Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De kast van Ketel - Original Oreoz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik gun je van harte van alles, je doet je stinkende best en dat mag gezegd worden.
    1100gram onder 400W is een fabeltje of het moet nat-gewicht zijn en een slechte run want dan had hij 250gr. droog

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geen fabeltjes hiero, ik heb ook gbars.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Kijk maar eens goed rond hier tussen de verslagen , of ze moeten allemaal liegen.
      Zelf heb ik het nog niet gehaald, vorige ronde 420gram droog min 10gram rot op 80x80. Planten waren niet heel groot dus daar had meer uitgehaald kunnen worden.
      Gaan het zien wat deze ronde brengt.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Met m’n Mars hydro fc E 4800 480W lamp eerste ronde 919gr droog eraf gehaald die 2gr moet ik ook nog wel een keer halen lijkt me🤷🏼‍♂️

    daarom is mijn 525 nog niet zo gek

    Comment


      2.7gr/W is broodje aap verhaal met 400W op 1m²

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Hey Martin, als je wilt reageren kan je op de 3 bolletjes rechts onder de post drukken. Zo vervuil je andere mensen hun Growtopics niet en is het makkelijker de discussie te houden als het allemaal bij elkaar blijft.

        Voor de rest zou ik je aanraden even research te doen voor je gekke dingen begint te roepen die je als waarheid aanneemt. Je bent duidelijk al een wat ouder persoon maar de technologie staat niet stil en dat vergeten sommige boomers wel eens

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Voor minder dan 3 gram de watt kom ik mijn bed niet uit!

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        😂😂.

      DerpiE ik zie geen 3 balletjes, was je stoned.?
      Denk dat ik de eerste was die met een led draaide......nu "slechts" een Lumatek Zeus 6ooWpro. En ik weet wat daaronder vandaan komt. En kan dus zeggen dat bijna 1K onder 400W een broodje aap verhaal is.

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Zijn genoeg forums waar je terug vind dat 2gr/w haalbaar is.. het is geen hps van vroeger he.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Als je er een jaar over mag doen , is ook 5gram per watt mogelijk.
        kortom de tijdsduur mag niet ontbreken in dit verhaal.
        Hoe lang moet een X wattage lamp aanstaan om tot een bepaalde oogst te komen?

        gram per watt / aantal dagen.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zou zeggen vanaf het moment dat er echte bloei te zien is 8-9 weken tellen. Voorgroeien kan ik ook met een ikea lamp, duurt gewoon wat langer.

      Anyways, verder met t verslag.

      Slecht nieuws mannen, we hebben een travestiet in de kast, of is t non-binary spirited people pansexueel tegenwoordig.


      Heb her en der op de plant linksvoor balletjes gespot🥲
      Lichtlek zou me toch sterk lijken, tis immers een gtools kast met alle voorzorgsmaatregelen. Ook is de kamer waar de kast staat eigenlijk altijd pikke donker wanneer de kast dat zelf ook is.
      IMG_5618.jpg

      Dusjeh kutzooi maar helaas hoort t erbij….. als je een pechvogel bent tenminste.
      Dit is niet goed voor me ocd want vorige runtz ronde waren het er ook al 3 ipv 4 planten en nu ist weer 5 ipv 6.

      Nou ff afscheid nemen dan van hettie en vanavond ga ik hettie kille.
      IMG_5619.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Balen die ballen maar kun je niet hakkie takkie weg is zakkie en het dan ff aanzien?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ja tis kak 💩, mja liever van voor dan van achter.

        Had me zo verheugd op dat mooie toppenveld haha maargoed 🫠 soms kan een lelijkerd ook lekker zijn.

        Hork ik ga t risico niet pakken man, of ik er nu een tak vanaf knip of niet, t blijft genetisch gezien een herma en gaat waarschijnlijk gewoon uitstel van executie zijn. Nu valt t makkelijk op zodra de ballen zich laten zien maar dalijk wanneer de colaflessen beginnen te groeien gaat dat lastiger zijn🕵🏼‍♂️.

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Jammer man!

        Als het hierbij blijft kán het nog wel eens positief uitvallen.
        De overgebleven hebben nu ruimte op de hele lengte.

      hoef je niet blij mee te zijn maar dat spreekt voor zich. Punten welke herma veroorzaken afstrepen

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Denk dat het een geval van pech is,
        Als er al 1 een herma zou worden had ik verwacht dat het de voorste middelste zou zijn.
        Die staat immers voor de “spleet” waar de deuren het grootste risico hebben om licht door te laten.

        Het is alsnog een volle kast dus we gaan gewoon lekker door waar we mee bezig waren.

      Belangrijk is om niet gehecht te raken aan de dames.
      Zodra ze roze maandag gaan vieren meteen omkappen die zooi.


      t is wat Donner zegt, meer ruimte voor het licht dieper te laten penetreren. Waarschijnlijk ga ik de scrog loshalen om de voorste 2 te herpositioneren en alsnog het totale oppervlakte effectief kan gebruiken.
      IMG_5622.jpg

      RIP nr2.

      You did great, until you grew great balls.


      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zou ik zeker doen, loshalen en herpositioneren!

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Mss aan die kant mss een rooster steken die net die lellebel wat strooilicht voorzag? Was hier ook voorgevallen bij een luchtinlaat.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zou niet mogen Rietslang ik heb g-tools luchtinlaten wat geen licht doorlaten.

      @Donner Waarom noem je het sletten?

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Hahah het is wel zo net als dieren mensen schimmels en ga zo nog maar even door

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ik zeg niet zomaar sletten.
        Zolang ze smachten bloeien ze door.
        Ik hou me bij de feiten 🤫

      • Martin1970
        Martin1970 commented
        Editing a comment
        Donner...heb jij kinderen?

      je mag geen sletten meer zeggen...afgesproken

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Je bent vrouw hè, martina.

      • Martin1970
        Martin1970 commented
        Editing a comment
        ben jij een lekker ding dan?

      En jij gaat verdomme nou op die bolletjes drukken!? Afgesproken! IMG_2442.png IMG_2443.png als je die bolletjes nu nog niet ziet moet je stoppen met wiet roken en gewoon melk drinken.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik zou DAAR niet op vertrouwen.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Wat is jou check procedure dan?

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        De Thaise methode : bij twijfel laten 😅

      Dag 13 12/12.

      Allright, dus we hebben Herman afgeslacht en verwijderd van het feestje. Een mooie kans om even de wortels te bekijken, Remco pak ff wat zakdoekjes erbij voor t geval er iets ontsnapt.😂
      IMG_5644.jpg

      Een lekkere kluit van top tot teen al zeg ik het zelf.
      Geen wonder dat ze zo lekker zuipen, wissel toch steeds af met 1-1.5L water per dag.

      Het scrognet is eruit, was erg makkelijk gewoon het touwtje eruit trekken. De planten zijn natuurlijk een beetje geslonken in hun breedte hierdoor, dus ik heb met wat losse stukjes touw bij de achterste planten een aantal takken naar de buitenkanten getrokken en naar voren. Veel werk was dat niet want erg breed waren ze in de eerste instantie sowieso niet dus het gaat hier om enkele centimeters verschil.

      Voorste 2 planten wat naar het midden geschoven en hetzelfde verhaal alleen iets meer centimeters.
      Lang verhaal kort, het is alsnog een volle kast.
      IMG_5636.jpg IMG_5641.jpg IMG_5639.jpg IMG_5630.jpg


      Tja en verder hebben de dames die over zijn allemaal een liter kraanwater gekregen vandaag afgezuurd naar ph6.5 .

      Lamp hangt ….laag boven het veld en de dames lijken het niet erg te vinden maar met 1 of 2 dagen te gaan voordat we echte bloei gaan tellen wacht ik nog ff met m naar het hoogste punt te verhogen.

      Dat was m.




      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Oh ja moet er wel ff bij melden dat me lampen niet op 100% draaien, das net iets te warm dus 75% op t moment tot ze naar hoogste punt gaan.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Hede gij een gedacht hoe hoog de lamp hangt op zen hoogste punt boven kant pot gemeten !??!

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zal het morgen eens meten Remco

      Dag 1 ekte bloei.
      IMG_5653.jpg



      De planten zijn niet heel veel meer gegroeid dus ik denk dat dit t zo’n beetje gaat zijn.
      Lamp hangt nu op t maximale hoogte tegen de filter aan. De lasertemperatuur meter zegt 40-45graden celcius oppervlakte warmte op het armatuur dus ik maak me er niet zo druk om dat ze tegen de filter zitten. De warme lucht wordt trouwens ook direct afgevoerd dus zal geen kwaad kunnen.
      IMG_5652.jpg

      Als ik de kast opentrek heeft het nogsteeds hetzelfde effect als een paar dagen terug voordat ik Herman had gespot, lekker volle kast!

      Ik zie al amper verschil.
      IMG_5650.jpg IMG_5651.jpg

      Ze hebben gister alleen kraanwater gehad en vandaag krijgen ze wat van de Bloom.

      Op 1L water gaat:
      1ml pure zyme
      1ml sugar royal
      5ml terra bloom

      Dit zorgt voor een EC1.4 - PH6.4
      Komt goed uit hoef dus niet af te zuren.
      IMG_5654.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        op de ph weet ik niet maar ik weet wel dat daar pk13-14 in zit en dat geef je normaal toch pas vanaf week 4 bloei ? Dat verklaard de hoge EC.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ok , dan moet ik gene extra PK mee geven , had net de bus klaar gezet !!

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Die bloom is ook gewoon een n-p-k meststof , met een kleiner aandeel stikstof.

      Mijn EC schema is sowieso een stuk lager als dat van jou Remco maar ik houdt dit meer als max waardes aan, tenzij ze echt om meer vragen.
      terraketel.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Die ec1.5 heb ik maar een enkele keer gegeven.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dat schema zegt helaas niets over de EC waarde in de wortelzone , waar het eigenlijk om draait ! Die schema's hebben dus nauwelijks enige nuttige waarde. Natte vinger werk eigenlijk.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        nogmaals, het is enkel een max waarde (rode draad) wat ik hanteer, de bladeren zullen het wel zeggen als ze meer lusten. Voorlopig heb ik diep groen blad met ec1.4 maar kan waarschijnlijk wel wat zakken.

        Bij de wortels is de EC ook niet hoog, de fertometer zegt tussen de 0.6-1.2 EC.
        Die meting doe ik niet al te diep of te vaak want het is prikken waar de wortels zitten.

      Dag 2 bloei.

      Niet veel te melden, zolang we ec1.4 geven zitten we steady op ph6.4 zonder te hoeven afzuren🍀
      Gewoon de sugar royale en purezyme met de bloom. Calmag gebruik ik niet tot dusver en denk ook niet dat ik het nodig ga hebben.
      IMG_5664.jpg
      IMG_5661.jpg


      Last edited by Ketelhuis; 17 August 2023, 16:47.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zal vast kunnen hoor, alleen de ph zal stijgen na een tijd dus dat moet je wel meten voor je geeft.

        Hoelang kun je t voedingswater bewaren is de vraag.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wanneer je het voedingsvat uit de zon houdt en het voedingswater in beweging houdt, kun je het wel wekenlang goed houden. Zolang het niet stinkt en/of schilfert is het nog goed.

      • Zabuza
        Zabuza commented
        Editing a comment
        Remco https://www.plaza33.nl/shop/hulpmidd...iel-p-596.html Deze gebruik ik. 3 ml is niet veel, heb ook maar 60×60 oppervlakte. In de bloei maak ik 2 liter water per dag klaar. Kan vlot met die kleintjes gedoseerd worden. Er staan ook grotere op de website. Daar zie ik echter geen aanduidingen op het pipetje staan.

      Dag 3 bloei.
      Ze zijn toch nog iets meer aan t groeien dan ik had verwacht dus heb ff wat lopen buigen (met beleid).
      Denk een stuk of 10 kopjes gebogen en een touwje met boutje eraan gehangen zodat ze niet over een uur weer rechtop staan.

      Vantevoren hebben ze 1.5L kraanwater ph6.5 gekregen, dan buigen ze wat makkelijker.
      IMG_5677.jpg IMG_5675.jpg

      Het is alsnog tegen het limiet dus hoop dat het niet veel verder gaat groeien want anders wordt t alsnog dimmen, de lampen staan nu 💯 op een 15cm afstand schat ik. Ff aanzien of ze het aankunnen zolang ik de potten goed vochtig houdt.

      De planten zijn vanaf de (pot)grond 100cm hoog (vóór het buigen).

      IMG_5679.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        te duur bij den Ali gemiddeld 2 ping ping per stuk , maaaaar dan heb je wel ananas'sen in de kast /tent èé

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ben fout gemiddeld nen euro !éè!

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Geen gek idee haha.
    Bezig...
    X