Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Amnesia onder een 240 watt Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4 x Amnesia onder een 240 watt Led

Bodos, de bushmaster vraagt of je een foto wil knippen met het licht uit(donker dus) en met flits....

groetjes

en kijk uit voor dat monster!! hahaha

Comment

mazzel ........
      Led's grow !

Comment

mooie foto,s ik ga gelijk over op ledin wat voor een wereld leven we ?ps jij begon.

Comment

Eh Bodos, volgens mij kun je best een hogere EC aanhouden. Omdat je met LED kweekt zullen de planten minder water gebruiken en dus minder voeding binnen krijgen. Ik weet niet precies tot hoever je kunt gaan maar een EC van 2.00 - 2.20 lijkt mij geen probleem bij een LED-kweek vanaf week 6 12/12.

Succes met het bestrijden van de spint ...

Grtzzz

Comment

Veel succes toegewenst!!! Hoop dat je die spint onder controle krijgt, want vindt het er voor de rest heel goed uitzien, je led-kweek

Grtz

Comment

Hoi Mohawk ,Is een EC van 2.20 niet een beetje aan de hoge kant?
              Ik heb eens ergens gelezen dat je de EC niet hoger dan 1.80 moet laten worden ,daarom probeer ik deze nu op ongeveer 1.4 te houden en dan wilden ik aan het eind van de kweek op 1.8 te zitten .
              Verklaar je nader dan snap ik misschien waarom dat de EC zo hoog moet zijn ,ik heb hiervan eigenlijk nog niet zoveel verstand van .
              Op de verpakking van de Biocanna staat trouwens dat je bij dit produkt helemaal niet hoeft te kijken naar EC of PH waardes, de voeding wordt waarschijnlijk toch wel goed opgenomen maar ik kies toch voor zeker en probeer hiervan toch de waardes onder controle te houden.

De spint lijkt
              zonder lamp aan met alleen flits voor de liefhebbers

een foto met alleen knop 2

ook een mooie kleur voor een foto

en nog twee van m'n buitenplant (ook amnesia )

later...........
              Last edited by Bodos; 17 September 2011, 19:23.
              Led's grow !

Comment

Ik denk dat Mohawk bedoeld dat de verbranding van water met voeding veel lager is met ledkweek vandaar zijn redenering dat EC iets hoger mag zijn onder ledlamp inplaats van hps.. denk ik ???

Comment

Thanks Kealus ,maar ik wilde graag weten wat je EC waarde doet bijv .waarom geen EC van 5 of van 0,5 ik zeg maar wat .
                  Ik weet ook dat een te hoge EC de wordtels kan verbranden dus dat bedoel ik ook niet .
                  Ik snap ook dat de waardes waarover wij praten gewoon de ideale waardes zijn ,maar wat doet een EC waarde nu met een plant !

Verder dacht ik de spint onder controle te hebben ,maar toch niet !! k..beesten .
                  Vandaag maar weer een aantal bladeren met wat kolonies verwijderd en nu maar bijhouden en hopen dat de rovers hun werk wat beter gaan doen .

De toppen worden steeds iets dikker nu en het verkleuren van de witte haartjes naar geel is ook in gang al gaat dit niet zo hard dus ze staan nog wel effe dank ik .

nog wat pic's .

later..........
                  Led's grow !

Comment

bodos! mag ik vragen waar je dat spul haalt wat je aan de binnenkant hebt zitten van je kassie?
                    Grow till the lights are out!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bodos View Post
                      Hoi Mohawk ,Is een EC van 2.20 niet een beetje aan de hoge kant?
                      Ik heb eens ergens gelezen dat je de EC niet hoger dan 1.80 moet laten worden ,daarom probeer ik deze nu op ongeveer 1.4 te houden en dan wilden ik aan het eind van de kweek op 1.8 te zitten .
                      Verklaar je nader dan snap ik misschien waarom dat de EC zo hoog moet zijn ,ik heb hiervan eigenlijk nog niet zoveel verstand van.
                      Vanaf week 6 12/12 zou je zo'n beetje op de maximale EC moeten zitten ..., je hebt dan nog 3 weken voor je gaat spoelen ... Led-verlichting geeft minder warmtestraling dan HPS, daarom zullen de plantjes minder water gebruiken en dus ook minder voeding binnenkrijgen dan bij HPS. Ik denk dat je bij de voeding die je gebruikt nu rustig op een EC van 2.0 - 2.2 kan gaan zitten. Gewoon in een paar stappen opschroeven en kijken hoe de plantjes erop reageren. Als ze het vreten krijg je een beter resultaat en een hoger eindgewicht.

Grtzzz

Comment

anonymouse # Dat spul dat je ziet zijn platen isolatie van 5 mm dik ,dit wordt normaal gebruikt voor tussen je laminaat en de ondervloer in te leggen .
                        Het is dan ook verkrijgbaar in vrijwel elke bouwmarkt ,ik heb het van de Praxis .

Mohawk # Thanks ik ga het eens proberen op te schroeven naar de 2.0 of 2.2 .
                        Moet dit geleidelijk aan of kan dit ook gewoon vanaf morgen.

grtz......
                        Led's grow !

Comment

Ik zou het in vier stappen opschroeven; dus de eerstvolgende keer 1.6, dan 1.8, dan 2.0 en dan 2.2. Vervolgens hou je die 2.2 gedurende een dag of drie aan en daarna 2 dagen alleen afgezuurd kraanwater. Bekijk je plantjes goed en bepaal of je doorgaat op dezelfde EC. Als je ziet dat de bladpuntjes beginnen te verbranden zit je aan de hoge kant met de EC, als de bladpuntjes mooi gaaf zijn gebleven kun je week 7 voeding geven op EC.2.2. Gedurende week 8 bouw je de voeding iets af en ga je op 2.0 zitten. week 9 op 1.8 en week 10 alleen kraanwater ...

Succes

Comment

okeoke logish whaha! ik ga het proberen. die kast is van de ikea toch? met 1 deur blauw geloof ik anyway thanks!
                            Grow till the lights are out!

Comment

EC is een vervuilings meter, hoe meer stoffen in je grond zit hoe hoger je EC waarde is.

(De EC waarde is een waarde die aangeeft hoeveel voedingstoffen er in een substraat of gietwater aanwezig zijn. Dus hoe hoger de EC waarde hoe meer voedingstoffen er aanwezig zijn.)

Dus gooi je van alles in je grond appels peren bananen zout en pepers enz: hier mee wil ik zeggen de EC meter meet alleen een waarde niet de juiste voeding stoffen.

Voeg toch nog ff wat toe: wees hier heel voorzichtig mee, met het op schroeven van je medium, geef gewoon led de tijd.. het is geen natrium lamp
                              Last edited by Knealus; 20 September 2011, 02:04. Reden: toevoeging

Comment

Een EC-meter meet de elektrische geleiding in water, deze elektrische geleiding wordt veroorzaakt door zouten. Hoe hoger het aantal zouten in het water des te hoger is de waarde die de meter aangeeft, deze zouten hoeven niet per definitie voeding te zijn. Omdat we weten dat het voeding is wat we aan het water toevoegen kunnen we zo de ideale hoeveelheid bepalen maar gooi je er bijvoorbeeld keukenzout in dan loopt de meter ook op. Demi-water geleid geen elektriciteit omdat er geen zouten in zitten en daarom kunnen we dat gebruiken om de EC-waarde van het substraat te bepalen.

Grtzzz

Comment

Bezig...
                                X