Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strekkende Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Strekkende Plant

    Korting op 420shop
    Beste Draaiers,

    Ik ben dit jaar begonnen met mijn 2e Buitenkweek. ik heb verschillende soorten plantjes neer gezet en nu valt het op dat vooral mijn autoflowers van Dutch passion (Lemon Kix) enorm strekken in de vegetatieve fase. als kleine plantje hadden ze hier helemaal geen last van. ik weet dat zon/lichturen vaak te maken heeft met het strekken in combinatie met warmte, maar ze staan bijna heel de dag in de zon (dan wel in een tent). de plantjes zijn nu ruim een meter hoog en het lijkt er op als ik naar de takken kijk dat deze nog veel hoger gaat worden.

    Mijn vraag is nu dus of iemand weet waar dit strekken vandaan komt en of ik dit kan oplossen met bijvoorbeeld scrog of andere manier van trainen.

    Extra info
    -Planten staan in Textiel potten
    -De voeding die ik geef is Alga grow, Terra grow, Power Roots, Pure zym en lemon kick voor de ph waarde van Plagron
    -de planten zijn nu ongeveer 4,5 weken oud
    -6/7 uren vol in de zon en de rest van de dag niet in de schaduw
    -Plant soort = Auto Lemon Kix van Dutch Passion.
    -1 keer per 2/3 dagen geef ik water als de pot zo goed als uitgedroogt is (39 liter potten)

    Groet Coen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hey,

    Het strekken heeft idd te maken met het aantal licht in lichtsterkte en het aantal uren. De vraag is dan laat het tentje genoeg licht door of niet.
    Valt er genoeg licht en aantal lichturen op de tent.

    En verder ook kan je heg geslacht al bepalen? Met dat je zegt dat ze dit in het begin niet hadden. Als je het geslacht kan bepalen zijn ze in voorbloei en dat is het normaal dat ze een groeispurt maken😉.

    Comment


      #3
      Hallo,

      De Zaden zijn Femenised en ik zie nog geen tekenen dat het mannetjes planten zijn. de tent houd het zonlicht niet tegen naar mijn mening alleen wat minder scherp als je snapt wat ik bedoel . ik vind de plantjes nog vrij jong om te zeggen dat ze in de voorbloei zijn. denk je dat ze als ze zo lang zijn dat dit uiteindelijk een probleem voor het eindresultaat?

      Comment


        #4
        Femenised. Leuk mag ik hieronder verstaan dat het geen autoflowers zijn (autoflowers kunnen ook feminesed zijn).

        Sommige oo het forum zeggen dat zooon tent te veel tegen houdt andere niet (maar die andere kweekte in spanje iets meer en langer zon dan in de benelux).

        Als het geen autoflowers zijn nog niet zoveel omdat je altijd kan toppen en die nog lang groeien. Maar een blijvende strekkende plant oogst niet zoveel.

        Als het dus een fotoperiodieke plant is hoop ik dat je een indicadominante plant gekozen hebt.

        Over welke strain praten we?

        Comment


          #5
          De voorbloei is gewoon om uit te maken of ze bezig zijn met een groeispurt. Uiteraard zijn de meeste niet veel met mannetjes tenzij voor decoratie of voor pollen te verzamelen.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
            Femenised. Leuk mag ik hieronder verstaan dat het geen autoflowers zijn (autoflowers kunnen ook feminesed zijn).

            Sommige oo het forum zeggen dat zooon tent te veel tegen houdt andere niet (maar die andere kweekte in spanje iets meer en langer zon dan in de benelux).

            Als het geen autoflowers zijn nog niet zoveel omdat je altijd kan toppen en die nog lang groeien. Maar een blijvende strekkende plant oogst niet zoveel.

            Als het dus een fotoperiodieke plant is hoop ik dat je een indicadominante plant gekozen hebt.

            Over welke strain praten we?
            Met hopen dat je een indica dominante plant genomen hebt met uitzondering als je gaat gaan verduisteren

            Comment


              #7
              Dit zijn femenised autoflowers van Dutch Passion. (auto lemon kix) deze zijn sativa dominant
              website: https://dutch-passion.com/nl/wietzaden/auto-lemon-kix

              ik heb de tent gekozen omdat er soms zomer stormen zijn en je dan eigenlijk je plant bijna verdrinkt zonder tent. als de planten te groot worden moet de tent er sowieso vanaf natuurlijk

              ik heb ook 2 fotoperiodieke staan maar die hebben een stuk minder last van het strekken

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Je plant verdrinkt niet hoor, je mist nu alle zon uren. Als het goed is heb je gaatjes onder in je pot. Het overtollige water word zo afgevoerd. Succes met je kweek, verbrand die tent voordat de eerste storm komt. De tent zal wegwaaien en je plant ligt op zijn gat!!!!🦄

              #8
              Als het auto zijn
              doet het er niet echt toe of die sativa dominant zijn. Je fotoperiodieke wel als je niet verduisterd omdat sativas te lang moeten bloeien met ons kort najaar.

              Ze staan in potten. Ik zou ze uit de tent plaatsen, moest het stormen of onweer voorspellen zet ze dan terug voor die dag in de tent en neem ze erna terug uit. Of maak een afdakje.

              Ze zullen zo blij zijn met het zonnetje😉

              Comment


                #9
                En dit zie je nog niet in de okseltjes hé?

                image.jpg​

                Comment


                  #10
                  ik heb de planten nu een heel stuk naar voren geplaats en de zijkant van de tent open gezet zodat ze bijna helemaal bedekt worden door direct zonlicht ik zet ze dan snachts weer terug zodat de tent dicht kan. alle okseltjes zien er vrouwelijk uit er is alleen op 1 plant 1 twijfel gevalletje ( zie foto )
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Das een man

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    belladonna ik zie een pistel als je inzoemt

                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    Ja die pistel komt uit en bal niet uit een vrouwelijke kylax

                  #11
                  Aha nu komt de kat uit de mouw😉.

                  Dit direct zonlicht zal ze deugd doen zoiezo.

                  Die planten zijn in voorbloei dus zijn bezig met een groeispurt dus het is normaal dat die wat strekken 😉.

                  Comment


                    #12
                    Okay dankjewel, denk toch dat die tent de zonnestralen een beetje vervormd ofzo. nu kwestie van wachten op resultaat

                    Comment


                      #13
                      Voor autos is dit weer perfect en planten worden buiten nou eenmaal.veel groter dan binnen

                      En waarom in die tent als ik vragen mag

                      Kun je ze niet gewoon buiten in de zon zetten scheelt een hoop en groot gaan ze wel.worden ja

                      Strekken zeg ik altijd is licht te kort en dan bedoul ik niet het aantal uuren wand dat is perfect nu

                      Maar je kan dr ook altijd wat knakken

                      K heb al veel.mensen gezien met beesten van auto flowers maar ze zijn flink gestrekt elk voordeel heeft ze nadeel

                      Dat er wat meer ruimte tussen zit tussen zde nodus vind ik persoonlijk niet erg voor buiten heb je gelijk goede ventilatie straks rond de toppen


                      Denk als je de dames gewoon naar buiten zet en dr ding laat doen heb je straks een veel mooiere plant dan in die tent

                      En ja als het een dikke 30.graden plus is buiten is het wel raadzaam om.dr wat in de schaduw te zetten wand anders word de grond en potten veels te warm

                      De potten wit maken wil daarook wel.wat bij helpen

                      En nog iets wat wel mooi en simpel is LST trainen


                      Beetje de plant plat.trekken en dr breed trekken dan zal je straks nog verbazen hoeveel wiet dr aan komt

                      En ben je ook gelijk van de hoge planten af en heb je alles mooi op 1 hoogte en dan kan elke top mooi dik worden wand elke top is perfect belicht


                      Je kan de hoogte van de plant dus op.zoveel manieren aanpakken

                      Maar.lst en knakken en breed trekken waar nodig is heeft toch wel.mijn voorkeur vaak

                      Comment


                        #14
                        En die fotoperodieke planten moet je wel echt gaan verduisteren

                        Wand anders worden ze veels te groot
                        En tegen de tijd dat ze klaar.zijn met bloeien heb je al veel.rot


                        Fotoperodieke planten 2 week voorgroeien binnen 1 mei naar buiten en eind juni begin juli verduisteren zo heb je ze mooi afgebloeit voor het weer te slecht word en je alles kan weggooien door de top rot


                        Ach wat zomer stormen daar maak ik me.niet zo druk om

                        Als.ze in die tent staan gaan ze met tent en al de lucht in

                        Simpel afdakje of schaduw doek kan al goed helpen voor het slechte weer en regen val

                        En de planten buiten verdinken dat gebeurt niet snel wat gaten onder in de potten kan het overtollige zo weg lopen

                        En femm .s in de bloei drinken als een alcholist in de kroeg


                        En in de zomer in volle bloei staan ze buiten eerder te snel droog dan te nat

                        Comment


                          #15
                          Das geen vrouwtje hoor maar een opengesprongen bal
                          maak nog is foto
                          God was never on your side..

                          Comment


                          • mrgreenkush
                            mrgreenkush commented
                            Editing a comment
                            er komt pistil uit volgenmij en manlijke planten hebben geen pistils herma heeft pistils maar die groeien niet uit de manlijke calyx
                        Bezig...
                        X