Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
TegridyRandy 6 weken zoiets. Heb een keelontsteking dus ze gaan er goed doorheen nu ik niet kan vapen. Buurman ook een aantal gegeven dus ze zullen wel op zijn voordat ze om zijn.
Grtz Kh , als je wil afblazen in de kamer en de warmte behouden maar het vocht eruit halen , is dat best makkelijk te doen .
Je neemt een krat , tray en je zet er enkele 2 liter waterflessen in die je voordien in de vriezer hebt gelegd.
Het vocht in de lucht condenseert op de fles en vriest aan , zolang de fles bevrozen is zal ze dus ontvochtigen en als ze dan smelt ,smelt het water dat eraan hangt in de bak maar niet meer in de lucht ...
En de warmte blijft grotendeels in de kamer dus moet je minder bijwarmen .
En hoe meer flessen je stelt des te meer vocht je aan de ruimte onttrekt
Simpel ontvochtigen door condensatie , zo oud als de straat
Heb ze de hele week niet gezien, vrouwtje heeft steeds water gegeven nadat ik op de ochtend wat flessen met voedingswater heb geprepareerd voor de dames. IMG_6784.png
Iedere plant een flesje .
Ze staan zowat op dag1 bloei maar mogen nog wel wat groeien, 15cm erbij ben ik blij.
De vorige poging met deze strain bleven ze ook nog lang doorgroeien dus we gaan het zien.
Voeding krijgen ze de afgelopen dagen rond de ec1.2-ec1.3 / ph5.8
Aangezien de flessen sochtends gemaakt worden zal de ph ietsje hoger uitpakken bij watergift wat prima is.
Dag 2 bloei (12-11).
Ze zijn nog een beetje aan de drogere kant, heb ze een extra plons gegeven 2L per pot. Kwam niks aan de onderkant eruit dus ze kunnen het nog hebben.
ec1.4/ph6.5
PS. Ik heb nog een 3e lumatek ats 200w pro liggen voor de geïnteresseerden , 200piek + verzending en hij is van jou (zie verkoop subforum). IMG_6795.jpgIMG_6792.jpg
Last edited by Ketelhuis; 12 November 2023, 20:31.
Moet die kast toch nog eens goed inspecteren op lichtlekken. Is nu de 2e keer op een rij dat linksvoor een herma blijkt. Tevens een gevoelige strain blijkt het, zowel gevoelig voor rot als herma…
Volgende ronde ga ik stekken zetten van een (schijnbaar bewezen) reguliere moeder.
Maargoed…aanschouw de ballen van Herman….again😂 IMG_6816.jpg
Ze krijgen iedere dag een liter bloeiwater pp. EC1.4 / ph6.5
Heb wat geschoven en op de lege plek een torenfan gezet, deze is volledig stil op stand 1 en blaast een prettig briesje door de overige 5 dames. Oscilleert 90graden.
Gisteren nog eens de tijd gehad voor een goede inspectie en toch aan 3 andere planten ook nog ballen gevonden waarvan ook eentje open..
Heb dus nog 2 planten over die wellicht ook al bestuift zijn en waarschijnlijk ook wel ergens een banaan of bal groeien...
Ik ga het opgeven met deze strain en de zaadjes gaan de kliko in.
Indezer ff bij me stekkenboer wat kleintjes uitzoeken en dan gaan we stekkies zetten.
Maar eerst iedere naad van de kast afplakken voor de zekerheid, al lijkt me een lichtlek wel sterk aangezien de kast in een ruimte staat waar het altijd pikdonker is....
Stress hebben ze ook niet gehad buiten het toppen boven de 6e node en snoeien doe ik niet tussendoor (behalve week 2-3bloei) , enkel wat groot schutblad onderaan voor ruimte te maken voor watergift.
Maar goed, deze week dus ff kijken welke strain er mee gaat met papa ketel en dan zal er nog wel een verslag volgen...misschien zelfs ene wat afgemaakt kan worden!
PS.
Het klimaat in de kast is trouwens wel een stuk beter dan de vorige ronde!
LV% zit tussen de 40-50% en temperatuur rond de 23-24 graden.
In ieder geval iets wat positief is.
Comment