Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
We gaan vandaag op 12/12 en ze blijven ongetopt..
Lamp 40cm tov het gewas en op 75%
Temp 20/25 en de lv 70%
Zal nu wat eerder een hogere dosis groei voeding mee geven met wat Baco’s en de Ph op 5,5 .
De allmix zal wat uit gewerkt zijn in deze voor de tweede keer hergebruikte aarde vandaar de hogere doses.
Dat kan ook. Er is geloof ik ook nog een tabel voor hoeveel dat op 10 liter (of meer) aarde moet om een punt naar beneden te gaan.
Ik vertrouw gewoon op wat ik altijd doe.
Dat heeft me eerder een K+ opgeleverd.
Nu ik er zelf mee werk ben toch wel zeer onder de indruk van het LED gebeuren en zeker over deze lamp!
Het is over duidelijk dat het licht geweld de planten drukt aangezien ze allemaal ongeveer dezelfde hoogte hebben.
Met HPS waren er altijd wel een paar die in hoogte verschilden.
Met dat “ drukken “ krijgen ze een dikkere stam en dat zie ik graag.
De laatste keer dat ik planten zo kon drukken met licht was de tijd dat ik zaailing alha No Mercy met een TL
kastje had.
Vandaag hebben ze op de Amnees na een volle dosis (2ml/L) gehad met Bacteriën en heb ze goed nat gezet. De Amnees kreeg enkel water met bacteriën.
We zijn een week op 12/12 en ze willen de hoogte in.
Als we ze kunnen drukken dan kunnen we ze ook laten strekken.
Dat is nu dus de bedoeling.
We hebben de lamp 60/60 gezet 60cm 60% lamp.
Ze staan nu op 25/30cm en hopelijk kan ik ze tussen de 70/90 cm sturen( 🤞 )voordat we weer op de Max vermogen kunnen gaan van 35/80.
Mooie oogst had je, ph op 5.5 kan prima op aarde zit je nog op een 5.8/ 5.9 in de grond(beste waarde tevens ook) dat std 6.2 en 6.0 is wat van vroeger ja😅
Zelfs buiten ga ik eronder, uiteindelijk heb ik mooiere en meer wiet dan de std oude jaren 90 uitspraak.
Het rot wat je ervaarde komt niet door de leds,dikke toppen,volle ruimte hoge lv van buiten af als bonus,dat invloed heeft ook, led straalt vrijwel geen warmte uit zoals hps (dus verdamping) zal langer invloed hebben in je ruimte.
Amnees is in dat stadia zowiezo gevoeliger.
Zal je trooste, kameraad kweekt dus nog hps soortgelijk als jouw kweek,en ook die had wat rot te pakken Martin1970 lees je mee.
Led is immers lang op de markt vroeger was het rotzooi met de eerste 90watt UFO's ,anno 2023 is led ver voorbij hps en beter.
Waar je met hps 1gr de watt al ver was kun je met een versoendelijk led kweek 2gr +de watt behalen.
Ik denk er iets anders over.
Heb de Don’s onder HPS gewoon geheel af gebloeid met nog dikkere toppen zonder een spotje rot.
Sinds 2009 heb ik tot voor kort enkel en alleen Amnees gedraaid en altijd zonder rot!
Nu onder Led was de Amnees de afgelopen ronde wel hier en daar wel wat aangetast.
Ik had verkeerd geteld.
We zitten nu op dag 1 week 2 ,12/12.
Planten zijn op top +-50cm en lamp op 60cm/75%
Vandaag eerste x licht gevoed via onder met een halve dosis Bloei voeding.
Ik heb er één vd week te veel water gegeven zoals te zien is.
Verder alles gezond!
Als je met 18L potten werkt kan je ook aan de pot voelen met je vlakke hand of ze bol staan. Je kan het zelfs zien! IMG_1248.jpg
Op deze foto zie je wat ik bedoel met krachtig.
IMG_1247.jpg
De stammen van de Don’s zien er uit als zaailingen.
De stam van de Amnees ziet er wat dat betreft minder krachtig uit.
Bedenk dat ze ondertussen tientallen malen is gestekt en of in reveg is geweest en gegaan.
Ik ken dr nog dat ze óók zo een zaailingen stam had in de begin jaren.
Toen producerende ze ook veel meer gewicht als wat ik nu zo zie op forums
Het ligt eerder aan de pot grote. Met een 11 L pot is 90 bar gewoon te weinig. Een tensio is 20cm. Boven het meetpunt is het droger en onder wat natter.
Met echte zuipers is 90 bar in een 18L pot te weinig. Of je moet elke dag wateren.
Het is als het licht uitgaat op z’n warmst in de ruimte.
Ik hou daar altijd al rekening mee omdat de zon gratis is 😉
Het is ff zoeken met de Don’s wat het beste brengt.
Een ding is wel zeker.
De toppen zullen minder blad produceren onder de rok want het is nu een soort hotpants 🤓
Dag 24 12/12
Lamp op 40/80
Temp 20/25
Met de veel mindere warmte afgevende Led is het moeilijker om te anticiperen qua voeden.
Met HPS kon ik om de dag plonzen.
Dus als ik zag dat de Ec omhoog moest kon ik daar meteen aan voldoen.
Nu duurt het 4/5 dagen voordat ik goed kan voeden.
Ze staan veel lichter groen dan de eerste draai.
De herfst zal na het stoppen met voeden als een bom inslaan.
Je moet proberen zo veel mogelijk hetzelfde te doen. Dat gaat vooral op voor stekken. Deze zijn identiek en
hebben altijd dezelfde voeding behoefte.
Dus ik ga de volgende keer weer met hetzelfde aarde mengsel aan de gang maar na de eerste draai gooi ik er een paar liter verse allmix bij.
Het is niet mijn beleving .Rreppellsteeltjam
De twee lichte planten stonden te nat.
Dat heb ik kunnen voelen.
Wat paars is zijn de geknakte stelen dat is normaal
Verder alles mooi groen maar kijk naar het laagste schutblad.
Die vertelt mij dat de voeding laag is .
Waar is dat Calmag te kort dan?
Daarom verwijder ik nooit alle blad ze zijn mijn voeding richtlijn
Indica’s lusten over het algemeen meer N dan Sativa, algemeen bekend toch!?
Er staat er één nog mooi groen tussen.(derde plant van onder naar boven in het midden)
ik durf te wedden dat in dié pot de Amnees stond de ronde hier voor 🤓
Dus ik denk dat ik wel goed zit qua voeding gedachten….🦉
Ik heb vergeten te vermelden dat ik een week geleden de schud bladeren heb verwijderd die onder de top zaten.
Drie a vier per plant maar niet de onderste bladeren.
Ik heb geleerd van me Uruzgan dat je een Indica dominante plant binnen beter niet kan toppen in deze setup
Er komen dan te veel bladeren en heb je overkill
Uruzgan deed maar 400 gram op deze opervlakte.
Dus vandaar mijn keuze niet te toppen en heb wat meer diepte
En diepte creëert méér opervlakte!
Comment