Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SilentBob's eerste kweekverslag.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

SilentBob's eerste kweekverslag.

Korting op 420shop
    Hey,

Vroeger heb ik eens geprobeerd om 4 planten (jamaica) in potten buiten te kweken. Het ging goed tot de 3de week bloei. Toen ik op een ochtend naar buiten kwam zag ik dat mijn planten verdwenen waren.

Nu wil ik in een tent kweken maar was van plan om eerst eens een autoflower te kweken, gewoon op de vensterbank en als het mooi weer is buiten.
    Dit begon op 14 april. Het zaadje was na 24u al gekiemd en heb die in universele potgrond gezaaid. 17 april was ze geboren:
    Foto0001.jpg

En nu ziet ze er zo uit:
    PICT0001.jpg

Het gaat beter of ik verwacht had en kreeg steeds meer zin om te gaan starten met de tent
    dus ben ik gaan kiemen op 20 juni. Een Sugar Black Rose (Delicious), Blue Cheese (Big Buddha) en een White Skunk (White Label) waren dat.
    De dag erna waren ze gekiemd en heb ik ze in potjes gezaaid en ze in een propagator gezet.

Op 23 juni waren ze geboren.

Gisteren heb ik ook nog een Exodus Cheese (Greenhouse) zaadje gewoon zonder kiemen in een potje gezaaid en in een propagator gezet.

Ik hoop dat dit een goede kweek wordt, want ik heb nog nooit in een tent gekweekt.
    Last edited by SilentBob; 26 June 2011, 14:58.

Re: SilentBob's eerste kweekverslag.

Hey leuke plantenkeuze. Ik ben onlangs ook begonnen met een tent en 5 WW planten.
    Welke tentsetup heb je of ga je kiezen?

Veel succes !

Adios

Comment

suc6

Comment

Dank je hoor

M'n tent is 90x90x180, afzuiging 125mm 365m3, Fan control + thermostaat, koolstoffilter, clipventilator, 2 x 55w cfl (cool white) om te groeien, voor de bloei heb ik nog geen lamp.
        Ik twijfel nog of ik een 250w of 400w hps ga gebruiken daarvoor. Heb ook nog 4 x 14L potten, Plagron grow-mix en een Hesi starterkit.

Ook veel succes met je WW's, Kroonpils
        Attached Files
        Last edited by SilentBob; 2 July 2011, 20:22.

Comment

Comment

Dit is mijn derde kweek, eerste keer binnen. Dus nog nooit met 400w gekweekt
            Ik twijfel om een paar redenen. Ook omdat dit mijn eerste binnenkweek is, en heb nu soms al problemen met de warmte en dit is nog maar met 2x 55w cfl.
            Denk dat ik ga starten met 250w en kijken of ik wat kan doen aan de warmte
            Eens ik dit onder de knie heb kan ik eventueel een zwaardere lamp kopen.

Comment

jo SilentBob succes met je kweek

goede keuze zaden niet te moeilijk en heel goe te toppen of voor een scrog

en ik zou een 400w pakken die heeft een licht opervlak van ongeveer 80 bij 80
              dus dat past mooi in jou tent

voor de warmte zou ik een zwardere afzuiger gebruiken en die je nu heb voor de inlaat gebruiken
              zo pak je de warmte probleem aan en het geluid is ook minder omdat ze alle twee niet op vol vermogen draaien

we komen zeker vaker bij je kijken......

rustig
              Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
              laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Last edited by SilentBob; 3 July 2011, 23:39. Reden: Lijstje aangepast.

Comment

Succes met de eerste binnen kweek silentbob.
                  Je kiest wel meteen de warmste maanden uit om mee te beginnen.
                  Grootste nadeel van zomertemperaturen zijn de hoge nachtemperaturen vind ik, de planten gaan dan erg hard strekken meestal. In principe wel fijn voor een scrog dan.

Comment

Probleem nr 2: Er is iets mis met mijn lamp. Hij heeft zo'n 2 uur gebrand en zit nu vol met poeder aan de binnenkant en ook een zwarte plek.

Gelukkig heb ik al een andere besteld. Die zou na het weekend moeten aankomen.
                    Last edited by SilentBob; 10 July 2011, 00:24.

Comment

lokes silentbob ,

bij deze alvast veel geluk bij de verdere verloop van uw kweekje

en kga je zekers volgen

groetjes
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

das nie cool

stonden je plantjes er al onder????

snel een nieuwe er in en terug naar growshop oude lamp ruilen voor een nieuwe lamp

en als je de nieuwe lamp er in draai hem nie met de bote handen aanraken

succes
                        Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                        laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Ze stonden er inderdaad al onder. Ze staan in nieuwe potten (14 liter) en die zijn wat te groot om m'n cfl kap er terug boven te hangen.
                          Ga ze nu aan het raam en met mooi weer buiten zetten tot de nieuwe lampen aangekomen zijn.

Dat van de lamp niet met blote handen indraaien wist ik niet. Dank je voor de tip

Comment

Even met een doek voorzichtig schoonvegen, en met doek in de houder draaien. Gewoon heel relaxed.

Als budget het toe laat, is het misschien geen slecht idee om een reserve lamp ergens te bewaren, ook al is dit al een oude gebruikte lamp van jezelf.

Ik had dat ook een keer met een 250W lamp, niet ontploft maar VSA schakelde lamp na kleine minuut uit, en dan na een paar minuten weer aan.

Op dit moment zal TL of spaarlamp ook nog voldoende zijn, maar met meer lumen gaat het op een gegeven moment wel sneller.

Comment

De lamp is er in gegaan zonder blote handen en werkt perfect. Nogmaals bedankt voor de tip!
                              Nu nog wat zoeken om de temperatuur te regelen en ook om het geluid wat te verminderen want die afzuiger (495 cub) en inblaas (365 cub) maken nogal veel lawaai.

De plantjes blijven nog wat klein omdat ik ze te vroeg in grow mix gezet heb en ze de laatste dagen niet veel zon zien.
                              Last edited by SilentBob; 16 July 2011, 12:36.

Comment

Bezig...
                              X