Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 1x Shogun RQS Mitta1304

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blaadjes zien er al iets groter uit goed bezig.

Mja stengeltjes zijn iets paars is een teken van wat stress in het algemeen.

Je kan de intensiteit iets wat proberen te zakken maar als die stretchen terug dan heb je teveel gedaan. (Als het door lichtstress is).

Nu dat paarse steeltje groeit ze wel terug uit, ik zou niet direct zorgen maken.

Zo lang de bladen maar lekker groot worden😉

Comment

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Super man! Heb wel in het midden een klein beetje verkleuring naar heel licht groen gemerkt. Heb m nu op 35% par en 60cm gezet (450 ppfd) zodra ze gaat strekken zet ik m weer wat harder. Heb ook een camera met timelapse erop staan zodat ik precies kan zien wanneer ie overstrekt😜

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Camera enkel aan doen als het klaar is hé.

Zelfs infrarood waarmee je in het donker kijkt is niet goed, je kan hermafrodieten maken en RQS is gevoelig voor hermafrodieten

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Goed om te weten NewNoobie gelukkig geen infrarood op mijn camera.. ziet ook niks in het donker.. alle lampjes ook afgeplakt die licht kunnen doorlaten

Bijna al me zaailingen hebben paarse stammetjes, niks om je zorgen over te maken.

Blad is belangrijk, groen is goed.

Vervormingen op letten, wanneer lamp te laag hangt.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Ahh okee, we gaan het zien, eerst kijken of ie gaat overstrekken. Zal zo weer even updatetje maken

Ik begin altijd met 24uur licht aan tot ze boven de grond hun lobblaadjes open hebben om strek in t begin tegen te gaan.

Comment

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Goeie tip voor de volgende

Week 2, day 1 (day 8)🍀
    bladeren kregen zoals ik al zei wat lichte verkleuringen in het midden. Lamp nu iets zachter gezet, 45%
    kijken of ie aankomende dagen overstrekt
    2e bladeren komen al door.
    Attached Files

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Krijgt ze genoeg water? Voor week 2 is ze erg aan de kleine kant.

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Zou eerder denken aan teveel water of te weinig licht. Zie nu pas dat ze 8 dagen zijn dat is wel klein ja zal eens foto posten hieronder van die van mijn huidige 5 dagen oude zaailingen.

Fotootje van vanochtend 5 dagen boven de grond.

Ik geef ze 100watt op 25cm afstand, maar ik heb ledbars en jij een quantumboard en die hebben wat meer warmte onder de plaat dus zou die niet lager hangen dan 30-35cm.

Per dag schat ik een 20-30ml water ph6.0
    dat is niet wat ze persé drinken want er verdampt ook een hoop.

edit: Hoeveel er verdampt is natuurlijk anders bij jou als bij mij.

Handig truucje wat ik bij Remco heb gespot is je potje eerst afwegen op de weegschaal met je aarde erin op vochtigheid spritsegeful en vervolgens iedere dag opnieuw wegen en kijken wat ze hebben verbruikt en dat vul je weer aan met water.

mijn potjes vul ik steeds aan tt 100-120gram.
    IMG_4787.jpg
    Last edited by Ketelhuis; 9 July 2023, 21:37.

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Oppassen met sprayen (op de zaailing), als de lamp aanstaat kun je dat beter niet doen ivm verbranding.
      27 graden kan geen kwaad, vinden ze lekker zelfs.

Lux zegt niet veel, dat is enkel voor onze ogen maar zegt niks over de lichtdeeltjes die je plant raken. Par is interessanter.

Voor nu kijk je gewoon of ze gaan strekken, als dat zo is dan hang je de lamp wat lager of hoger %vermogen.

Kijk maar wat plaatjes op google hoe een gestrekte zaailing uitziet dan weet je hoe dat uitziet.

Ze lijkt me een beetje gestrekt maar niet extreem.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Sate prikker in de grond prikken om te kijken of je grond vochtig genoeg is.

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Super man, thanks. Heb idd nu die photone app gekocht. Werkt super, nu op 350 par en blaadjes aanbidden weer het licht. Afgelopen dagen op een hoger par% hingen de bladeren meer naar beneden dus denk dat de afgelopen dagen op een hoog par% ervoor heeft gezorgd dat ie te langzaam groeide ivm lichtstress.

Week 2, day 3🍀

gebeurt niet zo heel veel, 2e bladeren zijn wel weer een klein beetje gegroeid..
    Wat denken jullie?
    Attached Files
    Last edited by Mitta1304; 12 July 2023, 16:29.

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Zal ff stagneren want ik denk dat ie te nat staat , erg lichte kleur maar alleen jij weet hoe zwaar t potje is.

Begin gaat altijd een beetje traag en voor je t weet groeit t als …. Onkruid.

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Idd

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Hmm.. ik geloof bijna niet dat ik teveel water gegeven heb.. toen jij zei dat je 30/40ml water per dag geeft vond ik dat al veel klinken.. meestal 40/50 ml in 3/4 dagen. Op de verpakking van de potgrond staat dat deze aarde wel langer water vasthoud.. dus denk dat dat wel goed zit. de kleur komt denk ik door het felle licht in het hok + mijn camera. Morgen haal ik ‘m wel even uit het hok voor een normale, goede foto.
      Ben net even polshoogte gaan nemen en heb wel gezien dat het paarse steeltje iets minder paars geworden is. Goed teken, denk ik??
      We gaan het zien..
      Hou jullie op de hoogte

Week 2, day 4🍀

Mogguh allemaal! Nogsteeds niet veel verschil.
    merk dat de 2e bladeren beetje bij beetje doorkomen..
    had ook wat duidelijke foto’s beloofd dus hier zijn ze
    Attached Files

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Zware potgrond? Hoge EC kan ook de plant remmen.

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Misschien dat ik het antwoord heb. De wortels groeide al uit de bodem van de cup. Heb m net voordat hij ging slapen in de grote pot getransplanteerd en bewaterd. Lampie wat lager gezet naar 230 ppfd om even te rusten en overmorgen weer op volle toeren.

Dus je hebt hem omgepot, dat is eigenlijk wat vroeg.
    Als de wortels onder uitsteken wilt nog niet zeggen dat de pot is ingeworteld. Heb je de nieuwe grond eerst vochtig gemaakt voordat je t de pot in deed?

We spreken hier over knijpnat, handje grond in je handen nemen en erin knijpen, moeten paar druppels uitkomen wanneer je dat doet dan heb je de juiste vochtigheid voor je wietplant. Verder inwateren is dan zeker niet nodig.

Hoe groot is de nieuwe pot?

Comment

• Mitta1304
      Mitta1304 commented
      Editing a comment
      Oh sorry, iets te enthousiast geweest dan.. maar yes, wel netjes ingewaterd en tot nu toe zie ik m wel weer blij zijn Vanavond weer een paar fototjes. De nieuwe pot is 25L.

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Zoek eens tussen de kweekverslagen tussen “eerste kweek” verslagen en kijk eens naar de fouten die mensen voor jou hebben gemaakt.
      En voorkom het dan in je eigen kweek.

25L is erg groot voor zo’n klein plantje maar het is geen dealbreaker, enkel vergt het wat meer aandacht met water geven.

Kunt al heel snel te veel geven en aangezien dat waarschijnlijk al het geval was in het kleine potje zou ik voorzichtig aan doen.

Week 2, day 5🍀

Net weer een beetje water gegeven, aarde voelde droog aan. Heb ook een beetje voeding van een maatje van mij toegevoegd, kijken of het nog wat word.
    Ik zie ook strepen op het blad. Misschien nutrient deficiency?
    Attached Files
    Last edited by Mitta1304; 27 July 2023, 22:09.

Comment

Potten heffen om te kijken of er nog veel water inzit of wegen 😉.

Omplanten bij periodieke planten als je een kluit hebt. Meestal van een birdview kan je zien dat de bladen de rand raken of er iets over.

Voor zaailing kan je vb laten ontkiemen in een doorzichtig potje (lees bekertje) (waar je gaten in gemaakt hebt).

En dat doorzichtig bekertje kan je dan in een ander bekertje steken dat niet doorzichtig is (licht is niet goed vood wortelen).

Zo kan je altijd een onder de rok van de jonge dame kijken of er al een kluit vormt.

In te grote potten kan je veel gemakkelijker overwateren omdat de onderste grond het water vasthoudt en niet snel verminder omdat daar weinig of nog geen wortelen zit en dan kom je plots in een overwateringsprobleem.

Men doet dat voornamelijk met autoflowers (niet iedereen) in hun uiteindelijke pot plaatsen omdat men die niet wil stunten tijdens het verpotten.

We denken dat de plantjes wat overwaterd zijn (wel lichtjes) omdat de bladpunten wat doorgangen.

Comment

Die zaailing heeft absoluut nog geen voeding nodig. Vooral niet nadat je dr net in verse grond hebt gezet!
        Dat zou weleens t einde kunnen betekenen van je plantje afhankelijk van hoeveel je hebt gegeven🥲.

Comment

• Mitta1304
          Mitta1304 commented
          Editing a comment
          Oh serieus.. damn.. dat wist ik niet..
          Kan het ook zijn dat ik geen goede grond heb? want bij mijn vorige plantje was ik precies bij dit stadium en stopte hij ook met groeien.. echt een overwatereringsprobleem?

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Zou zomaar kunnen.
          Zul je aan de blaadjes zien dat ze gaan verbranden. Een zaailing overleeft dat waarschijnlijk niet maar dat ligt er ook aan hoeveel je hebt gegeven.

Wat voor grond gebruik je eigenlijk?

Comment

Day 14🍀

Ik heb een leuke verassing voor jullie vandaag.
        hij lijkt het weer goed te doen want ik heb even geen watergegeven.
        ook heb ik voor de zekerheid een extra zaadje erbij gezet. Dit is een AMG haze ook van rqs.
        Ik ben ook lekker bezig geweest. Ben naar een kweekwinkel geweest en heb canna terra proffesional kweekgrond meegenomen. En deze zal ik gaan gebruiken voor de AMG. Zo kan ik ook gelijk checken of dit met de aarde temaken heeft gehad, of wat jullie al zeiden, mijn watergift.
        Attached Files

Comment

• Mitta1304
          Mitta1304 commented
          Editing a comment
          Jajoh, we zien het wel. Backup-plan staat in iedergeval gereed hahaha..

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Kunichika, ik geloof dat de shogun geen autoflower is bij rqs, dus tzal gewoon wat langer duren

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Dat kan goed zijn. Maar punt 1 je bent veel tijd kwijt en punt 2 dit gaat niet werken. Als ik al zaai in grote potten, water ik eerst goed in. Daarna geef ik alleen maar water een kringetje om de zaailing heen dagelijks 50 tot 75ml

Die staan terug mooi rechtop🥳

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Tzal wel beteren zeker, was wat overwaterd. Mss extra stress van te verpotten.

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Bij mij groeide hij eerst en stond daarna pas rechtop.

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          😂🫠🫠

Day 16 (Shogun)

Afgelopen dagen veel minder water gegeven en hij groeit weer. De volgende bladeren komen door. Geef nu 20ml per dag in de grote pot, en geef de amg alleen water met de plantenspuit op mist stand. De Amg laat al zn koppie zien dus ook dag 1 voor deze meid.
        Attached Files
        Last edited by Mitta1304; 17 July 2023, 16:43.

Comment

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Er is weer leven in de brouwerij.
          Zoals ik al zei, bij de watergift gaat het meestal fout bij beginners.

Als ze zo jong zijn geef ik ze meestal met een 5ml spuitje water. Paar keer om de stam heen water geven. Altijd proberen de stam droog te houden de eerste week/2week. Anders vergroot je de kans op stamrot.

• Mitta1304
          Mitta1304 commented
          Editing a comment
          Super man, ga ik doen! Heb toevallig nog spuitjes die ik kreeg van zo’n chic restaurant als shotjes voor achteraf.
      Bezig...
      X