Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ventilator kwam naar beneden gedonderd toen ik de tent open deed. Heeft dus mooi even mijn plant “getopt”. Mooi klote. Koop dus geen fan die alleen met zo’n klemmetje vast zit. Maar 1tje die ook een haakje heeft als back up.
verder flink geplukt.
stond nog water in 1 van de potten. En volgende sensor was de vochtigheid in de grond 48% wat het ook mag betekenen. Dus vandaag even geen water.
gisteren wel voeding op 1400 en bijna 2 liter. Dus die zullen het wel een dag uitzingen.
de kat is ondertussen verslaafd aan de wietbladeren. Doet wanhopige pogingen in de prullenbak te komen wanneer ik geplukt heb. Dacht dat ik al veel geplukt had maar dit is nu al de 3e keer dat ik zoveel bladeren eraf haal. Scheelt wel flink in de LV in ieder geval. Heb de controle dame die midden voor staat daarom ook maar even de bladeren afgeplukt van de onderste 2 lagen. Van onderaf naar boven werkend dus.
eh plantjes zijn zo’n 70cm hoog. En ik verwacht dat ze nog wel een beetje zullen groeien. Maar ik hoop het niet.
weer voldoende weten te plukken. De LV was zelfs 52% toen ik de tent open deed. Dus ben erg tevreden hiermee en ga dit zeker herhalen de volgende keer. Maakt het water geven ook een stuk makkelijker. Hoef geen planten meer uit de tent te halen om overal bij te kunnen.
voedingswater heb ik een beetje gespeeld met de verhoudingen alga bloom en greensensation. Dit keer iets minder green sensation en meer alga bloom om op 1400 ec uit te komen. Verder lijk ik nog geen problemen aan de planten te zien dus ik denk dat ik veilig kan gaan verhogen naar 1500/1600. Zal wel iets daar tussen in worden.
Ze drinken ook wel aardig door met bijna 2 liter voor de planten in de grote potten. En een liter voor de twee kleine potten. Met die kleine verwacht ik toch echt wel een keer problemen zo ondertussen. Want zijn echt maar kleine 3 liter potjes volgens mij.
Ook heb ik nog mijn resterende 4 white widow zaadjes in de stek aarde gestopt en de buren een appje gestuurd dat ze hun plantjes binnenkort kunnen komen ophalen. Wil volgende ronde een ander soortje proberen en vindt het zonde als deze zaden liggen te verpieteren in de kast.
welk soortje het wordt weet ik nog niet. Heb nog gratis blueberry kush liggen die ik bij mijn white widows kreeg. Of misschien toch maar die hybrid F1 zaden van RQS proberen. De pineapple kush van de shop hier om de hoek is ook steeds weer erg lekker om te roken en te vapen maar duur dus is ook een goede kandidaat om eens te proberen self te groeien.
Heeft nog een aanrader voor een leuk soortje om te groeien voor de volgende ronde? Ben nog maar een beginnend kweker uiteraard dus liefst eentje die niet al te veel aandacht nodig heeft. Ook ben ik van plan om Plagron promix de volgende ronde te gaan gebruiken. Dus het liefst ook niet een soortje die gelijk herma wordt als ik even een keer verkeerd zit met de (hoeveelheid) voeding.
Beter veel in 1x weg snoeien btw ipv elke paar dagen een beetje. Zo voorkom je stilstand door stress en wat je onderaan weg knipt stuurt je plant naar boven waar er meer licht beschikbaar is. Ziet er wel goed uit trouwens!
Als je een 'makkelijk' soortje wilt proberen zou ik vooral naar de bloeitijd kijken. Hoe langer de soort moet staan, hoe meer kans op problemen.
Oh thanks. Zal er de volgende keer met plukken even wat rigoureuzer doorheen gaan de eerste keer. Ik dacht juist met kleine beetjes dat ze dan niet zo veel stressen en dus niet in stress modus komen. Maar weer een leuk experiment voor de volgende keer.
Zal zeker even rekening houden dan met de bloeitijd. Klinkt als een goede tip
toch weer de gevreesde spikkels op het blad gevonden. Wel maar op 1 blad. Maar toch doet het mij afvragen waarom dat steeds zo is. Ik zie het bij heel veel kweekverslagen terug. Voor de volgende ronde ook maar even wat dolomietkalk of een andere CalMag die ik aan mijn aarde kan toevoegen op het boodschappenlijstje zetten.
groei lijkt er nog goed in te zitten. Sinds de update van eergisteren waren ze 7cm gegroeid nog een keer. En in de afgelopen 24 uur nog een keer 5cm (zeg ik even met mijn timmermansoog). Heb de lamp gisteren niet meer verhoogd in de hoop het strekken een beetje tot stilstand te brengen.
verder leek er niet zo veel water gedronken te zijn. Dus heb gisteren een liter gegeven en vandaag even niet voor de grote potten. De twee kleine ga ik vandaag wel weer 500ml geven.
nog geen teken van leven voor de vers geplante zaadjes.
Voor de verandering maar even wat schermafbeeldingen van de xiaomi plant sensor bij gevoegd voor de liefhebbers. Geen idee waarom die EC zo laag blijft. Volgende keer iets minder dicht op de stam zetten denk ik.
Dag 41/42 Nog steeds veel groei. Omdat ik de hitte van de lamp op mijn hand kon voelen ter hoogte van de bovenste toppen heb ik toch de lamp maar weer iets verhoogd. Ik hoop wel dat de groei binnenkort gaat ophouden. Want ik heb nog maar een cm of 20 voordat de lamp tegen het plafond aanzit.
water even op 1350. Zag wat bruine puntjes op de bladeren zo heel en der, dus mijn gevoel zei me dat wat minder voeding geen kwaad kon.
Nog wel een paar bladeren weggehaald die over toppen heen groeide of waar bladeren van planten over elkaar heen groeide.
zit nog even te twijfelen hoe ik een van mijn ventilatoren naar de grond kan krijgen zonder dat het lijkt op een tornado in de tent. Zou graag de lucht circulatie onderin de tent beter op gang willen krijgen. Er is helaas geen tot weinig ruimte over in de tent.
En met de lamp kun je de groei ook wel een beetje drukkken
K heb elke ronde weinig tot geen strekk als ik schakelen terwijl k zie zoveel.mensen zodra ze schakelen dr veel last van hebben en planten minstens verdubbelen
Tijnie82, ik denk dat het niet meer verhogen van de lamp inderdaad wel wat geholpen heeft de groei is er daarna goed uit gegaan.
Heb ondertussen elke mogelijke positie van de fans wel geprobeerd. Het open zetten van de flap onderin biedt weinig soelaas, ik denk dat ik een net iets sterkere afzuiger nodig heb om de luchtstroom goed te houden dan. Ik merk in ieder geval geen verschil met flap open of flap dicht. Heb er over na zitten denken om zo’n goedkoop actief inblaas ding van high garden pro te halen. Maar ben wel een beetje klaar met uitgaves aan de tent. Wil even voor wat andere dingen sparen. Gelukkig heb ik de tijd om de boel te micromanagen, dus ik zet zo af en toe de tent gewoon even wagenwijd open voor 1 minuut ofzo. Kan het toch niet laten om enkele keren per dag te gaan kijken 😂
Ben denk ik iets te enthousiast met de voeding. Had het idee dat ik deze wel iets kon verhogen maar nu na een paar dagen op 1550 zie ik wel wat problemen verschijnen. Daarom voeding voorlopig maar weer even terug naar rond de 1400. Ook de lamp gisteren toch weer wat hoger gehangen om op zo’n 30 cm van de toppen te blijven. De dingen die ik zie lijken voor mij ook op symptomen van te veel licht.
En aangezien ik nu halverwege/eind week 7 ben, en ik vanaf week 10 al zou moeten spoelen volgens plagron heeft het denk ik geen zin meer om binnenkort nog weer te proberen meer voeding te geven.
zit nu al te twijfelen of ik begin van week 10 al gelijk begin te spoelen, of dat ik de voeding tot week 11 door trek. Uiteraard is het volledig afhankelijk van de plantjes en hoe deze er tegen die tijd bij staan. Maar heb het gevoel dat ik vorige keer iets te vroeg begonnen ben met spoelen.
Zo her en der begin ik al flink wat kristallen op de bladeren te zien dus het begint al aardig op te schieten.
Zag bij de Dirk ook nog een mobiel aircotje staan met ontvochtiger voor 167 euro. De verleiding is erg groot om m toch maar even te halen. Ondanks dat de LV nu steeds rond de 65% zit wanneer ik de tent open doe. En na 2 minuten de tent open is de LV nog maar 49% volgens mijn metertje. Ik zou mijn geld denk ik misschien beter kunnen besteden aan een iets sterkere afzuiger. De LV in de ruimte/kamer zelf is namelijk gewoon goed, dus waarschijnlijk heb ik niet genoeg verversing in de tent. Ik snap alleen niet dat het openzetten van een flap onderin de tent dus niet helpt. Twijfels twijfels twijfels. Ben denk ik gewoon opzoek naar een goed excuus om die AC infinity 69 pro controller + afzuiger te kopen. Ben benieuwd of iemand daar nog een goedkoper alternatief voor weet. Misschien heb ik wel te veel biased reviews gelezen en is die Mars Hydro controller + afzuiger net zo goed.
beetje staan tobben met het aanmaken van het water. Veel te veel voeding. Water bijmengen en toen besloten dat ik te gierig was om voedingswater in de goot te gooien en nog meer water bij te mengen dus vandaag mogen ze het doen met een EC van 1600. En morgen waarschijnlijk ook want door al het getob heb ik nog flink wat water over. Ze zullen het vast wel overleven.
LV is een stuk beter in de prik. Ben gewoon minder water gaan geven. Dus nog maar een litertje per dag.
m verder weinig bijzonders te melden denk ik. Gewoon nog even 4 weken geduld.
zit een beetje te twijfelen of ik niet nog een keer flink moet snoeien deze week. Gezien het tempo waarmee de toppen rijp lijken te worden begin ik een beetje over het tijdspad te twijfelen.
komt denk ik ook een beetje door de app die ik gebruik. Die zegt nu week 9. Maar 58 / 7 = 8.2 dusss ik denk dan dat is nog week 8 eigenlijk. En dus moet ik nog een weekje langer dan ik eigenlijk dacht. Nu zegt RQS zelf dat je 10 tot 12 weken na ontkiemen kan oogsten. Dus ik wilde eigenlijk op dag 63 al beginnen met spoelen op basis van mijn app. Maar ik zou dus eigenlijk tot dag 70 moeten wachten.
ben nieuwsgierig hoe jullie hier over denken? Vooral omdat alle planten wel 1 of 2 toppen hebben die er uitzien zoals op de bijgevoegde foto’s. Heb even van 1 top foto’s gemaakt.
De plantjes lijken het met dit warme weer het wel erg lekker te vinden en kijken de top vorming nog even in een hogere versnelling gezet te hebben. Temperatuur loopt op tot 27 graden en 90% LV. Min temp is 24 graden en 70% LV dus gaat lekker wat dat betreft. Ik ga het zeker mee laten spelen in mijn afwegen over wanneer te gaan spoelen en knippen. Beter een weekje te vroeg daarmee beginnen dan een week te laat en heel de oogst weg kunnen flikkeren vanwege toprot.
vandaag de 4 grote potten weer 2 liter water gegeven en de twee kleine potjes bijna een liter. Wat een beetje te veel was want het liep uit het opvang schaaltje voordat ik het doorhad.
vandaag ook nog weer wat foto’s van verschillende toppen dit keer.
Comment