Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lastname's hobbyhokje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ge hebt uzelf al antwoord gegoven 😉 snoeien die handel
    #snoeien doet groeien

    Comment


    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Vanavond eens het laagste spul weghalen, zou zonde zijn als ze nu al energie gaat verspillen!

    #17
    Zie mijn ronde 2 even door toevallig ook een gelato, flink getrained en gesnoeid, voor, tijdens en tussen de bloei door.

    Maar ziet er verder prima uit hier dat worden een paar flinke colas
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Ik heb er even mijn tijd voor genomen, want dat was een interessant verslag hoor. Goed resultaat ook! Ik ga vanavond eens voorzichtig de laagste ellende weghalen..

    #18
    Snoeien dus! Als je je echt zorgen maakt om de plant te stressen (snap ik heb ik ook bij sommige soortjes) gebruik dan gewoon een breekmes of scalpel iets wat super scherp en dun is wat de wond wat 'minder erg' maakt bij gebrek aan betere woorden. Snelle snede en zorg dat je mes ontsmet is. Dit is hetzelfde als je stekken maakt hoe gezonder de plant en hoe cleaner de wond, hoe minder stress.

    Comment


      #19
      Het 60x60 oppervlakte is gedekt hoor!
      De onderste groeischeuten zijn weggesnoeid en er zijn nu vrijwel geen bladeren die voor schaduw op belangrijke plaatsen zorgen. Voor nu de eerste druppels bloeivoeding meegegeven. Verder niet te veel meer rommelen denk ik.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Juist ja van belladonna geleerd gisteren niet teveel lopen klooien aan de plantjes😇🚯

      #20
      '12/12 dag 17'

      De dame doet lekker haar ding.
      Ik vraag me af of de EPS-voeding set nog helemaal top is, deze set heb ik bij de (tweedehands) kweekset gekregen. Voor de zekerheid een setje Plagron besteld. Vanaf morgen krijgt ze Alga Bloom, Sugar Royal en vanaf week 4 bloei krijgt ze Green Sensation mee. Benieuwd hoe dat gaat bevallen!

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #21
        Ziet er goed uit en erg leerzaam

        Comment


          #22
          mooie bos
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #23
            ‘12/12 dag 21’ (Op de valreep)
            vandaag is het de 3e week dat de lampen op 12/12 staan en zo te zien geniet ze hier best van.

            Ik heb mezelf en de Gelato een netje en verse bloeivoeding cadeau gedaan. Ook heb ik de bovenste fanleaves verwijdert om de toppen van de laatste schaduw te ontzien. Vanaf nu blijf ik echt met mijn poten van haar af hoor!

            De toppen komen mooi boven het netje uit en de bladeren bedekken het gehele oppervlak.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • hetismij
              hetismij commented
              Editing a comment
              Dat gaat goedkomen. Netjes.

            #24
            ‘12/12 Dag 25’

            Niet veel te melden. De dame doet het prima en haar 8 kroontjes staan in een cirkel van het zonnetje te genieten…

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #25
              ‘12/12 Dag 28’
              Ondertussen is ook de 4e week van de bloeitijd verstreken. De bloemen zijn lekker aan het groeien en zwellen mooi aan. Ze krijgt nog steeds gewoon Alga Bloom en Sugar Royal van Plagron.

              Wel valt het me op dat het bladerdek “knapperig” aan voelt, dus niet flexibel maar stug als het ware. Wat denken jullie, geen zorgen maken of toch actie ondernemen? Kleur van het groen is i.m.o gezond.

              houdoe hè
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.
              Last edited by LastnameFirst; 17 September 2023, 11:25.

              Comment


              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Geen zorgen ziet er gezond en mooi uit. Mijn Gelato was laatste 2 weken zo knapperig dat je geen blad kon aanraken of het brak af. Die waren dan ook helemaal roodbruin oranje tegen het einde aan. Wiet was geweldig.

              #26
              ‘12/12 Dag 35’
              Niet veel bijzonders te melden, ze krijgt nog steeds om de dag een plons water met Alga Bloom en Sugar Royal.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


                #27
                Ziet er goed uit.

                Comment


                  #28
                  ' 12/12 Dag 42'
                  Vandaag is een niet al te beste dag dus ik houd het kort. Blad trekt helemaal geel weg en volgens mij hebben we met een herma te maken.

                  Ik baal hier wel van, maar misschien valt het mee? Ze is echt hartstikke kleverig van de hars en ziet helemaal wit van de trichomen dus ik heb/had goede hoop.

                  Kunnen jullie eens mee kijken en een oordeel vellen wat te doen? Ze krijgt gewoon Alga Bloom, Sugar Royal en sinds gisteren Green Sensation, Ph +- 6.3.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 6 photos.
                  Last edited by LastnameFirst; 7 October 2023, 20:34.

                  Comment


                  • kelderkastje
                    kelderkastje commented
                    Editing a comment
                    RQS is Zamnesia en er is altijd wel eens wat met zaad, meestal ligt het aan de kweker. Afbloeien, komt wel lekker. Vergeling is niet dramatisch op het eind.

                  • LastnameFirst
                    LastnameFirst commented
                    Editing a comment
                    Ik ben zeer content met jullie geruststellingen, bedankt. Misschien dat deze boon iets te vroeg in paniek is geraakt haha. We gaan weer volle moed door!

                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Strak plan

                  #29
                  '12/12 Dag 49'
                  Ondertussen staat de lamp 7 weken op bloeimodus en ze begint lekker aan te zwellen.
                  Ik vind het lastig om in te schatten hoe lang ze nog moeten, dit omdat ik wil gaan flushen aan het einde van de bloei.
                  2 weken omschakelen maakt dat we 5 weken bloeien, RQS zegt 8-9 weken bloei dus volgens schema zouden ze nog +- 4 weken moeten...


                  Ik laat haar lekker doorbloeien en ondanks de vergelende bladeren zien de topjes er prima uit hoor!


                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 4 photos.

                  Comment


                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Ik hou altijd de tijd van de boer aan om te spoelen, misschien een weekje eerder. Dus in week 8 spoelen tot ie klaar is.

                  #30
                  Net bijgekomen van de éne schrik, staat de volgende ellende op de stoep… TOPROT.

                  Ik zag zojuist een verdord suikerblad aan een top gekruld zitten die er tè makkelijk af kwam, even open buigen en ja hoor. Verdomme.

                  ik heb 2 toppen moeten knippen en de rest van de plant tussen alle toppen geïnspecteerd maar niks gevonden.. online lees ik dat je de plant moet oogsten, maar ook kan afbloeien maar in de gaten houden dat het zich niet verspreid.

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 4 photos.

                  Comment


                  • Takketoelli
                    Takketoelli commented
                    Editing a comment
                    Das duidelijk rot ja, jammer. Dat komt hier in nl gewoon geregeld voor helaas. Kijk naar de gehele plant, als ik het zo zie hou je nog zat over. Maar goed gezien
                    Goed in de gaten houden, en eventueel alvast bedenken bij hoeveel rot je gaat oogsten

                    Misschien iets eerder beginnen met spoelen, zodat je ook eerder kunt oogsten.

                    Keuzeskeuzes.....

                  • LastnameFirst
                    LastnameFirst commented
                    Editing a comment
                    Ja inderdaad balen. Zo lang het zich niet verspreid blijft er voldoende over, dit rook ik in een jaar niet weg dus vrienden van mij komen graag langs (maar die gun je geen longinfecties).

                    Ze staat nu +~ 7 weken sinds de eerste pruikjes op kwamen te bloeien en volgens Plagron zou de combinatie Sugar Royal en Green Sensation de bloei iets moeten verspoedingen. Trichomen beginnen iets melkachtig te worden met het en der een amberkleurige dus wellicht iets eerder omhalen..
                Bezig...
                X