Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ATMOSPHERE'S FEMS onder 300 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ATMOSPHERE'S FEMS onder 300 watt

    Korting op 420shop
    Voorbereiding is in volle gang .

    Meer info volgt.

    - 0,8 vierkante meter

    - Lumatek ATS 300watt pro

    - +/- 200 liter grond mengsel met een relatief lage EC waarde, in 1 grote bak

    - na ontkiemen rechtstreeks inzaaien

    - kast is zelfbouw

    - 1 afzuiger met 2 koolstoffilters ( Y - stuk)

    - ingangs lucht via gaten waar een lichtdicht luchtdoorlatend materiaal voor zit

    - Luchtstroom kan aangepast / verplaatst worden door gaten te openen of sluiten.

    - voeding : canna A en B voor cocos.

    ​​​​​​​- soort : Girl scout cookies en nog een onbekende Amerikaanse soort.


    Last edited by atmosphere1; 6 May 2023, 18:11.

    #2
    Eerstes

    Comment


      #3
      Succes!

      Overigens denk ik dat je ook met regulier zaad wel 3 weken op 24/0 kunt, wellicht herken je de mannen al aan voorbloei.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Na 3 weken op 24/0. En vervolgens op 12/12 zullen ze wel al behoorlijk groot zijn en ruimte innemen.

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Meteen lamp volle bak erop

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is zo maar ze blijven niet lang! De dames zullen opgelucht ademhalen zodra de heren nokken!

      #4
      Leuk, sub
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


        #5
        Ik volg ook terug

        Comment


          #6
          Heel mooi
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #7
            Ga de ruimte/het hok iets vergroten , 20 cm breder om precies te zijn. Naar 0,8 vierkante meter

            Comment


              #8
              - 0,8 vierkante meter

              - Lumatek ATS 300watt pro

              - +/- 200 liter grond mengsel met een relatief lage EC waarde, in 1 grote bak

              - na ontkiemen rechtstreeks inzaaien

              - kast is zelfbouw

              - 1 afzuiger met 2 koolstoffilters ( Y - stuk)

              - ingangs lucht via gaten waar een lichtdicht luchtdoorlatend materiaal voor zit

              - Luchtstroom kan aangepast / verplaatst worden door gaten te openen of sluiten.​

              Comment


              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Had je dat de vorige ronde ook, 2 filters op een Y-stuk?

              • atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Nee, toen maar 1 filter

              #9
              Klinkt als een goed plan
              Mijn kweekverslagen:
              https://tinyurl.com/yxmrfs8w
              https://tinyurl.com/y69gjs6g

              Comment


                #10
                Succes!

                Comment


                  #11
                  Nice!
                  Las dat je de zaden uit de USA neemt?
                  Is die keus genomen omdat ze daar al een tijdje op hoog legaal laboratorium niveau bezig zijn?

                  Comment


                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Dat speelt wel mee ja , ik wil weten of er verschil te merken is.

                  #12
                  De huidige potgrond is snel aan het veranderen , als gevolg ook van wetgeving die er op gericht is veen turf gebruik te verminderen.

                  De nieuwe potgrond heeft een hogere ph. , Ongeveer 6,5. Een heel verschil met de oude potgrond die vaak rond 5.0 zat.

                  Comment


                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Ja , denk het wel, zit je gelijk op een goede ph

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Vind ik ook is wel een voordeel ph 6.5 is dikke prima heb ik liever dan 5.0 wand dat is in mijn opzicht te laag met aarde kweekjes

                    Wil ik persoonlijk niet lager zitten dan ph 5.8

                    Dat de potgrond goede ph scheelt een hoop omdat niet te hoefen compenseren

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    De ec is ook vaak zo belachelijk hoog met sommige zakken

                    K heb 8 week voorbemeste aarde maar planten geven toch aan dat de ec te hoog is

                    Nu moeten ze de grond alleen nog een beetje normale ec geven denk dat de meeste soorten planten liever wat minder hebben dan te veel

                  #13
                  Hoe bepaal je de lampafstand ? hier mee
                  ada-tempro-300-infrarood-oppervlakte-temperatuurme.jpg Hoe ? door hiermee de blad of top temperatuur helemaal bovenin de plant te meten. deze temperatuur moet gelijk of lager zijn dan de luchttemperatuur in je hok . Is dit niet het geval dan hangt de lamp te laag !

                  Comment


                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    De huid van mensen is ook kouder dan onder de huid , dus dat klopt.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    1 keer per jaar liggen ze ook in de winkel.

                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    Lijkt me meer een HPS dingetje. Niet?

                  #14
                  Hoe sneller de zaailingen groeien des te sneller kunnen ze ook geslacht tonen, is mijn ervaring tot dusver. Dit keer pas ik grondverwarming toe en een korte groeiperiode en direct de volle lading licht op 100% bij volle ventilatie om steeds het optimale (zonder toevoeging van extra CO2) CO2 niveau te behouden rond de bladeren.

                  Comment


                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Bij mij is de lichtverdeling prima en de planten strekken niet. Zoals al gezegd werd gaat het om het aantal pars wat op de plant neerkomt en niet hoe fel de lamp brandt. Zolang datzelfde aantal ppfd bereikt kan worden door de lamp te laten zakken en dimmen, heeft dat bij mij de voorkeur want de stroom is al zo duur.

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Ligt denk ik aan de lamp die je gebruikt atmosphere1 , die van remco past wel in die categorie.

                    Met de fc-e3000 gedimmed laag ging wel groot gedeelte van de groeiperiode, ik deed steeds de ppfd meten om steeds tussen de 800 en 1000ppfd te zitten. (photone+iphone13pro=gecallibreerd met apogee sensor).

                    Maar hoe breder de planten groeien, tja dan moet je omhoog met je lamp en 100% gaan voor de lichtspreiding+ppfd optimaal te houden, wat overigens niet moeilijk is met de fc-e3000 in een 80x80 tent vanwege de pasvorm.


                    Tijdens de bloei heb ik eerlijk gezegd geen meters erbij gehad en gewoon lamp zo laag als dat me planten het aankonden. Ze laten het je wel weten. Maar als je zoals jij je kweekruimte tot het limiet wilt pushen, dan zou ik ook deze variabelen onder controle willen houden.

                    Jij hebt toch die UNI-T luxmeter? Als je ook een android toestel hebt kun je ze koppelen via een app en na selecteren van je licht spectrum kun je lux live omzetten naar ppfd. (MIGRO heeft hier een aantal videos over.)

                    Photone icm iphone blijft overigens het dichtst in de buurt komen van de apogee sensors.

                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    De optimale ppfd is niet voor elke soort onder verschillende omstandigheden hetzelfde. Een plant met problemen kan minder licht verdagen , daarom lijkt mij zo'n bladtemperatuurmeting erg handig.

                  #15
                  Wat voor grondverwarming zet je?


                  Comment


                  • atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Zo'n kabel van 50 watt met thermostaat.

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Opletten dat je de kabel vastmaakt dat hij zichzelf niet aanraakt wanneer je baantjes gaat trekken ermee.
                    En de thermostaat pt100 pakweg een cm of 2-5 van de kabel verwijderd. Ik heb die zelf ergens in het midden steken tussen de banen door.
                Bezig...
                X