Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gorilla gleu bruce banner bubblegum sourdiesel ronde 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beetje bij beetje groeien de kleintjes door te droog kunne we nu uitsluiten

ec

waarde van de grond weet ik niet
    maar de hydro korrels zijn zo schoon gespoelt dat er niks meer vanaf kwam 3 dagen mee bezig geweest

ph

weet ik niet kraan water zit hier net iets boven de 7.4-7.6

beste is wel dat ik afzuur maar de meter vertrouw ik niet meer en die test strips die ik heb kan ik slecht de kleur zien welke bij de ph hoort daarom heb ik ook niet afgezuurt

vorige ronde lang ph 3tot 4 gegeven terwijl de meter 6.5 zij
    Daarom dacht ik beter iets te hoge ph dan veels te laag

heb niet het budget om.nieuw spul te kopen momenteel dus wat ik heb kan ik gebruiken en wat ik nog nodig heb staat in de wacht

potten zijn allemaal ingewatert met 4 liter
    voeding
    en hebben nu voor de 2 x watet gehad maar potten zijn nog steeds zwaar dus onder in zit genoug maar boven zat dus niet genoug

Voeding
    heb ik niet gegeven

grond was voor 8 week bemest dus genoug voor de groei

en de grootste groeien ook goed en die krijgen ook alles het zelfde als de kleintjes
    enige verschil is de grote zijn van zamnesia

en de kleintjes die zijn niet helemaal 100%
    een gezond goed plantje ziet er wel anders uit na 2 week op 24 uur

enige probleem wat ik kan bedenken is dat het aan het zaad licht anders hadden de grote er ook last van moeten hebben en dat hebben ze niet

al moet ik zeggen de grote hadden ook al een stuk groter moeten zijn

dus dr is wel iets waardoor ze trage groei hebben

temp en lv zijn oke

min temp 17 max temp 22
    min lv 41 max lv 49%
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Eventueel kan je de pH van je kraanwater opzoeken en meten en als die waarde niet teveel afwijkt is de meter goed genoeg. Als je geen pH meet weet je slechts zeker dat je steeds de verkeerde geeft zodat de essentiële N voor de groeifase niet of slecht wordt opgenomen met trage en stagnerende groei als gevolg.

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Kan ook te nat staan, groeien de wortels en het plantje ook niet.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dan zouden ze toch veel geler zijn?

Ik denk op het randje en gewoon wat langer laten droog trekken, dus pot tillen en wachten tot ze gaan hangen.

Voor de volledigheid post ik deze afbeelding die al eens vaker voorbij is gekomen volgens mij.

Nutrient-Availability-Scale.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nee vanaf dat ik vorige ronde elke x verkeerde ph gaf door het vertrouwen op.de ph meter heb ik heb gecalibreert en aan de kant gelecht en niet meer gebruikt

K wou niet blindelings ph - geven
      Toen dacht k kan beter niks aan de ph doen

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nu je weet wat de pH waarde van je kraanwater is, kan je de pH meter controleren. Indien die een beetje afwijkt is dat niet zo erg, je kan het ook incalculeren.

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Je kunt ook 2 meters gebruiken, als ze allebei dezelfde waarde aangeven weet je dat het gewoon klopt.

De groote dame drinkt wel 1 liter per dag nu gister nog dikke liter gegeven en pot alweer super licht

bij de kleine dame heeft wel ergens last van en roest stippen op de bladeren

denk maar een beetje cal mag geven morgen
    als het goed is het een calcium tekort
    daar kan ik alleen cal mag voor geven niks anders voor in huis

of het duidt op een te veel aan water bij de wortels

te koude nachten of verkeerde lv heb ik niet dus die kunne we al afvinken

temp is min 19.8
    temp is max 22.3

lv min 40%
    lv max 47
    dat zjjn prima waardes en water geef ik pas als de pot licht is de potten van de kleintjes zijn nog redelijk zwaar gister 1 liter gehad per plant

dus die kunnen het daarvoor lopig mee doen tot de pot super licht is was het plan maar als ik cal mag moet geven moet ik ook water geven

denk dat ik dan maar 1.5 liter maak met 1 ml calmag

hoop ik dat het snel goed komt
    en mis komt de trage groei daar ook van

en ga de klok toch op 20 uur aan zetten en 4 uur uit

k wil toch dat ze wat rust kunne pakken

voor mezelf wat dingen proberen uit te sluiten
    This gallery has 6 photos.

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Tijnie82 kan t zijn dat je wat druppels op t blad had waardoor ze op die puntjes verbrand zijn door t licht? Lijkt er wel op.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Poe geen idee maar ze hebben nog maar 1 x water gehad na het inwateren

En das met een planten spuit en geen voeding wat water druppels zouden zulke flekken niet van komen lijkt me maar alles kan

Maar ik geef ze sws wel ff wat cal mag kunne we dat ook uit sluiten

Alleen de ph is te hoog verder kan ik me geen problemen bedenken maar met een calcium te kort groeien ze ook traag van bijna met elke tekort

8 liter verdeelt de grootste het meeste
    Met 4 ml pure zyme
    En 3 ml cal mag pro
    en 1 ml ph -

This gallery has 10 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Alleen in snap je reken sommetje niet

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik nu ook niet meer zo 1,2,3. Ik weet wel precies hoeveel ik van de verdunde oplossing moet toevoegen, maar kan het dan toch niet nalaten het toch na te meten. Op de gok zou ik al helemaal niet aandurven. Met kokos komt het inderdaad wellicht ook preciezer dan met meeste aarde.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K heb gister daarom maar 1 ml gegeven dus ph zal.niet superlaag liggen maar k zoek straks me ph meter ff op

En de test strips en maak ik het zelfde recept als gister

Dan meet k zonder voeding of iets dr is de ph 7.8-7.9

Met voeding dr bij zou je al bijna niet hoefen afzuuren in de bloei als ik de ph meet kwam ik altijd rond de 6.0 en max 6.7 naar toevoegen van bloei enzo

Het probleem.gaat eigelijk alleen om tussen de voederbeurten door als je alleen water geeft dat ga ik alleen maar afzuuren de rest klopt wel.met voedimg dr door maar ik ga straks meten

Voor het verschil in ph met en zonder voeding dus

En ik ga weer verder met de grootste dames lst verder doen

Ze zijn getopt gister 2.grootste ik top normaal pas als.de plant zoon 50 tot 60 cm is

Nu dus eens veel vroeger kijken wat het verschil word met de planten

K heb nooit de zelfde manier van kweeken probeer elke ronde weer wat anders

Zo ziet me ph meter dr uit nadat die ik een kopje met kci bewaarvloeistof stond voor 2 maand

zou betere manier van bewaren moeten zijn maar ben het dr niet mee eens kijk het bewijs maar in het dopje met wat vloeistof is dus beter dan in een kopje
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar zou zelf niet lopen prustsen met dat spul maken ofzo zo duur is het niet

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      nevermind 😂 soms valt je kwartje een beetje laat...🙈

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Beter laat dan niet maar had het zelf al opgezocht en zag het al

k heb de 2 grooste dames gister getopt

en sinds ze plat liggen de grootste kan je goed zien dat de kleint onderste nodus ook langer worden ben zeer benieuwt hoe deze dames dr uit zien in de bloei

de 3 kleintjes heb ik ook een beetje plat gelecht kunne ze alvast wenne aan hun nieuwe positie

nog een paar dagen en dan gaan we schakelen wil bij de grootste dames toch net nog ff de internodus wat langer hebben en de kleinste van de 2 wil ik nog iets verder zien voor ik kan schakelen

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      mooi man das hie dik in orde 👍🏼

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lekker bezig!

Bijzonder hoe sterk zoon wietplant is

de kracht die ze hebben om maar bij het zonnnetje te komen is ongekent
    This gallery has 5 photos.

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      👍🏼👍🏼👍🏼💨

Temp 20-22 graden geen koude nachten meer gehad en temp verschil tussen dag en nacht is maar 2 graden momenteel perfecte waardes

lv 40-47 % super mooie waardes

Bij de sour diesel 1 blad weggehaalt wat toplocaties in de weg zat

bij de bubble hetzelfde ook 1 blad weggehaalt

de gorilla en bruce banner gaat eindelijk wat voor uit blad raakt al bijna de pot

k ga dr ook van uit dat ik maar 4 goede planten heb en de kleinste is bonus wat dr aan komt

lamp staat nu op 75 % dus zoon 360 watt en hangt nog steeds op 45 cm

k twijfel om nog paar dagen extra voor te groeien maar aan de andere kant denk ik van ze hebben tijd genoug gehad om te groeien en voor ze in bloei staan de kleine zijn we al een poos verder dan 3 week

met nog 2 max 3 dagen te gaan gaan we nu toch echt schakelen

de planten groeien een stuk beter nu ik de ph heb verlaagt en purezyme en cal mag heb gegeven lijkt toch dat de kleintjes wat calcium te kort hadden

en sindsdien groeien ze nu in een dag meer dan in een week hiervoor dus dr is verbetering
    This gallery has 8 photos.

Comment

Gaat mooi!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

De sour diesel heeft de peper in de reeet en gaat als een speer ze is de enige die echt zin heeft om te groeien morgen klok om en maar zien wat het word

anders word de sour diesel veels te groot ondanks de lst training
        This gallery has 2 photos.

Comment

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Waarom zou je nu al schakelen? Tent gaat nog niet half vol staan op die manier :/

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          K zou 2 week op 24 uur licht gaan en die zijn al voorbij

Nee ik ga dr niet halveren de grootste heeft al zoveel tijd gekost om dr zo groot te krijgen en te trainen

Ik ga de sour diesel nog wat meer trainen
          En voor de kleintjes in de bloei staan ben je ook wel dikke 4 week verder en dan bloeit de sour diesel al paar week

Dus dat verschil in hoogte komt wel goed en anders maar niet helemaal het oppervlakte voll
          Lig ik ook niet wakker van maar vind het zonde om een plant weer klein te maken en ze is al getopt

Je steekt al die tijd erin om dr groot te krijgen dan gooi k dat niet weg en de meeste focus licht op de bubble gum en sour diesel

Daar ga ik ook weer stekken van maken die dr latet weer bij komen te staan in 11 liter potten

Dus dat oppervlakte komt wel vol
          Last edited by Tijnie82; 9 May 2023, 12:46.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          K ben al erg lang aan het voorgroeien

Voor een 12-12kweekje

We gaan ze toch nog ff iets langer voor groeien uiterlijk maandag gaat de klok om

de kleine maken eindelijk meerdere internodus aan en worden wat breder gaat nog steeds niet snel

de sour diesel de grootste dus nog eens even verder getraint en gespreid elke top locaties krijgt licht nu dus dat is dikke prima

de bubble gum ook nog beetje getraint niet zoveel wand die groeit ook niet snel

de focus licht op de 2 grootste planten
        helaas bij het trainen bij de sour diesel en bubblegum allebei bij 1 tak gebroken geen ramp

maken we gelijk ff stekies van staan zoon 70cm van de lamp lamp toch weer terug gezet op 50 %
        omdat er werkelijk geen verschil zicht baar is met meer power

full power gaan we aanstaande zondag of maandag als de klok om is

moet maar kijken met de stekken of ik dr moeders van maak of ze bij de grote tent inkomen

licht er ook aan of k nog snoei materiaal heb straks om stekken van te maken

bij een takje is eigelijk getopt waar de tak afgebroken is zit wel 2 nieuwe top groei zoon ramp is het niet eigelijk

wil eigelijk geen stekken maken van die trage groeiers die zullen dan vast als stek precies hetzelfde piep gedrag laten zien

Comment

Tijnie82 het is jouw feestje maar als je maandag al schakelt ben je te vroeg en die paar kleine stekken die je er later bij zet heb je helemaal niks aan. Stekken meteen onder 12/12 blijven miniplantjes en als er eens twintig gram aankomt mag je al blij zijn.

Ik kweek nu bijna drie jaar met led en ik heb al zo vaak te vroeg geschakeld maar nog nooit zo vroeg als jij nu wilt doen. En ik snap de redenatie wel, vroeg schakelen is vroeg oogsten. Edoch zul je ook aanzienlijk minder oogsten dan wanneer je nog twee of drie weken langer voor groeit. En tijd is geld dus is meer wiet onderaan de streep voordeliger dan minder tijd. Want als je minder oogst is je wiet ook eerder op wat weer geld kost en nogmaals tijd is geld.

Komt het misschien door enige druk van je vrouw dat je haastig lijkt? Zo ja, dan zou ik haar maar eens helder uitleggen dat het voordeliger is als je nog twee tot drie weken voorgroeit. Lang voorgroeien en trimmen die planten. Dán haal je monsterscores en hoef je voorlopig niet weer te kweken. 2 gram de watt draai je met geen enkele lamp als je zo vroeg schakelt als jij wilt doen. 2 gram de watt draai je door alles goed vol te laten groeien en de planten te trimmen.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Als k wat zou toevoegen zou ik die far red enzo nemen erg goede lampies

Das het mooie met zelf bouw je kan het zo gek maken als je zelf wil

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Ik bedoelde dat je met veel planten geen lange groei periode nodig hebt als ze snel ontwikkelen.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Klopt.

lache weer.jpg
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je zeker wel 2 gram de watt met deze lamp kunt draaien, maar niet zolang je het niet vol genoeg laat groeien. Dat is alles wat ik zeg.

En de meters die je nodig hebt voor hydro hoeven niet duur te zijn. Ik heb jarenlang gewerkt met die Chinese metertjes van een tientje. Eigenlijk door alle problemen met de nootjes van vorige keer heb ik nu die dure bluelab meters maar anders werkte ik nu nog met die goedkope metertjes. Ik heb er nog zat van liggen, dus als je op kokos bezig gaat de volgende ronde mag je er wel twee van mij hebben. Ze zijn te ijken met een potje vloeistof dat ik gewoon steeds hergebruikte. Dan doe je kokos i.p.v. aarde in de potten en je bent hydro aan het kweken. Dat gaat zoveel makkelijker, je zal blij zijn wanneer je daarmee begint!

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Die cocos kweeken is wel een goede inderdaad en dan geen perliet of wel

Dan ga ik dat maar proberen volgende ronde cocos moet ik alleen kijken of dat ook met de zelfde voeding kan vast wel is mineraal

Ja met cocos kweeken zal wel een goede upgrade zijn en hopelijk ook minder vliegjes

K weet het hydro is de toekomst maar veel gaan voor de goedkope aarde maar cocos dat gaan we wel doen wand hoe ik nu kweek is zonde van de stroom laaste 2 rondes waaren echt ruk

Tijd voor nieuwe aanpak

Maar k ga dan ook ff wat hout regelen om me lamp weer in oude staat te brengen wat ik dacht dat een upgrade zou zijn was een downgrade

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Minerale voeding moet kunnen en ja, je kunt cocos heel goed met perliet mengen. Bijvoorbeeld 50/50 geeft een geweldig luchtig medium.

Beestjes heb je aanzienlijk minder bij hydro, helemaal als je langs onder watert. Maar langs boven beginnen is aan te raden!

Ik vind hem meesterlijk, je doet je naam eer aan!!! Ik zou ook wel een ander lampje willen. Maar 2gram per wat, ik sponsor zowiezo al het grootste gedeelte aan een goed doel. Wel grappig als je een stok in je voorwiel steekt, dat ook de spaken van het achterwiel verdwijnen in de foto hierboven.
          funny_leonardo_dicaprio_laughing_meme_poster-r9e1a959c5dc1440583f95970fe0a292e_wvk_8byvr_644.jpg

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            3 gram de watt ??

Is wel erg veel.niet

Je lamp is iets van 800 watt toch

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Als ik drie gram de watt draai laat ik mijn bier staan. Zie je dat ooit gebeuren?

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dus binnenkort een marshydro die 3 gpw draait in huize hork.

Of 2.

Foto van de lux meting ter hoogte van de toppen

This gallery has 1 photos.

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Lamp staat op 45 cm en 50 procent 240 watt duss
        Bezig...
        X