Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 Girls, 1 Stoner; Banana Sherbet, Frosty Gelato, Mighty Mango Bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De spider farmer sf4000 staat nu op volle kracht. Af en toe de airco erbij aan om hittestress tegen te gaan, dat werkt wel goed.
    16902651622131279214600757439191.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Die cactus heeft het daar wel na zijn zin

Hallo, ik gebruik een tent van 120x120x200 en gebruik ook de: https://spiderfarmer.eu/products/sf-4000-led-450w/. Maar ik weet niet goed hoe hoog ik de lamp moet hangen en op hoeveel%? Want ze zijn nu ongeveer 35 dagen oud en heb m'n lamp op 40cm hangen en op ongeveer 70% gezet. Maar ik vroeg me af of dit goed is of waar ik kan vinden wat ongeveer de beste afstand is voor veg en bloei stadium en op hoeveel % ik de lamp moet zetten dan?? Alvast bedankt

Comment

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Klinkt wel prima, ik ben zelf ook telkens maar een beetje aan 't spelen met de dimmer en kijken hoe de plantjes erop reageren. Ze lijken de 100% nog wat heftig te vinden en daarnaast moet je ook onthouden dat er ook veel water verdampt als dat ding vol aan staat.

op de link die je deelt staat toch de aanbevolen afstand en %van zijn maximale mogelijkheden per fase waarin je plant zich bevindt?
    is dat geen goed vertrekpunt?​ (let op het zijn wel inches ipv cm dus x 2,5 ofzo)

​deze bedoel ik. sorry voor mn gespam in je topic maar ik kan in een comment volgens mij geen plaatje tonen?
    image.png
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

• SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Is dat niet redelijk duur een mobiele airco of wat voor iets heb jij dan gekoch? Want als ik even rondsnuffel voor een mobiele airco en bij bol.com bevoorbeeld heb je zoveel keus maar weet niet goed wat goede of slechte zijn. Want je wilt natuurlijk ook geen airco dat tevens een luchtbevochtiger is. Hoe doe je die @en dan de "naam" van de persoon?

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      SugarLumpken als je gewoon parakweker typt dan maakt hij er automatisch een tag van wanneer je het bericht plaatst.

Ik heb die van mij van de lidl, was 150eu. Qua stroomverbruik valt ie mij mee maar heb 'm ook niet iedere dag aanstaan en daardoor valt het in het niet bij vergeleken met wat de lamp en rest van de setup verbruikt.

Overigens komt een ontvochtiger stand je gegarandeerd nog wel van pas in de bloeifase om toprot te voorkomen.
      Last edited by parakweker; 28 July 2023, 20:40.

• SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      parakweker merci voor de info. Ja wette het valt nog mee met de temperatuur: tussen de 23°C en soms 28°C en luchtvochtigheid tusssen de: 40% en 60%. Maar inderdaad als ik m'n luchtvochtigheid tijdens de bloei niet rond de 40% en minder krijg is een ontvochtiger wel handig. Maar nu tijdens de groei is m'n temperatuur en luchtvochtigheid wel goed.

Na een beetje schuiven ook nog ruimte gevonden voor de 3 backup plantjes die ik had laten ontkiemen toen mn plantjes er aan 't begin nog uitzagen alsof de helft het niet ging overleven.

16903054726672208373857085569033.jpg

Lesje geleerd, meer geduld hebben en niet meteen in paniek raken bij de eerste beste verkleuring / teken van zwakte.

Ik denk dat ik ze met uiterlijk een week op 12/12 ga zetten.

Comment

• hetismij
      hetismij commented
      Editing a comment
      Ziet er netjes uit allemaal. Ben benieuwd wat je van de frosty gaat vinden. Ik ga binnenkort de braindamage neerzetten van growers c. Een van de ouders van frosty gelato. Succes en Subje.

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      hetismij bedankt! ik kijk ook erg uit naar het proeven van deze 3 soortjes 😁👍

Dat de planten het niet opnemen betekent niet perse dat ze genoeg hebben bovenin. Het water zakt immers naar onderen, dus wellicht is de onderste 5 cm zeiknat maar de rest kurkdroog.

20 liter is namelijk veel te weinig, zeker bij zulke potten die elk al 50 liter zijn als ik me niet vergis. Ik vermoed dat 75% van de potten kurkdroog blijft bovenin. Merk op hoe klein je planten nog zijn, duidelijk veel te weinig water. Mieter er maar eens 65 liter in en laat dat een uurtje staan, moet je zien hoe weinig er van overblijft wat je terugpompt.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zo weinig water is nooit genoeg, dan kweek je maar met 15-25% van het medium en kun je beter kleinere potten nemen.

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Mij is wel is verteld dat je je plantjes ook minder dorstig kan maken met zelfde resultaat

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mij is het tegenovergestelde verteld, maar los daarvan, waar geen water komt groeien ook geen wortels.

Dat was weer een goede tip van Hork. 50 liter water ging erin, 20 liter kwam eruit.

Heb de plantjes ook gemainlined om het bladeroppervlak te verspreiden.

20230729_090316.jpg
    Attached Files

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lekker bezig!

Bedankt voor het delen en erg leerzaam

Comment

Zojuist de tijdschakelaar op 12/12 gezet!

20230802_225638.jpg

Comment

Veel te vroeg!

Ik zou de groten terugsnoeien en ze minimaal nog een week 18/6 geven. Ja het lijkt nu vol maar verwijder eens alle blad dan zul je zien dat het nog hele kleine plantjes zijn en blad is geen tak noch een top in wording.

Verder zien ze er heel goed uit, de waterhuishouding is duidelijk geoptimaliseerd.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Idealiter ja, maar ik moet eind oktober klaar zijn met deze kweek, dus nog een week wachten is geen optie. Heb al een week langer gewacht dan ik van plan was. Ik heb de twee groten achter al getopt, voor de rest ga ik zo weinig mogelijk snoeien om onnodige stress te voorkomen want ze hebben al genoeg vertraging gehad.

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          De natuur haar gang laten gaan is het beste na mijn idee.
          Al top ik ook een keer om hoogte tegen te gaan

Ze groeien als kool!
        En ze zuipen als studenten! Net 60liter erin gegooid en uurtje later 25L eruit gezogen.

16911288295321332155362580213706.jpg
        Last edited by parakweker; 4 August 2023, 09:36.

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Die san Pedro’s gaan ook wel goed volgens mij of niet

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Zeker weten Bo$wachter , die grote achterin heb ik in januari getopt, die joekel die daar bovenop groeit heeft zijn grootte tot nu toe vooral aan de zon te danken maar aangezien die met vakantie is, mogen ze onder de lamp verder groeien

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Met de zonnepaneeltjes fier naar boven 👍
          Die rechts onder gaat denk ik wel verdrukt worden door de rest

Zow.. Gaat hard
        20230807_002850.jpg

Comment

Explosieve groei deze week, herken ze iedere keer dat ik de tent open doe nauwelijks terug.

20230809_090718.jpg

Comment

De slang zat net niet helemaal goed vast op de vlaktepomp toen ik het water weer weg wou pompen..
            Met als resultaat dat ie het water op hoge druk door de tent en de kweekkamer spoot voor enkele seconden..

4 doorweekte badhanddoeken en weer een lesje rijker!

Comment

Heb de 3 kleine (backup) plantjes toch maar gekilled, die zouden niet veel meer gaan kunnen doen door hoe de andere planten het licht kaapten.

20230810_230057.jpg

Comment

• JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Plantjes zien er blij uit

Blij zijn ze zeker! Ze drinken nu iedere 2-3 dagen zo'n 30-40 liter samen.

20230814_085535.jpg

Comment

Bezig...
              X