Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dag 4 bloei.
Ff de kast opengetrokken paar minuten voor t licht aanging. De dosis vandaag gaat ec1.3 zijn 1L per plant. Bladeren zijn diepgroen en stevig, enkel aan de onderkant wat verkleurde blaadjes, die krijgen te weinig licht, vallen vanzelf af.
Uhmmm🫠🍀.
.
.
.
Ja t is een beetje uit de hand gelopen qua hoogte🤷🏼♂️.
Ze willen gewoon niet stoppen, simple as that.
Lampen zijn gedimmed, ppfd varieert alsnog tussen 800-1200 op 75% vermogen.
Indezer komen er 2 ledstrips binnen 2x 40watt cosmorrow, planten zijn op een lengte dat het rendabel kan zijn om ergens halverwege de extra strips te hangen. Dan wordt t een 380watt rondje.
Veel te knakken valt er denk ik niet want het hele toppenveld is gewoon tt het maximale in hoogte.
Misschien als ik er de tijd voor vind gaan ze allemaal nog een knak of buig krijgen maar voor nu laat ik t ff zo.
De bladtemp is 24-25 graden dus zo extreem heet is het allemaal niet.
Eindelijk lijkt het erop dat de groei er uit is.
Nog veel geknakt want groeide de lampen in, het is nu nogsteeds erg dicht op de lampen maar voor nu gun ik de dames ff rust en eind volgende week krijgen ze een snoei beurtje en evt nog wat buigen hier en daar.
Gister en vandaag hebben ze EC1.4/PH6.5 gekregen van het bekende recept, 1L pp.
Hangen nu ook 2x 40watt cosmorrow bloom leds tussen de planten, moet de bekabeling allemaal nog eens mooi maken maar dat wordt iets voor na deze ronde.
Toch maar de afzuiging en filter buiten de kast geplaatst vandaag. Lampen weer wat omhoog en ik schat dat we 20-25cm speling hebben wat me ideaal lijkt. Lampen staan weer op 100%. IMG_5808.jpgIMG_5810.jpgIMG_5813.jpgIMG_5809.jpgIMG_5811.jpg
PH donner wellicht heb ik toch ene die redelijk dicht bij de werkelijkheid komt.
Was vergeten dat ik die witte hygrometer ook nog in de kast had staan circa 35cm boven de potten. IMG_5849.jpgIMG_5848.jpg
Ja klopt wat je zegt hoor, de sensors die ze normaal gebruiken voor die dingen hebben een 10%hysterese ofzo dus niet heel betrouwbaar.
Maar tis maar om iets in de kast te hangen haha, verder doe ik er vrij weinig mee met die info.
Comment