Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ATMOSPHERE'S FEMS onder 300 watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Met meer licht en warme grond gaat het erg snel nu , sneller dan vorige keer, en veel sneller als buiten nu ( begin juni is het beste om buiten van start te gaan ! is mijn overtuiging ). Dit keer heb ik 50/50 indica stativa strains of zelfs indica dominante , volgens weer andere bronnen. Het doorgroeien in de bloei zou dus beperkt moeten zijn, dus ik groei nog een weekje door denk ik.

    De methode met veel planten en veel grond, een korte of geen groei periode, zonder toppen of zware training is naar mijn idee de snelste weg van zaad tot oogst.
    M'n vorige ronde met een zwaar sativa dominante soort (80 of 90% sativa) duurde ook maar een week of 14 , en dat is kort voor zo'n soort vanaf zaad.
    Een Indica dominante soort zal in 3 maanden klaar moeten zijn.

    We gaan het zien , het is afwachten met soorten waarvan ik het groeipatroon en de achtergrond niet ken.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Doorgroei kan je beperken door niet te snoeien of dieven voor 12/12 in gaat.

    #32
    Dat zal ik ook nietgaan doen.

    Comment


      #33
      De gedachte gang achter deze kweek, het waarom van een paar dingen .


      Grond belichten, of de vloer tussen de potten door is een zeer inefficiรซnte bedoeling, waar je in het begin, helaas niet omheen kan.
      Er is nog te weinig blad om het licht allemaal op te vangen.
      Je kunt dit wel zo kort mogelijk laten duren door veel planten te zetten, dan is je oppervlakte in korte tijd bedekt met groen, en wordt er veel licht benut
      Ook een snelle ontwikkeling maakt deze periode korter. Een groot medium helpt daarbij.
      Vandaar dus de keuze voor 1 grote bak.

      Overpotten brengt ook altijd wat vertraging, niet alleen na het overpotten maar er ook voor, dus dat doe ik niet.
      Nadeel van deze methode is onder andere dat je meer zaden moet kopen om van start te gaan.

      IMG20230517180933.jpg โ€‹

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Mooi man , da kastje gaat te klein zijn voor 20 dames te huisvesten รจรฉ

      • norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Ga je ze ook snel(ler) in de bloei zetten zoals een SOG? Ik kan me voorstellen dat als je ze 4 weken laat groeien dat het dan indd te vol wordt?

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Klopt , ik ga ze zeer binnenkort op 12/12 zetten, nog voor ze 2 weken in de groei(24/0) hebben gestaan . En dat zorgt ook weer voor een kortere totaal cyclus.

        @Remco: vorige ronde stonden er 26 op een kleiner oppervlak . De soorten die nu staan zullen na omschakeling wat eerder in de bloei gaan en vervolgens minder lang blijven doorgroeien in de bloei, verwacht ik.
        Maar ik moet niet te lang meer wachten met omschakelen want dit keer is de grondtemperatuur 5 graden hoger , dus groeien ze sneller. Dat is alleen maar goed want hoe sneller de ontwikkeling des te eerder ik kan gaan bloeien, en oogsten.

        Ze hebben nu nog totaal geen zin om de hoogte in te gaan, vertonen dus nog geen strek, zoals ook gewenst is.

      #34
      De klok gaat naar 12/12 nu :

      IMG20230519222108.jpg
      Last edited by atmosphere1; 20 May 2023, 10:50.

      Comment


      • Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Ik ben heel benieuwd hoe deze planten zich gaan ontwikkelen, heb hier ook wel oren naar. Nooit eerder met indica zoโ€™n volle bak gezien die bijna meteen op 12/12 ging. Succes!

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Dat gaat daar propvol staan in 4 weken.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Echte Indica's kun je ze niet noemen, maar veel verschil met de vorige soort is er zeker.

        Tijdens die 11 uur zullen we het licht maar aandoen

      #35
      De gronddiepte is ongeveer 25 cm en bestaat voornamelijk uit cocos (+/- 55%) waaronder ook action cocos blokken(uitgespoelde!)
      De meeste grond is gewoon hergebruikte.

      Planten zijn gemiddeld 20 cm breed en 7 cm hoog :

      IMG20230519222321.jpg
      Last edited by atmosphere1; 20 May 2023, 12:14.

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Dat gaat erg hard als ik dat vergelijk met mijn planten die dubbel zo oud zijn.
        Hoewel die momenteel per dag lijken te verdubbelen in grootte.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        ontwikkelingssnelheid is altijd gunstig, wat mij betreft, en groeitijd is duur ! 1,5 gram per watt in 11 weken of 1,5 watt in 16 weken, op jaarbasis een heel verschil. De tijdsduur telt dus net zo hard mee als het aantal grammen.

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Staat er mooi gezond bij!

      #36
      Plantjes in de 2 potjes zijn op het zelfde moment gestart maar dan buiten , wat een verschil ! IMG20230520185616.jpg

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Heb ook een amnees buiten staan, heeft net 4 blaadjes, dr zussen in de tent zijn circa 50cm hoog.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wat een wereld van verschil!

      #37
      Update, morgen staan ze 14 dagen totaal
      De soort aan de rechterkant is wat kleiner dan de GSC's

      IMG20230521201514.jpg

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Het staat over 3 dagen vol , en dan gaan ze de hoogte in, zijwaarts is dan immers geen goede optie meer. Als ze langer dan 80 cm worden overweeg ik led strips of balken halverwege te gaan hangen.

        - grondtemp 25 graden

        - tensio op 40 (vanwege het hoge cocos gehalte)

        - luchttemp: graadje of 20

        - LV: weet ik nog niet

        - Voeding : 1 keer 5 liter met EC 1,3 gegeven. (canna voor cocos A en B)

        - grond EC was ongeveer 2,2

        Ik geef nog water langs boven gewoon.

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ziet er weer vertrouwd uit Atmo! ๐Ÿ˜

        Ik zou wel de bodem temperatuur iets verlagen. De beste giftwater temperatuur is 20-22 graden. Met deze temperaturen bevat het water de meeste zuurstof.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Zit nu op 23 graden

      #38
      2 weken :

      IMG20230522204723.jpg

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Jammer van dat paars wel.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Welk paars ?

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Enige paars wat ik zie is de lumatek lamp

      #39
      Ziet er goed uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #40
        2,5 weken totaal : Het staat weer vol , dus het licht wordt vanaf nu maximaal gebruikt IMG20230525200647.jpg

        6 cm brede IMG20230525200504.jpg bladvingers.

        ze zijn aan de 6e internode bezig , ben erg benieuwd wanneer de eerste bloeiverschijnselen zichtbaar gaan worden.
        Last edited by atmosphere1; 25 May 2023, 20:26.

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Indicas komen niet uit gebieden waar het altijd ongeveer 12/12 is. Die reageren sneller .

          Welke soort wil je SOG gaan doen ?

          De planten in deze ronde hebben 12 dagen voorgegroeid.
          De ontwikkelingssnelheid bepaald ook wanneer ze de bloei in gaan.

          Zo snel en stevig als deze ronde heb ik ze nog nooit gehad trouwens.
          15 centimeter hoog en bijna 40 cm breed waren ze eergister, met een steel van 13 mm

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Komt door die bak grond, geef de wortels de ruimte en je krijgt mooie planten.

          Maareh........ jij gaat nog moeten snoeien zeg ik je.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam: Inderdaad, de grote bak doet veel, ook omdat er vooral cocos in zit.

          snoeien/ blad weghalen zal zeker weer nodig zijn verwacht ik ook.

        #41
        Dag 19 :

        IMG20230527195420.jpg verder geen nieuws .

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

        • Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Nice!

        #42
        Voor de fotosynthese is blauw licht niet erg efficient , daarom stopt met ook maar weinig van in led kweek verlichting, echter het is wel nuttig om internode afstanden kort te houden , ook in de toppen (die worden dus compacter!) .

        Daarom heb ik nu wat extra blauw licht opgehangen, om in eerste instantie de strek wat te begrenzen.

        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Hoe heb je dat gedaan, in wat voor vorm?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Met een flood light van de action , 50 watt , en dan aan de zijwand opgehangen, onder 45 graden, bij de hoogste planten.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          350 watt dus ๐Ÿ˜€

        #43
        Precies 3 weken oud :

        Cannabis on steroids!

        IMG20230529201655.jpg 40 tot 50 cm hoogte, met stelen tot 22 mm breed ! en 6 of 7 internodes.
        De soort die rechts staat is wat trager dan de GSC's, dat zijn trouwens Sour Apples weet ik nu (moest dat even navragen).
        1 plant heb ik nu getopt, en nog wat blad her en der ingekort. Erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Mooi man!

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          zalig zicht kerel , kรจรฉp it grรจรฉn ๐Ÿ‘๐Ÿผ

        #44
        Een aantal planten begint met voorbloeien IMG20230601201905.jpg IMG20230601201845.jpg

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          wtf da gaat hier lekker , en zo egaal veld , knap werk man ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

        #45
        Ze zijn al weer 60 tot 70 cm hoog , dus heb er weer een reeks getopt .

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Vet zeg
      Bezig...
      X