Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 x Amnesia onder een 240 watt Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4 x Amnesia onder een 240 watt Led

Zien er goed uit! Ik start in de komende weken ook een 250 Watt Led Kweek onder LFG spectrabox II... Ben zeer benieuwd!

Comment

update 22 dagen 12/12

De dames staan er goed bij,ze zien er gezond uit geen verkleurde bladeren of rare draaiingen in m'n bladeren .
      Er begint nu wat harsvorming op de topjes te komen en het lijkt erop dat (al is het misschien al wat vroeg om te zeggen ) de biologisch opgevoede planten wat meer harsontwikkeling hebben dan de andere .
      Volgens mij heeft de ledlamp ook wel wat diepte straling want de topjes onder in de planten zien er ook vrij keurig uit . (zie foto's )
      Maar zoals mensen eerder op dit forum al schreven denk ik wel dat het afbloeien iets langer gaat duren ,maar geen haast goed werk heeft tijd nodig zoals vaak gezegd wordt.
      Over het algemeen genomen gaat het voor een eerste keer nog niet zo slecht naar mijn bescheiden mening.

Hoelang moet een Amnesia haze eigenlijk over het algemeen afbloeien

nog een paar pic's

conclusie tot nu toe:
      led is helemaal zo gek nog nie
      Later...........
      Led's grow !

Comment

update 26 dagen 12/12

De plantjes doen het nog steeds goed alleen groeien ze maar door ,gister weer wat takken omgebogen, ik hoop dat de groei er onderhand eens uit gaat anders moet ik m'n hok nog verhogen .

Vandaag m'n ventilatoren in m'n hok gehangen .
        Het zijn twee van die kleine 12 volt ventilatoren (diameter 125 mm ) die eigenlijk voor in de auto zijn .
        Deze zijn naar mijn mening perfect voor in m'n hokje ze verplaatsen niet teveel maar zeker ook niet te weinig lucht .(zie pic,s)

De ventilatoren

De toppen beginnen langzaam aan een beetje te komen.

later...........
        Last edited by Bodos; 1 September 2011, 20:27.
        Led's grow !

Comment

mooie kleurgaat goed daar.die krengen groeien nog wel effe door.

Comment

update 3 weken 12/12

Zou dit overvoeding zijn ? of is hier niets aan de hand ?

En nog een paar pic's van de status nu.

later............
            Led's grow !

Comment

Comment

Hoe krijg ik die beesten nu uit m'n kast !!!
                Led's grow !

Comment

Hoi Bodos, je kunt bijvoorbeeld roofmijten uitzetten maar die poepen en piesen ook de hele boel onder

Middeltjes als Plant Vitality +, Bayer Masai, H&G Attac Force werken goed maar kunnen ook toprot veroorzaken als de topontwikkeling al in een vergevorderd stadium is. Je moet de behandeling meerdere keren herhalen om ook de spint-mijtjes die nog uit de eitjes komen te killen.

Een ander goed werkend alternatief is de Hotbox zwavelverdamper, kost je 100 euro maar dan heb je ook wat. Enige nadeel is dat het koolstoffilter de stank van zwavel niet filtert, daardoor kan de Hotbox niet in iedere kweekruimte worden ingezet.

Succes met je strijd tegen spint, je kunt voor nu proberen de uitbraak binnen de perken te houden door de blaadjes waarop hele kolonies rond marcheren weg te knippen. Iedere volwassen spint-mijt legt 50 tot 100 eitjes per dag. Je moet er zeker wat aan doen ..., anders rook je straks alleen nog maar spintmijtenpoep

Grtzzz

Comment

mooi he die kleur

later........
                    Last edited by Bodos; 7 September 2011, 20:40.
                    Led's grow !

Comment

Hoi Bodos, je toppen zien er prima uit hoor voor 31 dagen op 12/12

Ja kut die spint, ik ben ook in oorlog met die rakkers

Het is in jouw opstelling lastig om ieder blad aan de onderzijde af te sponsen en de planten uit elkaar te zetten. Volgens mij kun je het beste wat blad aan de onderzijde van iedere plant wegknippen en goed controleren, misschien kun je zo de oorsprong van de uitbraak lokaliseren. Als niet alles al onder zit kun je blad wegknippen waarbij je duidelijk aan de bovenkant ziet dat er spint onder zit.

Beter is het om het net weg te halen en voorzichtig een bamboestok naast iedere plant in de grond te steken. Je kunt de takken dan daaraan optrekken zodat de planten vrij van elkaar komen te staan. Vervolgens moet je het anti-spint-middel van onderaf tegen het blad spuiten en op de grond. Ieder blaadje moet goed ingespoten worden, je kunt er een plastic bordje boven houden om te voorkomen dat je de lamp nat spuit. Hang de lamp omhoog totdat het blad is opgedroogd, je kunt een kleine ventilator met de hand over de planten bewegen om het drogen te versnellen.

Je moet de behandeling na een week herhalen en als de toppen het nog toelaten een week later weer. Tussen de behandelingen door moet je iedere dag het blad controleren en van onderen afsponsen met de zachte kant van een nat schuursponsje. Je kunt de blaadjes makkelijk omdraaien en je vinger er onder houden als je het sponsje eroverheen haalt, pak met de hoek van het sponsje ook de nerven goed mee want daar zitten de eitjes en leg er eventueel een bordje onder om de eitjes op te vangen die er afvallen. Als je evengoed na een paar dagen weer ergens spint ontdekt kun je het blad beter afknippen en weggooien, er moet natuurlijk wel voldoende blad overblijven, kwestie van gevoel hoever je kunt gaan.

Laat je niet ontmoedigen hoor ..., als je er bovenop blijft zitten krijgen de rakkers weinig kans om een echte plaag te worden en heb je straks een prima rookertje. Laat je er niet toe verleiden heftige bestrijdingsmiddelen te gebruiken en zeker niet aan het einde van je kweek, dan kun je beter roofmijten, roofwantsen of een Hotbox inzetten.

Succes Bodos, de volhouder wint ...

Comment

Mohawk ,
                        Thanks voor het meedenken ,maar als ik m'n dames recht overeind langs een bamboestok ga zetten worden ze te hoog voor in m'n kast .
                        De planten zijn zo'n best omgebogen vandaar.
                        Onder het net dat je op de foto's ziet daar heb ik m'n planten onderdoor gebogen .

Ik ben in m'n enthousiasme omdat dit m'n eerste binnenkweek is de planten vergeten te toppen .

Vandaag maar effe naar de growshop geweest en maar een aantal roofwantsen besteld ,zijn wel helaas dinsdag pas binnen dus tot die tijd is het effe behelpen en m'n plantjes maar elke dag wat afwrijven zodat de spintkolonie niet teveel schade maken .

Het goed nieuws is wel dat ondanks die shitspinnen er al effe zitten ik nog geen spinnewebjes in m'n plantjes heb ontdekt.

later..............
                        Led's grow !

Comment

update 35 dagen 12/12

Het wordt tijd dat de roofwantsen komen want de spint is met de hand niet meer te bestrijden .

Er komen nu zachtjes aan de eerste gele haartjes in de toppen, maar ik denk dat ze nog wel een aantal weken te gaan hebben .
                          Het wordt eens tijd dat de toppen een beetje dikker worden ,maar geduld is een schone zaak heb ik eens geleerd al verwacht ik niet dat het hele dikke toppen worden .
                          De harsvorming gaat wel lekker de toppen komen lekker vol te zitten dus de kwaliteit van de wiet zal wel goed zijn nu nog een beetje knallen .

tussen de planten in .

nog effe voor de mooie kleur

later..............
                          Led's grow !

Comment

Bodos dit is een super kweekverslagje. Duidelijk uitgelegt. En ik denk dat mensen hier in de toekomst toch meer naar zullen kijken. Ga zo door hier heeft iedereen wat aan denk ik zo.
                            Ik heb hier wel van geleerd en ga ook met led beginnen over een tijdje . moet eerst ff sparen

Bedank ik wacht je eindresultaat af en hoop het beste.

Gl

Greetz MrVooDoo

Comment

Last edited by Mohawk; 12 September 2011, 00:19.

Comment

mrVoodoo # natuurlijk voor de biologische voeding , ik kweek namelijk voor mezelf en des te minder rotzooi ik binnenkrijg des te beter .

Ik ben me ervan bewust dat de opbrengst niet zo hoog zal zijn als met HPS licht en dat de toppen iets minder zullen knallen maar ik neig er naar om deze planten te vergelijken met hun moeder die ik buiten heb gekweekt en verduisterd (en nu lekker rook ) en die knalden best wel ondanks het vervelende weer van deze zomer.
                                En ik weet natuurlijk ook wel dat ze nog een tijdje moeten ,maar ja geduld is niet m'n beste kant weet je .

En ik maar kijken naar gewone spinnewebben ,ik dacht dat ik die zo wel kon zien .
                                Ik heb voor ongeveer 25 vierkante meter roofmijt besteld dat zijn zo'n 100 stuks (minder afnemen kon niet),dus ik denk dat ik er een stuk of 10 in ga zetten dit moet dan zeker genoeg zijn voor een m'n kast die iets groter is dan 1 vierkante meter .
                                En als het goed is en wanneer de rovers zich dan vol gegeten hebben aan de spint gaan ze elkaar opeten en dan blijft er 1 hele dikke over ter grote van een puppie en die binden we vast aan een boom in het bos of zo .
                                ik kon het niet laten om toch nog effe een foto te maken en posten .

Later........
                                Last edited by Bodos; 12 September 2011, 20:29.
                                Led's grow !

Comment

Bezig...
                                X