Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gorilla gleu bruce banner bubblegum sourdiesel ronde 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo me bak met 300 liter aarde gevult is klaar

en van de week vol gezet met nieuwe aardbeien stekjes .
    dr zitten nu zoon 60 aardbeien plantjes in deze bak

en 1 druiven boom stekjes

en de 2 andere bakken in de tuin
    in de 1 zit 11 tomaten plantjes

en de andere 4 komkommer plantjes

dr is nog ruimte genoug over en dr komt nog
    paprika planten bij

en meloenen plant
    munt

en verder moet ik nog ff kijken voor wat leuks

sinds ik verhuist ben van een flat met klein balkon naar een grote tuin voor en achter

is het nu wel fijn dat ik lekker bezig kan met de moestuinen

ik denk dat er deze zomer genoug groente en fruit uit de tuin komt dit jaar lekker man
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Met 1 plantje aardbeien kun jij de komende 10 jaar oogsten..

Ze hebben namelijk "zoekers" ... soort takje wat zich uitstrekt over de grond en ergens weer de grond ingaat en dat wordt weer een nieuw plantje.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De komende 10 jaar lijkt me sterk ze zijn meestal wel op naar een paar jaar goed gebruikt te zijn dr zitten zoon 60 aardbeien plantjes in dus dat moet wel goed komen

En als ze minder worden koop k weer nieuwe stekjes kost geen drol heb voor wat alles in dr bak zit 5 eu voor betaald

Zouden 20 stuks zijn maar 1 stuk is bij hem.minimaal 3 stekjes in 1 plantje

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooooooi

als je geen last van slakken hebt ben je 1 van de weinige

gewoon wat stro op de bodem leggen swso beter in de zomer dalijk , je aardbeien staan graag in de volle zon en dan blijft je aarde langer vochtig.

Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K had ze in potten hangen aan de schutting hoog van de grond vandaaar
      Dr zit ook cocos grond enzo in vocht houden ze wel.vast en overbewateren is bijna onmogelijk overtollig water kan dr makkelijk onder uit

Zo alles is droog en zit in potten

dit was de laaste deel de onderkanten van de planten

weer een leuke zak vol goede knip voor hasj te maken

En zak vol met kleine topjes voor wietboter te maken en een dikke space cake van te bakken

vrouwtje van mij heeft vroeger geblowt maar space cake heeft ze nog nooit op en dat gaan we binnen kort samen doen

lijkt me wel leuk wil me vrouw wel eens knetter zien hehehehehehe

nu hopen dat we met deze wiet kunne doen tot deze ronde klaar is met 5 planten de 6 de wil niet boven de grond komen
    This gallery has 2 photos.

Comment

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      @Tijnie82: maar met het geschreven woord kun je goed losgaan !

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      😂😂😂😂 😂

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij heeft drukke handjes.

ik ben begonnen met lst training van de 2 grootste

sour diesel 17 cm hoog

bubble gum 11 cm

k heb ze plat gelecht

en laat het trainen beginnen

hoop dat de rest ook snel doorgroeit kan ik die ook lst trainen en snel de klok om

maar het is nu wachten op de 2 bruce banners
    en 1 gorila gleu
    tot die groot genoug zijn om ook te trainen dab krijgen ze een paar dagen de tijd om te herstellen en gaat de klok om

tis nu dus een ronde met 5 stuks is 1 niet boven de grond gekomen

dr staan 2 fotos bij met 2 manieren voor de indeling van de potten
    maar wat is de beste plaatsing voor de potten

maar het kan ook buitenste rij 2 potten en 1 in het midden zou het veel verschil maken de plaatsing

denk persoonlijk dat beste is achter kant 2 potten
    1 pot in het midden
    en 2 potten aan de voorkant
    This gallery has 10 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Before en after lst

Zo gedurfd hoor die jonge frisje twijgjes zo knakken! Dat durf ik niet!

De beste plaatsing van de potten is wat jij het beste vindt, maar ik zou het zo doen:

X X
    .X
    X X

Als een 5 op een dobbelsteen!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K ga binne kort de 2 wel toppen denk ik
      Mischien is het ook niet nodig maar had gelezen dat je met lst wel een x of 15 kan toppen of vaker licht er maar net aan hoeveel takken je hebt

En zat er aan te denken om ze tussen de 4 a 6 nodus te gaan toppen

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ben je niet beter dat je gaat knakken achter de 2de node ofzo? Op die manier kunnen de onderste 4 takken dan naar de andere kant groeien dan waar je geknakt hebt.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ik probeer ze zo ook elke tak te gaan begeleiden zodat elke tak even licht krijgt werk in uitvoering nog hehehe ze is nog maar kleind dus kleine stapjes

Ik ben nu nog bij stap 1 lst
    tot de nieuwe groei komt dan gaan we verder met stap 2
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      ook op die afbeelding van je lst voor beginners lijkt me dat ze buigen ipv knakken.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar ik heb ze ook niet geknakt

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Al ben ik ook niet vies van wat knak werk hehehe

Hoiii Tijnie, ik snap wel wat je bedoelt maar dit valt wel onder de categorie knakken . In ieder geval is het geen lst, want er is een hoge mate van stress in vergelijking met laag als je alleen maar zou buigen. Ik laat de plant altijd iets hoger groeien en dan kan je hem zo binden zoals op het plaatje, zonder het gebruik van haringen want daarmee kan je de wortels weer beschadigen. Gelukkig vertroetelen je de dames altijd erg goed, dus ze komen er vast bovenop joh. Geef ze maar een extra knuffel

De opstelling doe ik ook altijd met één plant in het midden. Omdat in het midden van de tent het meeste en beste licht komt, kan je op die plaatst de plant met de beste potentie plaatsen.

Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Nou nou niet zo gepikeerd joh
      Maar wanneer er een tutorial verschijnt van RQS dan ga ik er iig vanuit dat iemand iets voor het eerst doet.
      Het lijkt in ieder geval niet gebogen maar als jij zegt dat dat wel zo is dan zal het wel zo zijn.

Wel een erg scherpe bocht moet je zelf ook toegeven.

Sommige vrouwen houden wel van scherp.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nee joh niet gepikeert hehehe

K had dr niet geknakt maat ga ik vandaag wel doen wand ze staat alweer overeind straks wel knakken en haring dat ze horizintaal blijft groeien

Tis een scherpe hoek maar het belangerijkste is dat ze horinzontaal groeit

Straks als ze wat verder groeit spreid ik haar zodat ze 4 kanten opgaan de takken of meer kanten licht er een beetje aan hoeveel takken ze geeft
      De meeste dingen van RQS
      Neem ik met een korreltje zout hehehe vaak niet de beste info van hun of vooral hun zaad troep troep en nog eens troep

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Als ze straks wat groter worden komt die bocht wel hahahahaha

Tijnie82 ik heb zelf geen ervaring met lst maar wel met knakken en wat ik zie bij jou is een tak met een knik die mogelijk niet geknakt is maar zeker niet gebogen. Zulke takken komen sneller omhoog dan geknakte takken die gebroken worden. Máár op de foto van RQS die je gepost hebt zie je een gebogen tak. Dat is het verschil.

Overigens kan knakken geen kwaad en ik ken een kweker die de kleintjes standaard knakte.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maakt inderdaad weinig verschil gaat er om dat ze horizontaal groeit en hoe je het doet maakt niet uit als ze maar zo gaat groeien keek vanmorgen stond ze al weer recht op

Dus die gaan we vandaag wel knakken
      Heb geen zin om haar elke dag tegen de grond te moeten slaan hahahahaha

K zet er straks ff een haring over heen dan blijft ze mooi horizontaal groeien

lst deel 2 die blijfen voorlopig wel horizontaal liggen

Voorlopig nog niks geen water nodig de dames toplaag is hard

maar dat vind ik niet erg zo komen de vrm vliegjes dr ook niet in

dus dat is positief nog steeds geen 1 te bekennen gelukkig naar vorige ronde kan ik er ook geen een meer zien hehe
    This gallery has 7 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nog nooit gedaan ben altijd van de grote potten en grote planten

Nu gaan we ze eens wat kleiner houden en beter belicht de toppen dit x veel fluff ondanks de pk13-14 flink heb gegeven

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Op Amerikaanse forums hebben veel mensen die lst toepassen de stellige overtuiging dat de plant niet helemaal horizontaal mag, omdat de plant dan hormonaal in de war raakt. Ze houden een hoek van 20-30% tov de grond aan. Of het klopt? Geen idee🤷‍♂️

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ze groeien sws wel wat je ook doet

De groote groeien lekker door de 3 kleinere vind ik precies wat traag groeien en ze krijgen nog 1 goede week en dan ga ik schakelen

en full power met de lamp

hoop dat de kleintjes een beetje doorgaan pakken wand wil niet meer te lang moeten wachten
    This gallery has 3 photos.

Comment

Hoe kan dat nou dat die kleintjes niet vooruit te branden zijn? De mijnen zijn ze al voorbij gegroeid die ik na de jouwe heb ontkiemd. Staan ze misschien te droog?
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Nee te droog niet heb ze van morgen nog een beetje water gegeven maar lamp staat nog steeds gedimt maar ze beginne al meer blad aan te maken en dan gaan ze wel sneller denk ik

Maar als het in dit tempo door gaat ga ik full power en weekje op 18 uur kijken wat dat doet

Maar als ze eenmaal meer blad aanmaken gaat het wel sneller

De kleinste zijn zoon 10 tot 12 dagen oud

En zit ook geen perliet door de grond alleen hydro korrels maar merk dat de bovenste laag grond dicht slaat en daarom de trage groei waarscheinlijk

En water zuur ik ook niet meer af vanaf vorige ronde geen afgezuurt water meer gegeven

Maar ik geef ze morgen nog eens een goede plens water als de potten droog voelen en licht zijn anders geef ik wat water dat de helft van de zakt en moet het ook wel goed

Maar hoop dat ze snel groter worden wand wil snel naar 12-12
        Last edited by Tijnie82; 1 May 2023, 14:41.

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Teveel licht was wellicht de oorzaak, het zijn zaailingen en de lamp staat op 480wat en hangt 40cm boven het gewas.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja dat is veel te veel inderdaad!

Klok staat op 24 uur sinds 16 april
      14 dagen

De nieuwe zaden zijn boven vanaf 2 april 2023

34dagen oud
      Bubble gum
      Sour diesel

Gorila gleu
      Bruce banner
      20 april is alles boven

12 dagen oud​

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dan weet ik het ook niet
        Geef ze morgen nog wat water en dan kijken met paar dagen hoe ze dr bij staan

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Nou hork ik denk toch dat je gelijk hebt wat te droog nou de bovenste gedeelte van de pot dan ze kunnen nog niet bij het water

Onder in de pot heb ze gister zoon 250 ml per plant gegeven en ze waren van morgen gelijk alweer wat gegroeit

Vandaag krijgen ze nog een x
        5% van de pot maat aan water
        Dat word 4 flessen cola vullen met water per plant dan kunnen ze wel weer een dag of 4 a 5 mee doen

Denk dat het probleem is dat ze nog net niet de pen wortel diep genoug zit om voldoende water uit de bode. Te halen van de pot dan help ik ze daar maar mee

De 2 grootste groeien goed door alweer flink gegroeit ook de onderste nodus worden al wat langer

Denk dat ik de rest niet ga trainen of alleen wat diefen en de plant spreiden en miss toppen nog niet over uit
        Heb altijd de dikste toppen gekweekt zonder te toppen

Met toppen waren ze altijd een stuk kleiner

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        En de lamp gaat zoon 15 procent omhoog in wattage hoop met zoon dag of 5 a 6 de lamp op 12 uur te zetten en maar kijken wat deze ronde gaaat brengen zo

Gelukkig word de volgende ronde wel gewoon wat langer voorgegroeit

Die ga ik wel 6 week voorgroeien onder de led tl 2 x 4 watt gaat niet super snel maar ze hebben alle tijd terwijl de rest afbloeit

Ze wortelen wel goed in die tijd heb ik gemerkt de 2 die ik had voorgroeit waren niet super groot maar wel de pot vol wortels en toen hebben ze er nog geen 3 week in gestaan

Dus met 6 week moet dat wel plantjes zijn van zoon 20 tot 25 cm
        Weekje laten wennen en schakelen naar 12 uur

En dat blijft de manier van kweeken voorlopig tot ik een x nieuwe lamp ga koopen wand miss hier echt die rode ledjes in enzo

En wil graag met 4000kelvin kweeken inplaats van 3500 kelvin

Hork wat vindt je qua smaak als je hydro tegenover grond vergelijkt?

Had laatst een wietje geproefd wat op hydro was gekweekt en die guy zei al dat de smaak minder was omdat het hydro werd gekweekt .

Was niets om over naar huis te schrijven maar werd er wel knetter van.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Denk als je het naast elkaar legt en om en om rookt dat je het miss proeft maar staat ook overal beschreven dat wiet gekweekt op aarde toch de beste smaak heeft

Zelf nog niet opgelet als je het niet weer proef je het verschil niet denk ik

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat maakt niet uit nee waar je de peppers op kweekt je brand je bakkes sws wel en met die scherpte proef je sws niks anders hehehehehe

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik kweek zowel hydro als ik deed op aarde maar ben gestopt met aarde omdat die wiet scherper op de keel is. Zelf heb ik kilo's van beide gerookt en stekken van dezelfde moeders op beide media gekweekt. Zeg maar een heuse smaaktest i.p.v. anekdotisch. De smaak van wiet geteeld op aarde is heus niet beter, want je eet het niet en bovendien zit er in grond veelmeer ijzer dan in hydro om nog maar te zwijgen van alle beestjes die er inzitten en die in je toppen kleven. Nee, ikzelf houd niet zo van een ijzersmaak en beestjes sla ik enkel af.

De grootste 2 dames 1 liter per plant gehad

de 3 kleintjes

4 liter water verdeelt dus de dames zouden nu wel weer bij het water moeten komen ga ik van uit nu

na het beetje water van gister zijn ze toch wat gegroeit maar de zamnesia zaden sour diesel en bubblegum groeien stukken beter dan de andere zaden

als dit zaad op is ga ik weer bij zamnesia zaden halen wand dat trage groei en veel mislukkelingen en veel uit vallers elke x sinds ik zaad dit goedkope zaad heb

me rondes met barneys farm en zamnesia zaden waren me beste rondes en me slechte rondes eigelijk met dit zaad dus dat zegt me genoug dan maar andere zaadboer opzoeken
      This gallery has 5 photos.

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Nou kijk, zo leren we allemaal weer wat toch.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Maar tis wel toevallig dat het zo is sinds ik dat zaad heb bij die growshopmarkt

Met alle rondes wat ik er mee gekweekt heb

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Normaal doe ik dat ook wel extra zaden laten ontkiemen maar de laaste ronde en deze moet een beetje low budget en vandaar ook die zaadjes

Ik kan het duidelijk merken sinds ik over ben op deze zaadjes heb ik veel meer uit val van de dames

Normaal 1 a 2 op 10 stuks dat er wat trage groeiers bij zitten maar k met deze zaden wel 6 a 7 trage en slechte groeiers van de 10

Prijs is dr ook wel naar maar door ze zo traag groeien kost het me elke x zoveel tijd voor een ronde klaar is en dat wil ik niet meer

Groei nu extern voor en deze lamp moet eigelijk alleen maar op 12-12staat in de grote tent

Gister beetje ijshasj gemaakt maar dat was zonde van de knip en heeft me 3 zakken gekost

dacht pak eens een andere emmer gaat het vast makkelijker dus niet hoop moeilijk moeten doen om de hasj te maken 3 zakken kapot gescheurt

maar die kan nog wel genaait worden gescheurd op de naat verdomme
      En dus maar 1 run gedaan en ook gelijk de beste zakken kapot
      25mc
      73mc
      120mc
      tis niet anders beste maar alles opsparen en met droog ijs hasj maken wand k ben hier wel klaar mee kut werk zo elke x
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Balen maat, daar doe je het niet voor. Droogijs hasj maken is ook niet de leukste klus maar je bent gauwer klaar en kunt het direct roken.

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Dat is zuur

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Polinator hasj maken net zo
    Bezig...
    X