Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lastname's hobbyhokje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lastname's hobbyhokje

    Korting op 420shop
    Vanaf pagina 1 d'n eerste kweek. (1x Gelato Mainline)
    Vanaf pagina 3 d'n tweede kweek.


    Na het afronden van mijn eerste (mislukte) kweek waar ik veel bij geleerd heb, is het tijd voor een tweede kweekje!
    Te veel of te weinig voeding, water, licht en ph schommelingen in combinatie met het feit dat het een AF was zorgden voor geen tijd om te corrigeren. Ook kwamen er in de laatste weken wat privé dingetjes tussendoor dus moest haar iets te vroeg omhalen. Dit resulteerde in een matige hoogste (die nu nog ligt te curen).

    Waarom mainlinen? Ik kwam deze techniek online tegen en vind het idee/aanzicht wel super dik.
    Wel valt het me op dat er niet extreem veel over te vinden is, uiteraard wat Amerikaanse fora en de tutorial van Nugbuckets.

    De Cookies Gelato van RQS staat nu een 4 weken boven de grond. Ze is 3 x getopt en herstelt nu van de laatste keer.
    Ze is voorgegroeid in een kleinere pot, zodra de wortels zich aan de onderkant lieten zien overgeplaatst naar deze 15L pot.
    Kwa voeding zitten er sinds een week easyboost korrels door de bovenste laag van de aarde/cocos/hydrokorrels mix.
    Water word consistent afgezuurd op 6.5 met wat calmag.

    Ik geef haar even de tijd om goed te herstellen en door te groeien tot de lamp op 12/12 gaat.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by LastnameFirst; 24 October 2023, 18:46.

    #2
    Ik heb hier totaal geen verstand van maar er leuk uitzien doet het zeker! Ik zet even een stoeltje bij

    Comment


      #3
      Zojuist even lekker bezig geweest met de plant, vorige foto's waren al ietsje ouder.
      Opnieuw ingebonden om wat meer de breedte in te gaan, ik hoop op 8 mooie dikke cola's.
      Ook alle oksels van de eerste nodes ontdaan van groei (dieven), die hebben we niet nodig en ze kan haar energie beter in de groei stoppen!
      Water op 6.5 gegeven en nu kan ik haar een weer lekker laten haar ding laten doen.

      Ik weet dat elke strain verschillend is, maar heeft iemand een idee wat ik kan verwachten kwa strekken begin bloei van een 50/50 hybride?

      Jullie horen van me!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • LastnameFirst
        LastnameFirst commented
        Editing a comment
        Hey Sprinterke, thanks voor je reactie. Waarom en welke lamp raad je aan in een 60x60?
        ''De Viparspectra R450 verbruikt slechts 210 watt en vervangt hiermee een traditionele HPS-lamp van 300/400 watt.''

      • SteamBoat
        SteamBoat commented
        Editing a comment
        Ik had op 60x60 een sf1000 en naar mijn idee is dat meer als voldoende

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ben ik mee eens 100/150w fatsoenlijke led is genoeg voor 60x60cm.

      #4
      Hi all.
      oepserdefloeps, ze stond even wat droger dan ik had verwacht. Direct een dikke plons water gegeven.

      ik zit nog steeds in dubio over het flippen naar 12/12, gezien de geringe hoogte van de tent, de afstand tot de niet dimbare lamp en het strekken wil ik eigenlijk niet te lang wachten. Iemand een tip?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • hetismij
        hetismij commented
        Editing a comment
        Gebruik de viparspectra p600 100 watt en dimbaar en rond de 90 euro.
        Voor 60x60 en eigen gebruik is dat meer dan zat voor mij. Aanrader.

      #5
      hoe hoog is je tent? ik zou hem nog ff op 18/6 laten staan.

      Normaal als je een scrog zou doen dan flip je als het net 50-75% vol is, tegenwoordig zou ik het al iets later doen wanneer het net vol is.


      Persoonlijk wat 12/12 betreft bekijk ik het dag per dag, soms denk ik sochtends dat we ze nog een week op 18/6 houden en op de avond heb ik m misschien al geflipt..

      Zou er iig nog ff mee wachten.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #6
        Plantje ziet er goed uit in ieder geval.

        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • LastnameFirst
          LastnameFirst commented
          Editing a comment
          Yo, thanks voor je reacties. Zojuist even gekeken en het is bizar hoe snel zo’n plant bijkomt na het watergeven. Het bladerdek staat bijna weer helemaal horizontaal het licht op te vangen.

          De tent is maar 1.60m hoog, ik kan nog wat ruimte creëren door het filter buiten de tent te hangen, dan kan de lamp ook weer ietsje hoger.

          Nadeel is dat het mijn eerste fem is en ik dus geen idee heb hoe ver ze gaat strekken nadat ik naar 12/12 flip

          Ik hoop dat de toppen iets naar buiten trekken naarmate ze zwaarder worden en anders train ik ze ietsje zodat de tent wat breder gevuld gaat worden..
          Last edited by LastnameFirst; 8 August 2023, 21:08.

        #7
        Zijn we weer!
        niet veel belangrijks te melden, heb haar toch nog even iets ingebonden om wat meer de breedte in te gaan en de toppen zitten nu op de rand van de growbag. Vanaf nu krijgt ze lekker de tijd om de hoogte in te gaan en kwa flippen zie ik het wel van dag tot dag.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #8
          Ziet er goed uit! Die mainline geeft een mooi symmetrisch plantje zo te zien. Naar mijn mening kan je beter net iets te vroeg flippen dan te laat aangezien het je tweede kweek is. Je wil ook niet te hard liggen snoeien en buigen omdat het de spuigaten uitloopt. Die fout heb ik al vaker gemaakt. Hoe meer grows je achter de knie hebt hoe beter je dit zal kunnen inschatten. Als ik niet weet hoe een soortje zal strekken kijk ik meestal op growdiaries ofzo naar mensen die dezelfde soort hebben gezet in hetzelfde medium, dan heb je toch een idee. Maar dit zal natuurlijk ook van de omgeving afhangen.

          In ieder geval goed bezig!

          Comment


          • LastnameFirst
            LastnameFirst commented
            Editing a comment
            Toch maar geflipt, ik las verschillende ervaringen op de grote diaries. Sommige flipten bij een mainline al bij 1 node aan de nieuwste takken, ondertussen zitten er bij mij al 5 aan, waarvan 2 gesnoeid en 2 gedieft. We zullen zien hoe hoog dat ze gaat worden. Thanks voor reactie!

          #9
          Gisteren geflipt, dus ‘12/12 dag 2’.
          ik lees verschillende ervaringen over deze strain, van 80% tot 250% strek na flippen.

          In principe is het trainen nu gedaan, het model zit er in en ze heeft een mooi, egaal bladerdek en de toppen groeien regelmatig. Ze krijgt nog steeds alleen afgezuurd water en lijkt niks tekort te komen.

          Toch nog even op het internet zoeken tot welke mate je moet snoeien bij een mainline om tot echte dikke toppen te komen.



          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #10
            Ziet er goed uit.
            Ben zelf dit jaar voor eerst planten gaan kweken heb er nu 3 in de tuin en bezig met een kast te maken.
            als die af is wil ik dit ook zeker een keer proberen.
            Dus ik ga dit kweek verslag zeker in de gaten houden

            Comment


            • LastnameFirst
              LastnameFirst commented
              Editing a comment
              Hey, bedankt.
              Hoe veel ruimte heb je in de kas? Je ziet online buitenkweken voorbij komen met 16 tot 32 colas. In mijn tentje gaat dat niet passen. Als je dit wilt gaan doen is de mainline tutorial van nugbuckets echt een aanrader!

            • SmfTheProphet
              SmfTheProphet commented
              Editing a comment
              Kastje is 60 diep bij 120 breed dus hoop er dan 2 in te kunnen doen.
              En ga ik zeker eens bekijken

            #11
            Nice man ziet er goed! Ik volg

            Comment


            • LastnameFirst
              LastnameFirst commented
              Editing a comment
              Thanks, je bent van harte welkom!

            #12
            Ziet er erg goed uit ja, in zou nu de eerste 3/4 weken niks doen, dan nog wat zijscheuten en de fanleaves verwijderen die het licht tegenhouden in midden van de plant.

            Comment


              #13
              ‘12/12 dag 6’
              Ze blijft lekker het zonnetje opzoeken, stiekem geef ik een klein beetje groeivoeding mee en zo te zien kan ze er wel wat mee. Ik ben benieuwd of ze de komende weken zo door blijft groeien…

              Verder vrij weinig te melden. Het trainen is gedaan dus nu is het water geven en afwachten tot de volgende snoeibeurt.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Je hebt nog wat plaats in de tent, de komende dagen zou ik dat ook nog benutten door haar nog verder te trainen. Mooie plant is het!!

              • LastnameFirst
                LastnameFirst commented
                Editing a comment
                Hoe bedoel je verder trainen? Nog iets meer naar de buitenzijde van de tent toe trainen om haar breder te maken? Bedankt, tot nu ben ik erg content met hoe ze er uit ziet! Ondertussen zijn we weer een paar dagen verder en groeien doet ze, zal morgen eens een update plaatsen

              #14
              Netjes gedaan.
              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment


                #15
                '12/12 Dag 9'

                Ik heb toch even de hulp van de kenners nodig, dus als jullie raad weten hoor ik het graag!
                Wat gaan we doen met de kleine takjes waar ik nu al van weet dat ik ze moet gaan snoeien? Zal ik even wachten of nu (vroeg in de bloei) allemaal weghalen?

                Het doel van de mainline techniek is om me te focussen op de echte main-colas, dus de kleine popcorn-buds wil ik vermijden.
                Zoals je kan zien op de laatste foto zie ik hier en daar een zijscheut waar ik echt niks aan heb. z.s.m. snoeien of toch wachten tot einde week 2 12/12?
                Mijn gevoel zegt nu weghalen en eind volgende week wat fanleaves

                Ik hoor jullie tips graag!!

                Attached Files

                Comment


                • parakweker
                  parakweker commented
                  Editing a comment
                  Prachtige plant, mooie gelijke hoogte gemainlined en uitgespreid. Ik zou hier persoonlijk niet teveel meer aan snoeien. Ze staat al vollop in bloei, de stress en bijbehorende groeivertraging wegen niet op tegen de eventuele grotere opbrengst van de maincola's. Hooguit een paar enkele grote fanleaves die het licht blokkeren van de budsites.

                • LastnameFirst
                  LastnameFirst commented
                  Editing a comment
                  Super bedankt Parakweker. Na online wat zoeken en lezen toch besloten om alleen de onderste groeischeuten weg te halen, die zitten echt laag. Daarna mag ze lekker haar ding doen en misschien dat ik over een tijdje nog wat bladeren weg ga snoeien, maar dat is voor later....
              Bezig...
              X