Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede ronde tweede kansen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Tweede ronde tweede kansen

Korting op 420shop
    Daar ben ik weer!

Ronde 1 is nog maar net afgelopen en opgepot, maar ik ga gelijk lekker door met ronde 2. Ik zat een beetje te twijfelen of ik wel direct de tweede ronde erin wou knallen. Maar nu een reisje met het meisje niet doorgaat kan ik maar net zo goed gelijk weer aan de slag gaan. Nu ik mijn eerste run overleefd heb, en een piepklein beetje ervaring heb opgedaan hoop ik uiteraard dat de deze ronde beter zal gaan.

De setup;
    80x80x180 tentje
    120W Greenception GCx4
    180m3 afzuiger met filter.
    2x clip fan
    Romberg Hortiswitch + verwarmingsmat.
    Electrisch kacheltje laat ik er ook nog maar even bij staan voor de eerste paar weken. Deze staat buiten/naast de tent met een sensor in de tent en ingesteld op 22 graden.
    4x 14 liter potten

Voeding en Aarde;
    Plagron Batmix + plagron voeding. Had nog wat over van vorige run maar voor de zekerheid toch even wat bijgekocht zodat ik niet noodgedwongen 5 dagen eerder als gepland moet gaan spoelen ofzo. Nieuwe toevoeging is power roots en sugar royal (al had ik ook gewoon stroop en water kunnen mengen als ik critici mag geloven).

De zaadjes;
    White widows van Royal Queen Seeds. Vorige run had ik de gratis zaadjes gebruikt die bij de starterset zaten. Dus nu maar aan de slag met de zaadjes die ik daadwerkelijk gekocht heb.

Plan van aanpak;
    Grond inwateren met 8 tot 10 liter per pot. Het in wateren ga ik met een PH van 7 doen. Vorige keer heb ik dit geloof ik gewoon met ongezuurd kraanwater gedaan en ging het uiteindelijk prima. Maar voor de zekerheid ga ik toch maar even aanzuren dit keer. De zaadjes wil ik direct in de pot doen. In elke pot ga ik een kleine 250cl aan stek aarde in het midden van de pot. Gewoon van pokon waar ik zelf wat perliet en vermuceluliet bij doe. Ging vorige keer prima dus verwacht nu ook niet echt veel problemen. Omdat ik zeker wil weten dat ik 4 planten dadelijk heb staan doe ik er twee extra ontkiemen. Dus heb ik 2 kleine potjes ook gevuld met die zaai en stek grond van pokon.

Vorige run op 20/4 is goed bevallen en dat hou ik deze run weer aan. Nu wel direct vanaf dag 1. En ga ik mijn "donkere" periode overdag doen zodat ik minder sterke temperatuurschommelingen heb en zodat savonds de kachel minder (vaak) hoeft aan te springen. Vorige run koelde het met de lampen uit vaak af naar 14/15 graden en dat is naar mijn idee net even iets te koud, mijn planten hadden dan ook flink paarse stengels. Dus tussen 12:00 en 16:00 wil ik de lichten uit. We gaan weer richting warmer weer dus temperatuur savonds wordt sowieso al iets minder een issue en omdat ik in het souterrain/kelder kweek met mijn tentje zal het ook niet snel te warm worden met mijn 120w lampje maar goed. twijfelde nog wel even over 18/6 of 24 uur de lampen aan maar voor een goed vergelijk van mijn eigen progressie is het denk ik goed om nu even hetzelfde lichtschema aan te houden.

Dat brengt mij bij het klimaat. Ik ga proberen om overdag het rond de 22 graden te hebben en savonds 19/20 graden. Warmer wil ik niet gaan want dat vindt alleen maar de energieleverancier leuk, de thermostaat staat op 18 graden in huis om het een beetje betaalbaar te houden, en als ik dan een kamer naar 25 graden moet gaan stoken dan loop ik er alsnog op leeg. De luchtvochtigheid kan ik niet regelen behalve dan door ramen in huis open te zetten als het te hoog is, of een bakje water in de tent te zetten als het te laag is. Kan ook nog een beetje spelen met de deur naar de gang dicht of open te houden voor meer of minder lucht cirulatie in/vanuit het huis maar dan houdt het wel een beetje op. Ik hoop dat het voldoende gaat zijn. heb 2 clipfans en zou een van deze ook nog ergens in de kamer kunnen zetten zodat de lucht in die kamer beter circuleert.

Water geven tijdens de groei ga ik doen met een PH van 6,5/6,6. Vorige ronde heb ik steeds 6,8 aangehouden. Uiteraard geen voeding gedurende de eerste 6 weken. Vorige run heb ik met deze aarde pas voeding gegeven halverwege week 7 en ik denk dat het toen ook nog niet had gehoeven. Misschien dat ik met 1 van de planten ga experimenteren en m gewoon helemaal geen voeding geef. Eens kijken hoelang ze het uit gaat houden in die batmix. Wil misschien nog wel een goede EC meter kopen. Heb vorige keer de goedkoopste die ik kon vinden gekocht en daardoor vertrouw ik het toch niet helemaal qua nauwkeurigheid. En aangezien het een best belangrijk instrument is om mee te kijken of ik mijn plantjes niet om zeep ga helpen kan het denk ik geen kwaad hier eens een goede investering in te doen.

Heb ook nog even naar de inrichting van mijn tent gekeken en geprobeerd de afzuiger op een meer efficiente plek op te hangen. Wilde m langs de achterkant van de tent hangen omdat ik dan een minder scherpe bocht in mijn kanaal naar buiten zou krijgen, alleen dan kwam het geheel weer voor het gat te hangen waar alle kabels door naar binnenkomen, dus zat ik daar weer mee te kloten. Heb m na veel gedoe toch maar weer op zijn oude plek gehangen, dan maar een iets scherpere bocht naar buiten.

Hoe het daadwerkelijk ging;
    Ik had ter voorbereiding bij de action nog even 2x een 145liter bak gescoord zodat ik wat schoner zou kunnen werken. Het heeft niet mogen helpen helaas. Volgende keer doe ik dit gewoon in de tuin dan zien mensen het maar hoe ik met die potten loop te kloten. Ging nog flink wat tijd in zitten om alles weer even schoon te maken. Plagron raad aan om de grond te spoelen voor gebruik, dus dat doe ik dan maar. Ik had hiervoor 30 liter aangemaakt met PH7. Eigenlijk iets te weinig maar ik was te lui om nog een halve emmer te maken voor de laatste pot dus die kan misschien wel wat sterk zijn voor het jonge plantje dadelijk. Had netjes in alles een kuipje met stekgrond gedaan, alleen was ik vergeten om de deur naar de kamer achter mij dicht te doen en heeft de kat zich even uitgeleefd op twee van de potten. Ik hoop dat ze het goed gaan doen op die katten zeik en/of poep. Ik was allang blij dat niet heel de kamer onder de aarde zat en dat ik de zaadjes er ook nog niet in had gedaan. Dus heb het glad getrokken even wat nieuwe stekgrond erbij en toen nog even een paar uur laten uitlekken voordat ik de zaadjes in de pot heb gedaan. Nadat ik alles in de tent had gezet heb ik in elke pot met mijn vinger een klein kuiltje gemaakt en met een planten spuit de grond vochtig gemaakt. Toen het zaadje erin, nog een keer spuiten met de planten spuit en toen wat aarde er over. Ook deze weer even vochtig gespoten. Bij dit water had ik nog wat "bacto" mix gedaan welke ik nog over had van de RQS spongepots van vorige keer. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar. De EC waarde gaf een kleine verhoging ten opzichte van normaal kraanwater aan en heb het nog even aangezuurd naar 6,5. Ook nog even getwijfeld of ik in plaats daarvan de power roots van Plagron maar gelijk moest doen maar dat vond ik iets te spannend dus heb het bij de bacto gehouden.

Heb de zaadjes op 13 april om 00:01 geplant. Heb de afzuiger in de tent uitstaan dus toen ik sochtends wakker werd zag ik dat het 20 graden was en 94% LV. Ik hoop ze hiermee een mooie start heb gegeven. En anders heb ik altijd nog 4 zaadjes om in de spongepots te knallen mocht dit hopeloos mislukken. Uiteraard ben ik vergeten om mijn fancy soil testing kit te gebruiken bedenk ik mij nu. Volgende keer dan maar. De plant sensor geeft overigens een waarde van 800us/cm aan.

En uiteindelijk had ik 3/4 dagen geduld nodig voordat de eerste zaailing zich liet zien. Uiteraard kwam een van de twee "back-up" zaadjes als eerste uit. De volgende dag had ik geen tijd om sochtends in de tent te kijken maar toen ik savonds thuis kwam waren ze alle 6 uit gekomen en opgekomen. Dus gelijk even wat water gemaakt met wat Plagron power roots en ze allemaal even een lekkere slok daarvan gegeven. Was gestart op een PPFD van ongeveer 100 tot 150 maar ze leken al gelijk iets gestrekt te zijn (zo'n 5cm hoog op dag 2), dus heb de lamp maar even iets sterker gezet zodat ze rond de 200/250umol zitten. Vorige keer had ik op dit moment nog niet de mogelijkheid om het te meten dus probeer nu maar even wat notities bij te houden. in ieder geval ga ik proberen elke dag de licht intensiteit steeds iets te verhogen naar mate de planten groter worden. Qua temperatuur lijkt het nu beter te gaan lijkt er op dat er minder hevige temperatuur schommelingen zijn nu ik tussen 12 en 16 mijn donkere periode aan hou.

Was gisteren weer eens traag met dit posten, dus gelijk nog maar even een dag update. kwam thuis en plants waren nog iets verder gestrekt in plaats van aan de groei van blaadjes te werken. Dus het licht nog maar wat sterker gezet staan nu op ongeveer 350-500 umol, of wel een DLI van 20 tot 30, wat volgens mij een stuk meer is dan vorige keer in de eerste week. Maar zien het morgen wel weer. heb elke pot 300ml aan water met power roots (25% van de aanbevolen dosis) gegeven rondom de buitenste rand. Uiteraard twee in kleine potjes een heel stuk minder. Vorige kweek zat ik op rond deze dag 100ml elke dag en daarvan werd de pot net even iets te droog. Zal voor nu even deze hoeveelheid aanhouden tot ik geen runoff meer krijg en dan de hoeveelheid water gaan verhogen. Oh en ehh we zijn op dag 3 van de groei voor de goede orde, ik hou de dag waarop de zaden in de grote potten zijn uitgekomen aan als leidraad. Voor 1 van de back-ups heb ik al een nieuw thuis gevonden. Die gaat over een weekje naar de buurman. De andere weet ik nog niet wat ik mee ga doen. Zat er over na te denken om deze te doneren aan een andere buurman. Heb eventueel nog wel een wat kleinere pot staan waar ik deze dadelijk in kan overplanten en met een beetje handig schuiven past die nog wel mooi in het midden van de tent. Maar is allemaal ook weer niet ideaal want ben een beetje bang dat de planten op een gegeven moment elkaar in de weg gaan zitten wanneer ze groter worden.

nu snel maar even posten voordat ik dag 4 hier ook nog aan toe moet voegen.​
    Attached Files

Succes!
    Mijn zaailingen krijgen dezelfde hoeveelheid licht op dit moment, lamp op halve kracht (100watt) 40 cm boven de potten....over een week of twee weet ik of dat te veel of te weinig was
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• Wiewatwaarhoezo
      Wiewatwaarhoezo commented
      Editing a comment
      Ja volgens mij kunnen ze best wel al wat licht hebben als zaailing. Lamp hing op 40cm en met 60w kreeg ik nog steeds een beetje strek. Ik had graag wat meer vermogen gehad eerlijk gezegd.

Hey hoi,

hierbij weer eens een update; het is nu dag 7 sinds ze hun kopjes hebben laten zien.

Plantjes zijn iets meer gestrekt dan ik zou willen. Maar ondertussen allemaal begonnen met het aan maken van hun eerste echte bladeren. Dus ik noem het ook gelijk maar dag 1 van de groei.

Niet echt heel erg noemenswaardige dingen te melden verder. 1 van de back up plantjes heeft wat vlekken en de bladeren zien er wat raar uit. Uiteraard even zitten zoeken maar geen idee wat het is. Gelukkig is het het back up plantje dus geen zorgen als die het loodje legt. Ga er verder niets speciaals voor doen. Hooguit een beetje voeding als het erger wordt. Back up plantje 2 heeft een beetje last van strek. Wil volgens mij gewoon erg graag dichter onder de lamp zitten.

Voorlopig geef ik ze enkel power roots bij het water. Het water probeer ik op 6,5/6.6 aan te maken. Groei voeding gaat de komende 6 weken in ieder geval nog niet nodig zijn. Voor nu is denk ik het grootste probleem om ervoor te zorgen dat de 14 liter potten niet uitdrogen zonder mijn plantjes te vermoorden.

Attached Files

Comment

Drama in de tent.

back up plantje 1 was omgevallen.

back up plantje 2 ziet er niet best uit.

En 1 van de andere planten laat een beetje hetzelfde zien als back up plant 2.

heb daarom alleen water gegeven dit keer. Geen power roots.

morgen even opnieuw kijken. Ik denk of te veel licht voor de 2 gehavenden of te veel water.
      Attached Files

Comment

Iemand enig idee wat hiermee aan de hand kan zijn?

geef momenteel water tussen 6,5 en 6,8 ph.
        Geef een kwart van de dosis power roots. Gisteren zelfs enkel en alleen water.
        lamp hangt op ongeveer 40cm met 60 watt, volgens mij rond zo’n 400umol.
        Attached Files

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Heb je de batmix ook doorgespoeld voor de planten erin gingen?

• Wiewatwaarhoezo
          Editing a comment
          @corleone1933

Ja ik heb de grond gespoeld voordat ik de zaadjes deed planten. Ik heb de potten gespoeld met ongeveer de helft van de pot inhoud. Zo’n 7 liter dus voor de grote potten.
          Last edited by Wiewatwaarhoezo; 25 April 2023, 19:06. Reden: Spelfout

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Dan zou ik eens zo'n goedkope vochtmeter kopen in een tuincentra zodat je een indicatie krijgt hoeveel vocht je plantjes hebben, je kan ook een evengrote pot vullen met aarde en dan het gewicht vergelijken, of een lange satéprikker erin steken en na een minuut of tien kijken of hij donker kleurt, donker geen water, blijft hij licht van kleur water geven.

Corleone1933

zie bijgevoegde screenshot. Geen idee hoe nauwkeurig dit ding is.

is van een xiaomi plant sensor. Gemeten waardes zijn ongeveer 10cm diep in de pot. Het is dat witte ding wat je in een van de potten ziet zitten op een van de eerdere foto’s.
        Attached Files

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          De waardes lijken prima in orde, maar misschien zit het probleem wel dieper, of toch nog teveel voeding in de grond

Hey hallo!

Het is alweer dag 15 sinds ze hun kopjes hebben laten zien. Ofwel dag 8 van de groei.

niet heel veel extra te melden. De bekende probleem gevallen doen het nog steeds niet echt lekker. Waarschijnlijk moet er 1tje het veld gaan ruimen over een week of twee.

momenteel geef ik de planten die het goed doen bij elke dosis water ook een beetje;
        power roots
        Sugar royal.

de probleem gevallen krijgen momenteel enkel en alleen water. water geef ik met een ph ergens tussen de 6,5 en 6,8.

de lamp hangt op iets meer dan 40cm op zo’n 60 watt. Ofwel zo’n 500 ppfd.

Attached Files

Comment

Weer goed duidelijk dat batmix toch iets te scherp gekruid is voor zaailingen. Ze zullen nog wel bijtrekken hoop ik

Comment

Hallo hallo!

update op dag 21.

niet veel spannends te melden eigenlijk. De probleem gevalletjes lijken een beetje bij te trekken. Als ik het vergelijk met mijn vorige run zijn er 2 planten nu significant groter en zijn er 4 ongeveer even groot als de grootste plant van vorige run. Denk dat het stabielere klimaat daar goed aan bij draagt. Het blijft nu mooi tussen de 21 en 24 graden. Luchtvochtigheid is met 70% en hoger niet echt geweldig en dan moet het ergste nog komen ben ik bang. Gelukkig heb ik nog een paar weken om daar een oplossing voor te vinden.
            Attached Files

Comment

Altijd eerst de kat aandacht gegeven. Vrat gewoon dat blad op.
              Attached Files

Comment

• Greyvol
                Greyvol commented
                Editing a comment
                Ja, doen ze

Eindelijk weer eens even iets om te schrijven;

nu dag 26 sinds ze hun kopjes hebben laten zien.

in de afgelopen paar dagen ben ik met de twee middelste planten (nr 2 en 5 uit de bijgevoegde foto) met wat voorzichtige “training” begonnen. Niets extreems maar heel voorzichtig de grote fan leaves uit de weg buigen van de opkomende scheuten/cola’s. Ik gebruik hiervoor ook wat trainings clips die op Amazon heb gekocht.

Bij plant 2 ben ik voorzichtig begonnen met het verwijderen van de topjes/takjes die zich helemaal op het onderste niveau bevinden en waarvan ik denk dat ze geen kans hebben om groot genoeg te groeien om behoorlijke toppen op te leveren.

omdat plant 5 vrijwel even groot is heb ik besloten om hier niet de topjes te verwijderen. Wel doe ik hierbij dezelfde training. Ik hoop dadelijk een verschil te zien tussen de twee planten.

De andere 4 planten ga ik geen training op toepassen. Plant 1 en 4 hadden al wat problemen in het begin en ik denk dat het het beste is om ze verder niet te stressen. Plant 3 en 6 staan in veel kleinere potten dan de andere 4 dus ook daar gaat training denk ik niet veel extra’s opleveren. Heb geen mogelijkheid om ze in grotere potten te zetten. Past niet in de tent.

verder zag ik aan de xiaomi plant sensor dat de voedingswaarde bij plant 5 flink terug was gelopen. Ik zie aan een enkel blad bij de punten ook wat lichtgroene/gele punten komen. Dus daarom heb ik, nadat ik plant 1 en 4 water had gegeven met daarin enkel power roots en sugar royal een grote gok genomen en een beetje voeding aan het water toegevoegd. Het mengsel voor planten 2, 3, 5 en 6 bestond dus uit;

- power roots (5ml op 6 liter)
              - sugar royal (5ml op 6 liter)
              - alga grow (2ml op 4 liter) niet voor plant 1 en 4
              - greensensation (1ml op 4 liter) niet voor plant 1 en 4
              -water op 6.5ph

Ik zat op een ec van 0.6 en heb deze met de grow en gs opgehoogd naar 0.9. Ik ga dit de komende dagen even goed in de gaten houden hoe de planten hierop reageren. Als ik geen reactie zie dan ga ik over een dag of twee denk ik naar een ec van 1 en vanuit daar verder kijken.

verder zie ik in de oksels van de dames de eerste haartjes komen, dus het lijkt erop dat de groei richting het einde gaat. Ik heb het bloeikanaal sinds een aantal dagen ook aangezet op zo’n 25%. Ik schat dat ik nu dus op zo’n 75 watt draai met mijn lamp. Bedoeling is wel om dit er steeds een beetje meer bij te zetten naar mate ik dichter bij de bloei kom en met een week op de volle 100% zit. Ik probeer de planten een beetje rond een DLI van 30-40 te houden gedurende de 20 uur aan licht. Maar aan de randen van de tent is dat wat lastig omdat het maar een 120w lampje is. De planten in het midden (2 en 5) krijgen geregeld zelfs een DLI van 50 voor hun kiezen en dat lijkt ze niet te deren. Ik krijg dus een beetje het gevoel dat de richtwaarden wat dat betreft misschien wat voorzichtig zijn.

ik denk wel dat het met deze lamp dadelijk lastig gaat zijn om bij een 12/12 lichtschema aan een DLI van 30-40 te komen. Met 1 plant heel misschien 2 planten moet het wel lukken maar de lamp zal zeker niet krachtig genoeg zijn om bijvoorbeeld 6 photoperiode planten in de huidige setup te kunnen afbloeien bij een 12/12 schema. Ik denk dat de resultaten behoorlijk tegen zullen vallen. Omdat ik met deze autoflowers het licht 20 uur aan kan houden kom ik nog wel redelijk tot de benodigde DLI waardes. Maar zodra ik terug ga naar 12/12 dan zal er niet veel meer van overblijven ben ik bang. Moet het maar eens even goed gaan nameten met de Photone app.

luchtvochtigheid is echt bizar. Constant tussen de 75 en 80%. Bladeren die op elkaar liggen of die tegen de wand van de tent aan liggen laten condens achter op elkaar of de tent wand. Dus ik vrees het ergste als dadelijk de bloei goed onderweg is. Misschien toch maar investeren in een apparaat voor ontvochtigen.

temp is constant tussen 21 en 24. Sinds vorige week max temp naar 25 gezet in verband met de LV maar het lijkt niet te helpen.

dat was m weer. De groeten!
              Attached Files
              Last edited by Wiewatwaarhoezo; 11 May 2023, 19:40. Reden: Foutje in welke dag het is

Comment

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Dat met die dli heb ik nog nooit een lamp opgehangen k kijk altijd met de lamp tot hoever k kan gaan voor er light bleach op.treed

Volgens fabricant zijn ze volgens mij altijd voorzichtig

Wand kan met mijn lamp ook.tot zoon 10-15 zonder dat er bleach optreed en belangerijkste wat nog meer zegt dan een meting

Is kijken wat je planten aan kunnen de een kan meer hebben dan de andere zaailing enzovoort

• Wiewatwaarhoezo
                Editing a comment
                Tijnie82,

Ehm ja aangezien ik zo weinig ervaring heb, heb ik eerst eens even wat onderzoek gedaan naar licht, sterkte, hoogte etc. Daarbij kwam ik op het spoor van de DLI. Ik ben er tevreden over om op basis van die methode te werken. Planten gaan als een speer en hoef mij geen zorgen te maken over dingen als light bleach. Gewoon zorgen dat de lamp op 30cm hangt en dan dimmen of sterker zetten naar gelang de PPFD of DLI binnen of buiten de gewenste waarde ligt. Vorige run had ik in de eerste week een heel klein beetje light bleach op een plant en dat koste aan het einde van de rit zo’n 10 gram aan opbrengst op die plant. Dus voorkomen is beter dan genezen denk ik dan maar.

Oeps, iets te veel gebogen.
              Attached Files

Comment

Hallo hallo!

welkom bij dag 29.

de boel groeit als kool en de strek is wel aardig begonnen. Elke dag moet de lamp wel 1 of 2 cm omhoog om te corrigeren voor de groei.

water geven deed ik redelijk onregelmatig maar het lijkt erop dat ze nu toch echt flink beginnen te drinken. Net een kleine liter per plant weer verdeeld. Een kleine 500ml per dag, per plant.

ook heb ik vandaag voor het eerst bloei voeding toegevoegd. Wat alga bloom en greensensation voor een EC van ongeveer 1. Of een ppm van 525. De eerste gele puntjes aan bladeren begonnen te komen en ook begon het blad steeds lichter te worden. Dat gecombineerd met de waarden die ik meet vanuit mijn plant sensor heeft mij doen besluiten wat voeding te gaan geven. Water met een PH van 6.5 overigens.

verder dan nog wat foto’s.

ben ook nog wat aan het knutselen geweest met mijn lucht uitblaas. Denk niet dat mijn ventilator sterk genoeg is momenteel om dit echt effectief te laten zijn. Maar de LV in de kamer is flink gezakt nu ik direct naar buiten blaas. In de tent is de LV nog steeds 70% maar dat is in ieder geval al gelijk een kleine 10% lager. Misschien maar even vragen aan een maatje of hij een goed plenum kan 3D printen voor mij.
                Attached Files

Comment

Ter vergelijk hier een foto van de grootste plant uit run 1 op dag 29. En een foto van de huidige run op dag 29.

zoals je ziet gaat zijn de planten allemaal al een stuk groter dan vorige keer.
                  Attached Files

Comment

• Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Hogere temperatuur zal daar wel 1 van de oorzaken van zijn.

Dag 33 alweer en zo goed als halverwege (volgens RQS in ieder geval). Gaat lekker in het tentje met de dames. Dame rechts achterin staat echt vol in de bloei. Strekt best wel wat en probeer met het buigen het bladerdek zoveel mogelijk gelijk te houden.

luchtvochtigheid is nog steeds problematisch in de tent. In de kamer zelf is deze een stuk lager sinds ik ”direct naar buiten uitblaas”. Zie de bijgevoegde foto’s. Binnenkort even uitzoeken hoe ik dit beter/mooier kan doen. In ieder geval werkt het wel. Zodra ik de tent open doe dan zakt de LV vrijwel gelijk tot onder de 60% echter na een minuut de tent dicht zit ik alweer ruim boven de 70%. De tent staat ook wel erg vol dus ik denk dat het misschien ook kan helpen als ik wat fan leaves eraf haal. Bijvoorbeeld degene die laag zitten en nu toch al geen of weinig licht krijgen. Denk dat een iets sterkere afzuiger ook geen kwaad kan nu deze toch wel een redelijke afstand moet overbruggen. Maar voorlopig even geen geld om te investeren in mijn set up dus dat moet maar even wachten.

verder lijken ze de voeding tot op heden goed te slikken. Misschien dat ik wel naar 1.2/1.3 ec kan ondertussen. Morgen eerst de dames maar eens uitgebreid inspecteren voordat ik wat doe.

de groeten maar weer!
                  Attached Files

Comment

Bezig...
                  X