Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Tis geen meeldauw op de bladeren maar echt tussen de toppen in, zal morge ff kijke of ik wat duidelijke foto’s kan maken. Dat valt dan niet meer weg te wassen helaas.
Kga morgen alles omkappen en gewoon geen risico pakken. Kast schoonmaken en wat aanpassingen uitvoeren die ik op me lijst heb staan en opnieuw beginnen. Heb nog een 20tal zaadjes van de Oreoz…
Witte schimmel op de toppen? Kan dat dus ook nog? Ik keek vanmiddag nog naar mijn White Widow, zag heel veel poedersuiker achtig wit op en direct rondom de toppen en dacht: "Nu weet ik waarom ze deze variëteit zo noemen". Zeg..... het zal toch niet.... Kom maar op met die foto's!
Ff snel. IMG_6039.jpgIMG_6038.jpg
Zijn wat witte haren te zien maar dan zitten de sporen al diep in de celwand waarschijnlijk.
Dacht eerst misch spint maar de structuur ervan is toch anders.
De hoofdtoppen wat er nog zijn moeten denk ik ook geknipt want daar zit t waarschijnlijk ook in. Heb te weinig tijd de afgelopen dagen om fatsoenlijk te kunnen kijke.
Tja en als ik dan de rest afbloei gaat niet geweldig zijn denk ik.
Zijn toch nog 5 bloeiweken… voor die minitopjes 🫠.
Al zijn t wel veel minitopjes…
Denk dat het gewoon beter is alles omkappen want die sporen zullen gewoon in de hele kast aanwezig zijn denk ik. IMG_6040.jpgIMG_6041.jpg
Het is schimmel maar het is niet heel veel vandaar dat het moeilijk vast te leggen is op camera, ik controleer me planten regelmatig dus ben met dit soort dingen vroeg erbij. De planten leven nog heb ze express ff met rust gelaten om te kijken of er nog ergens anders schimmel groeit.
Zijn enkel de hoofdtoppen die het probleem hebben so far.
Ik vrees dat het uitblazen in je filter de boosdoener is en dat het vocht dat je daarin uitblaast weer aangezogen wordt. Door een straalkachel op zo'n 30 graden voor de inlaat te plaatsen kun je vermoedelijk voorkomen dat de schimmel doorzet. Dat is mij gelukt de vorige ronde zodat ze nog 8 weken konden bloeien.
Als je stook kosten wil besparen en niet te veel plantjes hebt staan kan je in de donkere uren best de lucht in de zelfde ruimte laten uitblazen, zo heb ik dat me eerste kweek gedaan toen nog met kachel
Kast staat op zolder waar het dakraam altijd open staat maar helaas is t niet genoeg.
Heb wel nog een ventilatierooster wat direct naar buiten ventileert, daar zou ik de uitlaat op kunnen aansluiten al is het stealth element volledig weg dan.
Ja tis klote maar aan de andere kant zit ik er niet zo mee joh.
Ik heb weer wat geleerd over de strain en haar groei gedrag, dat neem ik weer mee naar de volgende ronde wat waarschijnlijk weer 6x Original Oreoz gaat zijn. Ik moet haar immers nog steeds in de fik steken🤷🏼♂️
Zo ze zijn allemaal om, helaas maar dat heb je ook weleens🤷🏼♂️.
Ben aan het denken de kast wat te verplaatsen op zolder, heb een ventilatierooster in t plafond wat onder de dakpannen uitkomt. Daar zou ik de uitlaat van de kast op kunnen aansluiten.
Moet ik alleen hopen dat t niet gaat sneeuwen deze winter want zou wel beetje raar uitzien als ik t enige huis heb met het ontdooide dak 😂👮🏼♂️.
Anyways….
Bedankt weer voor t volgenen tot de volgende ronde.
Mss is Bas z’n huis anders geïsoleerd, gewoon niet doen, of maak het zo dat de lucht wat kan afkoelen eer dat het bij de dakpannen komt. Maar dan nog zou ik het niet doen ook al heb je led en is de kans klein met z’n kleine ruimte. 🤷🏼♂️
Ben aan het denken de kast wat te verplaatsen op zolder, heb een ventilatierooster in t plafond wat onder de dakpannen uitkomt. Daar zou ik de uitlaat van de kast op kunnen aansluiten.
In de bovenstaande posts staan veel dingen die ik niet begrijp!!? Waarom zou joi dak het enige zijn wat in de winter als het sneeuwt sneeuwvrij zijn? Je kweekt toch op led? een tube heater de jute aan de deur😅ik heb zo'n gehad als je daar 5cm je hand vandaan houd voel je al geen warmte meer. Erg jammer van je rot, i zou eerder naar buiten uitblazen dan inblazen. Op de manier van in zelfde milieu uitblazen is net als water naar de zee dragen, je kan beter de berg naar Mozes halen🙀🤠
Afzuiging uiteraard full gas, ventilatie van de ruimte waar de kast staat is niet goed genoeg heb ik gemerkt daar moet ik wat aan doen en denk in t vervolg wat meer wind tussen de toppen creëren.
Blaas je de vuile lucht naar buiten of naar een andere ruimte?
Want ja ...de winter komt er aan
Dus de afzuiging zal straks zachter komen te staan
En dan weet ik niet of luchtverplaatsing alleen genoeg zal zijn
Want als de schimmel in al je planten zat
Zal ze allicht gevoelig zijn voor schimmels
Ik heb de indruk dat het gemiddeld iets warmer en vochtiger blijft in die kasten, vergeleken met een tent. Geen idee of je nog plek hebt maar een ventilator zou ik sowieso wel overwegen volgende ronde. Hier draait hij toch ook terug 24/7 en sindsdien geen last meer van vocht op de bladeren.
Comment