Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Queens and Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Queens and Kush

    Korting op 420shop
    De zomerzon zorgt ervoor dat mn voorraadje er weer hard doorheen gaat dus tijd voor een nieuwe ronde!
    Zaadjes zijn onderweg naar het huisadres, hopelijk morgen binnen en anders begin volgende week beginnen.

    Oog is gevallen op de volgende vier soortjes van RQS:
    - Special Queen
    - Purple Queen
    - Pineapple Kush
    - Candy Kush

    Allemaal relatief kleine planten met +- zelfde bloeitijd van 7-8 weken op papier, in werkelijkheid zullen we dit wel weer zien, ik reken op +-10 weken.

    Komen uiteindelijk in 8.5 liter autopotten te staan. Voeding wordt op begin wat wortel stimulator en dan voeden met Advanced Nutrients Connoisseur.

    Relatief kort veggen omdat het kleine tentje zo vol zal zijn met 4 planten, dan bloeien en hopen op dikke smakelijke toppen

    Het tentje is alvast schoongemaakt en alles is klaargezet. Past precies.
    20230616_192110.jpg
    Last edited by Sinaasappel; 19 June 2023, 12:30.

    #2
    Ziet er netjes uit. Succes weer! Volgem.

    Comment


      #3
      20230617_185923.jpg Zaadjes zijn net binnen, lagen 15 min later al te ontkiemen. Over 24 uur weer kijken.
      Freebie NL houd ik achter de hand als backup, 48 uur geen actie ergens dan gaat die het water in.

      Comment


        #4
        Ondertussen staan er 3 fier overeind, wel wat lang dus lamp maar wat lager gehangen en op 75% gezet... Gelijk een ventilatortje aan en de afzuiging zonder filter voor luchtverversing, temperatuur liep snel op naar 28 ondanks driver buiten de tent, nu weer ~26 graden.

        De 4e (pineapple kush) heb ik gisteren vermoord door mijn lompigheid. Volledig afgeknakt omdat ik de waterfles er op liet vallen... Northern light ligt nu te ontkiemen, is al klein worteltje zichtbaar dus wss morgen maar in een potje zetten. Balen wel want die pineapple kush leek me wel wat...

        NL zal dus iets achter lopen maar we zullen zien.

        Comment


          #5
          Hoe werkt die setup, betreffend de slangen etc? Het ziet er wel verdomd interessant uit!

          Comment


          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Volledig geautomatiseers water geven zonder elektra vanuit een centraal vat. Vlottertje zorgt voor water als de tray zo goed als leeg is. Het vat is 45 liter en ik kan op deze manier rustig een weekje weg, dat wil nog wel eens spontaan voorkomen door werk, of je kan gewoon een vakantie tussendoor plannen. Schoonzusje gooit er een paar emmers water in en we kunnen door
            Autopots heet het.

          #6
          Ik volg!

          Comment


            #7
            ik ook. succes! mooi zo’n systeem waarbij je een weekje weg kan.
            mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

            Comment


              #8
              Super! Is dit zo'n 1Pot auto systeem? Heb dat onlangs ook zien staan en wou me dat mss aanschaffen als oplossing op het eeuwige verkeerd water geven. Best prijzig wel als je 9x25l potten wilt.

              Ik ga dit verslag met veel interesse volgen!

              Hoe zit het met voeding? Moet je je buisjes spoelen of is er een filtertje mee bij de set? Is dit je eerste kweek met dit systeem?

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Eventueel kan je bij L effe checken.

              • Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Wie of wat is L?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Lr2, ons aller biochemistje en Q's kindje.

                Ofzo.

              #9
              Oke heren,

              Ik heb mezelf maar eens verwend, zat al tijden met het idee in mn hoofd om een 1 m2 kast van G-Tools te kopen, nu tweedehands een hele nette voor een goede prijs op de kop kunnen tikken.

              Niet op de rotzooi letten, ben gelijk aan het ombouwen geslagen

              Moet nog nieuwe lamp(en) voor erin, iemand suggesties? Zat te denken aan 2x Lumatek Attis 200W pro of wat anders, zal er eens een topic voor openen. Jammer dat de dames net al in hun 8.5 liter autopotten staan, anders had ik nog 4x16L kunnen draaien in de nieuwe kast

              20230628_144853.jpg

              Comment


              • Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Klopt inderdaad, maar vaak is de dekking dan weer niet ideaal omdat de kast zo'n afwijkende maat heeft. Veel 300W lampen zijn voor vierkanten van 80x80 of 90x90, of rechthoekig zoals 120x60. Dan zou je in deze kast onderbelichte hoeken krijgen omdat het niet mooi verdeeld is.

              • Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Als je 2 x de fce-3000 neemt heb je wel 600 watt wat niet nodig is, maar de spreiding is dan perfect, Remco heeft ook 480 watt in zijn kast en zie wat hij voor mooie opbrengsten draaid, je kunt die 600 watt dimmen naar wat je wil waardoor de efficiëntie ook nog beter wordt.

              • Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Ja ik neig inderdaad toch naar 2x FC of FCE want gewoon veel waar voor je geld, maar ik orienteer rustig aan nog ff verder

              #10
              https://www.greensell.nl/a-67323583/...wE#description

              dit is perfect ervoor toch?

              of is dit te groot.

              Comment


              • Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Precies een paar cm te lang aan de afmetingen te zien, anders was het een goeie optie geweest!

              • giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Helaas

              #11
              Is 2x de Mars Hydro FC 3000 geworden, zal deze inderdaad wat gedimd gaan draaien want 600W op 0.9 m2 is wel overdreven veel
              Gekozen voor de FC omdat deze net dat betere diodes heeft dan de FCE serie, en nu alsnog geen 600 euro 600W aan LED, dus is gewoon een koopje.

              Vandaag de dames maar verhuisd van de tent naar de kast, moet nog even cablemanagement doen, doorvoertje maken voor de autopot slangen en alles netjes maken, de wifi switchbox ophangen maar die krijg ik voor nu sowieso niet verbonden... maar dat komt allemaal wel als de nieuwe lampen er zijn. Fotos volgen als alles netjes en strak is
              Last edited by Sinaasappel; 1 July 2023, 12:30.

              Comment


                #12
                Zou eerder zeggen dat je hoofdrede om de fce niet te kopen de pasvorm is. 2x fce past namelijk niet, deze zijn groter dan de fc variant.

                Ik heb er zelf 2x lumatek 200 pro in hangen maar anders was het idd ook 2x fc3000 geworden gedimmed.
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                • Sinaasappel
                  Sinaasappel commented
                  Editing a comment
                  Goh nu je het zegt, ze zouden inderdaad niet eens gepast hebben .

                  Dat was dan weer mijn andere optie, vind Lumatek alleen vaag over welke diodes ze nou gebruiken, kon dat nergens vinden.

                • Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Sinaasappel lumatek gebruikt phillips leds voor wit en osram voor rood.

                  Beide top kwaliteit.

                  (Geloof dat ze in NL gefabriceerd worden)

                • Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Ofja top-bin zeggen ze dan, die van MH zijn ook goed.

                #13
                De lampen zijn gister binnengekomen, de eerste hangt gelijk in de kast, wat een licht Voor de andere moet ik even een extra oogje opsnorren.

                Ik vind alleen dat ze wel wat langzaam groeien... Of ben ik nou zo ongeduldig? Hoort bij experimenteren, mocht 100% perliet niks lijken wordt de volgende ronde 100% coco

                20230705_162511.jpg

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Hoe hoog en welk percentage hen je dat ding hangen/lopen?

                • giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  50 kokos 50 potgrond is ook prima!

                • Sinaasappel
                  Sinaasappel commented
                  Editing a comment
                  Hangt nu op circa 50 cm en 50% en daar heb je gelijk in Gino

                #14
                Nou de groei begint eindelijk ergens op te lijken, misschien wordt het toch nog wat. Sinds vrijdag ook enkel water van onderaf. Als ze nog even wat meer gaan drinken kan ik t autopotsysteem aangooien, moet alleen nog even een pompje oid voor in het reservoir hebben.

                Zit +-36 uur tussen de foto's.
                20230707_192004.jpg
                20230709_090630.jpg

                Comment


                  #15
                  Weer 36 uurtjes verder.

                  Ik moet nog een nieuwe clip fan, aanraders voor een goede stille?
                  20230710_190344.jpg

                  Comment


                  • giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Pc fan?

                  • Sinaasappel
                    Sinaasappel commented
                    Editing a comment
                    Die had ik toevallig nog liggen inclusief stekker bedacht ik door jouw opmerking

                  • giinnoo
                    giinnoo commented
                    Editing a comment
                    Opgelost !
                Bezig...
                X