Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ATMOSPHERE'S FEMS onder 300 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De CO2 issue is een hele grote beperkende factor (zonder toevoeging va extra CO2) . Planten in een afgesloten ruimte stikken letterlijk doordat ze alle CO2 op gebruiken.
    van buiten krijgen we ongeveer 400 ppm aan CO2 binnen en die waarde kan alleen maar omlaag gaan in de kweekruimte en dat vertaalt zich rechtstreeks in vermindering van opbrengst. Om die 400ppm zo veel mogelijk te behouden is het zaak de lucht snel te verversen of extra CO2 toe te voegen. Dat laatste is voor velen lastig . Ik probeer de luchtverversing dus te optimaliseren want daar valt naar mijn idee winst te behalen. Ik zie ook geen nadelen in meer luchtverversing, alleen maar voordelen, denk bv ook aan het voorkomen van toprot.

    Ik heb geen aan of afvoer naar buiten toe overigens, maar dan gaat het ook op .

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Aanvoer vanuit woon of slaapkamer kan ook schelen als de locatie van je kweekruimte het toelaat.

    #17
    De zaden liggen in het vocht , dus we zijn begonnen.

    Comment


      #18
      Succes!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #19
        Ze staan alle 23 boven de grond, en 10 stuks in potjes buiten , die verhuizen later naar een buiten locatie.

        Uit eindelijk wil ik , van die 23, 20 stuks overhouden. Behalve eentje zijn alle zaden gekiemd, dus dat is netjes.

        Lamp op 25 a 30cm afstand , 100 procent, en dat gaat ook op voor de afzuiger.

        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Zelfde genetica als laatste keer? Of toch iets nieuws?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Dit keer heel wat anders, feminized amerikaanse soorten. Cookies en nog een onbekende. 50/50

        #20
        Dit keer een korte groeiperiode

        Comment


          #21
          Zonder foto’s geloof ik er alleen erg weinig van👀
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #22
            4 keer 5 plantje + nog 4 extra , die ik waarschijnlijk weg ga halen, deze waren voor het geval van achterblijvers. De buitenkanten die niet onder de lamp valle hebben wat verhoogde grond zodat de planten daar ook ongeveer net zo dichtbij de lamp staan. Soort stadion idee.
            De planten hebben nu elk meer ruimte als in mn vorige ronde , toen waren het er 26 en nu 20 + een groter oppervlak/kast.

            IMG20230511213425.jpg
            Last edited by atmosphere1; 12 May 2023, 14:41. Reden: aanvulling

            Comment


            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Denk wel dat je dr voordeel uit haalt als je een beetje voorgroeit en je hebt ook al minder planten dan de vorige ronde en iets meer ruimte

              K zie een kweekje aankomen met 2.5 gram de watt

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Deze heeft een buizensysteem, effe in zijn andere verslag kijken, roller

            #23
            Groter als 80 bij 100 kon ik de kast niet maken , dus dat is niet helemaal optimaal volgens de lamp fabrikant.
            Last edited by atmosphere1; 13 May 2023, 15:11.

            Comment


            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Mooie ruimte toch vinden de dames wel lekker en wel lekker makkelijk deze ronde geen mannen dr uit hoefen halen

              Maar dan heeft gelijk iedereen de vaste plek
              Die buitenste rand is miss niet 100% belicht

              Maar dat heb je al snel maar niet te min zal die planten ook wel mooi groeien en bloeien
              Verwacht niet super veel verschil in planten

              Van de buitenste rand met planten

              K heb 4 led lampen dr boven en zelfs bij mij is het niet overal perfect belicht

            #24
            😁👍🏼👍🏼👍🏼
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              #25
              Met een luxmeter kun je goed achterhalen hoe goed het licht verdeeld is ook al zeggen de waardes niet direct veel .



              Zaailingen kunnen gewoon erg veel licht verdragen wanneer direct vanaf het ontluiken krijgen bij voldoende ventilatie en een niet al te hoge EC in de grond .

              Comment


                #26
                Dat zaailingen veel licht kunnen verdragen staat wat mij betreft buiten kijf.

                Zolang ze niet strekken en wel dikke stammen ontwikkelen hebben ze genoeg licht naar mijn mening maar een luxmeter zou ideaal zijn inderdaad.
                Spijtig dat ze zo duur zijn in aanschaf. Ik heb een ledlamp die dezelfde afmeting heeft als mijn tent (120 cm x 120 cm) dus ongeacht het wattage, de footprint blijft hetzelfde. Wat ik wel zou willen meten is wat 200 watt superdicht op het gewas meet aan lichtsterkte. Want hoe zachter je de leds dimt, hoe efficiënter ze worden en hoe dichter de lamp op het gewas kan.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Als ik de lamp echt heel laag hang, dan is de lichtverdeling niet goed , dus daarom wat hoger en 100 % .

                  Het is hoe dan ook weer heel wat anders als de adviezen die lampfabrikanten geven, zij zeggen de lamp hoog hangen en ook nog dimmen.

                  Het verschil tussen m'n buiten plantjes en de plantjes binnen is heel duidelijk. De plantjes binnen krijgen continu veel licht, die buiten alleen als de zon er op schijnt. Ze zijn op het zelfde moment van start gegaan maar binnen zijn ze totaal niet gaan strekken, en zijn een stuk breder.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  atmosphere1 ja maar als je een lamp gebruikt die even groot is als je kweekoppervlakte wordt het een ander verhaal.

                • atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Ja, precies

                #27
                Nog even over "spoelen" ( enorm verwarrende term overigens) op het eind. Iets wat ik altijd zeer discutabel heb gevonden. Bruce kan dat goed uitleggen !

                in nog geen 4 minuten: error

                sorry verkeerde tijdstip , dit moet het zijn : http://youtu.be/W-3ZZJyk5lc?t=2484
                Last edited by atmosphere1; 13 May 2023, 17:32.

                Comment


                  #28
                  Ik gebruik deze nu voor PH metingen, ze zijn meerdere keren te gebruiken:

                  IMG20230509193226[1].jpg

                  Comment


                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Handig, die hoef je niet te ijken!

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    En deze zitten precies in de voor ons relevante range , en zijn simpel af te lezen. Aan de andere kant van het doosje is 5.8 tot 7.0 af te lezen . Met 1 doosje kan je meerdere rondes draaien .

                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ik heb deze ook geprobeerd maar werd er kleurenblind van haha. Ik gebruik nu die goedkope gele die gaan 1 of 2 kweekjes mee en hoppa nieuwe bestellen.

                  #29
                  Bijna 1 week oud : IMG20230514115255.jpg

                  Comment


                  • Remco
                    Remco commented
                    Editing a comment
                    ik zou zo zot zijn , dat ik de zaailingen allemaal in de zelfde richting zou planten , een beetje symmetrie in uw mooie kweek kast 😇

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Haha, dat is best lastig denk ik .

                  #30
                  De lichtsterkte op de plantjes ligt rond de 60.000 lux

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    En hoeveel candela, lumen, ansi_lumen zijn dat?

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Het aantal lumen staat in ieder geval voor de totale hoeveelheid licht die een lamp geeft.

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Voor het menselijk oog*
                Bezig...
                X