Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Te veel water in bags kan dus ook volgens mij šŸ¤·šŸ¼ā€ā™‚ļø krengen zuipen amper tensios blijven laag na 5dagen staan ze nog steeds rond de 40-55mbar, ze groeien ook bar traag mja vind je t gekšŸ˜­ik geef ze nog een week en dan post ik wel hoe ze er bij staan of liggenā€¦in de klikošŸ„ŗšŸ¤«

    Comment


      #17
      E520F70C-5BF7-441B-BBD6-26BCFCBFE538.jpg kijk nouā€¦ stuk verdriet. Ben nu zelfs over die week aan t twijfelen

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ik had ze gewoon in de bloei gegooit heb wel vaker zulke planten gezien en eenmaal in de bloei trek je ze dr wel overheen ook omdat ze meer gaan drinken

      #18
      Ja dat ziet er wel heel triest uit zeg. Als je hebt uitgesloten door je vinger diep in de potten te steken dat er voldoende water in de aarde zit, controleer dan je meters. Indien die ook goed zijn alle lichte bladeren verwijderen en alle planten een stevige hap voeding geven, bijvoorbeeld elk twee liter Ec 1.7 en pH 5.0 langs boven. Het water dat er uitloopt terugpompen en als dat evenveel is als wat je er in hebt gekiept, dan is de kluit te droog om het nog op te nemen. In dat geval een metselkuip vullen en het water in de lekbak kiepen en een uurtje laten staan. Daarna het restant terugpompen. Dan de komende dagen zien wat de nieuwe uitgroei doet. Is die mooi groen: probleem opgelost.

      De bladeren hangen niet zoals bij uitdroging dus ik heb nog wel hoop dat je ze er bovenop krijgt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Bedankt, heb het nodig zo te merkenšŸ˜‚šŸ˜­

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tja hebben we allemaal nodig!

      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Balen, maar wel goed dat je die knoop hebt doorgehakt.
        Je kunt in elk geval weer overnieuw beginnen en dat is beter dan dat je nog weken met tegenzin de ellende moet verzorgen met uiteindelijk een matige uitkomst.

      #19
      Wat voel je als je je pot lekker vingert van bovenaf?

      Triest gezicht dit wel.

      Flikker die meters nou maar weg. Je bent gvd geen 18 geworden om je vingers niet te gebruiken.

      Frigide plantenverkrachter.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        En toch blijft in airpots Overwater en een schimmig verhaal.

        Ik heb vanaf start bzonder meten in een koude schuur alleen maar leuke kweekjes gedraaid . Tot -6 met bodemverwarming aan toe.
        Ging pas fout toen ik in dat hok 600 watt wou draaien en zelfs toen was er nog genoeg te roken al zag er niet meer uit.

        Less is more. Je kan t bijna niet verneuken die veredelde brandnetel op die paar weken in genoeg pot.

        Flikker al die rotzooi nou eens weg en weeg die pot eens droog voor aanvang.
        Heb je tenminste een eikpunt ipv al dat infantiele gelul van zogenaamde ervaringsdeskundigen die kwijlend op een forum naar info lopen te zoeken.

        Zonder airpots of toeters en bellen. Gewone potten, goeie aarde en een simpele bio bloeivoeding en je neuqt al dat meetgespuis hier de moeder met r ingewikkelde gedoe.

        Gebakken lucht. Wie is er niet groot mee geworden.
        Fine tunen komt wel als je de basis onder de knie hebt..

        Of beter doe je het niet ook. Valt er tenminste nog wat te lachen.


        T is fokkin onkruid.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        šŸ˜‚šŸ˜‚ik weet t, mja dacht binnen is lastiger als buiten. En moet daarom alles meten om te weten!!šŸ¤·šŸ¼ā€ā™‚ļø ben ook maar een mens die soms zā€™n zwaktes heeft en zich snel laat beĆÆnvloeden als die t meteen goed wil doenšŸ„ŗ

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wegen is ook meten Eerstekamerlid maar ben het met je eens dat overwateren niet zo snel aan de orde is.

      #20
      Je hebt gewoon teveel geld.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mehh bij de dealer was ik meer kwijt geweest dat houdt het mooi in balans denk ik?

      #21
      Zijn dat growbags?

      Als ze te nat staan van onder kan je geen ventilator onderaan tegen de zakken laten blazen, mss krijgen de wortels meer zuurstof en droogd de aarde daar terug uit?

      De zakken op een roostertje plaatsen (als je niet water geeft via de onderkant zodat het vocht kan wegdruipen?

      Geen idee ik ben maar noob Ć©

      Comment


        #22
        Alles alweer dood zeker?
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          šŸ˜‚šŸ˜‚ nee nee t staat nog overeind, vrijdag tenminsteā€¦ moet zo nog maar eens even gaan kijken

        #23
        6BA1630E-1705-4274-8630-DA0C420BA2EB.jpg 61B0EC89-B5D5-4498-9771-BC311DA17612.jpg zuuuwww

        26-5 was alles ontkiemd en ging het de bags in, 5/5 kwam ook boven alleen 1 zonder kopje.. die had zā€™n eigen te vroeg getopt. 2-6 zaadje zkittelz ontkiemd en die was de 4e boven.. nu zijn we toch al 2 weken verder voor de eerste 4 en het gaat allemaal nogal traagā€¦ ik heb echt geeeeeen idee waar dit nu aan zou kunnen liggenšŸ¤·šŸ¼ā€ā™‚ļø water krijgen ze deze x niet veel. Het plantje die alleen op de foto staat is een stuk verdriet wat eerder slechter als beter eruit is gaan zien de afgelopen dagen.. begin hier nu een beetje geĆÆrriteerd te raken met die zooi, iemand nog hier een wijze raad? Kliko had ik zelf al bedacht maar daar wachten we nog even mee.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Calmag krijgen ze, licht te veel zou mss idd kunnen.. had de lamp er dicht boven gehangen op 100w om strek te voorkomen. Te veel water zou eigenlijk niet kunnen aangezien ze amper wat gehad hebben. Is echt druppel werk geweest tot nu toe

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Nu al cal/mag.. Zou die rotzooi eerst ff lekker rustig aan laten slaan op de buffer die afdoende is.
          Ik zou die lamp idd zo hoog mogelijk hangen om te beginnen. En niet te bang met water rond t plantje. Trekt wel weg naar de rest vd ramp.
          Verder Gaat dit geheel volgens plan. Denk dat ze sneller bij de kliko zijn dan die vorige..

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Licht teveel geloof ik na vandaag niet snel meer in.
          Een van mijn zaailingen vanmorgen om zeven uur buiten gezet omdat het een kneusje was, en die hoef ik niet als ik zaden ga maken, opzouten dus.
          Affijn, hij/zij heeft vandaag de hele dag in de pest hitte gestaan in de volle zon...en ik zie net tot mijn verbazing dat hij in omvang is verdubbeld...in Ć©Ć©n dag net zoveel gegroeid als de week hiervoor onder 100 watt.

        #24
        Nee, als het wateren druppelwerk is geweest zoals je zegt dan is het inderdaad niet teveel geweest!

        En dan de lamp nog dicht op de zaailingen zodat ze hard moeten werken op een lege maag...... Nee dat is niet optimaal en het is er af te zien ook.

        Zoals ik al vaker heb gezegd - en hierna houd ik er ook over op - water zakt naar onder door de zwaartekracht en zaailingen hebben niet direct wortels die lang genoeg zijn om bij dat water te kunnen. Van over bewatering is in het begin in grote potten geen sprake. Als je de planten wou verzuipen zou je de hele dag emmers water in de potten moeten kiepen en dan nog zouden ze gaan groeien als je de pH en Ec correct blijft geven.

        En verzuipen doe je je zaailingen niet zo snel, ik durf zelfs wel te zeggen dat je ze geeneens KAN verzuipen. Want als dat mogelijk was zou er geen Deep Water Culture bestaan.

        Kweken is niet moeilijk, maar men is geneigd het zichzelf moeilijk te maken. Denk logisch: planten groeien niet zonder water maar zelfs Ć³p het water (DWC) dus verzuip je ze niet.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Wij dulden hier geen scheldwoorden en al helemaal geen woke scheldwoorden. Verder denk ik dat je de volgende keer beter kan beginnen in kleine potjes. Of je grond is te rijk qua bemesting. En ja druppelen ze hebben toch echt genoeg vocht nodig.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Volgende keer ga ik 8 op kweken en met de 5 beste ga ik door. Dit gehannes met alleen het aantal ontkiemen wat je nodig hebt is kut en is me nu al 2x tegen gevallen binnen 6 weken door dat er maar 4 van de 5 boven kwamen šŸ¤Œ

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ik water ook gewoon langs boven en op de stam in het begin . Met de huidige warmte moet de grond EC in het begin zeker niet hoog zijn.

          DCW werkt alleen als er voldoende zuurstof /lucht door het water heen gaat , trouwens.

        #25
        Het was blijkbaar te veel licht/lamp te dicht er op.. sinds ik die omhoog heb gehangen zijn ze vertrokkenšŸ„¹

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Leuk dat je het gevonden hebtšŸ„³

        #26
        Mooi man, top dat je het probleem hebt gevonden en hebt opgelost. Ik herken je problemen ook wel hoor, ook ik struggel af en toe met de water huishouding. Inmiddels lukt het wel aardig en aangezien we een vergelijkbare set up hebben kan ik je meenemen in hoe ik het doe.

        het werken met tensiometers vind ik zelf erg fijn maar ik heb gemerkt dat het enkel een fijn hulpmiddel is, en dat je je er zeker niet op moet blindstaren. Het fijne met die stoffen potten is dat je aan de onderkant kan voelen of de aarde daar ook nat is. Eens per week kijk ik ongeveer een half uur na water geven of de onderkant van de pot nat is. Is dit niet zo, dan weet je dat het water niet tot onderin de pot is gekomen en dat er meer bij moet. Deze manier werkt alleen niet als je een grote pot hebt en maar een kleine plant/wortelkluit. Verder is het zo dat het wellicht makkelijker is om vaker te verpotten. Hoe kleiner de pot in vergelijking tot de wortelkluit, hoe makkelijker het is om water te geven. De tensio's werken toch pas echt goed in de eindpot met een volle wortelkluit.

        Maar; complimenten voor de doorzettingsvermogen, je openheid en je verlag leest ook erg prettig. Je komt er wel. Succes!!

        Mijn kweekverslagen:
        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
        https://tinyurl.com/y69gjs6g

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Danku danku en bedankt voor de tipsšŸ‘šŸ»
          T is dat reppel over het licht begon en dat had ik nog niet gehoord of bij stil gestaan.šŸ¤·šŸ¼ā€ā™‚ļø dus Reppel mā€™n dank is groot voor de wijsheid die u met ons deelt.

        #27
        Zaailingen kunnen flink wat lumen verstouwen, kijk maar eens bij atmosphere1 z'n kweek die meteen vol gas begint. Dus dat jouw zaailingen last van het licht hadden is vermoedelijk niet gekomen door het licht of door de zaailingen. Althans, dat klinkt helemaal niet logisch.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Volgende keer gooi ik weer mooi het potgrond van de lokale tuincentrum erin dat werkt prima en kan ik de hele groei en wat bloei weken er mee vooruitšŸ™‚ beetje wormen poep en beetje voeding dan zal t wel los lopenā€¦denk ik, en anders is de kliko weer van zā€™n complex af šŸ¤·šŸ¼ā€ā™‚ļø

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Onkruid is niets meer of minder ingewikkeld dan welke andere plant dan ook .
          Wat bedoel je met " factor 5 tot 7 voeding hebben" ?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ik had en heb passieve koeling , omdat ik daarmee lucht heel goed verspreid door het hok kan jagen .

        #28
        25A15DB5-540C-4433-A96C-D337F47555C5.jpgLinks achter loopt wel een beetje achter, de rest wat gebogen om alles beetje gelijk te houden..

        Lamp hangt 75cm boven het gewas op 50% van de 480w totaal.

        Tensios zitten er in omdat het kan.. kijk dr nog niet echt naar.

        Afgelopen dinsdag voor het laatst water gehad + voeding (ph 6.0 ec 0,9).
        Ik heb wilde voor het eerst kraan water gebruiken wat hier een ph heeft van 7,3 op 10L kraan water heb ik voeding bij gedaan en de ph was nog steeds 7,3 toen heb ik ph - erin gedaan, en waar ik bij grond water maar 1-2 druppels nodig heb om de ph met 1.0 te laten zakken had ik nu 1ml nodig mss zelfs meeršŸ˜® dus ik vertrouwde de meter even niet, naar gecheckt dat klopte allemaal gewoon.. maar is dat normaal dat daar zā€™n verschil in zit ? Of heb ik hier kraan water met een sterke wil.šŸ¤·šŸ¼ā€ā™‚ļø

        Verder stoor ik me echt enorm aan mā€™n afzuiger, dat ding heeft een functie erin zitten dat wanneer het boven 30 graden is dat die 100% gaat afblazenā€¦tja die temperatuur heb ik vrij snel bereikt dus dat ding dat zit hier de God ganse dag te loeien als een gek. Heb nu de stekker eruit getrokken maar tijdens de bloei is dat een beetje lastigerā€¦ dusss iemand hier een tip voor? Iets anders dan een kliko..de warmte sensor heb ik nu buiten de tent hangen. Dus voor nu is het even stil.šŸ™‚

        Last edited by Bo$wachter; 22 June 2023, 13:39.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Een softbox met een Variac voltregelaar. Maar je moet die functie wel uit je afzuiger kunnen slopen en/of een draadje doorknippen. Het is allemaal vrij eenvoudige technologie. Dan hoef je alleen een Variac.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Dat verschil is normaal, het kraanwater heeft een hogere EC, wat er voor zorgt dat de ph zich wat moeilijker laat aanpassen.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Aah bedankt voor de verduidelijking

        #29
        699B7170-F2F7-4E5B-B86A-620459907954.jpgzkittelz
        4BB1E06C-9C1D-42A1-BC09-0B5C7D94DE9C.jpg SLH
        D6343645-5AEC-482F-A58E-E14213BC40CB.jpg 58EB1A85-FA7C-4CFE-81A4-BC13D3ACEE99.jpg alle 2 lemon orange.. valt op en dat viel me bij de vorige ronde die ik eruit heb getrokken ook op dat die alleen maar de hoogte in groeien.. in de oksels zijn ze niet enthousiast om zij takken aan te maken..

        Ben niet echt tevreden over die lemon orange zaden van de greenhouse.. en heb ik het alleen over het kweken er van. Ik heb dus van die sparren in mā€™n tent staan, en een maatje van me die had er zaad in zitten.. als je hem eenmaal rookt maar een half uur zaad plukken dan is die echt super Nais.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Te weinig licht maat, gewoon weer doe zoals ke eerst kweekje!!

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja de volgende ronde doe ik alles weer zoals de eerste keer. Maar ik hoop stiekem dat ik met wat minder wattage ook prima kan voorgroeien en dan in de bloei 100%

        #30
        Geen c/mg meer meegeven.

        Je plantjes zijn goed bijgetrokken.

        En greenhouse had nooit de beste reputatie vroeger ook niet was altijd wel een bekend probleem.

        Succes

        Comment

        Bezig...
        X