Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De kast van Ketel - Original Oreoz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Dag 5 12/12.

    2 foto’s gemaakt en ff in mekaar geplakt bij gebrek aan beter🥲🫠.
    IMG_5517.jpg


    Vandaag niks, morge kraanwater, vliegding op t geel.
    IMG_5524.jpg

    IMG_5525.jpg IMG_5522.jpg


    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      a ja das juist , da ga ni ,das niks dokter al maar uit hoeveel er af moet èé

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ja man heb er al over nagedacht, is weer iets voor die altijd volgende ronde🍀😁

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ken er nog zo ene èé

    #92
    Mooi strak veldje !
    Waarom heb je dat hele afzuiggebeuren niet buiten de kast gelaten, dan heb je wat meer hoogte....en je kunt overwegen om een opzetstuk bovenop te plaatsen.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Als iemand me kamer om 1 of andere rede binnenkomt valt dat een beetje op als je een afzuiging+koopstoffilter op je kast hebt staan.

      Nu hoor je m amper en kan het beetje geluid al makkelijk maskeren met een normale ventilator oid.

    #93
    Dag 6 12/12.

    Heb er ff een aantal koplopers een lichte knak gegeven.
    Ze hebben ook allemaal na een dag vasten 1.5L plens gekregen, ph6.2 kraanwater. Ze stonden een beeeetje te droog vandaag.
    IMG_5546.jpg IMG_5548.jpg


    ah ja…

    toch is er 1 plant die niet zo goed wilt meewerken opeens. Die linksachter (nr-1) is toch een cm of 5-10 korter dan haar zussen. Je ziet ook het dal, na de strek ga ik kijken om die een beetje te verhogen onder de pot om alles gelijk te trekken.
    IMG_5547.jpg

    Was m weer.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #94
      Dag 7(nog net) op 12/12.

      Alleen wat water gegeven ph6.3?
      1L per plant, de potten allemaal alweer droog.
      Me ph-pen is volgens mij al naar de klote die gele. Kan best want heb m laatst ook in t water laten vallen en dat ding is niet waterdicht ​​​​​​.
      ph is steeds anders en als je ff tegen dat ding aantikt stijgt de ph weer.

      Heb een milwaukee mw100 pro besteld, hopelijk houdt die t langer uit.
      Gelukkig kweken we aarde.

      Fotootje van vanmiddag.
      IMG_5554.jpg


      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Dat heeft niemand gezegd 🤨

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Spannend.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Snap zoals gewoonlijk niet wat je wilt zeggen @Rreppellsteeltjam 😅

      #95
      Deze had ik besteld.
      IMG_5561.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        de elektrode wellicht, de adwa11 wat ik eerst had is dat wel. De cheap gele zit gewoon een gaatje aan de achterkant van de meetpen .... zodat er sneller water in komt en sneller kapot gaat?...

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kweennie.

        Polletje starten wanneer deze in de ketel valt?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Kan wel al melden dat ik m met een droge elektrode heb binnen gekregen, iets wat meerdere mensen op het www melden.

        Heb er een mail over gedaan en ondertussen deze elektrode in kcl vloeistof gestoken .

        Ook zit er enkel ph7.01 ijkvloeistof bij (intentional) , terwijl je ook de ph4.01 ijkvloeistof nodig hebt.

        Die dan ook nog extra besteld samen met een voorraadje aan ijkvloeistoffen.

      #96
      Dag 8 12/12.

      Ze zitten zeer zeker in de strek. Ze mogen nog wel beetje 🤏 groeien. Dit kan weleens een mooie ronde worden. Ff afkloppe🙈

      Vandaag weer wat voedingswater ec1.2 bestaande uit 1ml purezyme
      1ml sugar royal
      terragrow
      ph6.3
      Allemaal een litertje ontvangen.

      IMG_5572.jpg IMG_5571.jpg IMG_5568.jpg IMG_5569.jpg

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Je komt spiegel folie te kort 😂
        Zien er gezond uit!

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Lijkt net broodkweek xD, enne PH donner dat dacht ik niet, ik heb nog 3 rollen liggen

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Dan heb je nog wat te doen 🙃

      #97
      In welke week zitten ze nu ?

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        5 week + 3 dagen boven de grond.

      #98
      29 dagen 18/6.
      9 dagen 12/12.
      38 dagen boven de grond (5 weken + 3 dagen atmosphere1 ).

      Ze hebben vandaag 750ml pp gekregen ec1.2 ph6.3 van het bekende recept.
      Het klimaat is lekker voor nu.

      De planten zijn 70cm hoog, 40cm boven het net.
      IMG_5586.jpg IMG_5583.jpg IMG_5580.jpg IMG_5582.jpg

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Dat soort hygrometers zijn niet helemaal koosjer he’
        Die lopen altijd uit de pas.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ha! Ik loop 1 dag achter op je ik zit vandaag op dag 9. Hoelang moeten die van jou staan ongeveer?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        PH donner ik vertrouw er ook niet op dat hij 100% accuraat is maar gaat om t idee eh, heb nog wel meer precieze sensoren liggen maar die moet ik nog zoeken. Maak me overigens niet zo druk om de lv% tis goed geventileerd de kamer waar de kast staat.


        Bo$wachter Deze zijn 70% indica, de breeder adverteert met 8 weken bloei. Dat kan goed kloppen dus 8-9 weken bloei.

        Laten we zeggen nog 10 weken te gaan.

      #99
      Iemand die toevallig de DIN-maat weet van de plagron flessen?

      orald28-2857jpg.image.500x500.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      Dag 10 12/12.
      Vandaag hebben ze allemaal 1.5L voedingswater ec1.4 gekregen, afgezuurd naar ph6.5 .
      IMG_5596.jpg


      De nieuwe meter is ook binnengekomen, maar de kcl vloeistof in de dop was opgedroogd .
      Goed, heb gelezen dat een paar uur in kcl vloeistof de elektrode weer tot leven moet wekken. Zo gezegd zo gedaan dus.
      IMG_5590.jpg

      Vervolgens zag ik dat er idd enkel ph7.01 ijkvloeistof bijgeleverd werd….beetje raar want je hebt ook de ph4.01 nodig

      Doordat de kalibratie gebeurt door 2 potmeters te roteren ipv een softwarematig programma hoef ik de 2-punt kalibratie niet persé in 1x uit te voeren dus heb gekeken waar we op uit komen wanneer de elektrode in de ph7.01 ijkvloeistof wordt gedompeld…. Ph7.1, een kleine draai aan de stugge knop en we zitten op ph7.0.

      Vervolgens heb ik me oude(2weken oud) gele ph-meter in de vloeistof gedompeld en ik meet ph6.0 , dat scheelt een hele stap. De ph4.01 vloeistof heb ik besteld dus ik heb de nieuwe meter enkel op ph7.01 kunnen kalibreren maar heb het idee dat hij dus al zeer accuraat is en de meting is vanaf het moment dat je de elektrode in het voedingswater steekt stabiel.

      De ijkvloeistof wat over is heb ik in glazen buisjes gegoten en die bewaar ik nu in de koelkast, schijnbaar kun je dat dan een jaar nog bewaren koel+donker.
      IMG_5592.jpg

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Geloof ik best @Rreppellsteeltjam , met die welbekende gele cheapo is het gewoon hit or miss denk ik. Heb er al eerder ene gehad en die deed het ook prima. Kan zijn natuurlijk omdat ik die van mij in het water heb laten vallen en het binnenwerk batterijen,printplaat etc nat is geworden. Als ik de pen in het water steek dan blijft ie nog wel een paar minuten heen en weer dansen op de ph waarde voordat hij stabiliseert.... om vervolgens zodra ik de pen beweeg weer te verspringen.

        Maar het is geen slecht idee om ff te noteren wat de normale ph van me kraanwater is voor toekomstige reference, om 1 of andere reden heb ik dat alleen met de ec gedaan.

      • Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Veel waterleidingbedrijven hebben uitvoerige analyses beschikbaar van het leidingwater dat zij aanbieden per bron.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        De afwijkende PH meters en het gedoe met kalibratie, diverse vloeistoffen, hebben er voor gezorgd dat ik maar ben over gegaan op de ph strips

      Hoe hoog hangt het armatuur van het canopy? Ik heb een beetje terug zitten lezen maar..... Het ziet er prachtig uit allemaal🤫

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Lees je comment na het plaatsen van de update maar toevallig had ik vandaag ff gemeten ⬇️

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Heb ze overigens bij het schakelen erg hoog gehangen om ze meer te laten strekken. Iets wat me de vorige ronde denk ik wat grammen heeft gekost.

      Dag 11 12/12.
      Nog ff en we zitten in de bloei, de knopjes beginnen zichtbaar te worden.
      IMG_5613.jpg


      Het veldje heeft het hoogste punt van het spiegelfolie bereikt, Het maximum wat ik in gedachte had dus wellicht gaan we nog wat buigen. De lamp kan nog wel wat hoger dus er is nog geen bilzweet.

      De planten zijn ongeveer 80cm vanaf de (pot)grond en boven het net hebben we stelen tegen de 50cm.
      De afstand tussen lamp en plant is zo’n 15cm, daar moeten we wel nog wat aan doen maar de ec is laag en de potten staan goed vochtig.

      IMG_5608.jpg IMG_5606.jpg IMG_5605.jpg IMG_5612.jpg IMG_5610.jpg


      Het gele papiertje is ook wat gezelliger geworden..
      IMG_5604.jpg



      Tja en verder is er nie veel te melden eh.
      Misschien als ik de tijd vindt vandaag nog een baantje spiegelfolie plakken.


      Last edited by Ketelhuis; 13 August 2023, 16:41.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Denk 2.5 weken groeivoeding zoiets maar ik heb er niet echt een plan voor. Ben gewoon begonnen toen me bladeren wat lichtjes begonnen te kleuren al moet ik wel bekennen dat ik twijfelde of die lichte kleur niet door de watergift kwam ( te droog) en na het controleren met een analoge meter ben ik meer water gaan geven...... + voeding maar dan wel een lage EC ook al waren ze al goed gegroeid. Pas als de bloei er echt in zit ga ik over op bloeivoeding.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ahh thanks!! 15cm hoe ben je daar zo op gekomen, ik geloof dat ze bij lumatek 12inch adviseren. Dus bijna het dubbele wat zij adviseren op 100%. Het ziet er naar uit dat ze het niet erg vinden. Ben je niet een beetje huiverig, dat als dadelijk de toppen echt zichtbaar worden, ze bleach gaan laten zien?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Nou ik had de lampen ff een dagje wat lager gehangen ff kijke wat ze aankunnen en was het daarna een dagje vergeten en stonden ze er 5cm vanaf zonder stress. Dus dacht ik probeer nu ff een paar dagen 15cm aan te houden met nog optie om de lampen hoger te hangen. Dit is dus ff experimenteren nu de planten volwassen zijn. Lampen draaien 100% trouwens.

      Nog ff een overzichtsfoto , 2 foto's gemaakt met behulp van statief en op mekaar gelegd. Betere foto's dan dit gaan het niet worden totdat ook ik me deuren eruit kan halen .


      $ moet die kabel-spaghetti wel eens ff fikse $

      IMG_5615.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        😄👍🏼💨

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Top!

      Effies doorgelezen. Mooi strak veld. Compliment. Ik zet in op 525gr.

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Andere hobby en ik heb al niks van hobbies 🥲🍀 ofja pepers kweken doen we graag.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        🥳 pepers kweken ook een mooie hobby volgend jaar zet ik er ook op men terras 👍🏼👍🏼

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Leuke plantjes, gewoon wat pepers bij de winkel halen en de zaadjes ervan drogen/gebruiken.

        Heb vanalles staan maar me favoriet is de Rawit, klein pepertje en lekker pittig maar de plant zelf is ook geschikt voor pepperbonsai.

      Ik gun een ieder 525 onder 400W op 1m²
      Maar verhalen van 2gr/W geloof ik nu niet, nooit niet........geloof me
      Last edited by Martin1970; 14 August 2023, 06:18.

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Zijn geen verhaaltjes man. Er zijn er al genoeg die bewezen hebben dat het wel degelijk mogelijk is. Bij sommigen heb ik ook m'n twijfels hoeveel tak er nog aanhangt of hoe degelijk de wiet gedroogd was. Maar dat het mogelijk is, is al genoeg bewezen ondertussen.
        Heb je zelf al eens een ronde gedraaid onder een goeie led lamp?

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Geloof bij stellen dan, wonderen zijn de wereld nog niet uit

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Kan ook 2.2gr/w zijn geweest is al ff terug.
    Bezig...
    X