Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Chapter 3

    Korting op 420shop
    Nieuwe ronde nieuwe kansen,

    Zaden komen van Greenhouse.
    2x super lemon haze
    2x lemon orange
    1x GH amnesia

    Alles heeft een bloei tijd van 9 a 10 weken, zonder rot voegen we daar nog wat weekjes aan toe.

    Deze ronde gaan we het weer wat anders aanpakken. Het idee is om in de toekomst met blumats te gaan werken zodat ik ook met een gerust hart van huis weg kan. Met bio bizz was dit niet mogelijk dus ben ik overgestapt op top fertilizer! Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Potgrond van de lokale tuincentrum is vervangen door Light mix. We gaan het weer mee maken🙂

    #2
    Geniaal wel die slh.
    lekker instabiel ook. Varieerde van 10 tot 15 weken als ik me goed herinner jaren geleden.

    Verneuk het maar mooi. Hebben we nog meer te lachen.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂😂 ik ga m’n best doen voor je!
      Als je verder nog tips hebt hoor ik het graag 🙂

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heb er 2 staan en verschillen zeker 2-3 weken qua bloei🤌😂 weinig verbetering gekomen door de jaren heen zo blijkt. Lemon lucht is er ook niet echt tot nu toe🤷🏼‍♂️🙂

    #3
    suc6, subke voor als je het verneukt.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Wat een vertrouwen allemaal😂😂is de soort dan zo erg!? Heb toch al verschillende leuke verslagen erover gelezen😮

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Was maar een grapje.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Pfieuw 😅

    #4
    Dit is hele goeie voeding. Beetje kalk toevoegen voor het neutraliserende gedeelte maar dan ben je ook echt overal vanaf voor de rest van t jaar.

    Suc6
    Attached Files
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Eerstekamerlid wat is ongeveer de dosering voor indicasoortjes?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jong, wil jij m’n hele kweek om zeep helpen😂 ken het spul niet maar blijkbaar soldeer jij je planten volgens google?🤷🏼‍♂️

    #5
    Wd40 werkt nog beter daar zit visolie in. Natriumbicarbonaat erbij en jeehhhh

    Comment


      #6
      EEF367AF-5CC7-43A4-ABC5-DB915407ED0B.jpg 7119FB8E-8AB3-4CF7-9CCC-370F7C149EDF.jpg 6D52701B-E7A8-4185-94B9-26C92DFB5672.jpgZe staan sinds 26 april in de bags, grond knijp nat gemaakt + voeding.
      Top A: 1,5gr
      Top B: 1gr
      V boost: 0,5
      PH/EC zonder voeding: 6.1/0.3
      PH/EC met voeding: 5.9/0.6
      (gebruik nog altijd grondwater) mss later over op kraan water aangezien de ph met (1) zakt als ik de voeding zou gebruiken zoals geadviseerd.

      Ben vergeten er wat calmag bij te doen mss dat ze daarom wat licht van kleur zijn?🤷🏼‍♂️
      BD9CAA49-C7F7-4F89-A9FC-4EBED4A72DB9.jpg Lamp staat op 100% sinds 3-5.

      De GH Amnesia is nooit boven gekomen dus die heb ik vervanger voor nog een orange, had liever een lemon erbij gehad maar die orange ontkiemde veel sneller als de lemon en aangezien er al 5 dagen verschil tussen zat hadden we weinig geduld over.

      Alle tensios zitten tussen de 70-100 mbar.

      Zuuuw da wassie weer..

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De tensio's zitten vermoedelijk dieper dan de wortels waarbij tensio's in zulke grote potten biased zijn, zeker wanneer je van boven watert.

        Stel je zet de druppelaar helemaal rechts en de tensio links in de pot, kloppen de waarden die je leest dan? Ik denk dat de grond bij de planten veel droger is dan waar jij de tensio's laat meten. Het heeft immers ook weinig zin om ergens te meten waar nog niks groeit? In zulke grote potten zou ik beginnen met rondom de plant wateren en de tensio dichterbij en halverwege in de grond steken. Ze moeten zeg maar de wortels aanraken en dat gedeelte meten.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik heb ze sinds ze in de bags staan nog geen water gegeven, dat gaan ze morgen krijgen. Druppelaars heb ik nog niet moet nog die blumats gaan halen. Dus ze krijgen voorlopig gwn met de gieter van boven af water, kan ook evt nu van onderen nu ik de bak erin heb zitten.
        Last edited by Bo$wachter; 7 May 2023, 07:55.

      #7
      Ja. Das duidelijk spint.
      Leegtrekken en desinfecteren. Volgende x beter.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        In de eerste Kamer zien ze wel vaker dingen die er niet zijn😝😉

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        😂 jij straalt altijd een en al positiviteit uit, vooral als het om m’n slh gaat🙏🏽dank weer voor je input en wijze raad!

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Spint heb k ook gehad ziet er niet zo uit

      #8
      Dat ze zo licht van kleur zijn staat me niet zo aan, wat zou (buiten de spint om) daarvan de oorzaak kunnen zijn? Kan daar nergens echt een duidelijk antwoord over vinden. 🤷🏼‍♂️
      Die ene x calmag vergeten zijn zal niet de boosdoener zijn lijkt me..
      De groei is ook beduidend trager terwijl de temperatuur niet onder de 21 graden komt.

      Comment


      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        lijkt mij het meest op dat de waterhuishouding in de pot niet op orde is. Hoe voelt je blad? crispy/droog of juist moist/zacht? Wat is je dag temp? de lamp voluit is miss ook wel wat veel van het goede? 300-500 umol/s op je planten is ruim voldoende in dit stadium.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Het blad staat al een stuk beter na de water gift, de bladeren voelen verder gwn gezond aan. Temp schommelt tussen de 21/27 graden. Ben benieuwd of de kleur nog wat bij trekt want ik zou t zo niet weten waar t aan moet liggen

      #9
      Ff langs de dump voor een potje legergroen.
      staat er toch op de spint na netjes bij?
      Meer lekken, je staat droog kudt.

      Die airports kan je toch niet verzuipen. En mocht dat je wel lukken heb je zelf sowieso teveel gezopen.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Klopt op die foto stonden ze idd te droog, ze staan er nu mooi bij maar ze blijven wat licht van kleur na mijn idee🤷🏼‍♂️. Maar dat potje gaat daar wat verandering in brengen!

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ik ga dit verslag bookmarken, al die wijze raad moet ik opslaan voor toekomstige rondes!

      #10
      Wat een keer licht van kleur is geworden wordt niet weer donkergroen.

      Ik denk dat de wortels niet bij het water konden.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Daar heb je toch een moeder voor?

        Noem nog s een functie behalve in de weg lopen?

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Jou geld opmaken

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Je een complex aanpraten?

      #11
      B6D96FAC-7334-46A2-9527-EC7CEF03F45A.jpg die afjes staan dr maar treurig bij, stonden laatst droog toen water gegeven en volgende dag stonden ze er zo bij. Dit is nu dag 3 dat ze er geen zin meer in hebben🤷🏼‍♂️

      De rest heeft er zin in! Wat water en een potje van de dump wel niet allemaal kan doen zeg.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja mss dat ze nog even na buiten mogen in de volle grond

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Staan de stammetjes van de bladeren nog stijf omhoog, of krullen deze ook naar beneden.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee die staan ook alles behalve stabiel🥹

      #12
      T is geen spint hoor ik net. Dan is het bladluis, stamrot, haze lip of zijn het teken. Ik zou er maar wat aan gaan doen.

      ​​​​​​
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #13
        T is geen spint hoor ik net.
        ​​​​​​Dan is het bladluis, stamrot, haze lip of zijn het teken. Ik zou er maar wat aan gaan doen.

        ​​​​​​Verder sta je droog kudt.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Liefdeloos

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          1e pot links ligt trouwens stukje perliet scheef.
          Geen dank.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Klopt die heb ik zo gelegd, komt die beter tot zn recht

        #14
        BA225542-3FB9-4379-ABE7-A3624D8E77F6.jpgm’n dames doen moeilijk of ik, uit mijn ervaring ligt het meestal aan de dames maar dat kan dit geval weer anders zijn!?

        ze kijken me weer droog aan, maar wanneer ik bij de vorige ronde er een flinke klats water in gooide en ze de volgende dag aanzienlijk waren opgeknapt lijkt dat hier niet het geval. De bodem van de zak is gwn nat de tensios geven 35mbar aan.. heb ze 2 dagen niks te zuipen gegeven en de tensios en planten blijven nagenoeg gelijk… ze lijken nu een dag of 3-4 stil te staan.. krijg die handjes van ze ook met geen mogelijkheid in de lucht, dr valt blijkbaar niks te vieren..☹️@hork wa denkte gij ervan? Eerstekamerlid wil ik nu niet te veel belasten met vervelende kwekers vragen aangezien die nu op vakantie is en kakkerlakken aan t tellen is.
        Attached Files

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Vind ik lastig te zeggen, mijn vermoeden is dat ze een keer te lang droog hebben gestaan en nu niet meer tegen water kunnen. Wietplanten verzuip je niet zo gauw, maar wel als ze te ver zijn uitgedroogd en daarna een sloot water krijgen. Bij hydro komt het voor dat planten na een flinke dreun van de droogte geen slok meer lusten en na een paar dagen verdord zijn.

          Ik weet niet of je de Ec en de pH regelt maar zo niet, dan kan dat ook meespelen. Biologisch kweken in grote potten vond ik koffiedik kijken en dat was een van de redenen dat ik hydrofiel ben geworden.

          Indien de waarden in de potten goed zijn: laten opdrogen en maar zien of de planten het oppakken.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja kan kan idd, maar TE droog hebben ze na mijn idee niet gestaan. Zeker als ik het met de vorige ronde vergelijk. Deze ronden hebben ze elke week minimaal 2x water gehad en Max 4x vorige ronden had ik ze ander halve week niks gegeven en toen was dat ook meteen gefixt naar een plons water. Ec en ph kijk ik na en de waardes zitten tussen 0.3-0.4 ec en 5,8/6,3 ph.
          De temperatuur tussen dag en nacht is 24-19/20 graden. Telkens als ik water geef ligt heel de bak vol met water omdat alles zo de potten uit loopt dan zou je denken te droog.. maar die potten waren voor t water geven aan de onderkant nog zeikenat🤷🏼‍♂️ tensios zitten gewoon altijd onder 50mbar dus ik snap dr echt geen kut van. Waardes zeggen nat maar alle kenmerken lijken op te droog..

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het water zakt naar onder dus misschien konden ze er niet bij want als ik je planten vergelijk met je afjes die ook zo triest waren, zie ik toch duidelijke overeenkomsten. Indien je overnieuw begint zou ik je adviseren langer voor te groeien in kleinere potten totdat de planten een flinke bos wortels hebben en dán in de eindpotten. Die kun je in mijn optiek gewoon laten staan. Oude kluit er uit en dan de nieuwe er in.

        #15
        Ik denk bladkanker of een zuiver geval van waterallergie. Ik zou eerst die bloody tensiotemeijermeters eruit gooien. Meten is voor Jeannette en je bent geen wijf neem ik aan. Kan je beter op gevoel je potten wegen.
        Lekker droog laten trekken en pas als ze echt slap gaan hangen dikke plons water erbij. Is nog nooit een plant dood van gegaan en je hebt een mooi ijkpunt.

        Of gewoon alles in de kliko natuurlijk hoef je je er helemaal niet meer druk om te maken.

        T is bloody onkruid en jij bent waarschijnlijk te lief. Ouwe romanticus.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Die staat ook te nat dan ondertussen waarschijnlijk. Gauw droogpompen anders gaat t meuren en krijg je stokrot.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          😂😂😭

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nog nooit een plant doodgegaan van te droog staan? Dat heb ik meer gehoord, maar de praktijk leert toch echt anders!
      Bezig...
      X