Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Amnesia onder een 240 watt Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4 x Amnesia onder een 240 watt Led

Waarom zou enige mosvorming slecht zijn? Mos houdt van een lichtzure bodem (PH lager dan 7), cannabis eveneens. De planten staan onder een ledunit, met een geringe dieptestraling: mos houdt niet van veel (zon)licht. Je kunt beter de toppen belichten dan de grond, die door de warmte van de lampen uitdroogt. Mos houdt van een (enigszins) vochtig bodemmilieu, cannabis evenzeer. Op welke argumenten baseer je je stelling dat "die mos niet echt goed is"?
    Last edited by Xtreme; 11 July 2011, 13:35.

Comment

Led's grow !

Comment

update 4e week 18/6

De drie buitenplanten staan vanaf vanmorgen weer buiten 't is tenslotte weer even lekker weer en de vier binnendames staan weer in de kast .
        Ze zijn buiten nog een stukje door gegroeid en ik denk dat ik ze nog 1 week op 18/6 laat staan en dan ga ik ze maar eens proberen af te bloeien .

De planten hebben voordat ze naar buiten gingen nog even onder een andere lichtkleur gestaan (zoals eerder in het verslag gemeld )en dit heeft ze geen kwaad gedaan kan ik je zeggen .Ze zijn wat meer uitgeschoten naar alle kanten en zijn daarmee wat voller geworden wat onderhand ook wel eens tijd werd .
        Verder aan de voeding nog niks verander want het gaat eigenlijk wel goed zo .

Tot slot nog een paar pic's van m'n binnenplanten en buitenplanten.
        Later....
        Last edited by Bodos; 15 July 2011, 20:04.
        Led's grow !

Comment

Effe zeggen dat je echt wel prachtige buitenplanten hebt. Zien er echt jammie uit !
          ** Green is the limit **

Comment

update week 6 16/8

De binnenplanten hebben de afgelopen tijd toch nog veel buiten gestaan zodat m'n buitenplanten binnen af konden bloeien .
            Gelukkig zijn ze wel wat door gegroeid maar sinds ik ze weer 3 dagen binnen heb staan groeien ze weer als gekken.( zie foto's ).
            Ik laat ze dit weekend nog op 16/8 en daarna schakel ik over op 12/12 .

Wanneer zou ik de derde knop (bloeibooster ) aan moeten zetten ??
            Direct als ik ze op 12/12 zet of pas als in het laatste staduim van de bloei? heeft iemand hierop misschien een antwoord ?

Ik ben voor mezelf een kleine test begonnen en heb twee planten overgeschakeld van de gewone Canna terra voedingslijn naar de Biocanna terra voedingslijn (100% biologisch)
            Deze test doe ik omdat ik de weed die ik verbouw zelf op rook en dus liever niet al die synthetische rotzooi in m'n planten wil hebben en als het enigszins kan puur natuur ga kweken maar dan moet het resultaat er wel naar zijn .
            Alle stekken zijn afkomstig van dezelfde moederplant dus hebben allemaal dezelfde eigenschappen meegekregen en daarom zijn ze dus uitermate geschikt om een klein testje mee te doen .

tot slot nog wat foto's
            Led's grow !

Comment

zo te zien heb je groene vingerszet je ledlamp op marktplaats,en verduister je binnenplanten ook,en als het weer te slecht word gewoon binnen afbloeien onder hps.

Comment

Wanneer zou ik de derde knop (bloeibooster ) aan moeten zetten ??
                Direct als ik ze op 12/12 zet of pas als in het laatste staduim van de bloei? heeft iemand hierop misschien een antwoord ?
                Het blad past zich aan het licht spectrum aan, maar warneer deze volgroeid is staat dit vast...
                Dus het blad dat word gevormd na het inschakelen vd extra kleuren (mits dit het geval is bij jouw unit), zullen een hoger rendement behalen dan de oude bladeren.

Dus zodra je op 12/12 gaat, zou ik de booster aan zetten.

Grtz.

Comment

Tumble trimmert * dank je voor het compliment ik neem aan het over de buitenplanten hebt .
                  die zagen er goed uit alleen op het laatst toch nog wat schimmel in m'n toppen gekregen maar dat mag de pret niet drukken de toppen van deze
                  planten zijn al geknipt en hangen lekker te drogen.
                  al kon ik niet laten om even een paar kleine topjes versneld te drogen om te proeven en voelen hoe dat de oogst uiteindelijk geworden was.
                  Laten we hopen dat de binnenplanten hetzelfde worden en dan ben ik al tevreden .

poffertjes porem * bedankt voor het advies ,ik denk ook maar dat ik het zo ga doen .
                  Led's grow !

Comment

update 4 dagen 12/12

M'n dames 4 dagen geleden overgezet op 12/12 met de bloeibooster aan.
                    De bloei begint er nu een heel klein beetje in te schieten en ze zijn weer lekker een stukje doorgegroeid.
                    Alles lijkt goed met de planten maar ik ben wel benieuwd hoelang de bloeiperiode onder de led gaat duren .

Je ziet op dit moment nog geen verschil tussen de twee soorten voeding, de twee planten op de biologische lijn (2e foto) doen het goed en zijn net zo hoog en hetzelfde gegroeid dan de dames op de normale voeding (3e foto).

tot slot weer een paar pic's

mazzel en tot later........
                    Led's grow !

Comment

ziet er goed uit

Comment

update 11 dagen 12/12

De planten beginnen eindelijk wat bloemvorming te krijgen .
                        Ik heb de hoofdtoppen van alle vier de planten wat omgebogen zodat deze op gelijke hoogte komen met de rest van de planten de toppen bleven maar groeien en ik ben eigenlijk vergeten om de planten te snoeien toen het nog kon .Maar niet getreurd buigen is ook een oplossing heb ik op dit forum geleerd en maar meteen in de praktijk gebracht.

Verder zie ik nog geen verschil tussen de beide voedingslijnen die ik gebruik behalve dat 1 plant die op de synthetische Canna voeding al 7 vingerige bladeren heeft en de rest van de planten maar 5 vingers per blad hebben .
                        Wel vraag ik me af hoe ik PK 13/14 op natuurlijke basis kan toedienen ,ik gebruik namelijk wel de gewone PK 13/14 van ATA bij m'n synthetisch opgevoede planten maar ik heb hiervoor geen vervanger op natuurlijke basis ,dus krijgen de 2 biologisch planten dit niet wat ze dadelijk wellicht op een achterstand brengt.
                        Iemand een idee misschien ??

tot zover deze update over een week weer een nieuwe .

later............
                        Led's grow !

Comment

update 14 dagen 12/12

Ik vind de top vorming wat aan de magere kant (kan ook aan mij liggen ),zal morgen toch nog eens even controleren of de kast wel helemaal donker .
                          Het lijkt dat wanneer ik normaal m'n buitenplanten ga verduisteren deze na 14 dagen toch al wat meer en vollere toppen hebben aangemaakt dan de plantjes in m'n kast.
                          Kijk naar eens de foto's die ik hierbij zet .

later.....
                          Led's grow !

Comment

Met de ledlamp duurt de bloei een weekje langer, ziet er prima uit.

Comment

Algemene voedingsrichtlijn voor kweken onder LED of inductie:
                              Voeding: de gebruikelijke hoeveelheid verhogen met circa 25%.
                              Water: circa 60% minder dan gebruikelijk onder HPS lampen.

---------- Post added at 22:05 ---------- Previous post was at 21:58 ----------

Algemene voedingsrichtlijn voor kweken onder LED of inductie:
                              Voeding: de gebruikelijke hoeveelheid verhogen met circa 25%.
                              Water: circa 60% minder dan gebruikelijk onder HPS lampen.

ga anders is naar www.desjop.nl
                              links onder produkten kom je licht tegen klik daar is op,kom je op de pagina waar led verlichting tussen staat,klik op led grow flower,krijg je een hele hoop info waarbij je zeker zal geholpen worden ivb led.

Comment

Biglia #Thanks voor de link maar ik had hetzelfde verhaal al gelezen op de site van de Kweekotheek daar staat namelijk precies hetzelfde geschreven .

Ik houd nu omdat het m'n eerste kweek is de kweekschema's van Canna en BioCanna aan dit lijkt me het veiligst voor mij op dit moment .
                                De planten doen het overigens vrij goed op deze schema's dus heb ik ook geen reden om meer voeding e.d te geven .
                                Na deze kweek zal ik wel eens kijken wat er gebeurd als ik van de aangegeven kweekschema's afwijk ,en dan heb ik tevens deze kweek als vergelijkingsmateriaal .

zo staan ze er nu bij .
                                Later..........
                                Last edited by Bodos; 26 August 2011, 20:45.
                                Led's grow !

Comment

Bezig...
                                X