Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    IMG_2269.jpgde stemming is toch een stuk vrolijker laatste dagen wanneer we dit zo zien.

    morgen krijgen ze wat lekkers te drinken voor dat dorstig mondje van ze

    Comment


      #62
      Waarom zijn de nieuwe planten plotseling wel heel goed ? interessant om te achterhalen.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik heb de grond vervangen. Had de kluit zoveel mogelijk intact gelaten vervolgens beetje uitgeschud en hup in de gamma grond.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Het idee dat het aan de grond lag lijkt dus waarschijnlijk, of heb je meer dingen anders gedaan?

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee alleen de grond vervangen. Ik had niks aangepast verder omdat de andere 4 wel lekker gingen dus die grond wissel was die haze z’n laatste kans om nog wat klaar te spelen

      #63
      Dat zeg ik, Gamma!
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Kliko zei je ook verdomme, en de plaragron grond in Limburg is anders als ginder hier is meestal alles kut

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Jullie limburgse vlaai is toch wel een beetje te vreten? Linzenvlaai???

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Is niet aan mij besteedt.

      #64
      Het verschil is echt enorm , niet alleen in kleur

      Comment


        #65
        Ziet er al stukken beter uit, maar dat het aan die plagron grond heeft gelegen lijkt me sterk. Want er wordt door velen op gekweekt. Ja, of de batch moet bedorven zijn geweest. Staan die ouwe ook op nieuwe grond?
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Eerder zuur, ph probleempje

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja zou kunnen!

        #66
        Vind het erg logisch dat er iets in of met de grond niet goed was , wanneer je naar die planten kijkt.

        Plagron laat z'n grond ook ergens door een ander groot bedrijf mengen, voor mij staat niet vast dat het altijd dezelfde grond is, ik weet een beetje hoe het er aan toe gaat omdat ik bij zo'n bedrijf geweest ben om grond te laten mengen.

        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Ik werk nu 2 jaar met Playgron . Weet wel dat er weinig voeding in zit, vandaar dat ik het wat mix
          Grootste plus , het water vasthoudt vermogen is hoog!

        #67
        Ik ben ben buitenkweker, maar als ik me bladeren lichter groen zie worden, weet ik dat het tijd word voor voeding bij het water.
        Dat is overigens op aarde.


        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Visgraat patroon is calmag tekort hè, daar hersteld de plant van.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Vergeling kan meerdere oorzaken hebben ! mijn buitenplant dit jaar begon te vergelen, het probleem bleek te zitten in delen van de grond die uitgedroogd waren.

        #68
        IMG_2269.jpg IMG_2289.jpg
        dag of 3-4 verschil tussen de fotos


        gisteren allemaal wat water gekregen omdat ze me wat droogjes aankeken, vandaag nog een een flinke plons omdat ik dit weekend in weer in m’n raket stap 🍄🚀

        Tensios moet ik me nog eens resetten want die lulle maar wat.

        temp
        max/min
        34/26 lv 50-65%

        Sommige heb ik nog een keer getopt.

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Vraag me soms af of ik de enige ben die zn tensiometers 1x instelt en daarna kan laten zitten.

          Anyways, je 5 musketiers zijn volgens mij wakker geschut. Gaan lekker nu.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja vorige x keer geen problemen gehad, denk dat het meer ligt aan mijn omgang met als dat het aan de tensios ligt.🙃

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Lekker geile bende ondertussen, effe laten scharen en spagaten die boel, omschakelen en binnenhalen die oogst.

        #69
        3 dagen stil..
        Wanneer is de begrafenis?
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hahah zal is een fotootje posten om je uit de spanning te halen. Alles ziet er wel veel belovend uit nu.

        • Eerstekamerlid
          Eerstekamerlid commented
          Editing a comment
          Had nog paar zaadjes Gorilla Glue gevonden in een top en opgetrokken.
          Wil je die er niet bijzetten nu t lekker gaat?

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          😂🖕🏼 toch bedankt.

        #70
        IMG_2314.jpg de plek rechts is wat meer open omdat ik een keer die plant krom heb getrokken, met wat binden krijgen wel de gaten we dicht op den duur

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ok ja ik trok die lamp dan weer stuk hoger. Want ja in 5dagem tijd 15cm gegroeid en 480. Ben benieuwd andere kan ik als ik weet naar binnen ga, ook volle gaas ermee!!! Gaat lkkr man deze kweek bij jou

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nja dat mag nu ook wel lekker gaan na 2 maanden aan gekut te hebben😂😂 de lamp doe ik nu even bewust niet omhoog omdat ik probeer het veld gelijk te krijgen. De 4 zkittelz zijn nog wat kleiner als de kliko haze

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Iedere keer de hoogte geleidelijk aanpassen zorgt ook voor strek.

        #71
        IMG_2366.jpg
        zo jeugd, daar zijn we weer..

        eerste net is zoals je ziet niet meer te zien en ze zijn onderweg naar net nr 2. Ze zuipen een eind raak, dacht dat de tensios niet klopte omdat zr steeds rond de 4-500mbar zaten..gisteren alles gereset maar het klopte toch. Vandaag hebben ze allemaal 2,5L water gekregen en dat vonden ze heerlijk.. denk ik.

        De Flip naar 12/12 gaat niet lang meer duren, ben nog beetje aan het twijfelen of ik wacht tot het 2e net wat meer gevuld is of gewoon omzetten die hap. Want het heeft allemaal eigenlijk al lang genoeg geduurd om zo ver te komen🤷🏼‍♂️

        De lv is belachelijk en ben blij dat ik een ontvochtiger heb, ding moet 24/7 draaien om het onder controle te houden. 60% is het nu wat prima is, alles boven de 75% krijg ik condens op de muren ofzo en schimmelt me heel die kamer weg.

        Enfin dat was m weer voor nu, groetjes thoes allemaal

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          De planten zullen er nog niet van gaan schimmelen boven de 75 %

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nee totaal andere soort🙃

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nee de planten niet idd maar m’n muren wel😂

        #72
        IMG_2369.jpg Klok 12/12

        3-8 Dag 1 voorbloei

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Hoe, na dag 1 switch al voorbloei dan?
          Gaat als een trein

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Mss is voorbloei niet het juiste woord dan, ben ook maar een hobbyist. Maar over een week of 2 zal de bloei wel zijn begonnen. 🤞🏼

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Voorbloei kun je ook op 18/6 hebben, is gewoon de plant die haar/zijn geslacht laat zien.

          Maar iedereen zegt hier gewoon voorbloei tegen de dagen dat ze op 12/12 staan en nog geen echte bloei laten zien.

        #73
        IMG_2380.jpg heb paar maanden terug zo m’n best gedaan dat ik een paar lampjes kapoet heb gemaakt.. IMG_2381.jpg nu zat ik daar eigenlijk niet echt mee maar vindt het wel typisch dat precies in dat hoekje het plantje ook wat kleiner blijft🤷🏼‍♂️ IMG_2381.jpg 3/5 tensios weer opnieuw reset die kuren me een eind raak en wat ze me vertellen gaat nergens over. Heb ze nu voor de 3e x gereset.. 3x scheepsrecht 🤞🏼


        verder gaat alles z’n gangetje, 3e net er gisteren in gehangen.

        de temperatuur schommelt tussen de 21-26 graden en de lv tussen de 50-60%
        lamp hangt op 30cm van het gewas.

        heb ze zojuist 20L van boven gegeven en 2 dagen terug 15L van onder.

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Als zo'n driver minder belast wordt door het ontkoppelen van 1 balk loopt de spanning kennelijk op want anders kun je ook niet meer stroom krijgen door de overgebleven balken heen. Weerstand per overgebleven balk veranderd immers niet.

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          atmosphere1 zo werkt t niet.
          Hoge spanning = lage stroom = hoge weerstand.

          Minder balken betekend niet perse een (veel) lagere weerstand want ze staan parallel en dan wordt de totale weerstand anders berekend.

          De stroom blijft tzelfde dus die gaat duwen want de spanning wilt ook overal hetzelfde blijven want wederom parallel en dus gaat je shit kapot.

          Spanning is wel variabel bij een cc maar t kan ook een cv deiver zijn en dan is de stroom variabel en dat wordt denk ik bij die gtools gebruikt en de cc driver bij de mars hydro.
          Last edited by Ketelhuis; 11 August 2023, 18:41.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          En Ondertussen heb ik na 5 dagen nog steeds niks van mars hydro gehoord?🤷🏼‍♂️

        #74
        Mooi veldje maat! Kut van die kapotte diodes.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #75
          IMG_2435.jpg IMG_2434.jpg ….ze strekken een bietje, 1 zkittelz midden van de achterste rij die is al in de bloei.. de rest heeft er nog niet z’n zin in.

          Dag 9 sinds 12/12

          Nog een cm of 30 denk ik voordat de lamp tegen de filter aan zit.🤞🏼

          Ben aan het twijfelen of ik wat ga knakken of het net wat omhoog en ze weer aan het net binden. 🤷🏼‍♂️

          lv zit heletijd tussen de 50-60% luchtontvochtiger moet 24/7 aan anders heb ik het zo op 80-90% zitten☹️


          Plantje onder de kapotte diodes is weer vrolijk mee gaan doen, ok mooi..



          Ik heb nu een Qlima D612 en een Qlima D210
          maar ben er niet echt super tevreden over omdat ze de lv niet naar 40% krijgen in m’n kamer met dit weer… heeft iemand een aanrader van een echt goeie ontvochtiger?

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja dat heb ik al geprobeerd toen op aanrader van hork, maar dat ging helaas niet zo als gedacht. Maar ga dat deze ronden wel weer proberen

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Het was toch juist een uur voordat het licht aangaat een kacheltje laten draaien?

          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Het dauwpunt heeft alles te maken met de LV , want hoe hoger de LV des te eerder het dauwpunt bereikt wordt met een afnemende temperatuur.
        Bezig...
        X