Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik steek altijd veel tijd en moeite in het maken van een grondmix, zodat ik elke keer met min of meer dezelfde grond van start ga , grond die zich al bewezen heeft. Wat er in zakken gekocht wordt kan enorm verschillend zijn , zelf al denk je dezelfde zak grond te kopen.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Je zou denken dat die light mix goed zou zijn van plaragron toch🤷🏼‍♂️

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ik zou er nooit blindelings op vertrouwen.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee dat heb ik nu wel gemerkt😂😂

    #47
    Dat het aan de grond lag betwijfel ik, want als je mineraal kweekt is de aarde vooral een steun voor de wortels. Er zijn zoveel factoren die meespelen, waarom heeft het niet gelegen aan de kleur van de gieter om maar wat te noemen? Of aan de bevlekte beminnelijke dochter van de buurvrouw? Of aan het weer? Of aan mijn eksteroog? Krijgt die arme Plagrond de schuld! Volgens mij kweekt PH donner ook op Plagron aarde dus hij is bij deze gewaarschuwd! 😂
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Wat dacht je van de PH van de grond , kan ook nog . Mijn punt is juist het uitsluiten van een grondprobleem , en weten waar je op van start gaat . Het zou goed moeten zijn bij die speciaal voor wiet bedoelde grondmixen , maar dan nog zou ik het willen weten. Ook al ga je mineraal voeden , de grond zelf heeft natuurlijk invloed op de PH en EC.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De Ec en de pH van die grond zijn volgens mij geoptimaliseerd voor de hennepteelt.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hgstwss ph probleempje ja hoor

    #48
    Het grote smoezenboek is weer geopend zie ik.

    Ga er nu maar gewoon vanuit dat de gemiddelde potgrond in de 1e fase functioneler is dan de metende en bijsturende kwaliteiten van de gemiddelde kweker.. Verderop de kweek wordt t vaak helemaal lachen..

    Kliko power rangers. Ga aandelen in groene gft bakken nemen denk.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Als er iets basic is en boeren logica is het wel de samenstelling van je grond !! Denk je dat die mannen in de glastuinbouw ook zo maar een willekeurig grondje neerpleuren, no way .

      Een pot grond van 20 liter is moeilijk bij te sturen als de waardes niet goed zijn, dat is duidelijk

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Lekker makkelijk lullen met je kweekje, Athmos.
      Zal niet je 1e keer zijn denk je wel??
      Wie t kleine niet leert doet t grote verkeerd dus
      laten we t lekker simpel houden als start. Wedstrijdjes ver pissen bewaar je beter tot je succes denkt te hebben geboekt. Is al lastig zat zo denk je niet?
      En 20 liter heeft zat buffer om die kleine 3 maanden zichzelf bij te sturen met alleen wat bloeivoeding op een zakje plagron.. Nodeloos ingewikkelde gelul allemaal van een stelletje amateurs.
      Enige die onnodig goeie zooi verkoopt op t hele westerlijke halfrond is sowieso urban Garden shop Terneuzen.

      Fokkin autist.
      Last edited by Eerstekamerlid; 10 July 2023, 21:28.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Niets ingewikkelds, gewoon basic boeren logica. Grond is niet altijd gegarandeerd goed, die optie moet je open houden.

    #49
    https://go.shr.lc/3PMB6V0

    Keep it simple jongen.
    Stelletje amateur homeaux hier. Nooit een ongesteld wijf gebaft zeker?
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja als het werkt dan werkt het he

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      werkt ook, ze verkopen niet voor niks bloedmeel voor de bioteelt. Maar je kunt ook koffieprut gebruiken of urine allemaal tzelfde en van allemaal ga je waarschijnlijk je planten verbranden omdat t niet verdunt wordt. Leuk voor de tiktok filmpjes natuurlijk maar ik ben dan benieuwd hoe diezelfde planten er na een week uitzien.

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Met al die dure middeltjes hier ook niet veel beter..
      Klikohaze.

    #50
    Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
    https://go.shr.lc/3PMB6V0

    Keep it simple jongen.
    Stelletje amateur homeaux hier. Nooit een ongesteld wijf gebaft zeker?
    Bloed zijn ze dol op, dus daar zijn Bo$wachter zijn planten niet geel van geworden. Die kunnen we afvinken!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #51
      IMG_2225.jpg 4 zkittelz erbij om de boel nog enigszins te redden of verder te verneuken, dat zal de tijd me leren..

      alle 4 in knijp natte grond gedaan gisteren, die andere heb ik wat water met voeding gegeven omdat mss de voeding uit de grond is gespoeld?

      de grond waar de nieuwe in zitten in van de lokale tuin center, daar hebben we in het verleden succes mee geboekt..

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Lekker man lang geleden🚀🌈

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik heb wel meer nodig als dat hier zo door blijft gaan..zorg jij maar dat die postbode stand-by staat.


        Dit is idd zoals van ouds dus dan zou het goed moeten gaan lijkt me…hoop ik..

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Succes!

      #52
      IMG_2233.jpg om mij nog wat extra hoop te geven krijgt dit blad na 2 dagen in de grote bags van dit soort puntjes..wat zou dat dan kunnen zijn

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het kunnen ook beestjes zijn, dan moet je het blad even aan beide zijden inspecteren met een vergrootglas om dat uit te sluiten.

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Idd Hork ik zie ook zuigplekken …
        Kijk met een loep of je wat ziet kruipen Bo$wachter

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        👌🏼danku ik ga zo eens even speuren

      #53
      Misschien is het een idee je planten toch in kleinere potjes voor te groeien 2-3l , laat ze eerst eens wat sterke wortels ontwikkelen zodat ze in de grote potten meer kunnen verdragen.
      Misschien voor de volgende ronde een idee of je moet de nieuwe lichting gaan uitgraven.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik zie zelf het probleem van grote potten / bakken niet eerlijk gezegd, zo lang je grond goed is. Dat laatste is wel echt een voorwaarde.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Veel mensen hier houden van experimenteren, als je zelf je grond gaat mixen of een nieuwe grond gaat proberen dan kun je altijd nog voor optie B gaan (in de volgende pot) wanneer de grond tegenvalt.

        Wanneer je dus in kleinere potten begint.
        Je zit niet meteen vast aan 25L grond om je wortels.

        atmosphere1 stel je eens voor dat jij je kweek was begonnen met een bak van 200liter zelf gemixte of onbekende aarde. (Wat achteraf tegenviel)
        Dat had kunnen uitdraaien op een ramp met jouw kweekmethode.

        Meteen de rede dat je je aarde hebt gecontroleerd voordat je hem gebruikt. Iets wat ik zelf aan het voorbereiden ben met mijn aarde, tis aan het drogen zodat ik er demiwater aan kan toevoegen.

        Maargoed dit is puur even op de aarde zeiken want er spelen natuurlijk meerdere factoren mee normaal gezien.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik ben met zelfgemixte aarde begonnen , juist omdat ik dan controle heb over de waardes, en de vochthuishouding.
        maar ik snap het punt , als die grond niet goed is , is alles slecht , en kun niks meer veranderen.
        Voor mij is het niet zo zeer meer experimenteren, er is gewoon geen grond te koop zoals ik hem wil hebben. dus maak ik het zelf maar.

      #54
      ​26 uur verschil tussen de foto’s. Ondanks de puntjes zie ik ze wel groeien in de iets meer als 48 uur dat ze in de grote bags staan.. dat is al effe geleden zou mooi zijn als we dit weten vast te houden.🤞🏼
      focus ligt op de nieuwe lichting die andere zoeke het zich maar uit, hou niet zo van moeilijke wijven, dikke wijven ook niet maar in de tent wil ik daar een uitzondering voor maken.

      Comment


      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Misschien drukt dat zand wat zwaar op de worteltjes?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Worteldruk is toch goed 🫣.
        Ben beter commentaar van je gewend Eerstekamerlid was een beetje zwakjes.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Volgens mij hebben die 5 geen wortels, anders hadden ze wel wat meer ruggengraat gehad

      #55
      IMG_2080.jpg Nog een laatste redding poging en als ze het nu begeven mogen ze op bezoek bij hun zussen in de kliko.

      De 5 sterren van dit verhaal heb ik uitgegraven en voorzien van nieuw potgrond. Kijken of ze nog een tik achter de oren kunnen verdragen. 🤷🏼‍♂️
      0F9A6D9B-4180-4ADC-915B-E66207AED66A.jpg

      Comment


        #56
        Wat een ellende man, in kleinere potten gaat zekere helpen! Inwateren met 15% van de potinhoud (Ec 1.3 en pH 5.0) en dan de volgende dag de potten wegen. Pas weer wateren als er 10-15% van de potinhoud verbruikt is. En zo doorgaan tot er wortels onderuit komen en dan 2-3 dagen daarna verpotten indien gewenst.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Net zo nat als m’n eerste ronde🤞🏼

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment

          Stoppen met blowen joh. Ben je overal vanaf.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Opties🤷🏼‍♂️

        #57
        We zijn dat weliswaar 19 april gestart met dit verslag en eigenlijk al een heel eind richting het einde moeten zijn… maaaaaar het gaat goed 👍🏻 dus hierbij 16 juli is de dag dat ze echt vertrokken zijn 🚀 de lamp 100% op 55-60cm van de nieuwe lichting en 40-45cm oude kliko haze lichting. Bij de skittelz zitten de nodes heel dicht op elkaar, blad is mooi groot en groen en alles ziet er gelukkig uit. Bij de kliko haze zijn ook de betere dagen aangebroken en ze kijken met een frisse groene blik de toekomst in.


        Ik weet dat het allemaal moeilijk te geloven is en daarom zullen de foto’s nog volgen. E8DE7C49-CD72-4058-8E7E-B6C82BD7710C.jpg 🤷🏼‍♂️Tot die tijd heb ik mooie gekleurde eieren voor jullie om naar te kijken.. keer wat anders

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nee dit zijn gewoon kippen eieren van verschillende rassen, die eenden die leggen al een maand of 2 niks meer??🤷🏼‍♂️ snap dr niks van… of ze hebben ergens echt heeeeeeeeeeel goed hun nest verstopt en heb ik hier over een paar weken 15 eenden🥲🙃

        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Dan worden dat toch Peking eenden Bo$wachter 😋

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hahah die optie houden we idd achter de hand als ze verdomme niet snel aan t werk gaan

        #58
        Maaaaar, moet wel zeggen dat Eerstekamerlid het bij de eerste post al had voorspeld wat de lemon haze betreft 😂🫠 ….verdomme.

        Dus wat vul ik in op de lotto….
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nouja buiten dat die m’n hele kweek gejinxt heeft klopt z’n voorspelling NOG niet want of die plant instabiel is na een x aantal bloei weken weten we nog niet aangezien ze verdomme al niet door de groei heen komen. 🤷🏼‍♂️ maaaaaaarr!!! Zal zo is foto maken, er is hoop!

        #59
        even niet na de plant vorm kijken want het is tenslotte kliko haze, maaaaar! Het wordt allemaal al wat groener dus dat wordt nog wel wat👍🏻 lag gewoon aan die kut grond van plaragron. Heb van alles geprobeerd( weinig/veel water weinig/meer voeding. Lamp hoger/ lager… enige wat ik niet gedaan had is er over heen gepist maar dat had niet lang meer geduurd.

        enfin we zijn op de goeie weg volgens mij.

        de 4 nieuwe zijn getopt en van onderen wat opgeschoren.

        links is de instabiele lemon, rechts in de orange achter in t midden is zkittelz. Alles wat er dus fatsoenlijk uitziet zoals het hoort is ook zkittelz
        IMG_2260.jpg IMG_2264.jpg IMG_2263.jpg IMG_2262.jpg
        Attached Files

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Hoezo geen perliet ?!😲

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Niks mis met plagron grond.
          Een zwaluw maakt nog geen zomer dus kijk t nog ff aan.
          Zou zeker nog niks weggooien iig..

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Perliet had ik zelf liggen.

          Is geen domme vraag, ik had gewoon te weinig grond + ik zal het sowieso niet meer tot de rand vullen want dan loopt me elke keer dat water langs die zak net als vorige ronde.

          Had net weer even na de dames gekeken maar dat gaat wel goed komen, ben ze wat aan het buigen zodat die wat meer met die zij takken gaat doen

        #60
        In ieder geval wel een lekker vol tentje zo ghehe.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee…1 ronde en dan weer terug naar 5
      Bezig...
      X