is k ben altijd lief voor ze geweest met vaak goed resultaat

Maar laaste 2 rondes niet zoon beste dus vandaar de haat liefde relatie deze ronde heheheh

Als.ze niet willen luisteren breken we afen toe een arm of been hehehehehe

(Buigen)

Voorlopig maar de ph met deze test strips maar dat klopt niet echt tis meer water in buisje doen en 2 druppels vloeistof en klaar

maar het aflezen is vaak lastig maar beter dan niks had gister me ph meter schoongemaaskt maar daarna deed die niks meer was te verwachten toen alles onder de kristallen zat

volgens mij hebben de dames me vergeven van hun snoei beurt en het blad staat weer mooi omhoog

weinig tot geen vrm vliegjes te bekenne vam de week nog wat wit zand op de boven kant van fe potten om de vliegjes helemaal uit te sluitrn hoop ik

vlieg strips hangen al zitten paar op dus weet een paar minder

wel mooi om te zien dat planten die gezond zijn ook super snel herstellen van een snoei beurt
        This gallery has 3 photos.

Comment

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          batterij?

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Het beeldscherm flikkerde dus denk dat vocht het probleem.was en dat die onder de kci kristallen zaten was ook niet goed

Maar we kunnen nu de ph meten

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ja inderdaad het was de batterij sws stuk en onder de roest dus of die goed zal werken na een nieuwe batterij k betwijfel het

Klok ff op 20-4 licht gezet kijken of ze dan sneller gaan groeien of niet lijkt me sterk

wand klok op 24 uur was altijd het snelste klaar met voorgroeien en ze gaan sneller in de bloei schieten als de klok op 24 uur staat

maar dat is wat ik persoonlijk vind

me lamp is dr wel blij mee dat die niet dag en nacht meer aanstaat

kijken wat het met de temp gaat doen k kwam niet onder 20-21 graden snachts dus dat is dikke prima

nu met 4 uur lamp uit vanacht verwacht k wel dat de temp wat gaat zakken maar we zien het vanzelf

Comment

Ff een terug blik op me vorige rondes

de 2 de ronde was me tent giga vol kon niks meer bij hehehehe
          Dat was me eerste ronde met led

1e hps ronde
          en me hps ronde heb k wat fotos van bij geplaast om het verschil met toppen te zien

met hps waren de toppen echt groot en mega dik de hooft top al kon de tent toen wel wat voller

nou ja eerste en 2 de ronde waarvan ik een verslag van heb gemaakt waaren nog wel meer rondes hiervoor maar goed af en toe leuk

om ff een terug blik op het verleden altijd leuk

zo was me lamp voor ik hem had aangepast en in deze formaat gaan we aan houden nu zitten de lampen te dicht op elkaar met gevolg veel hotspots
          This gallery has 10 photos.

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            mooie topjes èé

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Zeker mooie toppen maar ook wel sprieterige planten die een tekort aan licht hadden, hetgeen kenmerkend was voor hps.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Ja je kon al zien dat met die andere kweekje met led er heel anders uit ziet

Maar met hps kweeken was wel makkelijker vond ik potten droogde veel sneller op

Ruimte was snel warm elk voordeel heeft ze nadeel natuurlijk maar

De dames hebben nu 2 dagen al 20 uur licht gehad en dus hebben ze wat rust gehad ze groeien wel anders dan op 24 uur licht

Maar of het sneller groeit lijkt er niet op
          This gallery has 3 photos.

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Valt ook erg moeilijk te bepalen, je hebt geen vergelijkingsmateriaal

• Lekkergroeien
            Lekkergroeien commented
            Editing a comment
            Staat er mooi bij!!

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Het lijkt wel alsof er nu wat meer sprietig blad komt
            In iedergeval de groei van het blad is wat anders

Ze hebben 3 en half week op 24 uur licht gestaan

En staan nu net 2 dagen op 20 uur

En ineens zie ik dat een plant last heeft van hoge ec terwijl super laag heb gegeven 2 x pure zyme gegeven 3 ml op 8 liter

En 1 x cal mag 1.5 ml op 8 liter

Voor de rest alleen kraantjes water en sinds bijna 2 week afgezuurt water ph 6.5

Tis net alof tekorten en overschotten nu ineens snel zichtbaar worden terwijl dat met klok op 24 uur niet was
            Last edited by Tijnie82; 20 May 2023, 20:02.

Zo weer korte update 3 dames doen het goed 2 blijvenn arg achter helaas indanks wat ik doe
          This gallery has 2 photos.

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ze zien er wel gezond uit en achterblijvers blijven bij mij ook kleiner. Ik zou de grootste flink snoeien todat die ongeveer even groot is als die er rechts naast.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Nee nee k ga niks meer klein snoeien k kan de takken zo lager trekken en tegelijk trainen

Het heeft al zoveel tijd gekost en ze mag nog wel groter worden van mij

Dat vind k zonde om die te snoeien en is ook niet nodig top locaties liggen overal blood en goed belicht

En de focus licht sws op de sour diesel en bubble gum al groeit de bubblegum ook niet super snel

En ga de klok nog van 20 uur licht naar 18 brengen
            Last edited by Tijnie82; 22 May 2023, 10:17.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Dr word nog wat gedieft als de tijd rijp is en daar worden weer wat stekken van gemaakt k wil denk ik alleen stekken maken van de sour diesel als de smaak goed is

Is een mooie plant die goed groeit en potentie heeft om groot te worden met veel toppen

Dus als de wiet goed is gaan we die vaker zetten maar eerst het maar eens roken om te kijken of het lekkere wiet is

Ik kan je aanraden eens vantevoren een plan te maken en als rode draad te volgen.

Steeds in het midden van je kweek de tijden aanpassen en dan weer een lamp erbij en dan weer een lamp minder en weet ik veel wat je allemaal steeds omgooit

Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Das het proberen wel waard om wat vaker water te geven maar wat minder

Zijn 25 liter potten wat zou jij zeggen hoeveel water per pot te geven 250 ml ofzo

Wand k geef ze nu zoon 1 liter tot 1.5 liter per 3 a 4 dagen momenteel gaat er dus 8 liter zeg maar hopelijk kunnen ze snel meer krijgen

En ik zal eens even kijken of ik de wortels al zie onder aan de pot

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Moeilijk te zeggen hoeveel je precies moet geven maar lijkt me idd beter elke dag 250ml te geven ipv 1x om de 4dagen een liter. Tijdens de groei durf ik echt lang wachten van water geven, moet er wel bij vertellen dat ik verpot dus makkelijk mijn potten kan tillen.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            K heb dat vroeger wel eens gedaan maar k was altijd bang met grote potten als k zoon beetje water geef

Dat amper de boven laag nat is

En dat water zal dan ook nooit zo diep in de pot zakken naar beneden

Zou die linksachter gewoon een knipje geven voordat die de tent gaat overnemen en er wat stekken van maken ofzo.
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Nee daar gaat niks meer aan geknipt worden alleen gedieft en wat k al eerder zij de focus licht op de 2 grote planten

Wat die 3 kleine gaan doe weet k niet maar k verwacht er niet te veel meer van

Zo dra de 2 grote klaar om te schakelen gaat er geschakeld worden ongeacht hoe de kleine er bij staan
            Last edited by Tijnie82; 22 May 2023, 17:55.

• Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            yes Captain

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Tis niet verkeert bedoult ketelhuis

K heb de hoop opgegeven met deze traag groeiende planten
            Nog nooit zo slecht gehad als nu

Terwijl klimaat perfect is lv tussen 40tot max 50%

Temp 20-23geen koude nachten dus het zou als een speer moeten groeien

Wortels komen al voorzichtig onder uit de pot

Maar wie weet word het toch nog een mooie plant

Maar we gaan nu vaker water geven maar dan wat minder

En we gaan voortaan over potten om problemen met water geven te voorkomen

Tis alle maar weer een dure less helaas

Net alle potten gevoelt kurk droog en super licht

sommige bladeren begonnen al slap te worden dus water hadden ze nodig

dus ik heb omdat ze zo droog stonden de kleintjes ongv 1iter gegeven per stuk en water liep gelijk langs de zijkant weg zo droog

dus nu zullen ze dr morgen wel weer fris bij staan

en plaats morgen de tensio meters

op de diepte van ongv helft van de pot tot drie kwart diepte

wand met de tensio meters helemaal dr in werkte niet fijn
          nu we dat weten kunne we dr wat mee

en de sour diesel en bubble gum smeeken om nog wat meer training en vlak voor de bloei diefen

en trainen gaan ik ze van de week doen als k.wat meer tijd heb

lamp is een flink stuk omhoog gegaan

de sour diesel zat dr nog maar 20.cm.vanaf

en nu zit de lamp weer op 30 tot 40 cm van het gewas van de kleinste 40 cm en de grootste 30 cm

ph van het water is 6.0

en met 2 ml.cal mag pro

en met 2 ml pure zyme
          en 2 ml ph - op 8 liter

denk dat het volgende water beurt via onder gaat

de planten maken nu wel meer en sneller blad aan met de klok op 20 uur
          This gallery has 10 photos.

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Uw potten vol doen volgende keer !!

En uw tensio meters hadden er al lang kunnen in staan , jobke van 5 min !!

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            1 plant stond sws te droog andere op t randje de grootste konden nog wel ff

Ja het lijstje met dingen die nog moeten gebeuren is altijd groot lijstje

Moet me lampen nog allemaal weer los maken en aan de onder kant van het frame maken zodat k ook de licht straalen ook de zijkant op gaat wat nu amper het geval is

Soms zijn het kleine dingen maar de tensio meters plaatsen en de lampen staan op het to do lijstje en gaat snel gebeuren

Ja potten zitten wel redelijk vol en dr komt nog weer wat wit zand op wand die vrm vliegjes zijn weer terug

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Het zijn kerngezonde planten dus ondanks dat het tijd heeft gekost, heb je het niet voor niks gedaan! En ik blijf er bij: knip die grootste op gelijke hoogte als de anderen, dan ga je een heel leuk rondje draaien.
        Bezig...
        X