Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gorilla gleu bruce banner bubblegum sourdiesel ronde 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nog even die grote dame halveren en je hebt een egaal gewas!
    Ziet er goed uit maat!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die grote op dezelfde hoogte knippen als de anderen zal je onderaan de streep meer wiet opleveren dan haar betuttelen. Niks trainen en dieven gewoon alles afknippen dat boven het maaiveld uitsteekt. En dan na 3-4 dagen schakelen.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K had elke x wel.aardig veel fluffie wiet en nu is elke tak van de grote dame zoon beetje op zelfde hoogte te krijgen

Lamp staat ook wat hoger en verwacht dat de kleine dames nog wel een stuk gaan groeien zijn ook niet getopt en de groote wel

De kleintjes zijn in de breedte gaan groeien en gaan nu ook wel in de hoogte groeien dat verschil vang ik wel op en anders in het ergste geval flikker k ik er een net over maar liever niet

K geloof je ook wel.dat het beter is miss om die grote wat kleiner te maken maar na toppen doe ik dat eigelijk

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nu k toch al lang aan het voorgroeien ben ga k ze ook nog wat groter laten worden de kleinere

Zoon formaat hebben als de grootste nu

Denk zoon dag of 10 nog voorgroeien met dit tempo gaat het niet zo snel

Tijnie82

Slim om wat langer voor te groeien dat gaat je zeker meer wiet opleveren en om niet al dat fluff te hebben lijkt dieven me de moeite wel waard, daarom heb ik het zelf ditmaal ook gedaan bij mijn zaailingen. Een paar dagen geleden heb ik gediefd en alles op gelijke hoogte geknipt. Bij sommigen heb ik meer nodes verwijderd dan bij andere zodat ik een egaal veld heb gecreëerd.

IMG_0047.jpg
    IMG_0062.jpg
    Indien ik alles z'n gang had laten gaan zouden er al gigantische hoogteverschillen zijn ontstaan.

En weet je wat het grote voordeel is van een egaal veld?

IMG_0060.jpg
    De lamp kan laag, dus hoeft ie zo fel ook niet te branden wat weer scheelt in stroom.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Zo tensio meters van blumats geinstaleerdt en geplaast gereset

Dus alles werkt weer goed heb ze minder diep dan anders om wat betere metingen te kunnen doen

De 4 dames zijn zo goed als gelijk op 1 hoogte alleen de sour diesel.de grootste is 17 cm hoger

maar de 4 kleinere gaan nu weer stukken sneller groeien merk het verschil al goed ze worden sneller breed en gaan nu ook in de hoogte

dat egaal veld gaan we wel krijgen

k heb voor lst gekozen omdat ik zo alle takken mee krijg van de sour diesel en makkelijk zelf de hoogte kan bepalen als.k.van de week wat meer tijd heb

breng ik haar op een hoogte door haar goed te trainen en te spreiden zodat elke tak mee komt en even lang zijn

alleen verwacht ik binnen 1 week dat de kleinere net zo groot zijn als de sour diesel

en heb ze wat minder getrain de kleintjes

k ga nog kijken of ze met 1 week net zo groot zijn allemaal en anders train k alles op 1 hoogte

het gaat de goede kant op

behalve 3 planten hebben gele blad puntjes
      en dus wat te hoog ec dus we gaan voorlopig alleen
      afgezuurd water geven met ph 6.0

en de bubble gum heeft last van klauwend blad
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 7 photos.

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik kreeg net, in mijn zoektocht naar de oorzaak van mijn klauwende blad, te horen dat dit door stikstof of teveel water kan komen. heeft de bubble gum erg nat gestaan? of is ze wellicht erg donkergroen?

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Nee ze is niet donker groen maar ik heb ook last van een te hoog ec stikstof overschot heb k wel.vaker met goedkope grond

Met duure grond heb ik dat nog nooit gehad

Mijn grond komt gewoon uit de poeisz

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Mijn tensio geven dus al aan wat ik dacht dat ze nu dr goed bij staan 1 tje krijgt morgen wat water en de rest heeft nog niks nodig zo te zien

Het word wel hoog tijd voor een laagje wit zand er op nu de vliegjes beginnen weer erg te worden

En das te verwachten met goedkope potgrond

Met goede kweekgrond voor wietplanten canna of noem maar op heb je dr gelijk 90% minder last van ben ik zelf al wel achter

Nu nog even wat tijd vinden om me lamp omtebouwen en opnieuw opbouwen met de.lampen aan de onderkant van het frame

inplaats van dr boven op als nu wat me licht kost
      omdat het nu alleen naar beneden kan straalen
      is ook iets simpels miss half uurtje werk

en dan ga ik wel veel voordeel hebben van de lamp het heeft nog nooit goed gezeten dus zeer benieuwdt hoe dat gaat uitpakken

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        In hoe verre ik het heb begrepen werkt het ook prima met een lamp.van 400 watt led op 1 m2

Hoeft niet perze 1000 watt wil de co2 zin hebben zit normaal.rond de 400 pbm zonder toevoeging

Maar lijkt me als je dat rond de 800 brengt je daar wel.de vruchten van plukt

Tienus beunhaas was ook op.dit forum
        En gebruikt het ook met een normaal wattage en die kweekt dikke opbrengst en grote toppen met co2

En hij merkt het verschil groot is en beter is met co2 heeft hem toch meer dan een ons extra wiet opgelevert

Lijkt me sterk dat het niet werkt extra co2 toevoegen ook met normale omstandig heden

De co2 in onze kweek ruimtes zakken volgens mij erg snel en zijn sws maar laag in pbm

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Maar co2 is toch 9 van de 10 x de zwakste schakel lijkt me omdat die zo snel zakken

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        atmosphere1 met d.i.y. leds kan je net zoveel strips toevoegen totdat warmte geen issue meer is. Je kan een lamp maken van 120 x 120 cm van alleen maar strips die probleemloos 1cm van het gewas kan hangen. Logischerwijs is er dan nooit zoveel wattage nodig voor dezelfde lichtintensiteit als wanneer de lamp hoger hangt. Dus dan ben je als kweker weer goedkoper uit!

Net ff gekeken bij de plantjes

en 4 van de 5 tensio meters werken goed

tussen 100 mbar en en 144 mbar staan ze op dus niet te droog en niet te nat k heb zo betere waardes dan waarneer ze helemaal in de pot zaten gedrukt

alleen bij de bubble gum die met klauwend blad heeft de tensio meter op 0 staan

en had die gister getest en met de meetkop in het water stond die op 0 dus nu die in het zand zit en nog steeds op 0 staat klopt niet die dus moet dr weer uit opnieuw resetten en weer proberen

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        K ga pas water geven als ze op 200 mbar staan

This gallery has 4 photos.

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Tussen wat moen de waardes blijven?

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Hee remco weet jij miss waarom 1 meter van mij tensio meter van.blumats

Terwijl ik hem gister in water had en alles schoongemaakt heb meet kogel voorzichtig schoongemaakt en geschuurt met

Schuur matje

En alles netjes gevult met water geen lucht bubbel in de buis
        en toen ik hem aan zette alle tensio gaven ze allemaal 0.aan dat is goed

Maar 4 doen het goed

En 1 tensio geeft nog steeds 0 aan terwijl de pot net zo droog/nat staat als.de.rest

Dus de 0 mbar kan niet kloppen iemand een idee hoe dat kan

En miss nog een x resetten ofzo wand vorige ronde deden ze het ook gewoon allemaal goed

Dus lijkt.me.sterk dat de meter ineens kapot is

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Hee remco heeft hier onder een stukje dr over gepost zeer handig

IMG_6691.jpg

Remco.

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        hier heb ik wel wat aan top man bedankt

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Het probleem met de meter was dat die de buis waar de meet kop op zit de digitale was helemaal leeg

Dus weer gevult en de tensio meter weer in water gezet en morgen gaat die er weer in de grond

Ze meten nu wel goed de meters

Gister stond de grooste op 143 mbar en die staat nu op 335 mbar en moet dus echt een flinke slok water wel.fijn nu dat ik op de.meters kan vertrouwen

Zo alles groeit weer goed en snel

al heb ik nu geen haast meer of het nou 3 week langer duurt of sneller ze hebben de tijd

Tensio meters lopen goed ook goed en snel op zo ben ik gewent hoe ze werken maar zo deden ze het niet nu gelukkig wel

en das fijn wand zo kan ik goed kijken waarneer water nodig is

maar het valt wel op dat nu de water gift en ph onder controle zijn ze snel groeien dus mijn probleem met traag groeien hebben we gevonden

alleen nog dat klauwend blad te veel of te weinig water is niet het geval

dan blijft er alleen stik stof over maar heb geen groei gegeven ofso dan zit het dus in de grond

is ook geen goede grond ofzo goed kope van de supernarkt

k wil proberen volgende ronde met cocos te kweeken

K heb alleplanten buiten ook al in cocos staan geen wietplanten

om dr al een beetje aan te wennenmet cocos om te gaan wat me opvalt is dat of het is droog of het is nog erg nat iets er tussen zit dr amper
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als je nou die grote voor de helft afknipt moet je eens zien wat een mooi egaal veld je dan hebt man!

Slim dat je al even oefent om te kweken op kokos! Te droog is - helemaal op hydro - veel gevaarlijker dan te nat! Sommige kokoskwekers wateren dagelijks met 25% drain.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ja cocos is ceker wel anders ja met water geven en snel droog

K kijk het nog een week aan de 3 kleine die voor staan wacht k nog goede week om te kijken of ze de zelfde hoogte gaan krijgen als de grotere

Wand de 3 die voor staan gaan al aardig de lucht in en de grote vooral in de breedte maar ze heeft daarom ook de grootste plek links achter in zodat ik na een week alles op een hoogte heb

De grote kan k zo 15 a 20 cm naar beneden trekken en nog spreiden zo hoef ik alleen her en der een beetje te diefen en klaar en maak ik optimaal gebruik van elke tak wand ze zijn allemaal goed lang ideaal als je het mij vraagt en het licht komt ook goed beneden

K heb alleen de zijkanten open gemaakt voor extra ventilatie

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        En mocht het dan nog blijken dat de groote her en der een knipje nodig heeft kan dat maar ik probeer het te voorkomen door goed te trainen en ik verwacht dat ik zo ook alles

Op een hoogte krijg de grootste is zo een stuk kleiner en ze moet nog nodig een beetje gespreid worden net als de rest die kunnen een beetje de takken spreiden wel gebruiken

Om de onderste nodus ook goed mee te krijgen

Wat denken jullie de kleine wel toppen niet toppen wil ze eigelijk zo mij mogelijk stress geven omdat ze al zo lang slecht hebben gegroeit en het gaat eindelijk de goede kant op

Tensio meters werken perfect nu de dames drinken goed zoon 750 ml tot 1 liter per dag

De grote wel iets meer

Alle tensio werken weer goed

8 liter water verdeelt afgezuurd water

tent is bijna voll bijna tijd om te schakelen
      This gallery has 2 photos.

Comment

Wachten tot die kleinen dezelfde hoogte gaan krijgen als de grote is wachten op Godot: dat gaat niet gebeuren.
        Ik zeg het nog een keer: de kleinen toppen en de grote op gelijke hoogte knippen en na een etmaal op 12/12 gaat je het meeste opleveren.

Maar het is jouw feestje en als jij graag allemaal lange slungels wilt die niks opbrengen moet je dat mooi zelf weten!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          De kleintjes gaan nu al de hoogte in en hebben nog niet zoveel takken met 1 week zijn ze een stuk groter geworden

En maak ik van de grote sour diesel

Omdat ze de grootste plek heeft kan ik daar mooi makkelijk zorgen dat elke tak goed licht krijgt en de ruimte vult

Alles op 1 hoogte maken is zo klaar het was vanaf het begin al de bedouling de grootste 2 te lst trainen omdat je de hoogte goed kan bepalen en elke top mooi licht krijgt

K ben dr niet bang voor lange slungels te krijgen daarvoor train ik ze

De grootste is na wat training wel klaar om te gaan bloeien de kleinere ook bijna

Die week die ik ze nog geef geef ik niet alleen daarom moet me lamp ook nog aanpassen en dat wil ik voor de bloei klaar hebben

En heb de schermen aan de zijkant ook open gezet voor nog betere ventilatie

De temp loopt al op tot 25 graden met lamp aan en 20 graden zonder lamp

En daarbij het is hier op zolder dag en nacht donker

Maar snap alleen niet waarom ze lange slungels zou moeten worden en niks opbrengen wat ik doe is juist omdat elke top goed licht krijg en ik elke ronde veel.fluffie wiet had en dat voorkom ik zo ook door alles goed te belichten

K weet onderhand nu wel een beetje tegen welke problemen ik elke x aanlooop en veel heb ik verbeterd omdat nu te voorkomen

Zo de aardbeien buiten gaan als een speer voll met aardbeien

ze groeien super op oude kweekgrond /cocos/perliet mix

dat word bakken vol lekkere aardbeien

ben een beetje aan het experimenteren heb bloemen allemaal op.cocos

zo ver gaat alles goed mooi om te zien de verschillen

de tomaten planten staan in volle grond en zijn niet vooruit te branden dus volgende tomaten komen dus ook in cocos te staan en mix ik er nog wat verse potgrond erdoor en wat voeding geef de planten buiten ook

met kweek voeding had nog veel biobizz voeding staan hehehe
        This gallery has 4 photos.

Comment

Zodra deze dames geschakeld worden zit ik er aan te denken om ze al te gaan voorgroeien

eigelijk pas zodra de echte bloei begint met een goede 10 tot 11 week bloei moet dat wel goed komen

dat houdt in dat ze zoon 9 week de tijd hebben om voor te groeien onder de led tl 2 x 4 watt

8 watt totaal het gaat wat langzamer maar de wortels groeien wel gewoon goed en ze hebben de tijd ontkiemen en voor ze boven zijn ben je ook zo week anderhalf week verder

en deze groeien bij mij sws niet super snel dus dat moet goedkomen en anders maar wat snoeien ofzo
          maar dat worden weer
          bruce banners
          gorilla gleu

en wat stekken van de bubble gum en sour diesel als ze goed wortelen teminste maak k daar wrl moeders van ofzo

tentje voor voorgroeien is 60x60 ruimte zat voor wat plantjes voor groeien en wat stekken enzo

dan is de ronde erna lekker snel klaar en kunnen ze paar dagen wenne als ze naar de grote tent gaan en schakelen

Comment

nou het feest is weer compleet

ze moeten hier weet overal in het huis bezig voor electra en gas iets doen

dus de kans is weer groot dat alles weg moet

en weet nie of k zin heb om weer opnieuw te gaan beginne heeft alweer een boel geld gekost om ze zo groot te krijgen

maar ga volgende week met ze bellen wand ze willen binne 4 week al beginnen met de werkzaam heden en weet nog niet waar ze overal moeten zijn of niet is wel weer kut

k wou ze volgende week gaan schakelen maar als ik dat doe stinken ze al erg naar wiet

als ze niet op.zolder hoefen zijn heb k geluk en kan k gewoon door

maar als ze dr wel moeten zijn kan alles in de kliko en weg gegooit worden

word er al weer kots misselijk van als je zulke briefen krijgt

k vind het zo zonde als het weg zou moeten
            doet je zeer aan het hard maar uit je huis geschopt worden door zulke geintjes is nog erger natuurlijk

maar eerst eens even bellen met ze van hoe en wat

k kan ze nergens anders plaatsen of ergens anders zetten kan niet miss in het ergst geval in het bos maar dan wil je zo ook niet meer binnen hebben

Comment

• Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              is het niet mogelijk om ze in een ruimte te zetten waar ze niet komen en daar flink van die ona potten bij te zetten?

koop vooraf eens zo'n pot en kijk of het werkt. en desnoods zorgen voor andere stank in huis door knoflook te koken enzo?

• Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Kun je niet zeggen dat je 8 weken Corona hebt!

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Nee heb geen andere ruimte ervoor alleen een schuurtje

Maar het licht er aan waar ze moeten zijn wand ze gaan alles op een dag doen denk ik

Ze hebben een woning keuring gedaan

Tijdens de keuring is er gas water en electra instalie gecontroleerd en dr zijn gebreken geconstanteerdt en dat gaan ze maken

Heb geen idee waar ze allemaal moeten zijn of ze op zolder bezig moeten geen idee hoop het niet dat kan alles gewoon door terwijl ze herstellen maar de kans is groot vaak dat ze daar nog moeten zijn

zo de grote dame ff getraint en gespreid en de rest op een hoogte gekankt en als ze weer omhoog komt bind k dr weer vast alles is op 33n hoogte nu
            met de rest van de dames

nu 5 dames die even groot zijn daardoor kon de lamp een flink stuk naar beneden

maar ik ga sws niet schakelen tot ik meer weet over de werklui die komen met 4 week van de week maar bellen dat weet ik meer

en hopelijk door kan ik erg zonde nu de dames zo gezond zijn en veel tijd in het trainen van elke tak en dat is gelukt elke tak kan mee gelukkig

her en der later nog wat blad weghalen en zijn me dames eens goed verwent met hopelijk nu amper fluffie wiet en dikke toppen en hopelijk eens een dikke oogst zou wel eens fijn zijn

500 gram of meer
            This gallery has 3 photos.

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Dat ga ik ook doen weet ik ook wat ik moet doen of juist niet k wacht daar ook sws op ga niet zomaar alles weg gooien daar kost het me te veel voor

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Ik zou bellen zodat je meer weet en kunt schakelen

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Om nog 4 week te wachten met schakelen hahaha heb k bomen die straks tegen plafon van de tent komen k ga van de week bellen weet ik meer

This gallery has 1 photos.

Comment

• JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Weet niet of het aan mij ligt maar kan die foto niet openen. Vergroten levert ook niks op.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Het staat beter op de volgende pagina
          Bezig...
          X