Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    IMG_2539.jpg IMG_2540.jpg IMG_2541.jpg net nummero 4 de strek is er nu eindelijk uit..mag ook wel want overmorgen gaan ze week 4 12/12 in.


    ook is er nog een hoop blad verwijderd, er stond nog vaak condens op de bladeren en daar houden we niet van.

    nou nog een week of 8-10 te gaan..we gaan het weer mee maken.

    Om de dag krijgen ze nu water. 2x met voeding(helft van de voorgeschreven hoeveelheid) en 1x gewoon water.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Afzuiger over?

      Plaats die dan onder de planten voor wind door het bladerdek.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Oh wtf nou snap ik waarom m’n kamer plant heel m’n houten kastje met kringen heeft voorzien met dat gezweet van m.


      Heb zojuist een nieuwe afzuiger gekocht omdat ik schijt ziek van m’n huidige wordt. Dus we hebben er idd een over maar ben blij als die op zolder ligt

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      euj dat doen mijn planten ook, dus dat betekend dat ze dikke wortels hebben Gaat lekker hier en werd eens tijd dat de krengen stoppen met groeien.

    #92
    Nog een week of 8-10 te gaan?? Lange sessie

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Probeer ze wel zo lang mogelijk te laten staan ja, tenzij er rot in komt dan hangen ze meteen

    #93
    Omhalen wanneer ze tegen amber aanzitten...

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Beetje oker is ook nice

    #94
    IMG_2560.jpg begin ze beetje te ruiken, heb de afzuiger op 50% staan. Harder gaat dus niet ivm het geluid wat dat kreng produceert. 750 afzuiger met een 800 filter erop…op 50%.. ik heb totaal geen verstand van afzuigers maar iemand vertelde me laatst dat dat ding dat niet optimaal werkt ? Is hier iemand die dat deze boswachter effe in jip en Janneke taal kan uitleggen hoe dat nou zit met die dingen? Want stel ik heb een 1200 kuub afzuiger die ik op 50% zet met een 400-500 kuub filter.. dan zou die filter optimaler z’n werk verrichten?🤷🏼‍♂️

    wie o wie kan me dat is uitleggen🫠🤞🏼

    Comment


      #95
      Hoe groot is je flensmaat? Ik heb de mijne vergroot van 125mm naar 200mm en de slangen vervangen en dat scheelt een jas. Hiervoor kreeg ik de lv nauwelijks onder de 75% en het maakte een enorm kabaal. Heb ook een grotere afzuiger gekocht en de lv is nu prima met 56% met het devies draaiend op een fractie van de capaciteit. Heb nu 1000m3 i.p.v. 700m3 maar ik vermoed dat die aankoop niet eens nodig was en dat een grotere flensmaat al voldoende was geweest

      Ziet er prima uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké ik dacht al die is high van ze eigen supply! Als je de uitblaas goed hebt afgedicht zodat er zeker geen lucht weer naar binnen wordt gezogen en de lv blijft nog hoog dan is een grotere flensmaat zeker nodig. Bij mij was het dag en nacht verschil maar ben van 125mm naar 200mm gegaan. Dat heeft meer impact dan 40cm groter lijkt me.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Kleiner dan 150 moet je niet gaan, ook niet met een vierkant meter tentje. Werkt gwn lekkerder, ook om het droogtentje op aan te sluiten.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mee eens.

      #96
      Het belangrijkste vind ik ten aller tijde!!
      dat je filter overcapaciteit heeft vergeleken met je afzuiger
      vooral voor de extremere geuren van sommige dames
      Je kan immers dimmen
      En een box die niet volgas hoeft te draaien maakt altijd minder geluid
      Je kunt altijd je box bekleden met piepschuim
      Of van die gekleurde geperste zachtschuimen platen (duurder maar beter)
      hang hem in rubbers of zet het op zachtschuim alle hoeken een vierkantje
      En met een geïsoleerde uitblaasbuis
      zo maak ik een 4500m2 nog bijna fluister stil

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is zeker zo maar ook grotere flensen maken alles beduidend stiller. Als de flensen en dus ook de slangen te krap zijn is het net alsof je door een rietje ademt, dan begin je ook te piepen.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Inderdaad hork hou je hand maar eens 10cm van de opening van je box waar die inzuigt
        Moet je eens zien hoe dat de boel al afremt
        Dus grotere buizen ruime bochten
        Het liefst bochten van zink
        Om zoveel mogelijk de lucht de vrije loop te laten
        Hoe minder je box hoeft te werken en hoe groter de buis hoe minder het suist
        Zo kwam ik ook op het idee om 2 flessen aan elkaar te schroeven in mijn temt om zo een opening van 250 te creëren

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Een erg belangrijk punt
        Voor minder geluid , neem een grotere afzuiger met goede dimmer, en een grotere filter by En zorg voor zo weinig mogelijk inlaat weerstand. Dan kun je toprot ook veel beter te lijf gaan.

      #97
      IMG_2581.jpg IMG_2582.jpg IMG_2580.jpg Als je mijn verslagen een beetje hebt gevolgd dan zie je mijn geluidsoverlast probleem telkens terug komen…daarvoor ben ik afgelopen weekend op Cannafair geweest om naar verschillende afzuigers/softboxen te kijken wat voor mij het beste leek en meest geschikt.

      Naar veel bier en curryworst ging het Duits me steeds beter af en schudde ik de Duitse taal uit de mouw als of ik er jaren gewoond heb. Uiteindelijk kwam ik op de wisperblower van prima klima uit. Met een leverancier gesproken en mijn probleem uit gelegd, en die kwam dus hier mee. 1200kuub 500 filter er op. Afzuiger hoeft niet harder als 50% en dan zuig ik als nog te hard af eigenlijk. De lv probleem is al meteen met 10% gezakt en het geluid is echt compleet weg. Waar ik eerst onder tijdens het eten het vliegtuig hier hoorde opstijgen kan ik nu dus in alle rust m’n maaltijd weg werken

      Tussen de filter en afzuiger zit een rubberen buis meen van secret jardin. En dat ding is super stevig!
      je kan je afzuiger alleen vast houden en je filter blijft er gewoon aanhangen,

      enfin ik ben iig zeer goed gestemd dat ik geen geluidsoverlast meer heb.


      door de andere afzuiger en vooral kleinere filter heb ik nu ook de ruimte om de lamp hoger te hangen. Straks nog even ketting halen en dan gaat de lamp aan de ketting gehangen worden ipv touw.
      Attached Files

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Die hebben altijd al op 480w gestaan… dus dat lijkt me sterk. Maar in de zomer strekken ze toch altijd meer als anders? Mss dat t daar gewoon aan heeft gelegen. En mss doen ze het ook omdat ze zich schuldig voelde omdat het op begin allemaal niet zo lekker liep🤷🏼‍♂️

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        480 watt is na het schakelen 6 uur minder licht, dus als je dan niks meer over hebt om dat te compenseren gaan ze strekken. Dat heeft helemaal niks met andere factoren te maken.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hmm is det Zoë.. dan moet ik is voortaan op 75% groeien en dan 100% 12/12

      #98
      alleen de slh heeft er last van de orange en zkittelz zien er verder goed uit… 2 dagen verschil ertussen😯 IMG_2586.jpg IMG_2590.jpg
      Attached Files
      Last edited by Bo$wachter; 4 September 2023, 08:03.

      Comment


        #99
        Wat voor voeding geef je?
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Is dat niet een additief i.p.v. voeding?

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Kan er niet veel over vinden buiten de a+b variant waarbij de b voor calcium + additieven zorgt.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Zou een complete voedingslijn moeten zijn, heb dat van city plants in Weert

        Naar wat aanpassingen heb ik nu de lv tussen de 40-45% en een constante kamer temp van 26-27 graden dag en nacht👌🏼 ben benieuwd of we rot gaan krijgen deze ronde🤓

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Netjes, het zou me verbazen als je nu nog rot krijgt.

        IMG_2601.jpg skittelz
        IMG_2602.jpg lemon orange 🍊

        IMG_2605.jpg zupa lemon haze 🍋

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Volgens de zaad boer wel idd volgens mij, maatje van me had er zaad in hoop dat me dat hier bespaard blijft🤓

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ff paar dagen niet kunnen kijken maar wat een verschil ineens. dat worden toch nog mooie knotsen man. de aanhouder wint

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ja ze worden met de blik die ik er op werp dikker, net nog z’n boost zakje die ik bij Cannafair heb gekregen bij de voeding erbij gedaan.. volgens het zakje moet het nu helemaal feest worden! We gaan het zien.

        IMG_2631.jpg

        week 5 12/12
        Ze drinken goed, merk dat sommige langzaam lichter van kleur worden🤷🏼‍♂️
        IMG_2606.jpg IMG_2603.jpg
        Attached Files

        Comment


          IMG_2690.jpg lemon haze van de green house..🤓dames zijn even oud. Zoek de verschillen🤷🏼‍♂️

          Comment


            IMG_2691.jpg zoo de lamp staat een uurtje aan en dan staan ze er zo bij..zupa

            De dames krijgen om de dag 2L voeding en dan een dag alleen water afhankelijk van hoe dorstig ze zijn krijgen ze 2 of 3L water.

            Heb paar weken geleden weer dat metselzand erop gegooid omdat ik veel vliegen had en sinds dien is het vlieg vrij..👌🏼 ok mooi

            Geef ze sinds dat ik het zand er op gedaan heb ook nog alleen maar van onder water mss dat ik nog 2 x een litertje van boven heb gegeven.

            We zitten inmiddels ruim in week 6 12/12 en de planning/streven is om ze wanneer ik terug kom van Praag (5 november) om ze om te halen. Dus vanaf 20 oktober beginnen met spoelen en dan de tijd uitzingen zolang het rot vrij blijft 😁 maar we gaan het allemaal mee maken..

            eerste keer trouwens dat ik 3 verschillende soorten erin heb staan en had daar eigenlijk dan ook de meeste verschillen in verwacht. Maar de super lemon haze daarvan heb ik er 2 staan en 1 plant lijkt zowat klaar terwijl de andere nog laaang niet klaar is 😂🤌 enfin zolang die z’n werk doet is het allemaal prima


            tip van de Bo$wachter:

            dacht dat ik het al niet slecht had, maar deze man nondeju wat een leven eh



            👍🏻zupa
            Attached Files

            Comment


              Wel potverdomme, net een top eruit gehaald omdat ik schimmel zag. Rest gecontroleerd maar dat ziet er nog prima uit..

              maar er heerst een ware rot vloek op me of ik nou binnen of buiten kweek rot komt altijd… heb nu een Max tussen temp van 6 graden (23-29) maar meestal zit die tussen de 24-27 graden. Lv schommelt tussen de 39 en 44% heb boven de lamp nog een vochtmeter hangen die geeft echter 45-55% aan. Heb 4 fans aanstaan voor de luchtstroom… ja wat willen die wijven nog meer van me gvd!?

              zkittelz was patiënt Zero, alles wat daarvan gered is ligt nu te drogen..

              over mijn eerder geposte oogst streef datum zijn we wat sceptischer maar we gaan het zien..

              Comment


              • Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Zal dat aan de vrouw door geven, bedankt.

              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                De vrouwen vroegen me juist om dit aan jou door te geven.

              • Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Ow, Dan is er spraken van mis communicatie geweest. Nee m’n afzuiger staat al op z’n Max, heb er een in hangen van 1200m3 dus dat zou t probleem ni moeten zijn
            Bezig...
            X