Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leds Go! MH 8bar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Week 1 12/12
    Lamp op 60% met een afstand van 40cm tov het gewas.
    Temp 27/24

Ik draai Bio Mineraal.
    Ik start dus Organisch en stap met bloei verschijning over op de Nova Max(voorheen Flora Nova) ook van TA
    Ik heb vd week de eerste x echt gevoed met een volle dosis van de Pro Organic van TA.(1 Mill per Liter)
    Ik heb dit alleen via onder gegeven ,daar zit ook de meeste all mix én wormen shit.
    Wat ik echt merk is, dat je veel minder water moet geven doordat er gewoon weg minder hitte straling is dus verdamping van uit de pot.

Ik schakelde met HPS 12/12 lamp uit ,als de zon opkwam. Dus zodra de zon als die op kwam, me locatie gratis de eerste uren verwarmde met de zon door de ramen.
    Nu draai ik van 01:00 tot 13:00 . En als het licht uit is , is de zon daar weg, en is het op dat moment het warmst geweest en kan het mooi geleidelijk afkoelen 😉

Mooi hè , dat spiegel folie 😎
    Attached Files

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je bij de growshop de hoofdprijs betaald Ketelhuis .Beter online kijken

• Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Nova max is goed spul, wel heel duur!

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Daar merk ik sinds 2009 mee Elkwazizi. Super tevreden mee. Ook qwa smaak & aroma

Welke afstand ga je aanhouden met je lamp in de volle bloei.

Gebruik zelf die spiderfarmers en die hangen op 35 cm.

Leuk hokkie man.

Comment

Volgens DR MJ Coco op YouTube is 80% lamp Power (556watt) en 36 cm tov het gewas de beste opstelling ZONDER CO2 op een ruimte van 120x120 PierewaaierOG

Bron:
      Attached Files
      Last edited by PH donner; 19 July 2023, 19:36.

Comment

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Er heel dicht op en gedimd is toch anders als verder weg en minder gedimd wat betreft de verdeling en hoe ver het licht doordringt in het gewas. Ik ben nu gedwongen te dimmen omdat de lamp niet meer hoger kan. liever wat verder weg en meer power , dat extra licht gaat ergens heen immers.

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Hork da's omdat je dan een groot deel van je 120x120 onderbelicht, deze youtubert kijkt naar welke afstand optimaal is voor de gehele oppervlakte.
        Deze man doet filmpjes met de meeste bekende lampen en zijn een echte aanrader! Die meet dan elk vakje en maakt een berekening om na te gaan welke sterkte + afstand het beste zijn voor de gehele tent (niet te hoog int midden en niet te laag aan de buitenkant/hoeken) om zoveel mogelijk lux (zonder teveel te zijn) op al je bladjes te krijgen, gemideld zeg maar.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké thanks, zal er induiken!

Leerzaame video, had nooit gedacht dat je ze Ou moeten dimmen op 35 cm.
      Is dit dan ondat je stroom verbruikt voor jan lul of omdat je planten dat gewoon niet aan kunnen. (Heb het filmpje ff snel doorgesbladerd ben nog op mijn werk)

Ik heb dus 2 rijen van 4 naast elkaar hangen in een koelcel, ik zat er over te denken om ze juist iets hoger te hangen zodat het midden ook wat meer licht krijgt.

Het blijft toch een beetje spelen met dat licht als je voor het eerst werkt met een nieuwe lamp.

Voorheen gebruikte ik die cobs van rubol vind dit toch wel een stuk lekkerder die plug en play dingen.
      Last edited by PierewaaierOG; 19 July 2023, 21:03.

Comment

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        1 watt blijft 1 watt.

Oftewel zodra je een dimmer laat meespelen maakt het niet meer uit welke lamp het “sterkst” is.

Enkel het wattage uit de muur en het rendement van de schakelende voeding.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Het rendement is wat wordt uitgedrukt in umol/j.

Oftewel x aantal lichtopbrengst per energie eenheid.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Umol/j heeft dus niks met het vermogen te maken van een lamp maar enkel hoe efficiënt de lamp is.

Ahaaa, maar is het dan wel zo dat als ik de lampen hoger hang dat ze het dan wel zouden trekken zonder co2.

Wil ook wel met co2 gaan werken maar dan zal ik bij moeten verwarmen mijn temp komt niet boven de 25.5 uit ook met de hete dagen niet. Die koelcel is zo goed geïsoleerd gaat niks uit of in.

Ik heb idd wat filmpjes van de spyders bekeken eerder al zie mensen wel leuke resultaten behalen.

IS dit je eerste x op led?

Comment

Ja eerste x Led.
        Heb de laatste 10 jaar met Gavita 1000DE gedraaid dus allemaal nieuw voor me PierewaaierOG

Idd met meer lampen moet je wat hoger gaan.

Ik was op Spannabis dit jaar en zag daar jou oplossing voor CO2 in je koelcel
        Een handzame opticlimate . Niet zo een onhandig zwaar ding maar compact en door een man op te hangen
        Attached Files
        Last edited by PH donner; 20 July 2023, 00:58.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ziet er handig uit!

Zo'n lijst met meetresultaten is zeker een handige richtlijn in het begin, maar ik denk dat je meer stroom kan besparen dan je nu doet.

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Ik bespaar al een dikke 50% op stroom Hork En dan zit ik aan de lage kant mede omdat ik ook mijn 13 jaar oude koelkast heb vervanging 😅

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja genoeg is genoeg! 😅😅😅

Dat is een geinig dingetje daar ga ik me is in verdiepen thanks voor de tip

Comment

Het lag in dit vakje Ketelhuis
          Attached Files

Comment

• Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Ga ik eens checken thanks🍀🍀

Dag 13 ,12/12
          Plant lengte 40cm
          Lamp 50cm op 80% ik laat ze naar de lamp toe groeien tot dat het op +-40cm is en het dan omhoog aanpas op de afstand (35/40cm)
          Temp 25/20

Vandaag eerste keer licht gevoed 20 L 12 ML met de Nova Max van TA.
          Het is toch aardig dicht gegroeid al ik wel vind dat ik te vroeg geschakeld heb en daardoor wat diepte mis.
          Maar heb ervaren dat iets onderbezetting meer oplevert dan overkill

Geen beestjes en alles groen.

Attached Files

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Door te veel licht kunnen planten zeker schade ondervinden, dat is duidelijk, dan krijgen ze te veel Maar door de omstandigheden aan te passen/te optimaliseren, kun je meer licht gebruiken (toevoeging CO2 zorgt daar ook voor). Wat ik met Cees had bekeken is inderdaad dat direct het volle(zoals in de bloei) licht toepassen op ontluikende zaailingen effect had op de rest van het verdere leven van de plant.

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Extra calmag toevoegen kan al helpen bij een hogere intensiteit, ze kunnen van een tekort herstellen ( visgraat patroon).

• PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Zolang de planten geen tekort tonen geef ik nix extra’s @Rreppllsteeltjam

Ziet er netjes uit🍀
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Hork de groei er snel uit op 12 12 net led?

Complete bullshit mijn am groeit dik 3 en een halve week door na schakelen op 12 12!

Comment

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Toch heeft de old timer de DON’s op een respectabele lengte gekregen van 70cm
              Dat deed hij met de lamp maximaal met een minimale afstand tov het gewas. Met omschakeling ging de lamp op 100cm en de planten schoten om hoog.

• atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Ik heb dat verschil met LED ook niet gemerkt moet ik zeggen , zelfs als ze direct op 12/12 gaan zonder groei periode groeien ze nog heel lang door.

• Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Voor mij dezelfde ervaring, ze groeien langer door dan ik zou willen

Hoe bevalt de nieuwe afzuiger tot nu toe qua geluid? Op hoeveel % heb je m staan?

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Tentrubbers of bagagespin uit elkaar trekken.

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Tent rubbers en bagage spin zijn niet voor lange tijd te vertrouwen.
              Uitlaat rubber van een auto daar in tegen wel!

• Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Gummipuffers ook nog een optie.

Dag 18 12/12

lengte plant van de hoogste toppen :60cm en die heb ik plat gelegd
            Lengte daar waar het meeste gewas zit: 45cm
            Lamp hoogte: 90cm
            Na week 3 zal ik op 35/40 cm gaan met de lamp. De meeste groei zal er dan uit zijn.
            Lamp op 80%
            Temp 25,29/20
            Als het zonnige weer is in de ochtend kan de temp oplopen tot 29 de laatste 5 uur. 13:00 gaat lamp uit.

Van de week heb ik 20liter via boven gegeven, ik wissel dit af met de volgende gift 10L via onder op de schotels. Zo gebruik ik heel het medium zonder ze te verzuipen .
            Wel geef ik de kleiner planten op het zicht wat minder of soms nix en de grotere juist wat meer.

Alles nog groen en alleen wat vliegjes .
            Vliegjes zijn op zich niet raar deze tijd van het jaar.
            Heb er wel een gratis trucje voor om ze het hok cq tent uit te lokken.
            Simpel 5 min voor licht aan ff de deur open zetten en ze vliegen naar buiten. Andersom werkt het zelfs iets beter. Gaat het Licht uit dan de deur minuut of 5 open houden.
            Vliegende insecten gaan immers op het licht af

Alles aardig vol…
            Denk dat ik wat te drinken kan bestellen 🍺

​​​​​
            Attached Files

Comment

• Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Ziet er goed uit

• Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Yes da's een lekker veldje

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Ja wel jammer van de enorme strek in de hoeken en
              dat me blaadjes naar lucht aan het happen zijn Martin1970 of happen ze met te veel licht naar CO2?? 😉

Prachtig veldje maat, hier heb ik wel een rondje Henkiepils voor over!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              HJ is overrated makker, probeer liever eens Amstel of Grolsch!

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Ik ga toch voor de Hertog Jan of Jupiler
              Heiniken en Amstel = Uilenzeik 😆

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              HJ en Jupiler is popcornpis.

hoe gaat het in de kast PH Donner

Comment

• PH donner