Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 Girls, 1 Stoner; Banana Sherbet, Frosty Gelato, Mighty Mango Bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ze strekken wel behoorlijk, die lamp mag er dichter op zolang dat gebeurt!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Ja lastig, die frosty gelato's worden een stuk hoger dan de banana en mango plantjes dus ik heb de lamp al aantal keren verhoogd. Maar zal vanavond nu maar die uitstekende lange takken proberen horizontaal te trekken met een netje.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nu nog toppen is ook het overwegen waard en anders platleggen.

• parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Toppen is ook nog 't overwegen waard idd, tis nu 12 dagen geleden sinds ik ze op 12/12 gezet heb dus ze zullen nog wel even doorgroeien vermoed ik

Ik zag al wat pruikjes dus voor toppen leek het me te laat, netje gehangen waarmee ik de 4 uitschieters hopelijk een beetje in bedwang kan houden.

20230815_081513.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• hetismij
      hetismij commented
      Editing a comment
      Ze groeien echt hard! Netje gaat wel vol denk ik zo. Succes.

Het gaat goed ​​​​​​

20230818_080653.jpg 20230818_081206.jpg Lamp maar weer ff wat hoger gehangen..

Ventilator is d'rmee opgehouden, straks meteen maar ff nieuwe halen bij de action.

Comment

Pruikjes groeien goed. Lamp verhogen lijkt zinloos want de volgende dag staan ze er alweer even ver van af. Hij staat bijna op zn hoogst nu, ik wacht even een weekje voor ik hem daadwerkelijk op de hoogte stand hang, gok dat ze dan wel uitgegroeid zijn.

20230823_073204.jpg

Heb de plant die rechts vooraan stond weggedaan, die groeide nauwelijks en zou vrijwel niets opgeleverd hebben. Er staan nu nog 4 frosty gelato's, 2 banana's en 2 mango's.

20230823_073214.jpg

Ze drinken gemiddeld zo'n 60-70 liter per week de afgelopen weken.

20230823_090047.jpg

Comment

Vanochtend weer heerlijk gedouched met voedingswater toen de slang wederom losschoot tijdens het wegpompen van het water. En ik had verdomme al net gedouched!

Heb nu wel een manier gevonden waarop het niet snel nog een keer kan gebeuren (klopt af op tafel).

20230826_093124.jpg 20230826_093113.jpg
        Dit alles groeit met enkel de onderstaande 4 flessen. Ik meet niks meer af, gooi gewoon op het oog een goeie slok ervan bij het voedingswater.

20230826_093136.jpg

Comment

Dat is erg klote inderdaad, met een dompelpomp van Gardena heb je dat niet maar die zijn ook erg duur.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Denk eigenlijk dat ik iets van een opzet- of verbindingsstuk mis :')

Sommige toppen waren alweer 15cm verwijdert van de lamp. Heb hem nu op de bijna-hoogste stand (zou nog 10cm hoger kunnen als ik de tussenhangers weghaal). Heb ook nog een netje gespannen om de hoogste toppen een beeetje verticaal te laten groeien voor zover mogelijk. Levert meer wiet op in mijn ervaring.

20230827_092149.jpg 20230827_092141.jpg
          Hieronder de dompelpomp, als iemand een idee heeft hoe ik die slang vast kan zetten zonder dat ie losschiet hoor ik 't graag

20230827_092308.jpg 20230827_092249.jpg

Comment

• parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Dankjullie, slangklemmen zijn besteld 👍

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Hoeveel MM water laat die pomp staan?

Je kan ook de darm beetje proberen verwarmen vooraleer je die over de pomp schuift zolang je slangenklemmen nog niet toegekomen zijn.

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Effe de slang verwarmen met een aansteker en er dan opwringen.

Slang zit nu goed vast, door naar het volgende probleem.

​​​​​
          Ik heb hier en daar wat kleine ongedierte gespot, en daarnaast witte vlekjes op veel van de bladeren. Ik vrees voor 't ergste maar weet niet zo goed waarmee ik te dealen heb. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

20230831_224611.jpg 20230831_224708.jpg 20230831_084752.jpg 20230831_224738.jpg 20230831_224730.jpg
          Attached Files

Comment

Dit zijn spint en/of trips. Hoort helaas een beetje bij de hobby. Wat ik er tegen doe is ontbladeren en daarna het restant afspoelen onder de douche. Lukt dat afspoelen niet zou ik alsnog ontbladeren, al krijg je alles er niet mee weg, je brengt ze wel behoorlijk terug in aantal.

De kleine blaadjes in de toppen laat ik zelf zitten maar ik ontblader ook al vroeger. Een week voor 12/12 en na drie weken 12/12 weer.

Succes!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Dat is je eigen keuze, wil je gif roken ja of nee? Meeste kweken zelf om dat juist niet meer in hun wiet te hebben. Volgens mij zijn er ook natuurlijke bestrijdingsmiddelen zoals roofmijt volgens mij

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Idealiter had je dit eerder kunnen constateren zodat je de blaadjes allemaal had kunnen verwijderen nog voordat er toppen aan zaten. Maar nee, gif zou ik niet gebruiken, wat je niet kunt verwijderen aan blad maar laten zitten waar ook beestjes op zitten die aan de thc geplakt zijn. Die zullen zich niet voortplanten dus al met al zul je heel wat beestjes verwijderen met het blad.

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Er zijn ook natuurlijk bestrijding middelen tegen trips

Ben bezig met ontbladeren en het zijn duidelijk thrips.

image.png
            image.png

Dit vond ik op internet, komt beide overeen met wat ik in mn vorige post gezet heb.

Ik ga ze zo even afspoelen en dan vanavond of morgen denk ik even voorzichtig inspuiten met Spruzit-R of neem-olie, waarbij ik de toppen natuurlijk vermijd, en wat knoflook in de potten leggen.

Maar daar wacht ik nog even mee want ik hoor graag eerst jullie gedachten hierover.
            Attached Files
            Last edited by parakweker; 1 September 2023, 08:34.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Alleen defoliatie toepassen en meer niet. De rest afspoelen heeft nu weinig zin meer omdat die aan thc op de kleine blaadjes in de toppen plakken. Maar als gezegd planten die zich niet meer voort.

Heb ze net allemaal koud afgedouched na een emmer blad eraf te hebben gehaald.

Door het gewicht van het water gingen bij de meeste planten de takken horizontaal hangen, ik heb ze met het scrognet nu zoveel mogelijk rechtop gezet maar van de 2 banana plantjes zijn helaas meerdere takken geknakt.

Ga zo nog wat knoflook in de potten leggen en met het eventueel spuiten van gif wacht ik even tot ik wat reacties hier heb van mensen die ervaring hebben met spint.

20230901_090546.jpg 20230901_090541.jpg

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Kijk maar in mijn topic als je twijfelt, ik heb duidelijke foto's gemaakt van het proces.

• parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              Hork Ga ik doen, welke pagina van je topic ongeveer?

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Ik heb nu ook net in week 3 12/12 gesnoeid. Laatste pagina van m’n verslag

Heb vanochtend dus alle planten voor een deel ontbladert en ze afgespoeld onder de douche. De lampen staan inmiddels uit dus heb nu even de tijd om een verder plan van aanpak te maken.Heb intussen veel zitten lezen over thrips en de bestrijding ervan, specifiek wanneer je al halverwege de bloei zit.

Over het algemeen zie ik dat het besproeien van de planten met neem-olie niet kan, omdat je dit absoluut niet wilt roken. Ik zou hooguit de bovenlaag van de aarde ermee kunnen inspuiten.

Het besproeien met Spruzit-R is wel een mogelijkheid, maar de effectiviteit hiervan lijkt wispelturig omdat thrips er echt mee in contact moeten komen voor het effect heeft, en ze er snel resistent tegen kunnen worden. Onder het mom van 'beter iets dan niets' ga ik als ik de planten weer uit de tent haal voor een 2e ontbladerronde de tent aan de binnenkant volledig schoonmaken met een doekje met schoonmaakmiddel, isopropyl en vervolgens de tent en de bak inspuiten met Spruzit-R. Daarnaast spuit ik ook de onderkant van de planten (waar geen topvorming zit) en de bovenkant van de aarde.

Ik lees dat je erg moeilijk afkomt van thrips als ze eenmaal in je tent zitten. Ik wil eigenlijk zsm aan een nieuwe ronde beginnen omdat ik weet dat de opbrengst van deze ronde tegen zal gaan vallen, maar wil natuurlijk volgende ronde niet weer met hetzelfde probleem zitten dus ga nog even nadenken over of ik misschien een paar weken tussenstop moet inlassen na deze kweek, zodat de thrips eerst volledig kunnen uitsterven.

Daarnaast lees ik dat blauwe vliegenvallen effectief zijn tegen thrips omdat ze van de kleur blauw houden, maar dat gele vliegenvallen een prima 2e keuze zijn. Daar heb ik nog wel wat van, dus die zal ik ook ophangen.

Ik zag dat ander ongedierte als roofwantsen of lieveheersbeestjes inzetten ook nog een optie is, maar dat zie ik zelf niet zo zitten onder andere door de prijs en het feit dat ik er nogal laat bij ben.

Uit voorzorgsmaatregelen ga ik een dezer dagen ook even met een microscoop bij al m'n +/-30 kamerplanten langs om te zien of die niet ook toevallig geinfecteerd zijn.
            Last edited by parakweker; 1 September 2023, 11:43.

Comment

We gaan het maar proberen. Dure grap wel.

image.png

Zal dit na het weekend wel binnen krijgen, intussen maar zoveel mogelijk trips met de hand doden en de bladeren die echt ver heen zijn verwijderen.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Beter alle blad dat je kunt verwijderen verwijderen. Anders houd je de populatie in stand en kom je er niet van af.

• parakweker
              parakweker commented
              Editing a comment
              Hork ja dat ook, ga alle bladeren die aangetast zijn er af halen

Ik realiseer me ineens welke enorme fout ik begaan heb. Het is eigenlijk een beetje gênant.

De San Pedro cactussen die in de tent aan de rand staan, hebben de hele zomer buiten op het balkon naast m'n moestuintje gestaan. Mijn moestuintje had veel last van ongedierte. Stom, stommer, stomst.

Hopen dat het nog een beetje goedkomt. Maar ik vrees voor een teleurstellende opbrengst waardoor ik deze winter toch door zal moeten kweken en daar zie ik zoals ik in de beginpost al uitlegde best wel tegenop.

Comment

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Dat is inderdaad niet slim, we maken allemaal fouten, maar je aankopen gaan je zeker helpen, die gaan alles wat overblijft na ontbladeren wel oppeuzelen, suc6.

Succes man!! Hopen dat het mee gaat vallen voor je.

Comment

Bezig...
            X