Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ze zijn zeker mooi bijgetrokken, houwen zo!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #32
      1F1E8C84-51F6-4ECF-9FC7-A1615FA205E5.jpg ik ga eens wat vaker weer foto’s maken van ze want na mijn idee gaat het allemaal ontzettend traag. 🤷🏼‍♂️ zo hebben we wat vergelijking materiaal

      Comment


      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        staan ze lekker warm, in lage luchtvochtigheid toevallig? dat remt de groei.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Jup warm27 vgraden en lv tussen de 40-60% binnen 24 uur.

        Dus de lv verhogen zou moeten helpen?
        Ik zie ze ook weer langzaam lichter van kleur worden🥲

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Een lage lv remt alleen de groei als ze niet in staat zijn genoeg water te verdampen. Ik zie een ph en/of EC issue , maar niet zo ernstig.

      #33
      Geef ze anders allemaal eens een litertje langs de stam bijvoorbeeld Ec 1.5 en pH 5.5. Dat ze lichter worden kan een teken zijn van dorst.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Goed plan !

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zal ze morgen weer een voorzien van wat water. Met de juiste waardes. Wil ik echter de ec zo hoog krijgen zal ik flink voeding erbij moeten gooien. Dacht mss beter om geen voeding te geven nu?

      #34
      C7550351-43FB-4C86-8904-F584A69C07F2.jpg allemaal een liter water gekregen ph 5,5 ec 0,4. Kijken wat er gebeurd.

      ze staan al sinds begin deze maand de laatste was de 6e juni boven de grond meen ik.
      wordt een dure ronde zo met 2 maanden voorgroeien dadelijk.( met die mislukte ronde erbij geteld) toen was de stroom ook niet gratis🙃

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        herkenbare problemen bij de start. zo lastig. mooi dat je de oorzaak mbt lamp opgelost hebt. een wat kleinere startpot was misschien toch prettiger geweest met het oog op water geven. of grond al inwateren en tensio niet te diep er in, een paar dagen voor het zaadje de pot ingaat. dan weet je de exacte beginwaarde. dat deed ik deze ronde min of meer per ongeluk en beviel me goed

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik zorg ook vooraf dat de grond al genoeg vocht bevat . Beter nu niet veel voeding erbij inderdaad. Hoe warm is het in je hok?

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Tussen de 25 en 30 graden ongeveer.


        Ja volgende keer weer eerst in kleine potten opkweken. Ga weer gewoon alles zoals de eerste keer doen toen ging het allemaal helemaal prima

      #35
      Een Ec van 0,4 kunnen ze niet zoveel mee - al helemaal niet als ze al lichter worden - dan kun je evengoed geen voeding aan je water toevoegen.

      Ja mislukte rondes zijn duur. Het gedoe met hydrokorrels van vorig jaar heeft me ook een lieve duit heeft gekost.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Kunichika doordat de planten lichter worden van kleur, moeten we wel concluderen dat ze iets tekort komen. En aangezien er voeding zat in de grond zit, kunnen ze er niet bij omdat ze te droog staan en/of omdat de pH in de grond te hoog is om stikstof op te nemen. Verder met je eens.

        Hoe groter de potten hoe lastiger het wil vlotten.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja normaal hadden ze rond de 6,3 6,5 maar na advies heb ik vandaag 5,5 gedaan dus vandaar dat er zo veel verschil tussen zit🙃

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ah zo, dan laat gaan!!

      #36
      F4A98539-A907-4AAD-8C6A-4D9406071A4B.jpg…. Foto’s zeggen meer als woorden meer moeten we er ook niet aan vuil maken, vind ze nou niet echt goed vooruit gaan als ik zo die foto’s terug zie van afgelopen week

      Comment


        #37
        Ze gaan inderdaad niet snel, je zou ze eventueel met wortel en al kunnen uitgraven en tijdelijk even in 11literpotten planten totdat ze genoeg wortels hebben.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          en die tip vd spacende hollander? om ff na het watergeven eens onder de pot te voelen of er water uitloopt? keertje water geven tot het er een beetje uitloopt? ik zou zelf die tensio er opnieuw inprikken, klein beetje minder diep misschien en dan daar gewoon op vertrouwen. er verdampt natuurlijk ook flink wat als het bijna 30 graden is in de tent

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          1,5 liter kan nog steeds te weinig zijn als er delen van een grote pot droog staan !

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ik zal ze morgen eens wat meer geven.

        #38
        Altijd goed om vooraf al de ph van je grond te weten !

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja kan ik weet het echt niet, normaal als je wat corrigeert dan zie je reactie maar dat is hier nou ook niet echt meer het geval… enige wat ik wel zeker weet is dat ik er schijt ziek van aan het worden ben.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ph van grond meten heb ik geen ervaring mee maar dat zou dus de logische stap zijn? misschien kan je een tensio eruit halen en iets minder diep terugsteken? dan sluit je watergifte als oorzaak definitief uit? klote man. frustrerend dit. de oplossing komt er wel

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja die tensios die gaan er dadelijk sowieso bij de slechtste eruit en bij de nieuwe lading die als het goed is goed is er weer in. Heb 4 skittelz die erbij gaan komen in andere potgrond en worden eerst voor gegroeid in kleine potjes. Dan zullen we de verschillen over een week of 2 wel zien. Ik zal morgen een eentje eruit halen en er half in peuteren zoals je zegt. Kieke wa er gebeurd verdomme!

        #39
        4ADB5598-8B13-42BF-8388-B0AB2076C2B5.jpg 04326337-F6E2-4042-9A0D-0B2F3047F507.jpg zoek de verschillen, ze zijn niet te houden. Zit hier echt weer m’n stroom te Verneuken

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Troost je zit met een ph "probleempje" in de bio kweek door een verneukt grondmengsel.. Nog 7 weken te gaan

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Een pH probleempje? Beter niks zeggen als je aan het raaskallen slaat.

        #40
        Balen dat het niet wil maat, ik ken het gevoel en daar knap je niet van op.

        Wat ik zie is te weinig licht, kijk maar naar de stammen. Zet de lamp er eens 5 cm van af en water ze allemaal met 2,5 liter Ec 1.5 en pH 5.0. Indien het er direct uitzeikt dan is je grond al te droog. Dat heb ik persoonlijk tegen op die zakken, het water loopt er gauw naast en het droogt ook allemaal razendsnel uit. Die grond moet luchtig en moist zijn. Als dat niet zo is dan staan ze ook nog steeds te droog i.c.m. met te weinig licht = geen groei.

        En met zulke grote potten maak je het jezelf sowieso erg lastig, ze zijn veel te groot dan nodig is voor de binnenteelt en vergen ontzettend veel water. Allemaal nadelig en nergens goed voor. Kappe met die grote potten en het zal 100% beter vlotten. 18liters is echt wel het maximale dat je wilt voor de binneteelt.

        Mijn twee knaken. Doei doei!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Bo$wachter ik heb mijn planten ook grootgebracht met een minimaal wattage en de hele groei tot week één 12/12 onder 215watt gegroeid. En ik had na 3 weken vanaf ontkiemen een stampvolle tent met kerngezonde kortgedrongen dames met dikke stammen. Zodra de plant aanslaat bij minimaal wattage is het zaak de lamp te laten zakken zodat je hetzelfde effect genereert als wanneer je de lamp feller zet.

          Doordat deze planten niet groeien en wel genoeg water krijgen en het klimaat goed is krijgen ze te weinig licht. Dus zakken met die lamp of als je stroom wilt verspillen feller zetten. Zoek steeds dat punt dat ze nog net kunnen handelen. Lees de planten en zodra ze unhappy ogen hang je de lamp weer wat hoger. En tot die tijd steeds wat erbij tot je in week 2 van 12/12 op volledig wattage draait, niet verder van de plant dan nodig. Want onthoud deze vuistregel maar:

          Hangt de lamp hoger dan nodig, is extra stroom overbodig.

          Maak die regel jezelf eigen en bespaar flink in stroom. Ik heb vijf weken op 215 gedraaid, ik bedoel wie doet je wattttt?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Zodra de plant aanslaat bij minimaal wattage is het zaak de lamp te laten zakken zodat je hetzelfde effect genereert als wanneer je de lamp feller zet.
          Met stekken bedoel je ?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee ik ben nu bezig met een kweek uit zaad. Pas sinds week 2 op 12/12 brandt de lamp voluit.

        #41
        Met veel licht direct al in de begin fase (zoals ook in de natuur het geval is ) krijg je veel sterkere planten, die veel sneller ontwikkelen , die veel resistenter zijn. Om direct veel licht te kunnen toepassen moeten bepaalde zaken wel in orde zijn.

        Wat voor nut heeft een laag wattage licht als het allemaal veel langer duurt ?

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het hoeft niet langer te duren zolang de lichtintensiteit maar hoog genoeg is. Daarom geef ik ook de voorkeur aan lampen met een footprint even groot als het kweekoppervlak.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          maar ook dan nog heb je de ruimte tussen de balken.

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          En daarom schijnen je leds in een bepaalde gradenhoek om die ruimtes te compenseren.

        #42
        Bedankt mannen, de lamp heb ik nu wat laten zakken 10-15 cm kijken wat ze doen🤞🏼

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Umh weet ik niet wat die precies heeft gedaan. Maar ik begin niet overnieuw, deze krengen groeien zo langzaam dat ik denk dat als die andere goed aan slaat dan ze die binnen 2weken bij zijn. Maar we gaan het zien

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ah ik begreep je verkeerd. je zet er planten bij. dacht dat je de ‘langzamen’ ging vervangen. 😅

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nee, dat vind ik sund dan heb zou ik evht 10 zaden verneukt hebben. En 2 volle maanden aan stroom weg gegooid hebben. Nu kan ik ook meteen kijken naar de verschillen.

        #43
        IMG_2183.jpg ze waren niet meer te houden dus heb ze getopt!
        Maar eigenlijk meer omdat ze alleen maar de hoogte in aan het gaan waren zonder zij takken aan te maken?

        De nieuwe lichting is boven en heeft er zin in. IMG_2184.jpg eentje was 2 dagen later boven als de andere🤷🏼‍♂️

        Eens kijken hoe dit hier allemaal gaat verlopen😯🥲

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Kan de ec meten vooraf.. verder zou ik het niet weten🤷🏼‍♂️

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Dan kan de PH toch ook?

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja excuses en die dan ook ja

        #44
        IMG_2206.jpg nog een paar dagen dan zet ik deze erbij in ander medium en dan gaan we eens zien wat er gebeurd. Na mijn weten doe ik niks anders als voorheen en ligt het probleem in het medium… dus als het goed is zoude deze 4 er goed door heen moeten komen.. we gaan het zien..IMG_2205.jpg echt jonge, ik kan er op schieten. Ik had ze beter in de kliko gewoon op kunnen kweken.

        ze staan zeker niet te droog want eer gister gaf ik ze water en ze piste meteen alles weer onderaan de zak eruit.. geef ze maandag pas weer wat. Kut planten

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Snap het t gaat ook zo hard allemaal, ja dit zijn die van 26-5🥲🤷🏼‍♂️

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ik vind het zo lullig voor je maar zit wel met buikpijn van het lachen na deze update. is ook wat waard

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          😂 nja tenminste iemand die er nog van kan genieten.. altijd beter als niemand 😯🙃

        #45
        klos73 IMG_2208.jpg IMG_2207.jpg deze heb ik volgens mij 2 weken later ontkiemd… groot gebracht onder een 20W lampje.. en een klein weekje geleden naar buiten gedaan. Deze hebben in grond van de gamma gestaan. ik heb ze toen ze in de volle grond gingen gemengd met het zelfde medium als wat er binne gebruikt wordt kijken of er buiten ook zo iets geks gebeurd🤷🏼‍♂️want dan heb ik gewoon een vloek op plaragron grond denk ik😯🙃

        Comment


        • klos73
          klos73 commented
          Editing a comment
          Goed. Deze zijn dus van omstreeks 9 juni.... En de foto is van vandaag? Mijn zaailingen deden het aanvankelijk ook niet best op budget grond. Terwijl het weer hier in NW Italië uitstekend is voor een vlotte groei. Toen heb ik hier bij de winkel van de plaatselijke boerenbond gevraagd om "Terriccio di qualità". Ze leverden me drie zakken bloemenpotgrond van 70 liter. "Kultur Substrat type 2" staat er op. Daarna groeiden alle planten als een tierelier. Zo hard zelfs dat na ruim twee weken alle stikstof verbruikt was. Op de verpakking stond dat er genoeg voor 3 a 4 weken in zou zitten. Dat gold dus voor bloemen. Kennelijk zijn hennep planten in de groeispurt zulke grootverbruikers dat ik al eerder moest gaan bijvoeden. Al doende leert men. Ik heb nu 20-20-20 fijnkorrelige kunstmest gekocht. Die ik ook in de groentetuin kan toepassen. Voor de hennep met stikstof tekort voeg ik nog wat korrels met 38% stikstof bij. (8% ammoniumnitraat en 30% ureum). Nu erg oppassen dat ik weer niet ga overvoeden. Zoals ik met sommige zaailingen gedaan heb.

          Wat voor soort volle grond heb je in je bos, boswachter? Het lijkt me wel een soort zavel.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Foto van gisteren, stront rijke grond is wat je ziet. Vooral veel paarden poep. Vandaar dat ik er ook veel potgrond in heb gedaan en het gat ruim uit heb gegraven

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Voor buiten is het een erg goed idee om potgrond door te mixen , die gaan prima . Wat er gebeurd is dat de EC van het mengsel een stuk lager ligt dan van pure potgrond . Bij heet weer is dat gunstig .
          Ik spreek dan over de beginfase van wietplanten ! dan is veel voeding in de grond niet gunstig met warm weer . In de natuur kiemen zaden in de bovenlaag van de grond waar bijna helemaal geen voeding in zit, die zit wat dieper , het duurt even voor de wortels daar zijn.
      Bezig...
      X